Ervaringen met Polaramine

Hooikoorts (25 meningen)
Allergie (24 meningen)

28-04-2013 | Vrouw | 65
Hooikoorts
ik gebruik polaramine al 50 jaar.soms denk je er over heen te groeien. zoals vorig jaar was het stukke minder. dit jaar is het weer hommeles.had altijd 6 mg gebruikt en kon er de hele dag tegen aan.soms s,avonds nog een extra tablet.nu is er alleen 2 mg. dit voldoet maar een paar uur en dan weer een tablet innemen.lastig als je op je werk bent en er aan denken dat je ze bi[lees meer...]j je hebt.neem nu 3 tabletten van 2 mg in ,zodat ik overdag geen omkijken heb en nergens last van heb.

23-01-2011 | Vrouw | 38
Hooikoorts
De klachten zijn niet weg, maar voor mij is dit het enig bruikbare middel

09-02-2010 | Vrouw
allergische rhinitis en conjunctivitis

23-01-2023 | Man | 55
dexchloorfeniramine (2mg)
heel veel last van zonnen exceem. Kreeg het mee bij een drogist in brazilie. Is er ook gewoon te koop zonder recept. had al jaren niet werkende zalfjes enz gehad. dit werkt echter perfect. vooral tegen de jeuk. kostprijs is iets van 5 euro per 20 tabletjes

22-10-2022 | Man | 70
dexchloorfeniramine (1mg)
Onregelmatig heb ik jeuk, al bij lichte spanning (armen, benen, rug). Krabben helpt maar maakt soms huid stuk. Sinds polaramine heel moeilijk te krijgen is, heeft iemand het uit Spanje meegenomen aantal jaren geleden. Nu niet meer vrij te krijgen daar. Ik ben heel zuinig met rest wat ik nog heb. Heb diverse alternatieve middelen gebruikt: loratidine (vooral) en citrizine ([lees meer...]geen verschil met loratidine) . Helpt onvolledig. Ik vind dat echt een probleem! Polaramine een halve 2 mg tablet stukbijten helpt met een kwartier al: mijn huid wordt rustiger en ik slaap rustiger (anders onrustig door warmteontwikkeling tussen huid en matras wat jeuk op de rug veroorzaakt). Meestal neem ik het in: eind van de middag (eind werkdag), voor het slapen gaan als ik al jeuk heb - met een beker warme melk, wordt dan 's ochtends wakker met een volkomen rustige huid en voel mij dan ook echt uitgerust. Een heel enkele keer neem ik 1 mg overdag, dan volstrekt geen last van sufheid of iets dergelijks. Ik mis het erg en ben nog steeds op zoek naar hoe ik eraan kan komen.

26-03-2022 | Man | 67
Zeer goed

10-07-2021 | Man | 59
Hooikoorts
Beste hooikoortspatiënten, Laatste keer was ik vergeten te melden waar ik polaramine kan verkrijgen....bij deze in de Franse webshop. Succes, Marc (Red. : Let op: deze mening is aangepast, in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en [lees meer...]aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.)

18-05-2021 | Man | 58
Hooikoorts
Beste, Goed nieuws...ik heb afgelopen week wederom polaramine online aangekocht. Het pakketje komt steeds perfect terecht, reeds 5 jaar koop ik op dezelfde plaats dit geneesmiddel. Veel succes en weinig last van de graspollen gewenst, Marc

23-03-2021 | Man | 53
Hooikoorts
Polaramine helpt mij zeer goed om mijn hooikoorts onder controle te houden. Vorig jaar kon ik dit geneesmiddel nog via een apotheek in Frankrijk kopen, Nu helaas niet meer. Heeft iemand enig idee waar dit middel nog te bestellen is? Of heeft iemand een goed alternatief voor dit middel tegen hooikoorts?

07-11-2018 | Man | 38
Netelroos
Ik gebruikte dit middel al 35 jaar tegen netelroos, wat ik 1-2 keer per jaar krijg. Afgelopen jaren weinig last van gehad maar vanochtend was het weer zo ver en heb ik mijn laatste tabletje genomen. Na nu net gelezen te hebben dat het niet meer op de markt is heb ik via Google een apotheek in Frankrijk gevonden die het nog verkoopt, (..), voor de mensen die gewoon dit fij[lees meer...]ne middel wel willen blijven gebruiken.

09-08-2018 | Man | 49
Hooikoorts
neem enkel een tablet wanneer ik acuut last krijg van hooikoorts (berk, gras). In periodes met veel pollen 1x 's ochtend en 1x 's avonds. De bijwerkingen voor zover die er zijn vallen in het niet vergeleken bij een niet behandelde hooikoorts aanval.

21-01-2018 | Man | 70
Jeuk
weinig tot geen effect op de jeukende huiduitslag

17-06-2017 | Man | 71
dexchloorfeniramine (2mg)
Toen het nog verkrijgbaar was hielp het geweldig. Helaas niet meer verkrijgbaar

01-06-2017 | Man | 33
Hooikoorts
Het is voor mij moeilijk te beoordelen, dit jaar. Heb ik toevallig minder last? of werkt dit medicijn gewoon goed? Als ik volop in het gras actief ben krijg ik wel last van hooikoorts, maar ik denk dat er geen medicatie bestaat welke daar tegenop kan. Verder ben ik van mening dat je in NL ziek gehouden wordt, alle medicaties welke momenteel verkrijgbaar zijn werkt nie[lees meer...]t zo goed als Polarimine en ik zie heel vaak dat goede medicatie uit de handel gehaald wordt terwijl ze goed werken, gezien de beoordelingen van Polarimine en mijn ervaring, trek ik mijn conclusie in deze. Deze medicatie is wel verkrijgbaar in Spanje en naar eerlijkheid te zeggen, veel goedkoper dan al die commerciele rommel in NL.

30-08-2016 | Man | 58
dexchloorfeniramine (2mg)
Vanaf 1974 6 mg repetabs. Werkte prima. Na ca 25 jaar gebruik was dit niet meer verkrijgbaar en ging ik noodgedwongen over op 2 tabletten van 3 mg ( geen repetabs). Na ca 5 jaar werd het middel helemaal uit de handele gehaald.

10-08-2016 | Man | 68
Allergische reactie
Vooral in voorjaar en bij harde wind in de zomer, pollenallergie. Bij gebruik wasmiddelen, shampo's en geurversterkte zepen (en vaak combinatie met huisstof) zelfde verhaal, de combinatie van beiden leidt tot "ernstige ongemakken", d.w.z. zo erge neus en ogenloop dat het bed dient te worden opgezocht. s'-Avonds maximale ongemakken, s'-Ochtends weer opgeknapt. Door een ha[lees meer...]lve (1mg) of een heel polaraminetabletje weer helemaal de oude na 2 uurtjes. Neem ze dus preventief, alleen indien nodig, met deze 1/2 of hele doses. ECHTER uit de handel, heb apotheken in Portugal en Spanje waar mogelijk bezocht, tijdens vakanties. Dus kleine voorraad waar ik zuinig op ben. Zou graag zien dat dit medicijn weer kan worden voorgeschreven of aangeschaft. Heb veel (40 jaar) ervaring met daarna Zyrtec, Xyzal of Levocetericine, deze modernere medicijnen werken veel minder effectief. Er zijn in binnen- en buitenland veel apotheekbezoekers die om poleramine vragen, dus Pharma-industrie ?....