Bromazepam

Sociale fobie (1 mening)
Nervositeit (1 mening)

12-10-2018

Bromazepam (bromazepam)

ik heb deze medicijnen als combo gehad met chloordiazepoxide 25mg en gebruik deze all meer dan 30 jaar. ik ben zeer tevreden . over hoe ik me nu voel. zonder deze 2 medicaties was mijn leven . niet erg fijn geweest .ik heb weinig tot geen bijwerkingen.
05-08-2018

Bromazepam (bromazepam)

Na ernstige gemoedsstoornis neem ik 2 tot 3mg van dit medicijn. Nooit meer omdat ik er de dag erna anders nog slaperig ben. Ik kom met 60 pillen ongeveer een jaar (soms langer) toe. Nooit tijdens een stress-periode. Altijd erna om weer tot rust te komen.
24-09-2017

Bromazepam (bromazepam)

Hallo allemaal, Ivm een zeer hevige burnout en emotionele uitputting ben ik inmiddels volledig afhankelijk geworden van Bromazepam. Tot voor kort had ik ook redelijk tot zelfs goede periodes waarbij ik ook minder tabletten slikte. Het anti depressivum fluoxetine is sinds 10 augustus jl. verdubbeld van 20 mg naar 40 mg per dag. Bedoeling is dat deze de benzo's uiteindel[lees meer...]ijk moeten gaan overnemen. Dit kan volgens de GGZ wel 9 tot 12 weken duren. Tijdens een zware terugslag, waar ik nu middenin zit, zijn de dagen vrijwel ondraaglijk te noemen door de extreme angst maar ook ernstige dissociatieve klachten depersonalisatie en derealisatie. Wanneer de angst wordt gedempt door extra Bromazepam, in hele slechte periodes met suïcidale gedachten, neem ik wel tot 8 per dag. De dissociatie (zelfvervreemding) blijft dan over. Ik voel dan een soort watten in mijn hoofd. Alles lijkt onecht en vreemd. Je bent totaal ontaard. Langdurig gebruik en in vrij hoge dosis van kalmeringstabletten, lijken vervreemding extra in de hand te werken. Dit zijn de zg. overlevingsdagen, waarvan ik er inmiddels heel wat achter me heb liggen. Op mijn dringende verzoek aan mijn psychiater in opleiding, heb ik tijdelijk de regie over de medicatie weer in eigen hand gekregen. Het afbouwen van de Bromazepam zal nog een zwaar traject gaan worden, hetgeen voor zover bekend ook nog ambulant moet gebeuren, m.a.w. thuis. In betere periodes met draaglijke angst en dissociatie gebruik ik ook minder Bromazepam. Dat er inmiddels sprake is van een serieuze verslaving staat wel vast. Pas in de avond zakken de zware psychische klachten af en slaap ik over het algemeen goed. Soms word ik s-nachts ook wakker met hevige adrenalinestoten in mijn lijf en angstaanvallen. Ik kan alleen nog maar bidden dat er ook weer een betere periode aanbreekt. Op dit moment is het hangen en wurgen om de dagen door te komen !!!!!!!!!
02-02-2017

Bromazepam (bromazepam)

Na een operatie onder volledige narcose en slecht nieuws. Helemaal door geslagen. Angst angst angst. Ik dacht dat ik gek werd. Hyperventilatie, maagpijn, hartkloppingen, razende gedachten. Denk dat narcose spul de werking van mijn anti depressiva (sipralexa 100 Mg) te niet heeft gedaan. Nog 1 operatie en bouwen we af. Over t medicijn niets dan lof. Heerlijke rustgever. [lees meer...]Je wordt er wel wat suffig van maar dat neem ik er graag bij alles beter dan angstaanvallen. Voorheen nog andere benzo s genomen maar niets zo goed als deze.
04-03-2016

Bromazepam (bromazepam)

Zit momenteel in een akelige angst en paniekstoornis met depersonalisatie en derealisatie klachten. Hevige nerveuze spanning grote delen van de dag. Begint met opstaan. Oppervlakkig ademen en neiging tot hyperventilatie. Een vreselijke tijd! Een tijd geleden zat ik op 2 tabletten van 3 mg per dag. Ik heb het gevoel dat een halve Bromazepam naar verhouding meer werkt dan e[lees meer...]en hele. Als ik midden in een zware angststoornis zit, gebruik ik 6 x 0,5 tablet van 3 mg tablet of te wel 9 mg per dag. Door de inmiddels lange tijd dat ik Bromazepam gebruik, heb ik wel het gevoel afhankelijk te zijn geworden. Ook de tolerantie neemt snel toe, als je ze langer gebruikt. Je hebt dan meer nodig om hetzelfde effect te bereiken. Ik heb ze ook altijd bij me, ook in mijn broekzak. Uiteraard hoop ik snel weer van die vreselijke psychische stoornis af te zijn en dat ik de Bromazepam weer kan afbouwen.
08-01-2016

Bromazepam (bromazepam)

Ik ben 19 jaar en verslaafd aan Bromazepam, morfine alles wat verdovend werkt. Ik krijg nu van de dokter 6! Mg per dag voorgeschreven, maar slik ondertussen 24mg per dag. Mijn lichaam is op, mijn geest is op. Elke dag gestresst, paniek, mijn leven is op dit moment op een zwaar dieptepunt. Een jaar geleden nam ik amper 2 paracetamols in een jaar en nu sta ik op en ga ik naa[lees meer...]r bed met de gedachte wat ik vandaag kan innemen om rustig te blijven. Ook krijg ik quetiapine 200 Mg die ik voor het slapen in neem. Ik zou heel graag in contact komen met iemand met dezelfde klachten of iemand die inmiddels van verslaving van verdovende middelen af is.
04-07-2015

