Bronchitis

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor bronchitis

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: bronchitis

29-03-2024 | Vrouw | 61
Bronchitis
Eerste dag twee tabletten daarna 1 week kuur afmaken. Naar mijn mening weinig effectief of te langzaam einde v d kuur Gevoel te stikken geen lucht vooral bij het slapen en dan komt hoestbui ik wakker benauwdheid tranen over mijn wangen. Het is nu 4 dagen na de kuur en heb nog steeds last v plotseling ademnood. Zijndat de bijwerkingen?

10-10-2023 | Vrouw | 84
Bronchitis
Heb verschillende keren doxy met een flinke bronchitis voorgeschreven gekregen, met een goed resultaat. Binnen een paar dagen was ik weer fit. Nu de normen zo streng zijn om antibiotica voor te schrijven krijg ik dit niet meer. Nu loop ik al anderhalve week met een flinke kou en met veel slijm op te hoesten. Kreeg nu codienefosfaat met gevolg hevige hoofdpijn en nog ste[lees meer...]eds veel slijm.

Bufoler

11-03-2023 | Vrouw | 52
formoterol/​budesonide
Bronchitis
Na 4 dagen gebruik, heb ik hoofdpijn, hoesten met slijmvorming, heesheid, benauwdheid op de luchtwegen.De werking van Bufoler is slecht. In de middag word ik al kortademig en hees!

Prednison tabletten

25-02-2023 | Vrouw | 68
prednison
Bronchitis
Ik kreeg voor 5 dagen 40 mg per dag voorgeschreven. De eerste nacht kreeg ik verschrikkelijke kuitkrampen. Verder was ik vrijwel de hele nacht klaarwakker, slapeloosheid dus. Ik heb de volgende dag 30 mg genomen in de hoop dat ik er minder last van zou hebben, maar ook die nacht kuitkrampen en slapeloosheid. Ben ermee gestopt.

Symbicort

25-02-2023 | Man | 35
formoterol/ budesonide
Bronchitis
Jarenlang gebruikt met resultaat: meerdere potentiële malen bronchitis afgewend. Makkelijk in gebruik, voelbaar effectief. Helaas niet langer vergoed want 61 cent duurder dan Bufoler...

Bufoler

25-02-2023 | Man | 35
formoterol/​budesonide
Bronchitis
Na jarenlang gebruik van Symbicort gedwongen geswitcht naar Bufoler. Janken. Doet niets. Vaker bronchitis (astmatische) gehad in laatste half jaar dan de voorgaande paar jaren... Mooi om te zien dat de verzekeringsmaatschappij 61 cent (!) minder hoeft te betalen per inhaler (28,82 Bufoler, 29,43 Symbicort), ik ben blij voor ze. Ook een shout-out naar de politiek voor het [lees meer...]privatiseren van de gezondheidszorg: je ziet dat wij er de vruchten van plukken!

Dymista

09-02-2023 | Vrouw | 53
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat
Bronchitis
Was erg benauwd, maar kon gelukkig nog door neus ademen. Na gebruik.. verstopte neus..snipverkouden.... zeer chemisch medicijn...houdt de hele dag vieze smaak in de mond... kan nooit goed zijn.. waardeloos medicijn

