Ervaringen met Promethazine Dragees / Stroop / Injecties

Promethazine Dragees / St...

Allergie (3 meningen)
Jeuk (2 meningen)
Hoest (1 mening)

05-02-2023 | Vrouw | 30
promethazine (1mg/ml)
Deze tablet gekregen in Verband met dag en nacht “aan” staan en niet kan slapen. Deze ingenomen en voelde me super suf worden. Slapjes en raar dronken gevoel. Raar in me hoofd,wazig zien.Eerst dacht ik oh lekker eindelijk weer moeheid weer te voelen. Maar al voelde ik me zo moe! Het deed niks. Het bracht me juist in paniek en onrust en angst. Nare ervaring. 1 keer en no[lees meer...]oit weer!

06-10-2022 | Vrouw | 40
promethazine (25mg)
na inname blauw tablet, 1 a 2 uur kan ik steeds moeilijker slikken. drinken helpt niet het gevoel te verminderen, moest afwachten tot medicatie was uitgewerkt, toen kon ik beter slikken. na inname 1 tablet, de volgende ochtend de hele dag voel ik me suf en moe. deze tablet gekregen omdat ik door geluidsoverlast buren niet kan slapen, maar merk dat het niet echt helpt. n[lees meer...]a 2 uur word ik wakker, alles is wazig en ik zie alles draaien, mogelijk duizeligheid, daarna probeer ik door te slapen maar dat duurt enige tijd. word van tijd tot tijd weer wakker. kan niet een nacht helemaal doorheen slapen. bij overlast buren word je erdoor wakker gemaakt. deze medicatie bracht mij niet in diepe slaap ongeacht overlast buren of niet.

31-08-2021 | Vrouw | 54
promethazine (25mg)
Werkt totaal niet versuffend. Beweeglijke benen zorgde voor nog meer onrust

22-12-2020 | Vrouw | 68
promethazine (25mg)
Voorgeschreven door psychiater , 2x s’avonds ingenomen ivm slapeloosheid, “vol “ hoofd. Averechtse werking , niet suffig , geen slaap, wel spiertrekkingen in armen en benen, ontzettend droge mond, ook daarna overdag. Dus mee gestopt.

09-11-2020 | Man | 63
promethazine (25mg)
ik slik het middel nu ongeveer drie jaar. Ik heb 4 jaar een angststoring gehad en kreeg promethazine 25 mg om beter te slapen. Ik was serieus in de veronderstelling dat het een onschuldig medicijn was. Blijkt echter dat promethazine een Anticholinerge psychofarmaca is. het valt in dezelfde groep als Lorazepam ( Anticholinerge psychofarmaca (o.a. TCA’s, olanzapine, cloz[lees meer...]apine, quetiapine, promethazine)) bron: https://expertisecentrumpsychofarmacologie.nl/nieuws/afbouwen-psychofarmaca/ promethazine wordt sterk gerelateerd aan dementie... Dat is iets meer dan alleen een (extreem) droge mond. op internet kun je zien welke de waarschuwingen zijn bij inname van promethazine . Ik hoop over een week te kunnen stoppen met dit middel; in een keer stoppen gaat niet want dan lig je de hele nacht wakker.

15-09-2020 | Man | 52
promethazine (25mg)
Promethazine zou ook voor minder onrust moeten zorgen in je hoofd. Dit is ook de reden dat ik dit middel, overigens op mijn eigen verzoek, voorgeschreven heb gekregen. Promethazine zorgt bij mij voor een forse gewichtstoename. Ik weeg inmiddels zo'n 20 kg te zwaar ! Dit wordt ook erkend door mijn apotheker, huisarts en psychiater.

24-09-2019 | Vrouw | 56
promethazine (25mg)
Middel van een psychiater voorgeschreven gekregen om te slapen. Veel spanning door benzo afbouw. Na inname voelde ik niets 2de nacht weer niets, helaas dis niet geslapen en een probleem erbij. Wel had ik spiertrekkingen waardoor ik zeker niet kon slapen, kriebel in keel en niezen. Hele volgende dag raar in mijn hoofd. Dus stop ik ermee en hoop dat de spierspanning en tr[lees meer...]ekkingen verdwijnen.

16-09-2018 | Vrouw | 52
promethazine (25mg)
Voor het slapen gaan rond 23.30 uur had ik 1x 25 mg ingenomen. Helaas had ik totaal geen baat bij. Rond 3.30 uur was ik zo moe maar ik kon nog steeds niet slapen had ik nog 1x 25 mg ingenomen. Daarna viel ik na 1/2 uur in slaap. Rond 9.00 werd ik wakker. Bijwerking: de resteren vd dag ben je moe.

19-11-2016 | Vrouw | 69
promethazine (25mg)
Kreeg voor mijn slapeloosheid 25 mg. voor het slapengaan. Daar was ik zeer tevreden over. Kreeg in dezelfde tijd droge mond en kon dit destijds niet terugvinden in de bijsluiter. Ben naar de h.a. gegaan en kwam erachter dat ik diabetes 2 had, dus dat mijn droge mond daaraan te wijten was. Na dieet en gebruik van metformine werd het echter niet minder, alleen maar steeds er[lees meer...]ger zodat ik hele rare bewegingen met mijn mond ging maken om maar wat vocht te genereren. Dat lukte helemaal niet en mensen vroegen maar steeds aan mij wat ik had. Heel gênant. Ben zelfs naar de internist gestuurd verdacht van het Syndroom van Shögren. Na allerlei bloedtests bleek dit niet aan de hand te zijn en ik moest er maar mee zien te leven. Toen ik voor controle bij de diabetesverpleegkundige kwam wilde zij met mij nog eens alle bijwerkingen van al mijn medicijnen doornemen. Daaruit bleek die droge mond dus wel een bijwerking te zijn. Dus nu slaap ik weer slecht maar heb tenminste een normale vochtige mond

16-08-2013 | Vrouw | 53
promethazine
door de neuroloog voorgeschreven. 's avonds ingenomen en bleef wakker, kreeg rusteloze benen en sliep pas tegen de ochtend in. De hele dag lopen stuiteren, kon maar niet zitten, zette het hele huis op z'n kop, alles moest schoon. Dit duurde drie dagen, toen kreeg ik ook koorts en heb ik de neuroloog gebeld. moest meteen stoppen.

11-10-2022 | Vrouw | 40
promethazine (25mg)
van deze tablet word ik misselijk van. heb deze medicatie gekregen voor het slapen, maar ben nogal misselijk erdoor. tijdens inslapen met ogen dicht zie ik matige voorwerpen bewegen, zoals hallucinaties. bij wakker worden na paar uur weet ik enkele seconden niet waar ik ben. moet bewegen om alert te zijn. daarna weer verder proberen te slapen. geen prettig medicijn, [lees meer...]ik zoek verder.

08-02-2022 | Vrouw | 34
promethazine (25mg)
Heeft 's nachts een nadelig effect op mijn spieren. Benen worden onrustig en het jeukt van binnenuit. Iets waar je niets aan kunt doen behalve het uitzitten totdat het medicijn is uitgewerkt, waardoor ik wakker blijf. Mijn brein voelt verlamd/lui om voldoende in te ademen. Ik moet er moeite voor doen maar snachts kost dit extra energie omdat je lichaam in een rust toestand[lees meer...] terecht wil komen. Verder geeft het rond deze tijd geen prettig gevoel in mijn hoofd. Ik gebruik het door deze ervaring liever niet meer. Product is 1x overdag en 1x voor het slapen gaan gebruikt. Bij oxazepam heb ik soortgelijke klachten ervaren.

28-05-2019 | Vrouw | 28
promethazine (25mg)
Werkt voor geen meter word niet suf en slaap nog steeds niet plus paniekaanvallen

25-12-2018 | Vrouw | 37
promethazine (25mg)
Ivm slaapproblemen voorgeschreven gekregen door psychiater. Na inname heb ik de hele nacht wakker gelegen van de enorme onrust. Kriebels over /in mijn hele lijf. Moeten bewegen. Anders werd ik gek. Het was echt verschrikkelijk. Ook omdat ik wel versuft was van dit middel. De nacht dus wakker gelegen, en deze enorme innerlijke onrust duurde nog tot halverwege de dag voort.[lees meer...] En daarbij enorm suf.

22-04-2017 | Man | 60
promethazine (25mg)
Dit is voor mij een nieuw middel wie kan mij helpen ..

12-11-2011 | Vrouw | 25
Onrust en doorslaapklachten
Deze blauwe pilletjes (25mg) heb ik voorgeschreven gekregen vanwege mijn doorslaapklachten en onrust. Een week lang heb ik deze pillen geslikt en ik was enorm tevreden, eindelijk weer een keer een goede nachtrust zonder ontelbare onderbrekingen en lang wakker liggen!! De 7de dag stond ik echter op, ik was de hele dag somber. Zelfs huilen zonder reden en gebrek aan motivati[lees meer...]e om ook maar iets te ondernemen, terwijl ik doorgaans vrolijk en erg sportief actief ben. Tijdens de 8ste en 9de dag was ik nog steeds somber, stil, in mezelf gekeerd en verdrietig. De 10e dag ben ik gestopt met dit middel. Mijn somberheid verdween als sneeuw voor de zon... evenals mijn goede nachtrust. Ik ben benieuwd of nog meer mensen deze somberheid / depressie hebben ervaren tijdens het gebruik van Promethazine?