Ervaringen met Mebhydroline dragees

Hooikoorts (5 meningen)
Verkoudheid (1 mening)

Aerius (179 meningen)
Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (147 meningen)
Desloratadine (99 meningen)
Tavegil (78 meningen)

02-03-2020 | Vrouw | 68
Allergische reactie
Vanwege stress kreeg ik jeuk over mijn hele lichaam, andere dag op zelfde tijd begon de jeuk weer. Ben naar de huisarts gegaan en kreeg incidal, dit werkte heel snel, na twee keer ingenomen te hebben was de jeuk over. Tegenwoordig heb ik vooral jeuk in mijn gezicht en heb al veel soorten geprobeerd maar helaas niets werkt.

16-03-2019 | Vrouw | 33
mebhydroline (10mg)
Ik heb allerlei antihistamine in Nederland gebruikt, maar niks is vergelijken met incidal. Van ander antihistamin wordt ik erg suf van en werkt niet voldoende. Mijn allergie (hooikoorts)ging niet helemaal weg. Sinds kort heb ik incidal in Indonesië gekocht toen ik daar op vakantie was. Ben echt blij mee, mijn allergie klachten is weg en ik wordt niet meer suf van. Ik kan [lees meer...]weer genieten van het mooi weer en ook als het wind hard waait. Ik vind het jammer dat het niet in NL verkrijgbaar is. Ik vraag tegenwoordig aan mijn vrienden die naar Indonesië gaat, incidal voor mij meenemen.

03-02-2016 | Vrouw | 54
mebhydroline (50mg)
Deze zijn zonder enige informatie cq 'n afdoende alternatief 2012 uit de handel genomen, als zielig alternatief moet ik nu ebastinne slikken, wat bezielt deze lui, niet wetende cq de desinteresse wat ze met de levens kwaliteit van de veel te dure zorgverzekeringen zomaar doen, het is grof schandalig, wens deze lieden zeld deze aandoening toe, zonder afdoende medicatie, en [lees meer...]met mij zeker menig Nederlander in bizarre leefomstandigheden.

16-04-2015 | Vrouw | 68
mebhydroline (50mg)
50 jaar gebruik ik incidal(mebhydroline) nu nergens meer te koop. Is dit Kartel vorming???? Nu ben ik allergisch astma patient(invalide) geworden, terwijl dit niet nodig is. 1 Incidal pil per dag en alle problemen opgelost. Alle andere mogelijkheden werken niet.

28-09-2014 | Man | 71
mebhydroline
Ook ik gebruik(-te.. helaas)meer dan 20 jaar mebhydroline , dit werkte perfect wanneer de allergie weer opkwam . Ik nam dan 's- avonds een pilletje, dat hielp ook nog voor een betere nachtrust en ik was er voor een aantal dagen af. omdat het middel uit de handel is genomen heeft de arts als proef fexofenadine 180 mg voorgeschreven.( het is een aantal malen duurder dan m[lees meer...]ebrydroline) Doch dit heeft een tegenovergestelde werking. Ik krijg er meer in plaats van minder jeuk van en wordt er onrustig van. Ik heb ook met de apotheker afgestemd wat het beste alternatief is en die gaf aan dat dat middel er feitelijk niet is. Wat nu voorgeschreven is zou nog het dichts in de buurt komen van mebhydroline. Als ik de andere reacties lees , komen we allemaal tot de conclusie dat mebrhydroline zo snel mogelijk weer in de markt moet komen. Maar hoe bereiken we dat ? Wie heeft een suggestie ? Of kunnen we het op een of andere wijze importeren uit een land waar men niet uit is om veel te verdienen aan medicijnen.

01-04-2014 | Man | 57
mebhydroline
Mebhydroline (Bexidal) is een super goed medicijn bij allergie, ik heb het aan veel mensen gegevenin de periode dat dit medicijn nog verkrijgbaar was in Nederland En bij iedereen aan wie ik het gaf werkte het prima !!!. Nu ik weet dat dit medicijn nog wordt gemaakt door Beximco Pharma in Bangladesh en ga via een bevriende handelsreiziger dit medicijn laten meene[lees meer...]men als hij voor vakantie of handelsdoeleinden naar Bangladesh gaat. Ik zal er alles aan doen om mebhydroline te krijgen, en ik hoop dat artsen en apothekers in Nederland ook hun best zullen doen om het weer op de markt te krijgen. Mag ik u ook advies geven bij gebruik: ik nam in de periodes dat de allergie sterk opkwam 1 tablet op de nuchtere maag meteen 's morgens bij het opstaan, wachtte dan een uurtje en ging da eten ,dat werkte prima. Na 3 of 4 dagen kon ik dan al vaak stoppen met slikken, totdat de allergie weer opkwam.

14-03-2014 | Vrouw | 51
mebhydroline (50mg)
Mebhydroline wordt niet meer gemaakt en verkocht in NL omdat Pharmachemie er niet voldoende op verdiende. Mebhydroline wordt nog wel gemaakt door Beximco Chemie, onder de merknaam Bexidal, maar de apotheken in NL willen het daar niet inkopen. Ook de Internationale Apotheek wil uitsluitend binnen Europa inkopen. Het feit dat Beximco Internationale en Europese prijzen hee[lees meer...]ft gewonnen is niet belangrijk. Jammer, want het is een grote speler op de markt met extreem lage prijzen. Een win-win situatie zou je denken...

03-03-2014 | Vrouw | 60
mebhydroline
Ik ben blij dat we nog steeds over Mebhydroline kunnen schrijven. Het geneesmiddel is gesaneerd aldus de Pharmachemie BV. Ik probeer nu aerius/ desloratine , maar na 12 uur is zo'n tablet wel uitgewerkt en ik word heel moe van dit medicijn! Wie heeft andere / betere ervaring met vervangende middelen? Bedankt Mahbuba.

08-01-2014 | Vrouw | 47
mebhydroline
Al jaren ( 20 jaar ongeveer)lang allergie en astma onder controle met Incidal/Mebhydroline. Helaas niet meer geproduceerd in Europa. Verschillende andere anti-histaminica geprobeerd. Of bijwerkingen als sufheid en licht in hoofd. Of het helpt niet voldoende. Nu al maanden allergische rinitis. Nu dubbele dosis aerius proberen per order huisarts in combinatie met corticoster[lees meer...]oiden neusspray. Voel mij nu al sinds september niet fit, moe en met een "vol "hoofd. Ik mis mijn Incidal.....

16-09-2013 | Vrouw | 54
mebhydroline
Ik gebruik dit medicijn al meer dan 30 jaar en ben hier uitermate tevreden over. Dat dit medicijn om economische redenen uit de handel is genomen, zonder een goed alternatief, kwam voor mij als donderslag bij heldere hemel. Juist dit medicijn zorgt ervoor ik mijn allergie onder controle kan houden en me elke dag weer goed voel. Ik heb veel last van koude-urticaria en kan d[lees meer...]it perfect onderdrukken met Mebhydroline (Incidal) Juist nu de herfst en winter er aan komt zit ik zonder mijn medicijnen en zal het uitproberen van een mogelijk alternatief enige tijd gaan duren met als gevolg dat ik geruime tijd niet makkelijk kan genieten van de buitenlucht. Nu heb ik gelezen dat dit medicijn nog wel in Bangladesh en Rusland te koop is. Heeft iemand hier ervaringen mee (bestellen - betaling en levering)?

27-06-2013 | Vrouw | 60
mebhydroline
Ik gebruikte Mebhydroline al van kinds af aan. Toen incidal. Oranje tabletten en zelf de astma ging over! Nu ben ik aan het experimenteren met aerius en andere rommel, maar word steeds wakker met jeuk-oren en jeuk keel. Echt balen dat het er niet meer is. Mijn moeder van 85 gebruikte het ook heel haar leven en hier in het dorp kende de arts het niet. Later ontdekte zij dat[lees meer...] ik het wel 3x per dag mocht innemen. WAAROM NEDERLAND MAG DIT BELANGRIJKE MEDICIJN NIET MEER???? Is hier niets aan te doen? Wie in Nederland weet welke weg bewandeld kan worden om het medicijn MEBHYDROLINE weer voor ons gebruikers terug te krijgen. Dank Mahbuba

16-05-2013 | Vrouw | 61
mebhydroline
Als ik tot rust kom,dus bv zit te lezen of in bed lig dan krijg ik een branderig gevoel aan handen en voeten.Daarna zetten ze op en beginnen ze gigantisch te jeuken ik krab tot bloedens toe. dat duurt ongeveer anderhalf uur en daarna zakt het weer weg.1 mephydroline per dag en ik heb er bijna geen last meer van.Gelukkig heb ik nog wat en daarna maar experimenteren met and[lees meer...]ere medicijnen.

17-04-2013 | Vrouw | 50
mebhydroline
Het adres waar Mebhydroline te koop is nadat het in Nederland uit de markt is genomen: ...... Ook ik kan absoluut niet zonder Mebhydroline (voorheen Incidal). Ik heb van mijn zorgverzekeraar Avero Achmea een machtiging gekregen, zodat de Internationale Apotheek in Venlo het middel voor mij zou kunnen aanleveren aan mijn eigen apotheek. Helaas hebben zij geen vergun[lees meer...]ning om Mebhydroline in te voeren, dus dat feest ging niet door. Mijn apotheker gaf mij de tip om het middel als privé persoon te kopen in het buitenland. Na veel spitten op internet veel heen en weer emailen met verschillende farmaceuten in het buitenland heb ik bovenstaand bedrijf, gevestigd in Bangladesh, bereid gevonden om aan mij te leveren. Zij leveren het onder de naam Bexidal. Dit heeft exact dezelfde verbinding als Mebhydroline, dus het is echt goed. De prijs is een giller! Een doos bevat 200 tabletten van 50 mg en daar betaal je $ 30 voor, dat is omgerekend € 22 en een beetje! Ik heb afgesproken dat ik het geld overmaak naar hun rekening en zij sturen het af. De verzendkosten zijn ook $ 30 dus ik heb gewoon 8 dozen tegelijk besteld voor een heel jaar. Ik hoop dat ik met dit berichtje een hoop mensen heel erg blij heb gemaakt. Ikzelf ben in elk geval heeeeeeel blij ;-) (RED: helaas kunnen wij geen adressen van buitenlandse (online) partijen weergeven, omdat wij wettelijk gezien het gebruik van medicijnen niet mogen stimuleren en al helemaal niet als het niet via het reguliere circuit loopt... Het spijt ons ten zeerste, Medewerkers van mijnmedicijn)

05-03-2013 | Vrouw | 45
mebhydroline
Verschillende andere medicijnen geprobeerd maar telkens weer teruggekomen bij dit middel omdat het de minste bijwerkingen heeft en geweldig goed werkt.