Ervaringen met Xyzal

Jeuk (1 mening)
Huisstofallergie (1 mening)

17-06-2013 | Man | 66
Hooikoorts
Gebruik al jaren Xyzal voor allergische-/hooikoortsklachten en ben vanwege allergietesten nu een paar weken gestopt. Slaap erg slecht in en heb s'morgens veel tijd nodig om op gang te komen. De 'bijwerking' slaperigheid is voor mij dus ook niet zo slecht!

03-07-2022 | Vrouw | 62
levocetirizine (5mg)
Hooikoorts
Het medicijn helpt wel maar de bijwerkingen waren de reden dat ik ben gestopt met xyzal.

14-12-2012 | Man | 54
Hooikoorts
Ik gebruik al zeker 10 jaar 1 tablet per dag op advies van huisarts ivm div overgevoeligheden, werkt prima. Omdat klachten zoals loopneus, niesen, jeukende ogen etc vooral vanaf maart beginnen wilde ik stoppen in de winter. Ben gestopt en na 2 dagen stond ik op met evenwichtsstoornissen en een zweterig gevoel. Leek alsof je nog een kater had maar heb absoluut geen alcohol [lees meer...]gehad. Lijken volgens mij afkick verschijnselen. Heb vervolgens een pilletje ingenomen en na 2 uur waren de klachten weg! Is iemand met deze bijwerking na het stoppen met Xyzal bekend?

07-05-2012 | Vrouw | 49
Hooikoorts
Ik heb moeten stoppen met sporten omdat mijn hart te hard begon te kloppen over de 200 ! Ik kreeg geen lucht meer en mijn ogen jeukte mijn neus en keel ! Alles was dicht kreeg Xyzall en ik begon overal te slapen ,ik heb van armoede moeten stoppen want als ik buiten kwam begon evengoed mijn neus te lopen , jeuk aan de ogen en kon geen adem nemen dus binnen blijven was het[lees meer...] beste en mijn allergie ging van kwaad naar erger nu kan ik geen rauwe appels en peren eten zelfs melk producten mag ik niet meer eten + dat mijn longen slecht zijn ( ik heb nooit gerookt en ik moet stoppen hoe doe je dat als je nooit gerookt hebt ) Ik heb altijd gesport en niet gerookt want dat gaat niet samen !

13-06-2014 | Vrouw | 43
Hooikoorts
Levoceterizine de werkzame stof in Xyzal heeft niet zoveel van de vermoeidheidsverschijnselen als bijwerking zoals ceterizine in bijvoorbeeld Reactine.

16-09-2012 | Vrouw | 43
Hooikoorts
Sinds enkele jaren slik ik gemiddeld twee maanden per jaar Xyzal. Het werkt bij mij uitstekend. In principe 1 tabletje per dag, incidenteel 2 per dag. Bij andere middelen hield ik vaak last van jeukende ogen of hoofdpijn en duizeligheid, maar bij dit middel heb ik werkelijk nergens last van. Het zijn ook kleine tabletjes om in te nemen. Het werkt gemiddeld binnen een half[lees meer...] uur. Ik heb onlangs om te proberen de stofnaam als middel meegekregen maar helaas, levert mij dit ook jeukende ogen op. Dit ligt wellicht aan een oplosmiddel, maar Xyzal werkt voor mij uitstekend.

25-04-2013 | Vrouw | 41
Hooikoorts
Ik heb tijdens het gebruik nog steeds erg veel last van mijn luchtwegen en ogen. Wordt er net als vele anderen heel erg duf van, lusteloos en slaperig (erg vervelend). Ook 's nachts wordt ik meerdere maken wakker van het hoesten. Kortom niet tevreden over de werking.

02-04-2014 | Man | 39
Hooikoorts
Xyzal jaren geleden voorgeschreven gekregen, echter aangezien de verzekering dit niet meer vergoedde (merknaam), vervanger gekregen in de vorm van Focus Levocetirizine diHCL. Werkt net zo goed. Echter dit jaar van mijn apotheek tabletjes van Glenmark gekregen, voor 't eerst last van bijwerkingen (hoofdpijn, pijn achter de ogen) en ook de werking was een stuk minder. Gelu[lees meer...]kkig nu weer over op tabletjes van Focus en deze werken voor mij goed!

18-05-2010 | Vrouw
Hooikoorts
De eerst paar dagen voelde ik me echt slecht na inname maar dat verdween daarna volkomen. Toen ik met het medicijn ben gestopt had ik het gevoel dat het lang duurde voordat het helemaal uit mijn lichaam was verdwenen.