Bromazepam

Lorazepam (130 meningen)
Xanax (127 meningen)

08-09-2019

Bromazepam (bromazepam)

Dit zijn de beste medicijnen tegen angst en paniekaanvallen gebruik deze ca. 40 jaar nu niet meer in Nederland verkrijgbaar, ben met een recept van mijn eigen huisarts naar Duitsland gegaan en ze meegekregen.
27-08-2019

Bromazepam (bromazepam)

Even informatie voor iedereen. Bel naar je apotheek bromazepam 6mg is weer verkrijgbaar. Ik gebruikte de 3 mg maar mag het tabletje door midden doen. Hoop weer van mijn klachten af te zijn van de diazepam.
25-08-2019

Bromazepam (bromazepam)

Ik heb ernstige paniekaanvallen en een sociale fobie. Na ongeveer 30 jaar dit gebruikt te hebben, is het niet meer verkrijgbaar. Volgens de apotheek willen de zorgverzekeraars (de nederlandse) niet genoeg betalen. De overheid moet zich schamen, wanneer gaan ze eens beseffen dat depressies en paniekaanvallen ook een ziekte is !

Bromazepam (bromazepam)

Sandoz prima , hooguit soms in slaap vallen achter Ipad of voor tv.

Bromazepam (bromazepam)

Heb momenteel een ander merk, zeer vervelend dat Sandoz niet kan leveren tot oktober. Het nieuwe merk bevalt me niet, ik zweer bij Sandoz. Maar nieuwe merk ook niet meer leverbaar. Het is toch te gek voor alle mensen die dit eerstgenoemde merk gebruiken. Moest nu aan Alpprazolam. tweede merk Bromazepam en deze werken niet voor mij. diarree, zeer veel buikpijn en heel erge [lees meer...]buikkramp of maag?! Heb dit al dagen 8, dokter spoedhulp en huisarts zeggen virus , geloof echt dat het veranderen de oorzaak is. Vreselijk dat dit kan want had totaal geen bijwerkingen van 1e merk . Soms wat slaperig,verder niets, verander nu in een wrak.

Bromazepam (bromazepam)

Ik gebruik Bromazepam ook al meer dan 30 jaar, en idd zonder van te voren ingelicht te worden, kreeg ik zo maar Oxazepam voorgeschreven ivm het niet kunnen leveren van Bromazepam. Gebruik dit nu bijna 4 weken maar heb van allerlei verschijnselen zoals slecht slapen, loop al drie weken met een vaginale schimmelinfectie, heb overal jeuk, mijn tong die brand, krijg zomaar wra[lees meer...]tten en steenpuisten en daarnaast ben ik af en toe erg duizelig...inmiddels overleg gehad met de dokter en bloed laten prikken voor suiker, was helemaal goed, nu vandaag naar de dokter om te overleggen waar dit allemaal aan kan liggen, wordt er gek van. Daarnaast wil ik overleggen of het nu wel weer verstandig is om na drie maanden ( ze verwachten dat de Bromazepam pas in oktober weer leverbaar is ) weer over te stappen. Ben benieuwd of er mensen zijn die dezelfde klachten hebben. Het is idd te erg voor woorden dat er een verslavend middel niet leverbaar is.
07-08-2019

Bromazepam (bromazepam)

Mijn moeder gebruikt al jaren bromazepam 2x per dag 3 Mg. In combinatie met clomiparine. Dit heeft altijd goed gewerkt totdat de bromazepam niet meer leverbaar is tm week 40. Daarvoor in de plaats gekregen 3x0,5mg lorazepam. Hier veel bijwerkingen. Kan het zijn dat de dosis te laag is? Of is het afkicken van de bromazepam. In België is bromazepam nog wel verkrijgbaar maa[lees meer...]r onze apotheek kan ze niet importeren omdat dit medicijn tot de opiumwet behoort. Ik vind het een belachelijk en triest dat men zo omgaat met zieke mensen terwijl dat niet nodig is.
22-07-2019

Bromazepam (bromazepam)

Jaren goed gewerkt...zeker in combinatie met orap,(voordeel orap, je komt er zo vanaf) die de bijwerkingen van benzodiazepinen sterk doet afnemen...vermoeidheid bv!!! Nooit langer dan drie weken gebruiken!! Enorme afhankelijkheid en het afbouwen/minderen/stoppen is na lang gebruik een opgave Na je 65e NIET gebruiken!!
12-10-2018

Bromazepam (bromazepam)

ik heb deze medicijnen als combo gehad met chloordiazepoxide 25mg en gebruik deze all meer dan 30 jaar. ik ben zeer tevreden . over hoe ik me nu voel. zonder deze 2 medicaties was mijn leven . niet erg fijn geweest .ik heb weinig tot geen bijwerkingen.
05-08-2018

Bromazepam (bromazepam)

Na ernstige gemoedsstoornis neem ik 2 tot 3mg van dit medicijn. Nooit meer omdat ik er de dag erna anders nog slaperig ben. Ik kom met 60 pillen ongeveer een jaar (soms langer) toe. Nooit tijdens een stress-periode. Altijd erna om weer tot rust te komen.
24-09-2017

Bromazepam (bromazepam)

Hallo allemaal, Ivm een zeer hevige burnout en emotionele uitputting ben ik inmiddels volledig afhankelijk geworden van Bromazepam. Tot voor kort had ik ook redelijk tot zelfs goede periodes waarbij ik ook minder tabletten slikte. Het anti depressivum fluoxetine is sinds 10 augustus jl. verdubbeld van 20 mg naar 40 mg per dag. Bedoeling is dat deze de benzo's uiteindel[lees meer...]ijk moeten gaan overnemen. Dit kan volgens de GGZ wel 9 tot 12 weken duren. Tijdens een zware terugslag, waar ik nu middenin zit, zijn de dagen vrijwel ondraaglijk te noemen door de extreme angst maar ook ernstige dissociatieve klachten depersonalisatie en derealisatie. Wanneer de angst wordt gedempt door extra Bromazepam, in hele slechte periodes met suïcidale gedachten, neem ik wel tot 8 per dag. De dissociatie (zelfvervreemding) blijft dan over. Ik voel dan een soort watten in mijn hoofd. Alles lijkt onecht en vreemd. Je bent totaal ontaard. Langdurig gebruik en in vrij hoge dosis van kalmeringstabletten, lijken vervreemding extra in de hand te werken. Dit zijn de zg. overlevingsdagen, waarvan ik er inmiddels heel wat achter me heb liggen. Op mijn dringende verzoek aan mijn psychiater in opleiding, heb ik tijdelijk de regie over de medicatie weer in eigen hand gekregen. Het afbouwen van de Bromazepam zal nog een zwaar traject gaan worden, hetgeen voor zover bekend ook nog ambulant moet gebeuren, m.a.w. thuis. In betere periodes met draaglijke angst en dissociatie gebruik ik ook minder Bromazepam. Dat er inmiddels sprake is van een serieuze verslaving staat wel vast. Pas in de avond zakken de zware psychische klachten af en slaap ik over het algemeen goed. Soms word ik s-nachts ook wakker met hevige adrenalinestoten in mijn lijf en angstaanvallen. Ik kan alleen nog maar bidden dat er ook weer een betere periode aanbreekt. Op dit moment is het hangen en wurgen om de dagen door te komen !!!!!!!!!
02-02-2017

Bromazepam (bromazepam)

Na een operatie onder volledige narcose en slecht nieuws. Helemaal door geslagen. Angst angst angst. Ik dacht dat ik gek werd. Hyperventilatie, maagpijn, hartkloppingen, razende gedachten. Denk dat narcose spul de werking van mijn anti depressiva (sipralexa 100 Mg) te niet heeft gedaan. Nog 1 operatie en bouwen we af. Over t medicijn niets dan lof. Heerlijke rustgever. [lees meer...]Je wordt er wel wat suffig van maar dat neem ik er graag bij alles beter dan angstaanvallen. Voorheen nog andere benzo s genomen maar niets zo goed als deze.
04-03-2016

Bromazepam (bromazepam)

Zit momenteel in een akelige angst en paniekstoornis met depersonalisatie en derealisatie klachten. Hevige nerveuze spanning grote delen van de dag. Begint met opstaan. Oppervlakkig ademen en neiging tot hyperventilatie. Een vreselijke tijd! Een tijd geleden zat ik op 2 tabletten van 3 mg per dag. Ik heb het gevoel dat een halve Bromazepam naar verhouding meer werkt dan e[lees meer...]en hele. Als ik midden in een zware angststoornis zit, gebruik ik 6 x 0,5 tablet van 3 mg tablet of te wel 9 mg per dag. Door de inmiddels lange tijd dat ik Bromazepam gebruik, heb ik wel het gevoel afhankelijk te zijn geworden. Ook de tolerantie neemt snel toe, als je ze langer gebruikt. Je hebt dan meer nodig om hetzelfde effect te bereiken. Ik heb ze ook altijd bij me, ook in mijn broekzak. Uiteraard hoop ik snel weer van die vreselijke psychische stoornis af te zijn en dat ik de Bromazepam weer kan afbouwen.
08-01-2016

Bromazepam (bromazepam)

Ik ben 19 jaar en verslaafd aan Bromazepam, morfine alles wat verdovend werkt. Ik krijg nu van de dokter 6! Mg per dag voorgeschreven, maar slik ondertussen 24mg per dag. Mijn lichaam is op, mijn geest is op. Elke dag gestresst, paniek, mijn leven is op dit moment op een zwaar dieptepunt. Een jaar geleden nam ik amper 2 paracetamols in een jaar en nu sta ik op en ga ik naa[lees meer...]r bed met de gedachte wat ik vandaag kan innemen om rustig te blijven. Ook krijg ik quetiapine 200 Mg die ik voor het slapen in neem. Ik zou heel graag in contact komen met iemand met dezelfde klachten of iemand die inmiddels van verslaving van verdovende middelen af is.
04-07-2015

Bromazepam (bromazepam)

Ik slik sinds een aantal maanden 4,5 mg Bromazepam vanwege angst, hyperventilatie en een 'stikstoornis' in combinatie met Mirtazepine (15 mg). De dosering is niet heel hoog maar sinds vorige week slik ik 1,5 mg minder (mijn 'middagdosering' is weggevallen). Heb eerder afgebouwd en dat ging 'redelijk' maar nu lijkt het anders. Geen idee of het aan de Bromazepam ligt of aan [lees meer...]iets anders maar ik kan niet normaal functioneren: ernstig vermoeid, meer angst, stemmingswisselingen en noem maar op. Lig al een week op bed (niet 24/7 maar ben te moe om iets te ondernemen). De reden van afbouw is dat de medicijnen niet het gewenste effect hebben. Ik doe alles in overleg met de huisarts maar wil hier toch even mijn verhaal kwijt. En misschien is er irmand die zich herkent in mijn verhaal of tips heeft? Ben geneigd die 1,5 mg toch weer te gaan slikken om te kijken of de klachten te maken hebben met het afbouwen.
23-06-2015

Bromazepam (bromazepam)

Ik gebruik bromazepam al jaren. Voorgeschreven door een specialist. In het begin gaf het opluchting en rust. Maar de dosering moest steeds weer verhoogd worden tot ik 16 x 3 mg per dag slikte. 48 mg dus! Na een aantal jaren was er alleen nog de verslaving. Laat ik het zo zeggen ' Ik had het niet meer nodig' alleen maar om ontwenning tegen te houden. Of je nu jarenlang aan[lees meer...] 3 tot 6 mg verslaafd bent of 48 mg. Dit maakt weinig uit wbt de onthoudingsverschijnselen. Bromazepam wordt door specialisten, verslavingsartsen vergeleken met heroïne. Ik heb meerdere malen geprobeerd te stoppen middels een klinische opname. Dit was voor mij elke keer door de hel gaan. Na lang zoeken wat bij mij paste heb ik samen met specialisten gekozen voor langzame afbouw. Ik gebruik nu 30 mg per dag. Dat Is nog steeds belachelijk veel maar het gaat vooruit. De meeste mensen die mij ontmoeten merken niks aan me. Ik functioneer ogenschijnlijk prima. Loop en leef niet als een zombie, edoch het maakt je leven uiteindelijk kapot. Mijn weg naar zero pillen Is nog lang, maar ik wil iedereen die dit middel gebruikt evenals de andere benzodiazepinen adviseren mits het echt nodig Is ook bij een lage dosering kortdurend en incidenteel te gebruiken. Afbouwen indien nodig. Nooit op eigen houtje of cold turkey ( levensgevaarlijk!) stoppen dus. (uitzonderingen daargelaten) elk verhaal, lichaam/geest is anders. Wat ook betekent dat je bij afbouw moet kijken naar de individu. Hoe goed het ook voelt het blijft rotzooi. Legale harddrugs. De lijst met bijwerkingen is lang zeker op de lange termijn. Die staan niet in de bijsluiter. Een belangrijke: het ontwikkelen van een depressieve stoornis of angststoornis. Vervroegde en grotere kans op dementie. Etc. Etc. Naar mijn mening zou een kliniek of andere vorm van zorg gespecialiseerd in benzodiazepines een enorme aanwinst zijn. Zoek eens op the Ashton manual. Zij is een vrouwelijke arts die veel ervaring heeft met mensen en benzodiazepine verslaving. Daarnaast staat er veel informatie in over het middel zelf en alle gevolgen ervan. Ook hoe juist af te bouwen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum