Ervaringen met Azitromycine

Bij  BronchitisX

Chlamydia (28 meningen)
Keelontsteking (23 meningen)
Longontsteking (22 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (15 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Bacteriële infectie (6 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (5 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Oorontsteking (1 mening)

16-08-2015 | Vrouw | 18
azitromycine (500mg)
Bronchitis
Had al lange tijd last van keelpijn en hoesten. Vervolgens voelde ik me benauwd met ademhaling en kreeg pijn aan beide zijkanten van mijn ribben. De huisarts constateerde astmatische bronchitis en kreeg deze kuur Azitromycine 500 mg van TEVA voorgeschreven voor 3 dagen. Mocht dit niet voldoende gaan werken dan overgaan op puf. Ik voelde me deze drie dagen behoorlijk missel[lees meer...]ijk, had buikpijn, oprispingen en diarree. Ik voelde me daarbij behoorlijk ziek en moest veelal liggen. Kortom voor mij een kuur met vele nare bijwerkingen.

04-03-2014 | Vrouw | 34
Bronchitis
Ik ben astmapatient. ik heb deze antibiotica gebruikt omdat ik last had van bronchitis (waar ik veel te lang mee heb doorgelopen) en tegelijkertijd gekneusde ribben had. ik moest drie dagen 1 tablet slikken. na de eerste dag, een paar uur na inname kreeg ik ZEER ernstige bijwerkingen. ik kon bijna niet meer ademhalen waardoor ik bijna elke keer mijn bewustzijn verloor. dez[lees meer...]e bijwerking staat niet in de lijst van bijwerkingen. maar pas hier als astmapatient voor op! ik ben uiteraard direct gestopt met de kuur en ben over gestapt op een andere kuur waar ik nagenoeg geen last van bijwerkingen hebt gekregen.

24-09-2013 | Man | 52
Bronchitis
Na een bijholte ontsteking, was ik meer gaan hoesten. Dit liep uit tot een matige bronchitis met ophoesten en wit slijm. Nadat ik met deze kuur startte was het hoesten al nagenoeg direct afgenomen. Dit nam weer toe tot ik de volgende dag een tweede pil had genomen. Na de derde pil was het weer verminderd en daar ben ik nu, met nog 2 pillen te gaan. Bijwerkingen heb ik nage[lees meer...]noeg niet ervaren: Geen van bovengenoemde bijwerkingen en geen slapeloze nachten. Of het moet de acute diarree zijn, enkele uren na de derde pil. Verrassend vond ik dat de bijsluiter bij een 5-daagse kuur andere hoeveelheden voorschrijft dan de huisarts. De huisarts schrijft 5x500 mg voor en de bijsluiter 1x 500 en 4x250 mg.. Gezien alle mogelijke kwalen overweeg ik om de laatste twee keer de bijsluiter aan te houden. Verder wel tevreden natuurlijk.

04-02-2015 | Man | 59
Bronchitis
De bijsluiter vermeld dat er zelden misselijkheid, braken, hoofdpijn en diaree optreed. Volgens mij zou vermeld moeten worden : in bijna alle gevallen ernstige bijwerkingen. Ik kreeg direkt last van maagpijn misselijkheid en hoofdpijn. Aan het einde van de tweede dag verdween mijn hoofdpijn .

26-01-2015 | Man | 69
Bronchitis
Ik gebruik het nu 3 dagen en ondervind tot nu toe niet echt veel resultaat ik heb een kuur van vijf tabletten