Mebhydroline dragees

Hooikoorts (5 meningen)
Verkoudheid (1 mening)

Aerius (168 meningen)
Levocetirizine (133 meningen)
Cetirizine Tabletten (126 meningen)
Xyzal (75 meningen)
Tavegil (66 meningen)
16-03-2019

Allergie

Ik heb allerlei antihistamine in Nederland gebruikt, maar niks is vergelijken met incidal. Van ander antihistamin wordt ik erg suf van en werkt niet voldoende. Mijn allergie (hooikoorts)ging niet helemaal weg. Sinds kort heb ik incidal in Indonesië gekocht toen ik daar op vakantie was. Ben echt blij mee, mijn allergie klachten is weg en ik wordt niet meer suf van. Ik kan [lees meer...]weer genieten van het mooi weer en ook als het wind hard waait. Ik vind het jammer dat het niet in NL verkrijgbaar is. Ik vraag tegenwoordig aan mijn vrienden die naar Indonesië gaat, incidal voor mij meenemen.
03-02-2016

Allergie

Deze zijn zonder enige informatie cq 'n afdoende alternatief 2012 uit de handel genomen, als zielig alternatief moet ik nu ebastinne slikken, wat bezielt deze lui, niet wetende cq de desinteresse wat ze met de levens kwaliteit van de veel te dure zorgverzekeringen zomaar doen, het is grof schandalig, wens deze lieden zeld deze aandoening toe, zonder afdoende medicatie, en [lees meer...]met mij zeker menig Nederlander in bizarre leefomstandigheden.
16-04-2015

Allergie

50 jaar gebruik ik incidal(mebhydroline) nu nergens meer te koop. Is dit Kartel vorming???? Nu ben ik allergisch astma patient(invalide) geworden, terwijl dit niet nodig is. 1 Incidal pil per dag en alle problemen opgelost. Alle andere mogelijkheden werken niet.
28-09-2014

Allergie

Ook ik gebruik(-te.. helaas)meer dan 20 jaar mebhydroline , dit werkte perfect wanneer de allergie weer opkwam . Ik nam dan 's- avonds een pilletje, dat hielp ook nog voor een betere nachtrust en ik was er voor een aantal dagen af. omdat het middel uit de handel is genomen heeft de arts als proef fexofenadine 180 mg voorgeschreven.( het is een aantal malen duurder dan m[lees meer...]ebrydroline) Doch dit heeft een tegenovergestelde werking. Ik krijg er meer in plaats van minder jeuk van en wordt er onrustig van. Ik heb ook met de apotheker afgestemd wat het beste alternatief is en die gaf aan dat dat middel er feitelijk niet is. Wat nu voorgeschreven is zou nog het dichts in de buurt komen van mebhydroline. Als ik de andere reacties lees , komen we allemaal tot de conclusie dat mebrhydroline zo snel mogelijk weer in de markt moet komen. Maar hoe bereiken we dat ? Wie heeft een suggestie ? Of kunnen we het op een of andere wijze importeren uit een land waar men niet uit is om veel te verdienen aan medicijnen.
01-04-2014

Allergie

Mebhydroline (Bexidal) is een super goed medicijn bij allergie, ik heb het aan veel mensen gegevenin de periode dat dit medicijn nog verkrijgbaar was in Nederland En bij iedereen aan wie ik het gaf werkte het prima !!!. Nu ik weet dat dit medicijn nog wordt gemaakt door Beximco Pharma in Bangladesh en ga via een bevriende handelsreiziger dit medicijn laten meene[lees meer...]men als hij voor vakantie of handelsdoeleinden naar Bangladesh gaat. Ik zal er alles aan doen om mebhydroline te krijgen, en ik hoop dat artsen en apothekers in Nederland ook hun best zullen doen om het weer op de markt te krijgen. Mag ik u ook advies geven bij gebruik: ik nam in de periodes dat de allergie sterk opkwam 1 tablet op de nuchtere maag meteen 's morgens bij het opstaan, wachtte dan een uurtje en ging da eten ,dat werkte prima. Na 3 of 4 dagen kon ik dan al vaak stoppen met slikken, totdat de allergie weer opkwam.
14-03-2014

Allergie

Mebhydroline wordt niet meer gemaakt en verkocht in NL omdat Pharmachemie er niet voldoende op verdiende. Mebhydroline wordt nog wel gemaakt door Beximco Chemie, onder de merknaam Bexidal, maar de apotheken in NL willen het daar niet inkopen. Ook de Internationale Apotheek wil uitsluitend binnen Europa inkopen. Het feit dat Beximco Internationale en Europese prijzen hee[lees meer...]ft gewonnen is niet belangrijk. Jammer, want het is een grote speler op de markt met extreem lage prijzen. Een win-win situatie zou je denken...
03-03-2014

Allergie

Ik ben blij dat we nog steeds over Mebhydroline kunnen schrijven. Het geneesmiddel is gesaneerd aldus de Pharmachemie BV. Ik probeer nu aerius/ desloratine , maar na 12 uur is zo'n tablet wel uitgewerkt en ik word heel moe van dit medicijn! Wie heeft andere / betere ervaring met vervangende middelen? Bedankt Mahbuba.
08-01-2014

Allergie

Al jaren ( 20 jaar ongeveer)lang allergie en astma onder controle met Incidal/Mebhydroline. Helaas niet meer geproduceerd in Europa. Verschillende andere anti-histaminica geprobeerd. Of bijwerkingen als sufheid en licht in hoofd. Of het helpt niet voldoende. Nu al maanden allergische rinitis. Nu dubbele dosis aerius proberen per order huisarts in combinatie met corticoster[lees meer...]oiden neusspray. Voel mij nu al sinds september niet fit, moe en met een "vol "hoofd. Ik mis mijn Incidal.....
23-10-2013

Netelroos

16-09-2013

Allergie

Ik gebruik dit medicijn al meer dan 30 jaar en ben hier uitermate tevreden over. Dat dit medicijn om economische redenen uit de handel is genomen, zonder een goed alternatief, kwam voor mij als donderslag bij heldere hemel. Juist dit medicijn zorgt ervoor ik mijn allergie onder controle kan houden en me elke dag weer goed voel. Ik heb veel last van koude-urticaria en kan d[lees meer...]it perfect onderdrukken met Mebhydroline (Incidal) Juist nu de herfst en winter er aan komt zit ik zonder mijn medicijnen en zal het uitproberen van een mogelijk alternatief enige tijd gaan duren met als gevolg dat ik geruime tijd niet makkelijk kan genieten van de buitenlucht. Nu heb ik gelezen dat dit medicijn nog wel in Bangladesh en Rusland te koop is. Heeft iemand hier ervaringen mee (bestellen - betaling en levering)?
08-07-2013

Hooikoorts

Ik gebruik dit medicijn al zo lang als ik mij kan herinneren. Ook had ik altijd wel iets vooraad voor het volgend hooikoorst seizoen. Echter nu was alles op en deed ik een nieuwe bestelling. En wat blijkt niet meer verkrijgbaar!?? Ik lees al veel ervaringen van anderen en ik sluit mij daar volledig bij aan. ZOnder dit medicijn is het erg vervelend en minder leefbaar. Wane[lees meer...]er ik een aanval kreeg nam ik een pil soms 2 en 20m min later ging het weer goed. Ik had het niet benauwd en mijn hooikoorts bleef erg op de achtergrond. Nu heb ik het benauwd en moet naar mijn ventolin grijpen, daarnaast de hooikoort vooral op mijn ogen is heel erg altijd en nu niet meer weg te drukken. Mijn neus zit de hele tijd dicht en ga nog maar even door. Ik heb nu al 3 andere medicijnen geprobeerd maar slechte ervaringen mee. Ik ben aan het zoeken naar een ingang om alsnog ons medicijn ergens te kunnen vinden maar helaas nog geen resultaat. Ik hoop op Frankrijk daar hebben ze het nog wel maar ik weet niet of dit alleen op recept is. Het ministerie van VenW had als antwoord dat deze situatie niet gewenst is maar om economische redenen kan het inderdaad gewoon zo zijn dat een medicijn niet meer verkrijgbaar is. Wel zeggen ze dat er een goede vervanger moet zijn. Nou die is er dus niet want deze stof zit nergens anders in! Hoe kan het dan toch dat het niet meer in Nederland verkrijgbaar is!?
27-06-2013

Allergie

Ik gebruikte Mebhydroline al van kinds af aan. Toen incidal. Oranje tabletten en zelf de astma ging over! Nu ben ik aan het experimenteren met aerius en andere rommel, maar word steeds wakker met jeuk-oren en jeuk keel. Echt balen dat het er niet meer is. Mijn moeder van 85 gebruikte het ook heel haar leven en hier in het dorp kende de arts het niet. Later ontdekte zij dat[lees meer...] ik het wel 3x per dag mocht innemen. WAAROM NEDERLAND MAG DIT BELANGRIJKE MEDICIJN NIET MEER???? Is hier niets aan te doen? Wie in Nederland weet welke weg bewandeld kan worden om het medicijn MEBHYDROLINE weer voor ons gebruikers terug te krijgen. Dank Mahbuba
17-06-2013

Hooikoorts

Dit medicijn gebruik ik in combinatie met andere hooikoorts medicijnen al jaren lang. Tot mijn schrik is het er niet meer en wordt het ook niet meer gemaakt sinds kort. Dit ik echt een groot probleem voor mij, net als voor veel andere mensen. naatst mijn vaste medicijn gebruikte ik deze op de momenten dat het echt niet meer ging met de jeuk, benauwdheid etc. Na 20 min name[lees meer...]n mijn klachten af en kon ik weer gewoon functioneren. Nu zit ik zonder en moet aan de ventolin voor de benauwdheid en al naar biten kijken geeft mij een hooikoortsaanval. De stof die juist zijn werk goed doet zit ook niet in andere medicijnen en dus is er geen oplossing. Ook kan ik het medicijn niet vinden in het buitenland, wie ook wie heeft een oplossing gevonden?
13-06-2013

Hooikoorts

Sinds 1968 gebruik ik dit medicijn al, samen met Symbicort voor mijn astma. Als ik een aanval kreeg, nam ik een pil in en na 20 min. zakte het al af. Nu het medicijn uit de handel is genomen, heb ik al 6 verschillende soorten geprobeerd, waarvan 2 van die namaak Aerius. Volgens Agis werd de originele wel vergoed, maar de apotheek zegt van niet, dus gebeurt het niet., ondan[lees meer...]ks dat de dokter er om vroeg. Dat ik nu veel meer Symbicort gebruik, heeft niemand het over. Nu heb ik naar de internationale apotheek in Venlo gemaild, maar zij mogen het niet in voeren. Ten einde raad heb ik naar Bangladesh gemaild en daar krijg ik geen antwoord op. Kunnen jullie me helpen? Toen ik naar de apotheek ging voor een nieuwe Symbicort, kwam die ook uit het buitenland, aan de taal te zien uit het oosten Alvast bedankt D.
10-06-2013

Mebhydroline dragees (mebhydroline)

voedingsmiddelenallergie, waardoor zwelling luchtwegen met oedeem vorming leidend tot doorlopende bacteriële oorontstekingen en sinusitis, uiteindelijk resulterend tot 5 ooroperaties, door de aangerichte schade hierdoor. Sinds Mebhydrolinegebruik klachten afgenomen en slechts af en toe nog oorproblemen. Nu weer grote problemen.
16-05-2013

Allergie

Als ik tot rust kom,dus bv zit te lezen of in bed lig dan krijg ik een branderig gevoel aan handen en voeten.Daarna zetten ze op en beginnen ze gigantisch te jeuken ik krab tot bloedens toe. dat duurt ongeveer anderhalf uur en daarna zakt het weer weg.1 mephydroline per dag en ik heb er bijna geen last meer van.Gelukkig heb ik nog wat en daarna maar experimenteren met and[lees meer...]ere medicijnen.

Amoxicilline (475) - Antibiotica - penicillines breedspectrum