Ervaringen met Tavegil

Bij  HooikoortsX

Allergie (36 meningen)
Jeuk (2 meningen)
Huisstofallergie (2 meningen)
Anafylactische shock (1 mening)

Aerius (179 meningen)
Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (147 meningen)
Desloratadine (99 meningen)
Xyzal (77 meningen)

07-02-2022 | Vrouw | 67
Hooikoorts
Vroeger nam ik op aanraden van iemand die dezelfde hooikoortservaring had als ik, het medicament Dexa- Tavegil. Enkel in het buitenland verkrijgbaar. Dus nam ik hiervan 1 tablet per dag gedurende 4 à 5 maanden per jaar, te beginnen in maart. Dan is dat stilaan overal in de EU uit de handel genomen. Dus ben ik jaren geleden overgeschakeld op 1x Tavegil/dag.Zelfde bijwerking[lees meer...], maar helaas toch wel minder effectief. Dit jaar ga ik overschakelen naar 2 tabletten per dag en afwachten of de hooikoorts mindert, er een bijwerking bijkomt,... En dan de inname weer aanpassen.

22-04-2021 | Vrouw | 53
Hooikoorts
Ik had in het begin niet zo veel klachten, maar naarmate ik het medicijn langer gebruikte werden de bijwerkingen steeds heviger. Tenslotte was het niet meer te harden en ben ik ermee gestopt.

07-06-2019 | Vrouw | 47
Hooikoorts
De hooikoorts symptomen zijn weg, dat was het enige positieve. Het is echt rotspul. Extreme vermoeidheid en stemmingswisselingen. Na 12 uur slaap nog vermoeid. Geen energie, geen incasseringsvermogen voor wat dan ook. Huilbuien en te neer geslagen. Neem dit echt nooit meer.

31-05-2012 | Vrouw | 22
Hooikoorts
Ik gebruik al sinds mijn 10e Tavegil. Vroeger had ik er niet (bewust) zoveel last van bijwerkingen. Maar tegenwoordig (sinds een jaar of 3) wordt ik er zo ontzettend moe van. Ik voel me heel depressief, ben ontzettend moe en er komt niks nuttigs uit mijn vingers. Daarentegen is het effect wel erg goed. Ik heb minder last van mijn klachten en bijvoorbeeld (niet overdrev[lees meer...]en) 40 keer niesen na een fiets tochtje. Waar ik erg moe van wordt. Wordt door de Tavegil verminderd naar 5 keer. Aanzienlijk dus.

10-02-2016 | Man | 75
Hooikoorts
Leed heel erg aan wat men hooikoorts noemt, zonder een adequate medicijn er tegen te vinden, tot een kennis mij suggereerde om Tavegil te proberen. Ik deed dat hoewel ik ook van onprettige bijwerkingen vernam. De huisarts schreef mij één tablet per dag voor, maar daar ik in alles voorzichtig ben, begon ik met een halve tablet per dag. Het was alsof alle symptomen van koort[lees meer...]s, algehele zwakte, gevoel van onwelzijn, overvloedige slijm productie, als sneeuw voor de zon verdwenen. Ook mijn overgevoeligheid tegen koude en sterke slijmproductie werd sterk verminderd en kreeg ik een algemeen verbeterd gevoel van welzijn. Dus ook tijdens de winter gebruik ik 's morgens een halve tablet en 's avonds weer een halve. Om bepaalde reden ontbreekt een zekere stof in mijn lichaam, en Tavegil schijnt het ontbrekende aan te vullen.

27-10-2015 | Man | 80
Hooikoorts
's Nachts sterke hooikoorts. 's Avonds voor het slapen gaan 1 tablet genomen. Effect nog meer last (binnen 1,5 uur) dan zonder tablet. Werkt averechts.

10-05-2015 | Man | 32

19-06-2013 | Man | 17
Hooikoorts
Mijn zoon heeft vandaag Tavegil tegen hooikoorts voorgeschreven gekregen van de huisarts. Vanavond heeft hij zijn eerste pilletje ingenomen en het lijkt wel of hij een heel kratje bier op heeft. Om de haverklap schiet hij in de lach, maakt flauwe grapjes en is verder zo duf als een konijn. Heeft iemand hier ervaring mee. Ik heb de pillen (en de autosleutels (meneer heeft e[lees meer...]en rijbewijs)) maar even weggestopt.