Spiriva

15-01-2023 | Vrouw | 56
tiotropium
Bronchitis
Ik werd zo’n drie maand geleden verkouden en kreeg kriebelhoest gepaard met kortademigheid dat zo heftig werd dat ik nauwelijks nog lucht kreeg en naar het ziekenhuis ben gebracht met de ambulance. Ik kreeg gelijk thuis en onderweg zuurstof toegediend en later kreeg ik een vernevelingsapparaat in het ziekenhuis. Dat hielp goed. De volgende dag mocht ik naar huis en ik kree[lees meer...]g ventolyn en spiriva mee, de spiriva moest ik twee keer per dag gebruiken en de ventolyn zo nodig bij kortademigheid. Beide heb ik ruim een maand gebruikt en in overleg met de longverpleegkundige ben ik volledig gestopt met ventolyn en daarna ook met de spiriva, ik voelde me goed, ook bij inspanning. Ik was in mijn kinderjaren een bronchituskind maar daar ben ik overheen gegroeid. Toen ik in de 20 was heb ik af en toe gebruik gemaakt van pufjes. Daarnaast was ik een stevige roker maar ik ben inmiddels drie maand geleden gestopt ! Ik kreeg 8 weken na ‘ de aanval’ twee longonderzoeken waaruit bleek dat ik met ventolyn 81% lucht had en zonder 71% , dus ben ik in overleg met de longarts weer spriva gaan gebruiken. Ik vraag me af of ik spiriva wel nodig heb want er is geen sprake meer van kortademigheid of benauwdheid, de bijwerkingen hebben de overhand nu, of dat ik moet overstappen naar een ander medicijn. Ik ga weer contact zoeken met de longverpleegkundige want als het aan mij ligt wil ik geen spiriva meer gebruiken.

13-01-2023 | Vrouw | 32
Bronchitis
Zeer erge huiduitslag blaasjes korstjes etc breidt zich uit Ben nu 2 weken geleden gestopt met de kuur nog steeds last , het is vreselijk!! Jeukt zo erg

Co-Trimoxazol

18-08-2022 | Vrouw | 27
co-trimoxazol
Bronchitis
Wat voel ik mezelf slecht! Ik wist niet dat deze medicijnen ook een aanslag waren op je mentale gezondheid! Ik wil alleen maar in bed liggen, word om de kleinste dingen bloed chagrijnig en ik wil niemand zien of spreken. Ik slik ook antidepressiva en ik heb gelezen dat dat niet zo,n lekkere combinatie is.. Ik wil de kuur wel afmaken maar het is zwaar! Verder last van m[lees meer...]isselijkheid en hartkloppingen.

Broxil

10-07-2022 | Vrouw | 65
feneticilline
Bronchitis
Veel en vervelende bijwerkingen, deze nog nooit gehad bij gebruik van andere antibiotica

30-06-2022 | Vrouw | 51

11-06-2022 | Man | 42

Broomhexine drank/tabletten

19-03-2022 | Man | 69
broomhexine
Bronchitis
Heb longziekte COPD en vaak last van taaislijm waarbij benauwdheid. Tevreden met gebruik van Broomhexine.

28-07-2021 | Vrouw | 50
Bronchitis
Vanaf dag 1 heel veel last van diarree, buikkramp, misselijk, veranderende smaak en slapeloosheid. Na 3 dagen kreeg ik ook een droge mond, keelpijn en hierdoor hoesten en vervolgens pijn op de borst. Nog 1 dag te gaan en dan NOOIT meer.

18-04-2021 | Man | 42
Bronchitis
Heb jarenlang seretide gebruikt. Zorgverzekeraar heeft de seretide vervangen voor de Neutec inhaler. Zelfde werkzame stof werd erbij gezegd. De werking is echter totaal anders. Na gebruik werd ik steeds benauwder. Deze link pas laat gelegd waardoor verschillende paardemiddelen ingezet moesten worden om mijn longen weer op normaal werkend niveau te krijgen. Dit middel gebru[lees meer...]ik ik nooit weer.

Seebri Breezhaler

03-05-2020 | Man | 68
glycopyrronium
Bronchitis
Kan steeds minder van inspanningen herstellen. Trap lopen en heuvels beklimmen kennen heftige herstel momenten.

Claritromycine

29-01-2020 | Vrouw | 63
claritromycine
Bronchitis
Dit medicijn is echt rotzooi. Veel bijwerking. Heb het gekregen voor bronchitis maar werd er alleen nog maar benauwder van. Lag ook de halve nacht wakker. Nee voor mij dit medicijn nooit meer.

