ziekte

Bronchitis

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor bronchitis

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: bronchitis

28-11-2019

Salbutamol Inhalatie (salbutamol inhalatie)
Bronchitis

Gebruikte voorheen altijd Ventolin. Heb het idee dat dat middel veel efficiënter werkte...
23-11-2019

Claritromycine (claritromycine)
Bronchitis

Hele slechte ervaring! De grootste rommel die je je maar kunt voorstellen. Ik ben door de vele ziektes gewoon van medicatie te nemen. Ook antibiotica dus. Maar dit slaat helemaal nergens! De bijwerkingen van dit medicijn is zo extreem dat je er beter niet aan begint. 6 dagen lang heb ik het vol gehouden... Eerste twee dagen helemaal geen probleem. Tot de 3e dag... Ik begon[lees meer...] overal spierspasmen te krijgen in benen en armen. Nooit last gehad van m'n hart doormiddel van medicatie. Tot nu, ik dacht dat m'n hart op bepaalde momenten uit m'n lichaam ging springen! De hele dag door extreme vermoeidheid, wanneer je op het punt staat te slapen is slapen helemaal niet mogelijk! Je bent als het ware erg slapeloos. Om dan ook nog maar te zwijgen van de nare hoofdpijn en hallucinaties! Alsook een erg vieze smaak in de mond! Nooit eerder liep ik gewrichtsontstekingen op in de afgelopen 35 jaar. Helaas was dit deze keer wel het geval, ook al verklaart de dokter me gek. Ik ben er van overtuigd dat dit mede door deze soort antibioticum is! Weinig goeds te vertellen, het ziektegevoelig is extremer dan dat het ooit iets van medische verbetering geeft. Grootste gif ooit!
26-09-2019

Lomudal Inhalatiepoeder (cromoglicinezuur)
Bronchitis

Als kind jaren piepen en moeite met ademhalen . Na gebruik van lomudal nooit meer last gehad
20-09-2019

Bronchitis

Ik heb als 3 dag gebruiken en voel me veel beter. Ik ben heel tevreden met Amoxicilline capsules van Mylan 500mg.
31-03-2019

Bronchitis

Altijd seratide gehad zonder problemen en nu met de nieuwe regelingen moest ik maar aan de airflusal. Per 3 jaar heb ik 1 pompje nodig, zo goed kon ik me met seratide redden. Dit fake product moet uit de handel gehaald worden dit maakt mensen echt ziek,. Ik heb er al veel over gehoord. SCHANDE!!! Betalen wij zoveel zorgverzekering om troep mee te krijgen? Bizar.
22-03-2019

Tavanic (levofloxacine)
Bronchitis

Op reis deze kuur voorgeschreven gekregen door kundige arts. Hij was verbaasd over de bijwerkingen, na 2 dagen gestopt met Tavanic en lichtere kuur gekregen (3 dagen Zithromax). Bijwerkingen verdwenen na 1 dag. Afschuwelijk middel.
15-11-2018

Ventolin Inhalatie (salbutamol inhalatie)
Bronchitis

Zoontje werd onhandelbaar. Ging plots moeilijk slapen, en werd midden in de nacht wakker , in paniek, heel erg boos, praatte niet echt duidelijk.. hij was duidelijk in de war en angstig. Dit heeft in totaal 2u geduurd. Ben daarna onmiddelijk gestopt met ventolin geven en hij sliep weer als vanouds ! Nooit meer!
27-07-2018

Bronchitis

Na ruim 8 jaar gebruik van Seretide 25/250, kreeg ik van de apotheek Airflusal25/250. Binnen enkele dagen liep ik vol met slijm en kreeg ik het benauwd. Omdat we op vakantie gingen ben ik een paar dagen voor vertrek geswitcht. Na enkele dagen kreeg ik het benauwd en hoestte veel slijm op. In het volgende weekend moesten we tuis zijn en het ik het restant van Seretide uit[lees meer...] de vuilnisbak gevist en 2 x geinjhaleerd. Binnen enkele uren kreeg ik weer ruim lucht. De poli gebeld en m'n verhaal gedaan. De specialist schreef direct een recept met Seretide voor, waarmee ik zeer content was en nog ben.
27-07-2018

Bronchitis

Na ruim acht jaar tevreden gebruik van het originele middel Seretide 25/250, kreeg ik van de apotheek een vervangend middel: AirFlusal 25/250. (Volgens de specialist, voor de aandoening Bronchiolitis.) Na enkel dagen kreeg ik veel meer sputum/slijm in de longen. In de flacon Seretide zaten nog 8 doses, maar vanwege vakantie ben ik een nieuwe flacon, nu AirFlusal, gaan g[lees meer...]ebruiken, 2 dagen daarna "liep ik vol". Omdat ik na een paar dagen naar huis moest, heb ik in de vuilnisbak de oude flacon Seretide opgezocht en direct 2x geinhaleerd. Binnen enkee uren kreeg ik weer "lucht". De longpoli gebeld en verslag gedaan. De specialist schreef een nieuw recept met Seretide uit en na gebruik was ik weer schoon als tevoren. In de afgelopen 8 jaren heb ik ook wel perioden overgeslagen, of 1 x per dag 2 inhalaties gedaan, In die periodes heb ik het nooit zo benauwd gehad als in die paar dagen met Air Flusal.
15-03-2018

Bronchitis

Klachten zijn bij mij: hoesten (non-stop, bijna tot overgevens toe), keelpijn, koorts, lusteloos (eten, humeur, etc), energieloos etc. Ik ben astmatisch aangelegd waardoor ik vaak last heb van bronchitis. Vaak resulteert dat in een kuur van doxycycline. Ik ben daar erg tevreden over. Ik merk al verbetering na 1 dag (zeg maar 70% verbetering) en de rest van de week verdwijn[lees meer...]en mijn klachten tot nihil.
28-02-2018

Prednisolon tabletten/ injecties (prednisolon)
Bronchitis

Ik ga niet gauw naar m'n huisarts, de meeste klachten verdwijnen vanzelf wel weer. Maar als ik langer dan een week niet kan slapen omdat ik me kapot hoest, dan bezoek ik de dokter toch maar even. Ik ben in lichte mate COPD patiënt. Bronchitis komt jaarlijks één á twee keer voor. Ik kreeg nu een Prednisolon stootje voor 5 dagen. 's Morgens 1 tablet. Dit is m'n derde dag en [lees meer...]ik ben opgescheept met een stevige hoofdpijn bij m'n linkerslaap. Van enige verbetering voor wat betreft de Bronchitis merk ik nog niets. Ik ben 77 en hoofdpijn heb ik in m'n hele leven zelden gehad. Het zou een reactie kunnen geven met andere medicatie welke ik sinds enkele jaren gebruik: Acenocoumarol, Losartankalium em Metoprololtartraat. Ik wacht maar af, maar ik wil reuze graag van m'n hoestbuien en hoofdpijn af.
22-02-2018

Atrovent (ipratropium)
Bronchitis

3 dagen antibiotica, 7 dagen Atrovent om bronchitis op te lossen. Ik werd er telkens misselijk van en keek er zwaar tegenop om het te gebruiken.
15-02-2018

Bronchitis

Goed medicijn, na vier dagen zijn mijn klachten al een heel stuk minder. En geen bijwerkingen. Hierbij helpt het om in de gebruiksaanwijzing niet alle mogelijke bijwerkingen door te gaan nemen. Je voelt je al ziek, je hebt nu een medicijn voorgeschreven gekregen en dat gaat voor jou aan de slag. Richt je op beter worden!
08-01-2018

Claritromycine (claritromycine)
Bronchitis

Gewoon zooi. Weet capsule niet door mn keel te krijgen. Na een uur voel je dat de stof gaat werken, je wordt moe, ruikt anders smaak is anders, wordt steeds erger. Dan maar hondsmoe naar bed. Na verloop van uren zakt t weer af. Innemen gaat beste nog met grote schep havermoutpap met veel stroop.
03-01-2018

Bronchitis

Deze doxy helpt alleen bij m'n bronchitis jaarlijks.
13-12-2017

Amoxicilline / Clavulaanzuur (amoxicilline / clavulaanzuur)
Bronchitis

Na 5 dagen prednisolon en 6 dagen gewone amoxi. Deze na huisarts bezoek voorgeschreven gekregen. Bleek nu een acute bronchitis te hebben. Veel benauwd kreeg tijdens de eerste kuur weer koorts 38.5 hoogst gemeten . Nu twee dagen deze kuur en hoesten wordt iets minder . Nog wel wat benauwd maar moet even afwachten wat de kuur doet. Wel erg licht in mijn hoofd en eigenlijk [lees meer...]al de hele dag op bed liggen slapen . Voel wel dat het medicijn aan het rommelen is in mijn luchtwegen .
25-07-2017

Relvar (vilanterol/fluticason)
Bronchitis

Er blijft veel poeder achter in de mond.
09-05-2017

Tramadol (tramadol)
Bronchitis

Gekregen na diagnose bronchitis. Nu voor menstruatie pijn ingenomen ivm hevige krampen. Klein tabletje dus makkelijk door te slikken. Ik word er echter erg duizelig door, maar pijnvrij! Dat is het belangrijkste.
26-04-2017

Bronchitis

ik gebruik normaal nooit medicijnen, maar deze keer "moest" ik wel. De huisarts constateerde "een lichte bronchitis", nog nooit gehad maar ik voelde me al dagen zwak en slecht dus ik wou er graag van af. "Innemen tijdens het eten" stond er op het doosje dus dat heb ik gedaan. Bij deze tabletten kun je ze óf eerst oplossen in een glas water en dan direct opdrinken, óf achte[lees meer...]rop je tong en dan met een heel glas doorslikken. Ik heb het laatste gedaan en bah bah bah wat was dat smerig. 5 minuten later ben ik in mijn bed gaan liggen en niet lang daarna kon ik niet anders dan de hele maaginhoud legen, maar dan ook helemaal.... het is een kuur maar die maak ik dus niet af, ik stop er direct mee!
26-01-2017

Moxifloxacine (moxifloxacine)
Bronchitis

Ik heb dit voorgeschreven gekregen vanwege een infectie op mijn luchtwegen die maar niet wegging. Algemeen heb ik wel het gevoel dat het werkt en de symptomen van het ziek zijn verminderen. Echter heb ik toch ook wel wat bijwerkingen: onregelmatige hartslag, slap, moe, misselijk, geen eetlust, rusteloze benen 's nachts en enorme nachtmerries. De volgende keer wil ik toch l[lees meer...]iever een ander antibioticum.
10-12-2016

Avelox (moxifloxacine)
Bronchitis

I.v.m. een acute bronchitis waarbij ik erg benauwd was en een vastzittende hoest had, kreeg ik deze antibiotica voorgeschreven door mijn huisarts. Ik ben zeer terug houdend wat betreft het gebruik van antibiotica en medicatie in het algemeen. Gebruik eigenlijk alleen orthomoleculaire/homeopatische middelen. Nu was ik echter zo benauwd dat er zwaarder geschut aan te pas moe[lees meer...]st komen. Binnen 24 uur nam de benauwdheid af en begon ik me beter te voelen. De vorige recensies over Avelox hadden mij wel ongerust gemaakt. Ik heb de 10-daagse kuur keurig afgemaakt zonder ook maar iets van bijwerkingen. Omdat anderen er zich zo negatief over uitlaten voel Ik me genoodzaakt dit dan ook maar te melden. Ik heb wel probiotica ingenomen om mijn darmflora niet te verstoren door het gebruik van antibiotica.
06-12-2016

Bronchitis

Ik kreeg deze tabletten voor bronchitis, twee dagen geleden heb ik de kuur afgemaakt, maar nu zit ik van top tot teen vol met jeukende plekken die me helemaal gek maken. Dit heb ik nooit eerder meegemaakt en ik zou het niemand aanraden.
27-10-2016

Acetylcysteine Bruistabletten / Granulaat /Poeders (acetylcysteine)
Bronchitis

maakt slijmen los zodat je deze kan ophoesten. Ook inhaleren met aerosol kan, maar dit stinkt erg(dan heet het Lysomusil)
16-07-2016

Flixonase neusspray/neusdruppels (fluticason)
Bronchitis

Aanvankelijk weinig of geen direct resultaat. Maar bij regelmatig gebruik neemt de werking toe. Je kan het middel preventief gebruiken tijdens de wintermaanden wanneer gewoonlijk je klachten verergeren of zoals in mijn geval met huismijtallergie al in de laatste dagen van je (kampeer) vakantie voor je weer naar huis gaat. Maar je kan het middel zonder probleem het hele j[lees meer...]aar door gebruiken zonder bijwerkingen of neveneffecten.
22-06-2016

Avelox (moxifloxacine)

14-04-2016

Champix (varenicline)
Bronchitis

op aanraden van specialist ben ik bij een tabakoloog geweest en heeft me in enkele weken tijd heel veel goede raad gegeven, en ben ik geleidelijk verminderd met roken. Op 21 maart 1016 heb ik dan beslist om volledig te stoppen met roken. Tot op heden nog geen enkel probleem ermee gehad, en dank zij CHAMPIX heb ik echt geen zin meer in een sigaret. Had ik dit eerder geweten[lees meer...] was ik al veel vroeger gestopt met roken. Maar je moet natuurlijk ook goed gemotiveerd zijn natuurlijk om te stoppen met roken.
29-03-2016

Bronchitis

Na de tweede dag slikken was het heftige hoesten voorbij, maar de nacht erop had ik erg veel hoofdpijn, die niet reageerde op paracetamol. Huisarts kon geen zwaardere pijnstillers voorschrijven vanwege ander medicatie. Weer twee nachten later kon ik me niet meer bewegen van de hoofdpijn, alsof mijn hoofd uit elkaar zou spatten. De dag erop 10 paracetamol geslikt maar het w[lees meer...]erd niet minder. Eindelijk, weer een dag later, zakte het en heb ik de hele dag kunnen slapen. Nu, 4 dagen na gestopt te zijn, nog steeds hevige steken in mijn hoofd, oorpijn en pijn bij het slikken. Gelukkig werkt de paracetamol nu wel voor een paar uur.
10-03-2016

Flixotide (fluticason)
Bronchitis

Ik heb bronchitis waarschijnlijk veroorzaakt door een virus. Had eerst griep. Heb gevoelige luchtwegen. Salbutamol en flixotide gekregen. Effect binnen 1 dag merkbaar. Enige bijwerkingen is de smaak en keelpijn.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2224)
Depressie (1833)
Angst & paniekstoornis (1679)
Hoge bloeddruk (1279)
Acne/puistjes (891)