Ervaringen met Azitromycine

Chlamydia (28 meningen)
Longontsteking (22 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (15 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Bacteriële infectie (6 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (5 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Bronchitis (5 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Oorontsteking (1 mening)

05-02-2017 | Vrouw | 57
Keelontsteking
enkele uren na de inname zeer pijnlijke buikkrampen en diarree, gans de nacht om het half uur naar toilet, bijna flauw gevallen.

01-12-2016 | Man | 22
Keelontsteking
Voorgeschreven gekregen voor keelontsteking door huisarts, al na een paar uur van de eerste inname van 500mg begon het ongemak in de buik en diarree, dit duurde maar liefst 7 uur, ben gestopt op eigen houtje met verdere inname, liever een beetje keelpijn en strepsils dan diarree.

03-09-2014 | Vrouw | 17
Keelontsteking
Vanwege keelontsteking die bij mij altijd langere tijd aanhoudt heb ik dit middel voorgeschreven gekregen (3 dagen/1 pil per dag). Ongeveer uurtje na inname van de eerste pil zeer ernstige buikklachten. Ongelofelijke buikkrampen die maar niet minder werden, gespuugd en diarree had ik ook. Ik kon geen houding vinden waarop de krampen minder werden. Huisarts gebeld ivm dez[lees meer...]e bijwerkingen, deze reageerde laconiek en dacht dat het niet door dit medicijn kon komen en adviseerde gewoon de kuur af te maken. Apotheker begreep mijn klachten echter wel (ik heb ook een spastische darm) en adviseerde te stoppen. Ik probeer nu met behulp van ascal en veel vitaminen en rust mijn keelontsteking te boven te komen.

07-02-2013 | Man | 36
Keelontsteking
Ik was al 1,5 week verkouden en aan het opknappen tot ik er een keelontsteking bij kreeg. Afgelopen maandag was ik dus 2 weken aan het tobben met mijn gezondheid en hoewel ik echt nooit een dokter bel om een medicijn had ik dit keer zoiets van ik moet wat hebben en ik kreeg dit medicijn voorgeschreven. Een kuur van 3 dagen en dus elke dag 1 tablet innemen. Ik s'avonds [lees meer...]na het eten de eerste pil ingenomen. Ik kreeg het lekker warm en werd duf en ben mijn bed ingekropen. Ik stopte met hoesten en voelde verlichting. Dus in eerste opzicht werkt het goed. Maar toen rond half 3 s'nachts, ik werd wakker met een hyperactief gevoel. Ik was in staat om sportkleding aan te doen en flink te gaan joggen. Maar dat doe je niet middernacht dus ik lag te woelen en te draaien en voelde me steeds rotter. Toen dacht ik van ik moet de bijsluiter nog eens lezen dus ik uit bed en naar beneden. Op het moment dat ik de bijsluiter beet had voelde ik opkomen dat ik flauw wilde gaan vallen. Ik ben zo snel ik kon terug naar boven gegaan en mijn ouders wakker gemaakt. Snel naar mijn kamer gegaan en toen ik net bij mijn bed was ging het licht uit en daar lag ik. In een korte tijd kwam ik weer bij maar ik viel ook gelijk weer weg. Volgens mijn ouders draaiden mijn ogen weg naar boven. Ook nu duurde het niet lang voor ik weer bij kwam gelukkig. Daarna kreeg ik last van benauwdheid, rust en slapeloosheid en vooral angst. Ik was bezig om op mijzelf te gaan wonen maar wat ben ik blij dat ik nog thuis woon bij mijn ouders. Waar was ik geweest als ik alleen op mijzelf woonde? Ik heb mijn ouders wel 100x bedankt. Maar goed om even verder te gaan die nacht. De huisartsenpost hoef je niet te bellen want een dokter komt toch niet langs. Ze vinden daar dat je zelf langs moet komen. Uh ja HOE want ik ben degene met rijbewijs en auto, mijn ouwe lui hebben niet eens een rijbewijs. We hebben dus de nachturen onrustig doorgebracht en s'morgens om jawel 9 uur want eerder zijn ze er niet, is mijn pa naar de dokter gegaan met de pillen en het verhaal. De dokter kon het haast niet geloven omdat dit minder dan 0,1% voorkomt. Ik moest er dan toch onmiddelijk mee stoppen. De dokter heeft mij thuis opgebeld en wat doorgesproken. Ik moest maar uitzieken met paracetamol en echinaforce van a.vogel. Op zich prima maar het restant bijwerkingen zijn nog niet helemaal weg. Heb het meest last van angstaanvallen die dus bestaan uit het in de toekomst kijken als mijn ouders overleden zijn en ik alleen verder zal moeten. Tuurlijk heb ik genoeg vrienden om mij heen (familie stuk minder) dus op zich ben ik niet alleen. Ik voel me eenzaam en hulpeloos. Dus ik heb hele slechte ervaringen met dit medicijn. Wat kan ik tegen mijn angsten doen?

