Ervaringen met Promethazine Dragees / Stroop / Injecties

Promethazine Dragees / St...

Allergie (3 meningen)
Jeuk (2 meningen)
Hoest (1 mening)

21-11-2023 | Vrouw | 50
promethazine (1mg/ml)
Dit helpt me om mijn hoofd tot rust te brengen in slaap te komen en door te slapen. 25 mg dragee was voor mij een te hoge dosering waardoor ik de volgende ochtend na 8 uur slapen minder helder en alert was. Gezien er geen lagere dosering is en je niet mag halveren overgestapt op de stroop. Een half uur voor het slapen 12,5 ml dit werkt voor mij perfect slaap als een ro[lees meer...]os en ben bij het ontwaken helder en uitgerust. Er zou volgens informatie geen verslavend effect optreden. Ik heb in het verleden benzo's gebruikt deze zijn echter wel verslavend.

21-12-2022 | Vrouw | 29
promethazine (25mg)
Ik kreeg dit middel voor het eerst toen ik in het crisiscentrum was opgenomen, in januari 2021. Ik kon slecht slapen en ze gaven me dit. Helaas gaven ze het vaak pas midden in de nacht, waardoor ik overdag erg suf was. Nu opnieuw voor slapeloosheid gekregen en ben er zoooo blij mee! Ik val sneller in slaap en wordt uitgerust wakker. Wel kost het me 's ochtends meer tijd om[lees meer...] echt wakker te worden en heb ik gedurende de dag wat vreetbuien, maar verder ben ik zo blij met dit medicijn! Ik neem het vaak alleen als ik behoefte heb aan een goede nacht slaap en daarvoor werkt het echt perfect. Hiervoor had ik Temazepam voorgeschreven gekregen, maar dat was een ramp. Ik ben zo gelukkig met de Promethazine! Ook heb ik het idee dat het me wat rustiger maakt, wat in deze periode heel fijn is. Ik kan Promethazine zeker aanraden!

21-04-2022 | Vrouw | 41
Overspannen/burn-out
Zo'n 11 jaar geleden raakte ik burn-out. Ik zat erg diep. Elk jaar herstel ik nog in hele kleine stapjes. Ik denk dat ik nu halverwege mijn herstel ben, ik weet het niet precies. Ik gebruik promethazine om suf te zijn in de nacht. Ik slaap ongeveer 1 à 2 uur langer door dit medicijn. Voor de burn-out sliep ik 8 uur per nacht als een blok. Sinds de burn-out slaap ik zeer ko[lees meer...]rt. In het begin van de burn-out sliep ik maar 2 tot 4 uur. Daarna lukte slapen niet meer. Mijn gedachten zijn dan erg actief en een uit knop om niet te denken is niet te vinden. Ook niet door mijn dagen zo prikkelloos te maken en tijdens de nacht een couplet van een liedje te herhalen terwijl ik op mijn ademhaling let. Andere slaapmedicatie helpt niet goed. Mijn spieren zijn dan wel ontspannen, maar mijn gedachten zijn nog hyperactief. Daarnaast is promethazine niet verslavend en andere slaapmedicatie kan dat wel zijn. Ik gebruik promethazine nu 11 jaar en elk jaar kan ik er net iets langer door slapen. 7 jaar geleden was ik weer in staat om 8 uur per week te werken en sinds 3 jaar werk ik 16 uur per week. Ik probeer maar 2 privé afspraken per week te plannen om een zo rustig mogelijk leven te hebben, want een zo prikkelloos leven helpt me beter slapen. Verder probeer ik aan beweging te doen. Als ik overprikkeld ben helpt een uur rustig wandelen voor t slapen gaan goed. Ik slaap met promethazine nu zo'n 6 à 7 uur op. Ik heb geen andere bijwerkingen. Ik kan me overdag goed concentreren en heb echt nergens last van. Stress kan ik alleen nog niet goed aan en dit probeer ik dan ook te vermijden. Kort geleden was ik 3 achtereen volgende nachten met de promethazine gestopt in de hoop dat ik net zo goed bleef slapen, maar ik ging elke dag drastisch achteruit en de vierde dag was ik tot niets meer in staat. Hiervan schrok ik erg. Ze zeggen dat je in één keer kunt stoppen met deze medicatie, maar dan heb je opnieuw hetzelfde probleem als waar je begon met het slikken van deze medicatie, namelijk de oorzaak van het slaapprobleem. Ik hoop dat ik in de toekomst dusdanig herstel van de burn-out klachten, dat mijn gedachten rustig zijn in de nacht en ik mijn gedachten uit kan zetten. Dan ga ik een nieuwe poging wagen om af te bouwen en dan vanuit een afbouwschema. Gelukkig voorziet mijn huisarts nog steeds in de medicatie. Ik ben erg dankbaar dat deze medicatie bestaat.

23-08-2021 | Man | 50
promethazine (25mg)
Helpt mij zeer goed met slapen. Ik heb last v stevige angsten waardoor slapen soms niet gaat. Dan helpt dit zeker te voorkomen nog langer dagen wakker te liggen waardoor t allemaal steeds erger wordt. Ik slaap met dit middel goed en het is echt fijner dan oxazepam e.d. . Ik gebruik t zonodig. Lang niet iedere dag.

09-11-2018 | Vrouw | 47
Angst
Gebruik het ivm slaapproblemen en mask hierbij gebruik van de bijwerking die versuffend is. Ik begon met 50 mg. Als dat niet meer werkt, verhoog ik naar 75 mg en uiteindelijk naar 100 mg. Dit duurt bij elkaar zo’n 3 maanden. Als ik op 100 mg niet meer slaap, stap ik ca. 3 weken over op diazepam en keer daarna weer terug naar de Promethazine (zelfde opbouw). Werk voor [lees meer...]mij prima!

03-04-2015 | Vrouw | 64
promethazine (25mg)
galbulten/urticaria, behandeld met alle moderne anthishistaminica in hoge dosering ( 8-10x dosis) hielpen niet, ook in combinatie met prednison. Werd iedere dag wakker om 4.00 onder de galbulten, zeker op plaatsen waar "druk"op werd uitgeoefend, zelfs mijn bril. Deze verdwenen in de loop van de dag, om snachts weer op dezelfde en andere plaatsen terug te komen. Na gebruik[lees meer...] van promethazine zijn al mijn klachten verdwenen, ik neem iedere dag 1 blauw pilletje, slaap enorm goed, en heb geen bulten meer. Een zegen.

16-03-2015 | Man | 44
promethazine (1mg/ml)
Schizofrenie
Ik kreeg van een psychiater Promethazine toegekend, vanwege pschychisefobieen, vanuit de testikels.

17-12-2010 | Vrouw
Paniekaanval
Geloof het of niet, maar dit blauwe pilletje van 25 mg helpt mij als ik een heftige paniekaanval krijg die nioet lijtk op te houden. Ik wordt er rustig van en zeer elaxed. Wordt een soort van slaapdronkene n lig zo te maffen, ik heb er nog maar 3 op hoor, maar heb er nog 20 in een doosje voor het geval dat! Helpt ook tegena allergie, misselijkheid en wagenziekte las [lees meer...]ik.

22-11-2009 | Vrouw
Non stop hoesten
Mijn dochter van 5 hoestte non stop al 36 uur. Niets hielp, uiteindelijk door de promethazine heeft ze weer heerlijk geslapen, overdag zijn de klachten ook minder en kunnen we weer een gesprek voeren! Dus voor ons een wondermiddeltje.

07-01-2023 | Vrouw | 27
promethazine (25mg)
Ze hebben de gewenste werking wat allergie betreft. Maar ik word er zo suf van dat ik meteen 2 dagen oud ben. Zelf op dag 3, als ik eindelijk ontwaakt ben, heb ik nog last van afgenomen mobiliteit.

23-09-2022 | Vrouw | 35
promethazine (25mg)
Ik slik promethazine zo nu en dan een paar maanden achter elkaar in periodes dat ik me erg angstig en onrustig voel. Werkt bij mij prima, alleen ik krijg er wel trek van in de uren dat het werkt. Dikker word ik er gelukkig niet van. Ik zie veel mensen zeggen dat ze ‘afkickverschijnselen’ zouden ervaren. Dat is onmogelijk. Dat zit echt tussen de oren. Als je stopt, kri[lees meer...]jg je wel weer het probleem waartegen je het bent gaan slikken. Ik stop er altijd mee als ik weer wat beter in m’n vel zit. Daar merk ik niets van.

27-08-2021 | Man | 62
promethazine (15ml)
Gebruik dit middel in combinatie met dormicum om te kunnen slapen. Reden is depressie met angststoornis door opeenstapeling van verliesmomenten, kind, vrouw, werk. Voor depressie gebruik ik Nortrilen. Bijwerkingen kunnen ook van de andere middelen of de combinatie ervan veroorzaakt worden.

08-08-2021 | Vrouw | 61
promethazine (10mg)
ik kreeg deze medicatie voorgeschreven door mijn psychiater. Worstel al geruime tijd met slechte ervaringen in mijn leven, begonnen als kind door mijn vader die verslaafd was aan drank. Hij gaf me een minderwaardigheidscomplexs. Dit is en zal nooit verdwijnen. Deze medicatie helpt me wel rustiger te zijn en door de stress was ik ook heel misselijk en geen honger gevoel. Ve[lees meer...]el depressieve momenten. Met deze medicatie had ik een beter gevoel, ben begonnen met 1 x 25 mg per dag, nu naargelang mijn ondraaglijk gevoel af en toe nog 1x 1 capsule van 10 mg. Werkt wel beter dan een antidepressiva bij mij. Geen roes gevoel meer, nog wel huilbuien.

13-05-2021 | Man | 26
Jeuk
Ik heb veel medicatie geprobeerd tegen mijn netelroos. Bij elk medicijn dat ik heb geprobeerd bleef de jeuk of werd het een ander vervelend gevoel (mensen met netelroos snappen dit). Bij bijv Mizollen, wat ik dagelijks gebruik. Promethazine is de eerste waardoor ik tijdelijk 0% jeuk heb, rond de 8 uren jeukvrij. 20 minuten na inname is het alsof ik net wakker ben gewor[lees meer...]den van een nacht in de kroeg. Het typische brakke gevoel, maar alleen lichamelijk. Mentaal blijft voor mij alles het zelfde. Omdat promethazine zo sederent voor mij werkt, neem ik het alleen in als de jeuk te heftig wordt en wanneer ik vrij ben van werk en geen verplichtingen hebt ;)

21-09-2019 | Vrouw | 53
Allergische reactie
Ik gebruik dit middel al jaren tegen overgangsverschijnselen s nachts. En het helpt heel goed. Door dit middel krijg ik s nachts geen hartkloppingen en zweetaanvallen en slaap ik beter door. Wel reageert het op mijn slijmvliezen van neus en keel. Word ik bijna altijd met volle neus wakker en moet in de ochtend veel niezen. Ook slijm in keel, dat soms wel eerder lijdt tot[lees meer...] een keelontsteking. Dat laatste lijkt erger te worden en is voor mij een reden om te stoppen. Als ik dit wel eens doe komen de andere klachten al meteen de eerstvolgende dag terug. Van het niet door kunnen slapen wordt ik uitgeput en somber. Dit middel heeft heel erg goed geholpen. Maar nog liever een middel , zonder deze bijwerkingen .

07-05-2018 | Vrouw | 58
promethazine (25mg)
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen toen ik in een moeilijke periode zat. De werking van het middel vond ik toen heel wisselend. Soms was het versuffend genoeg, maar soms deed het helemaal niets en kreeg ik tijdelijk wat anders voorgeschreven. Het begon pas te helpen, toen ik ook een rustiger manier van leven kreeg en de dag 's avonds rustig kon afbouwen: een combin[lees meer...]atie dus van leefgewoonte veranderen en medicatie. Ik neem het middeltje ruim van tevoren, voordat ik ga slapen. Nu er een veel rustigere tijd is aangebroken, wil ik er eigenlijk vanaf. Het is moeilijk om een gewoonte te doorbreken en een ritueel te veranderen, maar gelukkig gaat het hier om een niet heel erg zwaar middel. Ik neem nu nog maar een half pilletje, of een 'korreltje' eigenlijk en dat 'doet' waarschijnlijk in het echt niet veel meer. (Men zegt dat het middel niet verslavend is, dus als je dan zonder het middel toch weer niet goed slaapt, zou het dus (eventueel) kunnen liggen aan het feit dat de onderliggende redenen voor de slapeloosheid nog niet weg zijn.)