Xyzal

Jeuk (1 mening)
Huisstofallergie (1 mening)

18-05-2010

Hooikoorts

De eerst paar dagen voelde ik me echt slecht na inname maar dat verdween daarna volkomen. Toen ik met het medicijn ben gestopt had ik het gevoel dat het lang duurde voordat het helemaal uit mijn lichaam was verdwenen.
27-04-2010

Allergische reaktie op???

ik ben dus ergens allergisch voor maar weet niet voor of door wat. als ik het een dag niet neem zit ik onder galbulten en heb ik vreselijke jeuk en met een tablet per dag heb ik nergens last van
26-04-2010

Allergie/hooikoorts

Ik heb dit medicijn van de huisarts gekregen na vage hooikoortsachtige klachten. Ze konden na veel onderzoek niet zeggen waar ik nou een allergie voor heb! Toen hebben ze me Xyzal gegeven! Het helpt eigenlijk tegen allerlei soorten allergien! Het werkte voor mij echt perfect! 1m maal daags bij het avondeten een pilletje en ik was van al mijn klachten af. Echter na langere[lees meer...] tijd van gebruik merkte ik dat het medicijn steeds minder werkte! Het leek bij mij persoonlijk wel alsof mijn lichaam aan het medicijn gewend raakte. Kortom, goed middel maar niet voor langer gebruik.
19-04-2010

Allergieën luchtwegen

08-04-2010
Man

Xyzal (levocetirizine)
Hooikoorts, anafylaxie samen met anapen

Ik heb dit medicijn nodig voor mijn hooikoorts en voor een voedsel allergie met als reactie anafilaxy, hiervoor draag ik eeen anapen bij mij. de bijwerkingen merk ik heel erg, ongeveer 10 minuten na inname van het medicijn word ik zeer moe en slap, ook heb ik veel last van kortademigheid. ik vnid dat zeer vervelend en heb hiervoor in de plaats levocetirizine gekregen, ook[lees meer...] hier krijg ik dezelfde bijwerking, de werkzame stof in Xyzal is immers levocetirizine. ook haalt het mijn concentratiepijl omlaag op school. Heeft iemand een ander medicijn met minder bijwerkingen etgen de hooikoorts? Manier van inname maakt niet uit, injectie (intramusculair of in de huid, bloedbaan) drank of pil(letje) maakt mij niet uit. De algehele werking van het medicijn tegen de klachten is goed, de klachten van hooikoorts verdwijnen na 10 minuten ongeveer, maar zoals ik net al zij treden daarbij ook meteen de bijwerkingen op. \ Maar vooralsnog is de werking tegen de hooikoortsklachten zeer effectief. Ook is het formaat van de pil die ik heb goed, deze is zeer klein en dus gemakkelijk door te slikken in tegenstelling tot andere medicatie waar ik en vast ook u, vaak een vervelend gevoel van nahoud in de keel en/of maag. Gezien de bijwerkingen die ik ervaar zou ik een ander medicijn meer op prijs stellen maar dit zal voor iedereen anders zijn. Graag enige reactie betreft andere medicijnen tegen de hooikoorts.
04-04-2010

Ontstoken neusslijmvlies / netelroos

04-04-2010

Hooikoorts

Ik kom ontzettend aan in gewicht. Wel helpt dit medicijn goed tegen de klachten die ik heb van hooikoorts. Kiezen dus tussen twee kwaden: of hooikoortsvrij + 5 kilo erbij of alle klachten van hooikoorts hebben (ook niet prettig) en slank door het leven gaan..... Ik heb gelukkig geen last van vermoeid als gevolg van dit medicijn. Ik voel me juist vermoeid als ik last heb[lees meer...] van hooikoorts. Ook met dit medicijn geen last van kortademigheid. dit heb ik juist als ik last heb van hooikoorts.
29-03-2010

Voedselallergie

Ik heb dit medicijn gekregen omdat ik voedselallergie heb 1 pilletje werkt niet,3 x per dag slik ik deze medicijn. Soms nog prednison erbij, tevens draag ik een epipen,Van deze medicijn heb ik totoaal geen bijwerking.
25-03-2010

Hooikoorts

Ik heb al van kleins af aan ontzettend veel last van hooikoorts. Ben pas 21, maar heb al diverse medicatie gebruikt hiervoor. Elk jaar ´groei´ ik hier weer over heen. Nu gebruik ik voor het 2e jaar Xyzal en merk voor alsnog dat mijn klachten minder zijn dan voorgaande jaren. Mijn klachten zijn overigens nog bij geen enkel medicijn weggeweest. Ik baal alleen van de bijwerki[lees meer...]ngen. Ik ben ontzettend moe sinds ik weer gestart ben met de Xyzal. Misschien moet ik er weer even aan wennen.
17-03-2010

Hooikoorts

Dit middel helpt voor mij het beste tegen de hooikoorts die ik heb.
16-03-2010

Hooikoorts

halve kan nog net. als je een hele inneemt val je zeker in slaap. Zeer slaap verwekkend. wel van de hooikoorts af. maar kon niet normaal kan werken, omdat me ogen steeds dicht vielen ,dat is ook geen pretje. paar dagen stoppen en dan proberen een derde van het pilletje in te nemen.
15-03-2010
Man

Alergie

helpt goed tegen allemaal soorten van alergie
02-03-2010

Allergische reactie; netelroos

Ik heb een allergische reactie op de resten van de bacteriën van een keelontsteking gehad: ik zat onder de rode jeukende bulten. Met dit medicijn is het binnen 4 dagen zo goed als weg, maar nu na 10 dagen is het nog steeds niet helemaal weg. Ik ben ook de hele dag door heel erg vermoeid. Het helpt bij mij dus, maar nog niet helemaal en last van bijwerkingen.
30-01-2010

Netelroos

ik heb geregeld last van netelroos. Ik had ineens een alergische reactie ergens op, (had gewokt)en sindsdien gebruik ik het . Ik heb het nog wel in lichte mate, en soms ineens weer erger, veel jeuk... Sávonds is de uitslag meestal haast weg. ik durf niet te stoppen, ben benieuwd eigenlijk als ik dat wel zou doen...
28-12-2009

Allergie

Ik slik Xyzal als ik last heb van allergische reacties die door astma worden veroorzaakt. Het helpt mij ontzettend goed, ik ben er heel tevreden over. Het enige nadeel is dat het relatief lang duurt voordat het effect heeft, pas één tot anderhalf uur na het innemen beginnen mijn luchtwegen, slijmvliezen en ogen tot rust te komen.
11-12-2009

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (501) - Anticonceptie - eenfase