11-11-2017 | Man | 49
Keelontsteking
Slapeloosheid. Hele nacht wakker gelegen. zelfs met 4 oxazepam 10 mg erbij ben ik nog niet in slaap gevallen! Hoofdpijn. Gewrichtspijn. Van alle andere antibiotica vind ik dit de minste. Heb prettige ervaringen met Clamoxyl of Augmentin.

24-05-2012 | Vrouw | 27
Keelontsteking
Ik heb een kuur van 3 dagen gekregen (1 pil per dag) en na 3 dagen merkte ik nog geen verschil. Mijn keel was nog steeds even opgezwollen en de pijn bij het slikken, eten en drinken was er nog steeds. Daarnaast werd ik erg misselijk van dit medicijn. 3 dagen letterlijk geen hap door mijn keel. Nu nieuwe kuur voorgeschreven gekregen. Kijken of deze wel aanslaat. Voelt al[lees meer...]sof ik 3 dagen voor niets ziek ben geweest.

28-08-2020 | Vrouw | 25
Keelontsteking
De afgelopen 3 dagen dit medicijn genomen. De eerste dag zeer veel last van krampen en misselijkheid. De dagen erna werd het gelukkig al een stuk minder. Toen ik echter vandaag (op dag 4) wakker werd, is het zicht in mijn rechteroog zeer wazig geworden (ik heb ook accommodatiespasme in dit oog, dus dit is nu alleen maar nog erger geworden). Al in gesprek geweest met de kno[lees meer...] en de oogarts maar beiden weten niet goed wat ze hiermee aanmoeten en hebben dit nog niet eerder meegemaakt. Mijn linkeroog ziet wel prima, dat maakt het nog meer bizar. Het is te hopen dat het zicht in mijn rechteroog snel verbeterd, dit geeft alleen maar hoofdpijn.

22-06-2017 | Vrouw | 34
Na 1,5 uur flinke darmkrampen en diarree

07-02-2017 | Vrouw | 60
Keelontsteking
keelontsteking: op 1 dag beter, witte stippen weg. Lyme: hevige herxheimerreactie (verergering van de klachten ingevolge afsterven bacterieën).

05-01-2016 | Vrouw | 32
Keelontsteking
Na 4 dagen hevige keelpijn met deze medicatie gestart. Een dag later al duidelijke verbetering, maar wel last van buikkrampen. Op dag 3 ernstige spier- en gewrichtspijnen gekregen. Gebeld naar de huisarts die mij vertelde om maar 3 dagen de tabletten in te nemen en niet de 6 dagen zoals voorgeschreven door dokter van wacht. Blij dat ik er mee mag stoppen.

07-05-2012 | Vrouw | 41
Keelontsteking
Ik kreeg een 3-daagse kuur (1 maal daags 1 tablet). Het heeft prima geholpen tegen m'n keelontsteking, maar helaas niet tegen de voorhoofdsholteontsteking. Deze is/was waarschijnlijk viraal, dus dan helpt geen enkele antibiotica. Niets ten nadele over de werking dus. Wel over de bijwerkingen, ik kreeg last van buikkrampen/diarree en misselijkheid. Ik was erg slap en doorlo[lees meer...]pend misselijk gedurende 3 dagen, vanaf 2 dagen na afronding van de kuur. Het gaat nu beter, maar ben nog altijd niet klachten-vrij.

10-03-2016 | Vrouw | 18
Keelontsteking
Na twee weken enorme hoestbuien te hebben gehad, overgegeven te hebben door het hoesten en erg benauwd te zijn naar de huisarts gegaan. Deze heeft mij Azitromycine voorgeschreven. Na een dag merkte ik al aanzienlijk verschil, m'n hevige hoestbuien waren bijna verdwenen en ik kon weer normaal ademen. Wel heb ik sinds 2 uur na inname van eerste tablet veel last van rugpijn. [lees meer...]Daarnaast werd ik er ook erg winderig van.

08-08-2015 | Man | 22
azitromycine (40mg/ml)

22-04-2015 | Man | 2
azitromycine (200)

29-09-2023 | Vrouw | 32
Keelontsteking
Zeer positieve ervaring mee , gebruikt i.v.m keelabces. Binnen 12 uur was er al effect. Geen enkele bijwerking gemerkt. Dit medicijn voorgeschreven gekregen i.v m penicilline allergie.

27-09-2019 | Vrouw | 29
Keelontsteking
Gehad voor een flinke keelontsteking. Het zijn tabletten, wat bij een keelontsteking problematisch kan zijn. Kwestie van even doorzetten of na een ijsje innemen. Hielp gelukkig fantastisch! Op de 2e dag van het gebruik kon ik alweer vast voedsel eten. Als bijwerking 1 keer diarree gehad