Ervaringen met Azitromycine

azitromycine

Bij  ChlamydiaX

Keelontsteking (23 meningen)
Longontsteking (22 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (15 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Bacteriële infectie (6 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (5 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Bronchitis (5 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Oorontsteking (1 mening)

30-07-2023 | Vrouw | 41
Chlamydia
Ik had last van mijn blaas en irritatie aan de schaamstreek, liep er al even mee rond.. dacht aan een blaasontsteking. Maar omdat (sex)partner positief testte op chlamydia en me dit onmiddellijk liet weten had ik het uiteraard ook zitten gezien de symptomen. Na 1 dag inname medicijn merkte ik al verbetering, wat een opluchting. Nu 2 dagen verder en geen last meer! Heb me w[lees meer...]el kort na inname een half uur misselijk gevoeld (best voldoende eten bij inname) en de dag nadien best moe. Ook precies wat smaakverandering. Maar blij dat ik af ben van die bacterie.

29-12-2022 | Vrouw | 25
azitromycine (250mg)
Chlamydia
Ik moest dit medicijn nemen omdat ik een spiraal ging laten zetten en de dokter zei dat het goedkoper was om de pillen te nemen dan de laboratorium test te doen. Dus ik heb braaf de pillen ingenomen ondanks dat ik vrij zeker wist dat ik het niet had, maar voor de zekerheid. En twee dagen na inname begon ik uitslag te krijgen rond mijn hele nek. Heftige acne waar ik nog noo[lees meer...]it eerder last van heb gehad. Ik dacht eerst dat het een allergische reactie was op iets wat ik had gegeten en toen kreeg ik ook jeukende puist achtige bultjes bij mijn schaamregio. Deze bultjes veranderden langzaam in zweertjes en jeuken als de tering. Ook de uitslag rond mijn nek is nog niet weg, al jeukt dat gelukkig niet. Maar het is nu twee weken na inname en de klachten verbeteren niet erg. Toen ik aan de dokter aangaf dat ik last had van deze bijwerkingen leek hij niet op de hoogte dat dat een mogelijkheid was, ookal staat het wel in de bijsluiter. Gelukkig hebben niet veel die dit medicijn innemen deze klachten maar het is zeker wel vervelend. Achteraf had ik liever laboratorium onderzoek gedaan..

17-07-2022 | Vrouw | 19
Chlamydia
Ik zag er erg tegen op om het in te nemen aangezien alle mensen hier wel een slechte ervaringen mee hadden. 2 uur na inname kreeg ik flinke diarree wat niet stopte.. 1 dag later voelde ik me ziek denk nu wel 1000x na voordat ik het onveilig doe (de klachten van chlamydia zijn nog niet weg of minder) maar ben nu pas 2 dagen veder

21-09-2020 | Vrouw | 17
Chlamydia
Na het lezen van deze ervaringen hier was ik te bang om het te nemen , ik heb 1 maand met inname gewacht . Van de dokter kreeg ik dompiridon dr bij omdat ik bang was voor misselijk heid/overgeven . En ja ik heb veel bijwerkingen gehad , ik nam de medicijnen voor het slapen gaan rond 1 uur snachts met het idee dat ik het wel uitslaap , nou mooi niet ik werd rond 3 uur wak[lees meer...]ker met extreme buikpijnn (ik heb altijd al een gevoelige buik gehad voor medicijnen) met heftige diaree , ik ben nu bijna 24 uur verder en de buikpijn is der nogsteeds (gelukkig niet zo heftig als na de iname . Plus punt is wel dat ik super veel klachten had van de soa , ik voel daar gelijk verschil in me vagina voelt opgelucht haha . Mocht je deze medicijnen moeten nemen en je bent bang voor de bijwerkingen . Ja ze zijn super vervelend maar soa klachten zijn veel erger je komt dr wel door heen

20-02-2020 | Vrouw | 21
azitromycine (40mg/ml)
Chlamydia
Onveilig sexs gehad hij was blijkbaar toch niet zo eerlijk als hij zei, beweerde dat hij net een test had gedaan en niks had en geen sexs heeft met andere vrouwen en we hadden Sexs gehad kreeg ik later een berichtje zou je maar laten testen want je bent niet de enige!! Pas hier mee op want velen weten dat ze ergens mee rond lopen en besmetten andere mensen er exspres mee ![lees meer...]!!

11-12-2019 | Vrouw | 18

04-11-2019 | Vrouw | 21
Chlamydia
Heel zenuwachtig omdat ik met antibiotica geen goede ervaring had en ik de volgende dag tentamen heb.. Heb 500 mg geslikt zonder moeite, dit moest gelijk bij de GGD vanwege soa. In het begin kreeg ik een heftige vlaag van misselijkheid maar door t drinken van cola ging dit meteen voorbij. Na ongv een uurtje kreeg ik lichte steken in mijn buik en was ik een beetje duizelig.[lees meer...] Ben nog nooit zo blij geweest met deze bijwerkingen! Hb het wel echt fijn ervaren want dit was niks vergeleken mijn voorgaande ervaring. Als je gewoon van tevoren even een boterham eet en na het slikken ook, moet heg hellemaal goed komen! Gouden tip: blijven vreteeeee

12-04-2019 | Vrouw | 33
Chlamydia
Heb nog nooit zoiets ervaren als dit. Ik weet elk lichaam is anders maar mijne heeft fel gereageerd. Bijna alles wat je kon krijgen na inname heb ik over me heen gekregen. Hopelijk met een geslaagd resultaat want pffff ben uitgeput

22-02-2019 | Vrouw | 21
Chlamydia
Binnen een uur hele erge diarree, hoofdpijn en heel erg misselijk waardoor ik bijna flauwviel. Een paar uur later waren de bijwerkingen weer weg. Nog maar afwachten of de chlamydia weg is..