Bromazepam (bromazepam)

Ik slik sinds een aantal maanden 4,5 mg Bromazepam vanwege angst, hyperventilatie en een 'stikstoornis' in combinatie met Mirtazepine (15 mg). De dosering is niet heel hoog maar sinds vorige week slik ik 1,5 mg minder (mijn 'middagdosering' is weggevallen). Heb eerder afgebouwd en dat ging 'redelijk' maar nu lijkt het anders. Geen idee of het aan de Bromazepam ligt of aan [lees meer...]iets anders maar ik kan niet normaal functioneren: ernstig vermoeid, meer angst, stemmingswisselingen en noem maar op. Lig al een week op bed (niet 24/7 maar ben te moe om iets te ondernemen). De reden van afbouw is dat de medicijnen niet het gewenste effect hebben. Ik doe alles in overleg met de huisarts maar wil hier toch even mijn verhaal kwijt. En misschien is er irmand die zich herkent in mijn verhaal of tips heeft? Ben geneigd die 1,5 mg toch weer te gaan slikken om te kijken of de klachten te maken hebben met het afbouwen.
23-06-2015

Bromazepam (bromazepam)

Ik gebruik bromazepam al jaren. Voorgeschreven door een specialist. In het begin gaf het opluchting en rust. Maar de dosering moest steeds weer verhoogd worden tot ik 16 x 3 mg per dag slikte. 48 mg dus! Na een aantal jaren was er alleen nog de verslaving. Laat ik het zo zeggen ' Ik had het niet meer nodig' alleen maar om ontwenning tegen te houden. Of je nu jarenlang aan[lees meer...] 3 tot 6 mg verslaafd bent of 48 mg. Dit maakt weinig uit wbt de onthoudingsverschijnselen. Bromazepam wordt door specialisten, verslavingsartsen vergeleken met heroïne. Ik heb meerdere malen geprobeerd te stoppen middels een klinische opname. Dit was voor mij elke keer door de hel gaan. Na lang zoeken wat bij mij paste heb ik samen met specialisten gekozen voor langzame afbouw. Ik gebruik nu 30 mg per dag. Dat Is nog steeds belachelijk veel maar het gaat vooruit. De meeste mensen die mij ontmoeten merken niks aan me. Ik functioneer ogenschijnlijk prima. Loop en leef niet als een zombie, edoch het maakt je leven uiteindelijk kapot. Mijn weg naar zero pillen Is nog lang, maar ik wil iedereen die dit middel gebruikt evenals de andere benzodiazepinen adviseren mits het echt nodig Is ook bij een lage dosering kortdurend en incidenteel te gebruiken. Afbouwen indien nodig. Nooit op eigen houtje of cold turkey ( levensgevaarlijk!) stoppen dus. (uitzonderingen daargelaten) elk verhaal, lichaam/geest is anders. Wat ook betekent dat je bij afbouw moet kijken naar de individu. Hoe goed het ook voelt het blijft rotzooi. Legale harddrugs. De lijst met bijwerkingen is lang zeker op de lange termijn. Die staan niet in de bijsluiter. Een belangrijke: het ontwikkelen van een depressieve stoornis of angststoornis. Vervroegde en grotere kans op dementie. Etc. Etc. Naar mijn mening zou een kliniek of andere vorm van zorg gespecialiseerd in benzodiazepines een enorme aanwinst zijn. Zoek eens op the Ashton manual. Zij is een vrouwelijke arts die veel ervaring heeft met mensen en benzodiazepine verslaving. Daarnaast staat er veel informatie in over het middel zelf en alle gevolgen ervan. Ook hoe juist af te bouwen.
06-02-2014

Bromazepam (bromazepam)

Het is voor mij een enorme steun. Het is wel zo dat je er afhankelijk van wordt. Dit zul je af moeten zetten tegen de klachten. Die zijn bij mij persoonlijk zo erg, dat dit middel onmisbaar is. Af en toe een dagje niet innemen komt de werking ten goede. Gewenning is dus een feit. Dit betekent dat je dus steeds meer nodig hebt om hetzelfde effect te krijgen. Maar ik gebruik[lees meer...] dit middel vanaf 1999 en heb nog altijd effect. Zoals ik al zei, bijt af en toe even door als het gaat en neem een dag of paar dagen even niks in. De werking wordt dan bij de volgende inname sterker. Dat het helemaal niks doet al zou je het iedere dag innemen is regelrechte lariekoek. Bromazepam is een goed middel en geeft bij mij geen bijwerkingen. Ik heb ze van de fabrikant Sandoz.
21-12-2011

Bromazepam (bromazepam)

wij kwamen uit vakantie en mijn moeder moest naar ziekenhuis werd alsheimer vastgesteld , toen werd ik al een vervreemding in mijn hoofd gewaar ,ben naar de neuroloog geweest en het was stress ! 6 maand daarna kreeg mijn zus leukemie !dat was een atoombom die op mijn kop viel ze is na 4 maand gestorven en toen ben ik helemaal ingestort en ben bromazepan gaan nemen , het n[lees meer...]am de angsten weg maar ook mijn persoonlijkheid ,ik ben als een robot ,je doet alles maar hebt er geen besef van!ik wil er vanaf ik ben beginnen afbouwen na 3 jaar met 3mg en dan 1,5 mg ik voel me nu wel raar maar ik bijt door want ik wil terug mezelf worden ,heeft er nog iemand bijwerkingen gehad ?

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (501) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum