Ervaringen met Azitromycine

Bij  COPDX

Chlamydia (28 meningen)
Keelontsteking (23 meningen)
Longontsteking (22 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (15 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Bacteriële infectie (6 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (5 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Bronchitis (5 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Oorontsteking (1 mening)

13-01-2017 | Man | 62
COPD
Sinds een jaar gebruik ik dit medicijn preventief i.v.m. longontstekingen -veel hoesten en ontstekingen. Daar heb ik nu geen last meer van. Bijwerkingen: zo af en toe diarree en een droge mond maar verder niets. Zeer tevreden.

07-04-2016 | Man | 64
azitromycine (500mg)
COPD
Gebruik Azitromacine nu ca. twee maanden (drie tabletten per week). Heb deze medicijnen voorgeschreven gekregen door mijn longarts, omdat gebleken is bij bloed en sputum onderzoek dat ik voor een streptokokken bacterie geen antistoffen aanmaak. Azitromacine vooral voorgeschreven gekregen om winterperiode te overbruggen. Mijn ervaring is dat je dit medicijn niet voor of na[lees meer...] maar echt tijdens het eten (bij voorkeur de warme maaltijd) in moet nemen om darmklachten / diarree voor een belangrijk deel te voorkomen. Bij lichamelijke inspanning behoorlijk last van gewrichtspijnen in handen, vingers en schouders.

04-04-2016 | Man | 75
COPD
Helaas al 20 jaar copd steeds longonsteking en ziekenhuis opname, was er moedeloos van. Gebruik nu een jaar drie keer per week azitromycine en geen enkele keer in het afgelopen jaar longontsteking of hoesten, kan alleen maar vertellen dat ik een stuk gelukkiger leef. Hoop dat het zo blijft.

28-10-2015 | Man | 74
COPD
Na ruim 2 jaar enorme hoestbuien en verstoppingen door de specialist een kuur gedaan met azitromycine in combinatie met prednison, overgestapt naar alleen azitromycine met resultaat dat alle problemen zijn verdwenen, ook de verstoppingen. Nu voor 180 dagen medicijnen voorgeschreven.

23-07-2015 | Man | 74
COPD
Nu ongeveer 20 jaar copd, met ieder jaar paar keer ziekenhuisopname met longontsteking. Verleden jaar veertien keer ontsteking, zes keer opname in ziekenhuis. Was radeloos, longarts wist ook geen raad meer. Heeft mij toen als proef Azitromycine gegeven. Nu zes maanden in gebruik nog niet ziek geweest, hoop dat het blijft werken.

13-07-2015 | Man | 67
COPD
ik heb copd fase gold4. ik heb regelmatig longinfecties en wordt dan ook vaak opgenomen in het ziekenhuis alwaar ik antibiotica en prednison krijg toegediend. sinds ruim een jaar krijg ik nu 3maal in de week Azitromicine 250mg en sindsdien heb ik geen longinfectie meer gehad. van bijwerkingen heb ik totaal niks gemerkt.

17-05-2015 | Man | 74
COPD
Als copd patient gebruik ik al jaren antibioticum, krijg ieder jaar zeker zes tot zeven keer longontsteking en verblijf dan een paar dagen in het ziekenhuis. Dit jaar al vier keer waarvan twee keer opgenomen. De specialist weet niet meer wat te doen, longen zijn erg slecht. Ben ook nier- en hartpatiënt en kan daardoor niet alles slikken. De longarts heeft mij nu azitromyc[lees meer...]ine voorgeschreven, mocht dit helpen dan zou ik dit de rest van mijn leven moeten gebruiken.

24-10-2014 | Vrouw | 67
azitromycine (500mg)
COPD
Zeer ernstige tintelingen in beide armen en handen, branderig gevoel, daarna ernstige pijn in mijn botten, pijn is niet te harden. Doet meer pijn dan een breuk.

04-03-2013 | Man | 67
azitromycine
COPD
ik ben erg benauwd veel hoesten .en ik dacht dat je antibiotica maar alleen als kuur mag maar ik gebruik hem al 2jaar elke dag .en als ik foto,s maak van de longen krijg ik elke keer te horen dat mijn longen schoon zijn .gebruik er nog spiriva en seretine wie geef mij daar nou eens een antwoord op