Promethazine Dragees / St...

promethazine

Allergie (1 mening)
Hoest (1 mening)
Jeuk (1 mening)

28-05-2019

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties (promethazine)

Werkt voor geen meter word niet suf en slaap nog steeds niet plus paniekaanvallen
25-12-2018

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties (promethazine)

Ivm slaapproblemen voorgeschreven gekregen door psychiater. Na inname heb ik de hele nacht wakker gelegen van de enorme onrust. Kriebels over /in mijn hele lijf. Moeten bewegen. Anders werd ik gek. Het was echt verschrikkelijk. Ook omdat ik wel versuft was van dit middel. De nacht dus wakker gelegen, en deze enorme innerlijke onrust duurde nog tot halverwege de dag voort.[lees meer...] En daarbij enorm suf.
16-09-2018

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties (promethazine)

Voor het slapen gaan rond 23.30 uur had ik 1x 25 mg ingenomen. Helaas had ik totaal geen baat bij. Rond 3.30 uur was ik zo moe maar ik kon nog steeds niet slapen had ik nog 1x 25 mg ingenomen. Daarna viel ik na 1/2 uur in slaap. Rond 9.00 werd ik wakker. Bijwerking: de resteren vd dag ben je moe.
07-05-2018

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties (promethazine)

Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen toen ik in een moeilijke periode zat. De werking van het middel vond ik toen heel wisselend. Soms was het versuffend genoeg, maar soms deed het helemaal niets en kreeg ik tijdelijk wat anders voorgeschreven. Het begon pas te helpen, toen ik ook een rustiger manier van leven kreeg en de dag 's avonds rustig kon afbouwen: een combin[lees meer...]atie dus van leefgewoonte veranderen en medicatie. Ik neem het middeltje ruim van tevoren, voordat ik ga slapen. Nu er een veel rustigere tijd is aangebroken, wil ik er eigenlijk vanaf. Het is moeilijk om een gewoonte te doorbreken en een ritueel te veranderen, maar gelukkig gaat het hier om een niet heel erg zwaar middel. Ik neem nu nog maar een half pilletje, of een 'korreltje' eigenlijk en dat 'doet' waarschijnlijk in het echt niet veel meer. (Men zegt dat het middel niet verslavend is, dus als je dan zonder het middel toch weer niet goed slaapt, zou het dus (eventueel) kunnen liggen aan het feit dat de onderliggende redenen voor de slapeloosheid nog niet weg zijn.)
05-11-2017

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties (promethazine)

Promethazine gebruik ik zo nodig om te kunnen slapen. Want als ik niet goed slaap dan krijg ik een manie en schiet door een psychose in! ik ben hierover tevreden en het is niet verslavend.
22-04-2017

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties (promethazine)

Dit is voor mij een nieuw middel wie kan mij helpen ..
07-02-2017

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties (promethazine)

Al sinds m'n 13e last van slapeloosheid. Promethazine voorgeschreven omdat ik vanwege mijn verslavingsgevoeligheid beter geen benzodiazepines kan gebruiken. Ik lig elke nacht tussen de 1 en 3 uur wakker. Het werkte in het begin wel een beetje, maar na een tijdje niet meer goed. Daarom vorige week gestopt, maar dat bleek moeilijker dan gedacht. Ik sliep nog slechter dan eer[lees meer...]st, lag de afgelopen week zelfs 5 uur wakker steeds. Niet gedacht dat ik zo'n 'ontwenningsverschijnselen' bij dit middel zou hebben.
19-11-2016

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties (promethazine)

Kreeg voor mijn slapeloosheid 25 mg. voor het slapengaan. Daar was ik zeer tevreden over. Kreeg in dezelfde tijd droge mond en kon dit destijds niet terugvinden in de bijsluiter. Ben naar de h.a. gegaan en kwam erachter dat ik diabetes 2 had, dus dat mijn droge mond daaraan te wijten was. Na dieet en gebruik van metformine werd het echter niet minder, alleen maar steeds er[lees meer...]ger zodat ik hele rare bewegingen met mijn mond ging maken om maar wat vocht te genereren. Dat lukte helemaal niet en mensen vroegen maar steeds aan mij wat ik had. Heel gênant. Ben zelfs naar de internist gestuurd verdacht van het Syndroom van Shögren. Na allerlei bloedtests bleek dit niet aan de hand te zijn en ik moest er maar mee zien te leven. Toen ik voor controle bij de diabetesverpleegkundige kwam wilde zij met mij nog eens alle bijwerkingen van al mijn medicijnen doornemen. Daaruit bleek die droge mond dus wel een bijwerking te zijn. Dus nu slaap ik weer slecht maar heb tenminste een normale vochtige mond
16-08-2013

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties (promethazine)

door de neuroloog voorgeschreven. 's avonds ingenomen en bleef wakker, kreeg rusteloze benen en sliep pas tegen de ochtend in. De hele dag lopen stuiteren, kon maar niet zitten, zette het hele huis op z'n kop, alles moest schoon. Dit duurde drie dagen, toen kreeg ik ook koorts en heb ik de neuroloog gebeld. moest meteen stoppen.
10-01-2013

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties (promethazine)

Door tekort aan B12, een angststoornis en chronische hyperventilatie heb ik veel stress. Waarschijnlijk slaap ik hierdoor niet goed en heb ik veel last van gespannen spieren. Ik maakte nachten van hooguit 3 uur. De dokter wilde geen verslavend middel meegeven, wat ik overigens begrijpelijk vind. Ze gaf me dit mee. De eerste 3-4 weken ging het slapen beter dan voorheen, daa[lees meer...]rna zwakte de werking af, tot nu: geen werking.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum