Ervaringen met Polaramine

Hooikoorts (25 meningen)
Allergie (24 meningen)

20-09-2015 | Vrouw | 79
Allergische reactie
heb ruim 40 jaar polaramine gebruikt en ben zeer tevreden geweest over het resultaat. geen last gehad van sederende werking. sinds begin dit jaar niet meer te krijgen. heb al diverse andere middelen geprobeerd, maar kan het niet verdragen of ze werken niet. contact gehad in het begin van 2015 met Bayer, waarbij mij werd verteld dat het in het najaar van 2015 weer op de [lees meer...]markt zou komen. Hiervan is niets terechtgekomen, zou febr 2016 worden en nu weer eind 2016. Wordt dit nog wel in productie genomen? Overal in de wereld is het leverbaar , waarom is dit zo moeilijk in nederland? Dit terwijl er zoveel mensen door gedupeerd zijn.

15-09-2015 | Vrouw | 64
Hooikoorts
Na veel onderzoeken gehad te hebben ben ik vanaf mijn 18 jaar Polaraminetabletten gaan slikken. Deze medicijnen helpen mij heel goed. Zij zijn al eens eerder uit de roulatie geweest. Toen kreeg ik daar 5 verschillende medicijnen voor terug die niets hielpen. Mijn klachten werden steeds heviger. Gelukkig kwam de polaramine weer terug en mijn klachten verdwenen direct. Nu is[lees meer...] de polaramine wederom niet meer te krijgen. Helaas beginnen dezelfde klachten als toen weer opnieuw. Ik ben nu weer bij een KNO arts onder behandeling. Over zorgkosten gesproken. Wat is de rede dat Polaramine, een tablet wat goed helpt uit de handel is genomen? Zonder dat ik (en meerdere patiënten) er iets aan kunnen doen worden mijn zorgkosten nu onnodig hoger. Is dit de bedoeling?

01-09-2015 | Vrouw | 71
Hooikoorts
Ik gebruik Polaramine al meer dan 40 jaar en het heeft mij altijd heel goed geholpen. Het werkt heel snel en je bent zo van je klachten af zoals niezen, lopende neus en rode tranende ogen en kun je weer je gewone werk doen. Heel jammer dat het niet meer in productie is. Ik vind het gewoon belachelijk dat er goede productielocatie hiervoor in NL door Bayer gevonden zou kunn[lees meer...]en worden, dat lijkt me gewoon een dooddoener. Het zal wel weer met geld te maken hebben, ze verdienen er natuurlijk niet genoeg aan. Jammer, want het helpt zoveel mensen. Toe Bayer, doe eens wat meer voor de patienten zonder altijd aan geld te denken!

26-08-2015 | Vrouw | 60
dexchloorfeniramine (2mg)
Ik gebruik poleramine meer dan 30 jaar voor hooikorts en veleandere allergieen. Zonder poleramine kan ik vaak niet werken of deelnemen aan de maatschappij als gevolg van ernstige klachten. Niets anders werkt. Over de jaren heb ik bijna alle nieuwe medicijnen geprobeerd. niets werkt, ik ben bijna ten einde raad over hoe ik moet functioneren zonder poleramine.

27-06-2015 | Vrouw | 65
dexchloorfeniramine (2mg)
Hallo, daar het voorlopig nog niks gaat worden met polaramine het volgende: ik ben op advies over gegaan op scutellairia, je moet ff door de zure appel heen, maar het werkt. Je kan er quertine en vit C bij gebruiken. Voordeel is dat er geen bijwerkingen zijn. Hopelijk zijn er meer die er baat bij hebben. Veel succes

03-06-2015 | Vrouw | 67
Jeuk
Altijd jeuk, rare tintelingen van binnenuit. Bij het wisselen van kleding, douchen, hoe hoger de temperatuur, hoe meer last ik er van heb. krabben, smeren. Bij div. (allergie)onderzoeken nooit iets te vinden. Van alles geslikt, tot anti-depressiva toe, maar niets hielp. Uiteindelijk via huidarts Polaramine gaan gebruiken. Dat helpt 90%! En nu dus gehoord dat het voorlop[lees meer...]ig niet meer op de markt is, een ramp!

02-06-2015 | Vrouw | 53
dexchloorfeniramine (2mg)
Ik gebruik al sinds mijn 18de Polaramine. Ben allergisch voor heel veel dingen, bomen, dieren, grassen en bep. voedingsmiddelen. Polaramine helpt zeer goed met nauwelijks bijwerkingen. Huisarts vond vele malen dat ik eens iets anders moest proberen. NIETS hielp of er waren teveel bijwerkingen dus altijd weer bij Polaramine uitgekomen. Ben verpleegkundige in de thuiszo[lees meer...]rg dus kom in aanraking met katten etc. Ik kan er zonder Polaramine geen 5 min binnen blijven. Ben nu door mijn voorraad heen en weet me geen raad meer. Huisarts heeft ook geen mogelijkheden meer, wie heeft er tips of weet wegen om dit middel te krijgen.

31-05-2015 | Vrouw | 41
Eczeem
Na jarenlang zeer veel last te hebben gehad van zeer veel jeuk door ernstig constitutioneel eczeem, was Polaramine het enige middel wat mijn huid tot rust kon brengen en daardoor hoef ik bijna geen zalven meer te smeren. Er is geen ander antihistaminicum wat hetzelfde effect heeft. Ik ben bang dat mijn eczeem weer terug komt als ik geen Polaramine meer gebruik. Ik heb dit [lees meer...]al eens eerder meegemaakt en wil dat niet nog een keer. Maak dus a.u.b. haast met produceren of importeer vanuit het buitenland desnoods. Mijn voorraad is bijna op.....

27-05-2015 | Man | 50
Hooikoorts
Antwoord van Bayer op vraag over niet-leverbare Polaramine: Geachte heer ...., Hartelijk dank voor uw vraag over Polaramine. We vinden het heel vervelend dat we dit geneesmiddel niet eerder op de markt kunnen krijgen. Het is zo dat de vorige fabrikant van Polaramine, MSD, dit product niet meer wilde maken. Bayer heeft de licentie overgenomen van dit middel en nu moet er no[lees meer...]g een productie locatie gevonden worden voor Nederland. Waarschijnlijk wordt het pas volgend jaar (2016) voordat er een productie te verwachten valt van Polaramine. Ook Bayer betreurt dit ten zeerste, maar het is niet mogelijk om eerder te kunnen produceren. Wel is het zo dat er vergelijkbare middelen bestaan (antihistaminica) die ook voor allergische reacties kunnen worden voorgeschreven. Het beste is om dit met uw (huis)arts te bespreken Het spijt ons u geen beter bericht te kunnen geven. Met vriendelijke groeten, Medical Team Consumer Care, Bayer B.V. Consumer Care

25-05-2015 | Vrouw | 58
Hooikoorts
Ik gebruik al jaren de Polaramine, ik denk toch wel zeker 40 jaar. Ik gebruik het voor mijn hooikoorts en astma, die ik weer door de hooikoorts erbij heb gekregen. Eerst kreeg ik iets waar ik absoluut niet op reageerde, weet de naam niet meer en daarna ben begonnen met de Polaramine 6mg. repetab, totdat deze uit de handel ging. Toen moest ik over stappen op de tabletten va[lees meer...]n 2 mg. en wel 3 x dgs. 1. Ik heb nooit last gehad van bijwerkingen en het werkte prima! Heb tussentijds wel eens andere medicatie geprobeerd op aanraden van de huisarts, maar helaas die werkten niet. Nu ben ik sinds ongeveer 3 weken bezig met Fexofenadine 180 mg 1 x dgs. 1 tablet, omdat de Polaramine niet meer te krijgen is, zegt mijn apotheek. Maar ik voel me hier niet happy bij, teveel bijwerkingen. Moe, slaperigheid, misselijkheid, nervositeit, nachtmerries en hoofdpijn. Ik begrijp niet waarom een middel uit de handel wordt gehaald, waar zoveel mensen baat bij hebben. Alstublieft zorg dat het weer terug op de markt komt!

22-05-2015 | Man | 50
Hooikoorts
vraag gesteld via www.bayer.nl | contact "Mijn vraag is waarom het tot minstens sept. 2015 duurt voordat het geneesmiddel Polaramine tablet 2 mg. door u in productie genomen kan worden. Ik heb nl. nog al veel baat bij dit middel en als ik de reacties op internet lees, dan ben ik bepaald niet de enige."

18-05-2015 | Vrouw | 64
dexchloorfeniramine (3)
het geeft mij heel veel rust, ben voor heel veel dingen allergisch, zelf voor mijn eigen huid bacterie. nu hoorde ik vandaag van mijn apotheek dat het niet te krijgen is. Drama

02-05-2015 | Vrouw | 62
Hooikoorts
Komt weer bij Bayer. KNMP heeft de beschikbaarheidsdatum gecontroleerd bij Bayer, Polaramine wordt in september verwacht. (URL verwijderd ivm werkwijze website).

01-05-2015 | Vrouw | 62
Hooikoorts
Gebruik dit medicijn al 36 jaar, enige dat helpt. Het is uit de handel genomen hoorde ik vanmiddag. Zeer verontwaardigd hierover. Hoe kunnen we deze beslissing terugdraaien?

28-04-2015 | Vrouw | 65
dexchloorfeniramine (2mg)
Ook ik ben zeer tevreden over poloramine, maar helaas sinds enkele weken zonder, nieuwe soorten helpen van geen kant, plus het feit dat je steeds extra kosten hebt voor iets wat niet werkt. Totaal geen medewerking van huisarts, doe het zonder nu, heb alleen epipen voor als het uit de hand loopt, erg lastig . Laten we inderdaad Bayer bestoken met mails enz, zodat ze het we[lees meer...]er terug brengen in de handel. Heeft iemand een idee hoe we dit moeten aanpakken? Misschien via tv programma radar.

28-04-2015 | Vrouw | 52
Hooikoorts
Helaas.......... ook hier geen werkend alternatief gevonden tot nu toe, echt belachelijk dat een goed werkend medicijn uit de handel gaat. Mijn oproep: iedereen 'klagen' bij arts en apotheek.