Seresta

oxazepam

Slapeloosheid (7 meningen)
Angst & paniekstoornis (1 mening)
Alcoholverslaving (0 meningen)

Oxazepam (296 meningen)
Diazepam (165 meningen)
Alprazolam (164 meningen)
Xanax (124 meningen)
Lorazepam (121 meningen)

04-01-2019

Epilepsie

Door veel stress, spanningen en Mario Kart verslaving overbelasting van spieren en hersenen. Na stoppen met verslaving en einde van stress kreeg ik na enkele dagen rust een terugslag waarbij ik epileptische aanvallen kreeg en ook kreeg ik last van aanhoudende spanning in spieren, waardoor ik niet kon slapen.
18-10-2018

Onrust

25-08-2017

Seresta (oxazepam)

Kwam veel aan in gewicht
07-07-2017

Manisch-depressieve stoornis

Het hielp bijna niet en de werking liep snel af.
13-06-2017

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik ben in 2001 begonnen met Seresta vanwege stress, waardoor hartritme- en slaapstoornissen. Heb enkele antidepressiva geprobeerd maar deze bleken zeer heftige bijwerkingen bij mij te geven. Ondanks de lage begin dosering. Het 'verslavingseffect' dat bij Seresta kan optreden ervaar ik niet. Seresta blijft voor mij werkzaam in de lage dosering. Ik neem tot 3 x per week in. [lees meer...]Vaker een halve tablet (7.5 mg) dan een hele. De nachtmerries zijn er nog wel, evenals het tandenknarsen. Het inslapen gaat beter. Na 14 jaar gebruik is bij mij een zware PTSS vastgesteld die ik als kind heb opgelopen. Dit is pas duidelijk geworden nadat ik in 2012 een zeldzame vorm van leukemie gekregen heb en daarna depressief werd. Wederom onder begeleiding van een specialist antidepressiva uitgeprobeerd waarbij de een na de andere te heftige bijwerkingen bleek te hebben. Nog steeds op zoek zijnde naar een juist middel, is Seresta voor mij op dot moment een goede hulp om de zware kantjes er af te halen. Ik heb vooropgesteld dat ik nietafhankelijk wil worden van dit type 'geneesmiddel'. Het helpt wel maar geneest absoluut niet.
02-04-2017

Seresta (oxazepam)

Korte tijd gebruikt naar aanleiding van lichte inslaapproblemen. Werking is goed maar het kan beter niet al te lange tijd gebruikt worden. Het moet ook mogelijk zijn om zonder slaapmedicijnen te kunnen slapen. Geen bijwerkingen.
09-06-2016

Seresta (oxazepam)

Ik slik seresta 50 nu een jaar, doordat ik na de geboorte van mijn zoon een postnatale depressie kreeg. Heel onrustig, hele zwarte zware gedachtes. In combinatie van AD. Heb ik er veel baat bij. Ik slik het nu meestal 's avonds voor het slapen gaan en ik slaap heerlijk. Ik heb geen last van de bijwerkingen en ik vind het ook niet verslavend, want er zijn ook dagen dat ik h[lees meer...]et niet neem. Maar als er dagen zijn waarbij ik veel aan mijn hoofd heb en me opgejaagd voel, is het heel fijn om een tabletje te kunnen nemen die me helpt rustig te worden, waardoor ik de dingen weer wat beter kan relativeren.
29-05-2016

Seresta (oxazepam)

Ik sliep zeer slecht doordat mijn melatonine-aanmaak tot stilstand was gekomen. Ik kreeg allerlei slaapmiddelen voorgeschreven die me wel suf maakten, maar niet lieten slapen.
15-06-2015

Seresta (oxazepam)

ik kan niet stopen ik moet innemen anders kan ik niet op straat gaan anders kerijg ik extra angst dan wiet ik nit wat ik moet doen vanaf 1986 / tot jaar en jaar door de gaan ik hep geporberd mindre de gebuiken maar het is geen oplosin gevonden 6 X per dag moet ik in nejimen anders kan ik niet op straat loopen als ik het in genomen hep dan ful ik me goed ik kan niet setop[lees meer...]en tot dat ik dood gaa diet is mijn liven
16-02-2015

Seresta (oxazepam)

hik al gedan 1 ding er is geen andere betere medicijn voor angst, depressie eenzaamheid opsluitingen van mensen helpen niet deze wel.
19-04-2013

Seresta (oxazepam)

Ik heb last gehad van erge spanningen en paniek aanvallen (bang om dood te gaan). Ik heb toen oxazepam gekregen van de dokter om mij wat rustiger te maken. Ik heb er heel veel baat bij gehad het heeft mij zeker geholpen, ik vond het ook absoluut niet verslavend ondanks dat ik het langere tijd heb gebruikt. Ik heb het nu nog altijd bij me, ik pak het niet maar het gevoel da[lees meer...]t ik het bij heb en het kan pakken stelt mij gerust.
10-11-2012

Stress

Ten gevolge van enorme spanningen heb ik al maanden ontzettend last van spanning op mijn spieren. zat eerst mijn rug compleet vast, nu zitten mijn schouders, nek en bovenrug vast, 2x fysio/week doet wel iets maar is bij lange na niet voldoende. Omdat ik jaren anti-depressiva heb geslikt en ik dit, samen met de huisarts, wil voorkomen, slik ik nu 3x 10 mg seresta per dag. O[lees meer...]p deze manier is de spanning hanteerbaar voor mij. Je wordt er dus van en ik mag er gelukkig mee werken, heb mijn leidinggevende ingelicht en ze is blij dat ik met al mijn klachten wil werken en met wat ondersteuning van collega's en wat controlerende taken van hun redt ik het prima. Jammer dat ik er alleen 's-nachts niet op kan slapen, dan slik ik een zoplicon.
06-05-2012

Ziekte van Crohn

Tegen mijn Crohm nam ik op een gegeven moment 60mg solupred (corticostreroïden)/dag en ik had ontzettende effecten op mijn slapen. Ik had er erg last van en was zo uitgeput dat ik niet meer kon slapen. Mijn arts heeft me deze behandeling voorgeschreven en ik ben begonnen met 3 tabletten 's avonds voor het slapen gaan..... Dat heeft me binnen 7 dagen tot rust doen komen en [lees meer...]ik kon weer slapen. Omdat ik bezig ben de corticosteroïden te verminderen, verminder ik ook Seresta onder toezicht van een arts en dat gaat heel goed, geen ontwenningsverschijnselen.
06-12-2011

Seresta (oxazepam)

als kind had ik reeds zenuwziekten--verbleef een jaar hiervoor in het z-huis van mijn 10e tot mijn 11e. Zenuwziekten w,o snachts geen lucht te krijgen! Maar naarmate ik ouder werdt verdween dit! In de 70 tiger jaren zakte ik zomaar in elkaar op vakantie's in de bergen in italié. Na mijn mislukte huwelijk(mijn vrouw deed het met anderen)raakte ik verward--en kreeg van d[lees meer...]e huisarts Seresta 50mg voorgeschreven--sindsdien zit ik er nog steeds aan vast--gebruik wel erg lang maar geen hoge dosis--eigenlijk alleen maar als ik het nodig vondt en hoofdzakelijk voor de nachtrust,want als ik snachts niet slaap ben ik overdag een wrak! Nu--6 december wilt mijn nieuwe huisarts dat ik er METEEN mee stop--ik wil OOK stoppen maar niet METEEN--ik wil langzaam afbouwen ik heb mijn arts daar dan ook heen gevraagt-bovendien vraag ik bijv aan U of er medicijnen zijn die de akelige bijwerkingen wat kunnen opheffen--ik kan zoals ik me nu voel niet normaal leven--snachts krijg ik epileptische aanvallen--heb daar angst voor!
14-11-2011

Maak zelf (sinds ernstig ongeval in 1981) geen melatonine aan

kon niet slapen omdat mijn melatononeproductie tot stilstand was gekomen. Naast seresta heb ik vele andere slaapmiddelen gebruikt (tot rohypnol toe), die alle niet tot verbetering leidden. Ben gestopt met slaapmiddelen omdat ze me suf maakten en feitelijk niet hielpen.
23-01-2011

Kalmering