Prednisolon tabletten/ injecties

05-01-2020 | Vrouw | 61
prednisolon
Bronchitis
Ik had een virale bronchitis en kreeg een stootkuur van 5 dagen prednisolon 30 mg. Een week erna kreeg ik erge brandend maagzuur en heb hier nu al bijna een maand last van. Dat ondanks de 40 mg maagzuurremmers die ik nog dagelijks moet slikken. Ben bang dat het goed mis is met mijn maag want die kan normaal heel veel hebben. Ook houden mijn benen vocht vast. Ben er nie[lees meer...]t blij mee. Toen men het medicijn gaf heb ik geen maagbeschermers erbij gekregen. Dat hadden ze wel moeten doen.

Salbutamol Inhalatie

28-11-2019 | Man | 56
salbutamol inhalatie
Bronchitis
Gebruikte voorheen altijd Ventolin. Heb het idee dat dat middel veel efficiënter werkte...

Claritromycine

23-11-2019 | Man | 32
claritromycine
Bronchitis
Hele slechte ervaring! De grootste rommel die je je maar kunt voorstellen. Ik ben door de vele ziektes gewoon van medicatie te nemen. Ook antibiotica dus. Maar dit slaat helemaal nergens! De bijwerkingen van dit medicijn is zo extreem dat je er beter niet aan begint. 6 dagen lang heb ik het vol gehouden... Eerste twee dagen helemaal geen probleem. Tot de 3e dag... Ik begon[lees meer...] overal spierspasmen te krijgen in benen en armen. Nooit last gehad van m'n hart doormiddel van medicatie. Tot nu, ik dacht dat m'n hart op bepaalde momenten uit m'n lichaam ging springen! De hele dag door extreme vermoeidheid, wanneer je op het punt staat te slapen is slapen helemaal niet mogelijk! Je bent als het ware erg slapeloos. Om dan ook nog maar te zwijgen van de nare hoofdpijn en hallucinaties! Alsook een erg vieze smaak in de mond! Nooit eerder liep ik gewrichtsontstekingen op in de afgelopen 35 jaar. Helaas was dit deze keer wel het geval, ook al verklaart de dokter me gek. Ik ben er van overtuigd dat dit mede door deze soort antibioticum is! Weinig goeds te vertellen, het ziektegevoelig is extremer dan dat het ooit iets van medische verbetering geeft. Grootste gif ooit!

Lomudal Inhalatiepoeder

26-09-2019 | Man | 51
cromoglicinezuur
Bronchitis
Als kind jaren piepen en moeite met ademhalen . Na gebruik van lomudal nooit meer last gehad

20-09-2019 | Man | 53
Bronchitis
Ik heb als 3 dag gebruiken en voel me veel beter. Ik ben heel tevreden met Amoxicilline capsules van Mylan 500mg.

31-03-2019 | Vrouw | 47
Bronchitis
Altijd seratide gehad zonder problemen en nu met de nieuwe regelingen moest ik maar aan de airflusal. Per 3 jaar heb ik 1 pompje nodig, zo goed kon ik me met seratide redden. Dit fake product moet uit de handel gehaald worden dit maakt mensen echt ziek,. Ik heb er al veel over gehoord. SCHANDE!!! Betalen wij zoveel zorgverzekering om troep mee te krijgen? Bizar.

Tavanic

22-03-2019 | Vrouw | 39
levofloxacine
Bronchitis
Op reis deze kuur voorgeschreven gekregen door kundige arts. Hij was verbaasd over de bijwerkingen, na 2 dagen gestopt met Tavanic en lichtere kuur gekregen (3 dagen Zithromax). Bijwerkingen verdwenen na 1 dag. Afschuwelijk middel.