19-02-2019 | Vrouw | 24
Chlamydia
2x 500 mg tabletten. Savonds geslikt, volgende ochtend met enorme hoofdpijn wakker geworden. Gedurende de dag zoveel steken in het hoofd en duizeligheid/vaag zicht. Inmiddels ziek gemeld van het werk want ik kan helemaal niks. Iedere stap foet pijn aan mijn hoofd. Het is nog maar afwachten of de medicatie effectief is geweest, gezien ik geen klachten had door de chlamydia.

06-12-2018 | Vrouw | 22
Chlamydia
Gisteren naar de GGD gegaan om de antibiotica op te halen. Na veel stress en angst voor het innemen van de tabletten heb ik deze ochtend na het sporten en ontbijt om ongeveer half 11 de 2 tabletten beide door de helft gebroken en ingenomen met jus d'orange. Ik had evt. ook vla en kwark gehaald mocht het niet lukken met normaal drinken. Ik heb nogal moeite met slikken van ([lees meer...]grote) pillen, maar dit ging nog makkelijker dan de anticonceptiepil. De bijwerkingen begonnen ongeveer 1 uur / 1 uur en 15 minuten later. Ik kreeg iets meer last van lichte/vage hoofdpijn. Niet echt een stekende pijn maar meer zeurend alsof je slaperig bent. Daarna kreeg ik steken in m'n buik en werd ik ongelooflijk misselijk (dat bouwde zich op van licht naar erger). Ik kreeg daarbij GEEN neigingen om te overgeven, maar op dat moment wil je dat het liefst wel. Maar dat kan niet.. wel kreeg ik veel speeksel in m'n mond (meestal als ik misselijk ben). Emmer en water voor de zekerheid gepakt. En met veel bewegen had ik er minder last van. Het is nu een uur later en de misselijkheid en buikpijn zijn afgenomen. Heb wel een beetje last van m'n keel maar kan ook door de verkoudheid komen. Ook boer ik veel.

02-11-2018 | Vrouw | 23
Chlamydia
Enkele minuten na inname al zeer effectief. Maar ook direct bijwerkingen. Hartkloppingen, jeuk, misselijkheid, diarree, angst, hoofdpijn, droge keel, droge mond. Maar na twee uur na inname, alleen nog maar honger en moe. Voor de rest prima

11-09-2018 | Vrouw | 24
Chlamydia
Ben ik de enige die 4 pillen van 500 gram heb moeten innemen in één keer? Mijn lichaam is tekeer aan het gaan! Ben nog altijd bij bewustzijn maar ik heb een druk op mijn hart die ik nog nooit heb gehad.

05-09-2018 | Vrouw | 34
Chlamydia
Na oplopen van chlamydia kuur gekregen. 2 pillen ingekomen voor avond eten. Goed geslapen. Volgende dag last van buikpijn in onderbuik. Ook voelen slijmvliezen en de huid bij mij vagina wat geïrriteerd. Volgende week wordt er gekeken en getest of het ook daadwerkelijk weg is. Ik had geen klachten van de chlamydia. Misschien wat anders ruikende urine en andere afscheiding m[lees meer...]aar minimaal.

04-05-2018 | Vrouw | 20
Chlamydia
Afgelopen week de uitslag ontvangen van de soa-test en helaas bleek deze positief te zijn... Daarop een afspraak gemaakt bij de huisarts voor medicatie en deze heeft mij Azitromycine voorgeschreven. Van tevoren had ik mij al uitgebreid ingelezen. Ik was onder meer benieuwd naar welk medicijn zou kunnen worden voorgeschreven en wat mogelijke bijwerkingen hiervan waren. [lees meer...]Na een heleboel recensies te hebben gelezen, ging ik toch wat huiverig richting de huisarts. Bijna overal lees je recensies waarbij men zeer negatief schrijft over het medicijn. Zo zou de ernst van de bijwerkingen in veel gevallen zwaarder wegen dan het gewenste resultaat. Gistermiddag bij de huisarts langsgeweest, waarna ik twee pillen van ieder 500 mg mee naar huis kreeg. Vanochtend (rond 10.30 uur) de medicatie met wat tegenzin ingenomen, maar achteraf bleek alle heisa er omheen niet nodig. Ik heb tot op dit moment (22.15 uur) van schrijven geen last van bijwerkingen. Wél merk ik dat er van alles in mijn lichaam gebeurt, maar dat is ook niet gek met de hoeveelheid antibiotica die op dit moment wordt verwerkt. Nu hopen dat daarmee ook de soa verdwijnt. Al met al ben ik aardig positief. Ik vind het belangrijk dat ook de positieve verhalen worden gedeeld, omdat men vaak alleen ‘slecht nieuws’ post en dit (zoals in mijn geval) snel mensen kan afschrikken.

11-10-2017 | Vrouw | 19
Chlamydia
Na 1 uur zware diarree gekregen, dit hield niet op volgende ochtend nog steeds.. halverwege de dag kreeg ik last van hele hevige bloedingen. Hierna ook meteen de dokter gebeld, maar die zei me dat alles oké was en het medicijn zou helpen. Ik voelde me de dagen erna moe, ziek en lusteloos. Vervolgens gingen de klachten van chlamydia weg, maar omdat ik er niet zeker van was[lees meer...] dat dit weldegelijk zo was, heb ik me laten hertesten en wat bleek na al die tijd werd ik nog steeds positief getest op chlamydia.. dus kijk uit want ik loop er in tussen al 4 maanden mee rond.. vraag desnoods een andere kuur aan met hele heftige klachten, ik krijg nu op dit moment de doxycycline.