Ventolin Inhalatie

15-11-2018 | Man | 3
salbutamol inhalatie
Bronchitis
Zoontje werd onhandelbaar. Ging plots moeilijk slapen, en werd midden in de nacht wakker , in paniek, heel erg boos, praatte niet echt duidelijk.. hij was duidelijk in de war en angstig. Dit heeft in totaal 2u geduurd. Ben daarna onmiddelijk gestopt met ventolin geven en hij sliep weer als vanouds ! Nooit meer!

27-07-2018 | Man | 71
Bronchitis
Na ruim 8 jaar gebruik van Seretide 25/250, kreeg ik van de apotheek Airflusal25/250. Binnen enkele dagen liep ik vol met slijm en kreeg ik het benauwd. Omdat we op vakantie gingen ben ik een paar dagen voor vertrek geswitcht. Na enkele dagen kreeg ik het benauwd en hoestte veel slijm op. In het volgende weekend moesten we tuis zijn en het ik het restant van Seretide uit[lees meer...] de vuilnisbak gevist en 2 x geinjhaleerd. Binnen enkele uren kreeg ik weer ruim lucht. De poli gebeld en m'n verhaal gedaan. De specialist schreef direct een recept met Seretide voor, waarmee ik zeer content was en nog ben.

27-07-2018 | Man | 71
Bronchitis
Na ruim acht jaar tevreden gebruik van het originele middel Seretide 25/250, kreeg ik van de apotheek een vervangend middel: AirFlusal 25/250. (Volgens de specialist, voor de aandoening Bronchiolitis.) Na enkel dagen kreeg ik veel meer sputum/slijm in de longen. In de flacon Seretide zaten nog 8 doses, maar vanwege vakantie ben ik een nieuwe flacon, nu AirFlusal, gaan g[lees meer...]ebruiken, 2 dagen daarna "liep ik vol". Omdat ik na een paar dagen naar huis moest, heb ik in de vuilnisbak de oude flacon Seretide opgezocht en direct 2x geinhaleerd. Binnen enkee uren kreeg ik weer "lucht". De longpoli gebeld en verslag gedaan. De specialist schreef een nieuw recept met Seretide uit en na gebruik was ik weer schoon als tevoren. In de afgelopen 8 jaren heb ik ook wel perioden overgeslagen, of 1 x per dag 2 inhalaties gedaan, In die periodes heb ik het nooit zo benauwd gehad als in die paar dagen met Air Flusal.

15-03-2018 | Man | 39
Bronchitis
Klachten zijn bij mij: hoesten (non-stop, bijna tot overgevens toe), keelpijn, koorts, lusteloos (eten, humeur, etc), energieloos etc. Ik ben astmatisch aangelegd waardoor ik vaak last heb van bronchitis. Vaak resulteert dat in een kuur van doxycycline. Ik ben daar erg tevreden over. Ik merk al verbetering na 1 dag (zeg maar 70% verbetering) en de rest van de week verdwijn[lees meer...]en mijn klachten tot nihil.

Prednisolon tabletten/ injecties

28-02-2018 | Man | 77
prednisolon
Bronchitis
Ik ga niet gauw naar m'n huisarts, de meeste klachten verdwijnen vanzelf wel weer. Maar als ik langer dan een week niet kan slapen omdat ik me kapot hoest, dan bezoek ik de dokter toch maar even. Ik ben in lichte mate COPD patiënt. Bronchitis komt jaarlijks één á twee keer voor. Ik kreeg nu een Prednisolon stootje voor 5 dagen. 's Morgens 1 tablet. Dit is m'n derde dag en [lees meer...]ik ben opgescheept met een stevige hoofdpijn bij m'n linkerslaap. Van enige verbetering voor wat betreft de Bronchitis merk ik nog niets. Ik ben 77 en hoofdpijn heb ik in m'n hele leven zelden gehad. Het zou een reactie kunnen geven met andere medicatie welke ik sinds enkele jaren gebruik: Acenocoumarol, Losartankalium em Metoprololtartraat. Ik wacht maar af, maar ik wil reuze graag van m'n hoestbuien en hoofdpijn af.