ziekte

Keelontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor keelontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: keelontsteking

12-11-2019

Natterman Noscasan (noscapine)
Keelontsteking

De stroop heeft een hele erge vieze smaak. Bij inname van de stroop: braakneigingen en overgeven.
07-10-2019

Superol (oxychinoline)
Keelontsteking

Werkt prima bij eerste tekenen van keelpijn meteen een mespuntje oplossen in water en ‘gorgelen’. De tabletjes zijn niet meer te koop ik bestel het inmiddels al jaren bij de enige drogist die het volgens mij nog zelf maakt. In Leiden.
02-10-2019

Codeine Tabletten (codeine)
Keelontsteking

Ik heb deze medicijn gekregen nadat ik een fikse keelontsteking heb opgelopen en ik veel pijn had. Na het innemen van deze medicijn kreeg ik gelijk pijn/krampen in me bovenbuik. Heb een opgeblazen gevoel gekregen. ook beïnvloed het je gedrag dat je er suf van word en ook stemmingswisselingen. Deze medicijn helpt goed tegen de hoest want je bent er gelijk van af en je slaap[lees meer...]t er gelijk door alleen raad ik het niet aan, teveel bijwerkingen.
01-10-2019

Keelontsteking

De eerste dagen van mijn keelonsteking was ik erg blij met Broxil. Echter vond ik na een aantal dagen de bijwerkingen erg onprettig. Ik ervaarde de misselijkheid op een gegeven moment als onaangenaamder dan de gehele keelpijn.
30-09-2019

Keelontsteking

Er gebeurde niks, ik werd alleen maar zieker. Na 3 dagen overgestapt op amox/clav zuur. Toen ging het al snel beter.
27-09-2019

Keelontsteking

Gehad voor een flinke keelontsteking. Het zijn tabletten, wat bij een keelontsteking problematisch kan zijn. Kwestie van even doorzetten of na een ijsje innemen. Hielp gelukkig fantastisch! Op de 2e dag van het gebruik kon ik alweer vast voedsel eten. Als bijwerking 1 keer diarree gehad
20-09-2019

Strepfen (flurbiprofen)
Keelontsteking

Ik had een beginnende keelontsteking en waar ik normaliter strepsils gebruik kreeg ik nu de tip om strepfen te proberen. Voor mij een ideaal middel, in bovenstaande reviews met betrekking tot bijwerkingen herken ik me niet. Het deed wat het moet doen, de keelpijn was een stuk minder en m'n stem kwam langzaamaan terug! :-) Nu gebruik ik ivm andere medicatie (morfine/oxycodo[lees meer...]ne/methadon) wel maagbeschermers, wellicht dat ik daarom geen bijwerkingen ervaar.
19-08-2019

Keelontsteking

Hevige keelontsteking met beginnend abces op de amandel. Hevig opgezette klier in nek. Na 1 dag al bijna geen keelpijn meer en de ontsteking werd snel zichtbaar en voelbaar minder. Erg blij met de werking. Wel dagelijks aan de paracetamol door hevige hoofdpijn gedurende de week van de kuur. Ook wat duf, dunne ontlasting en opgezette buik. Maar dat valt mee. De hoofdpijn [lees meer...]was bijna ondraaglijk soms.
26-06-2019

Keelontsteking

Sins vandaag 26-06/2019 gebruik nu me 3 dosis in genomen nog nooit dit gehad medicijn voelde me al niet lekker pijn me buik/maag en beetje misselijk en nu ik hier sommige dingen leest ppffff. Normaal slik ik napoxan voorbeurs anders maar dat ken nu niet gebruiken maar daar heb ik maag beschermers voor maar volgens mij moet ze hier ook voor gebruiken maar beetje kak bij de [lees meer...]appo denk ik dus ga morgen ochten eerst even bellen hoe en wat en anders wil gewoon een antibiotica die al een x had want die duurde maar 7 dagen en deze 10 pppffd en trouwens me dochter van 6 had ook last van d’r keel dus dacht laten we die ook even checken en die had niks tot dat ik bij de appo was en de appo zij het is ook voor dochter nou kreeg de huisarts niet te pakken en toen ik thuis kwam zag ik op de bij sluiter kinder vanaf 10 jaar maar meschien is dat dan een lichter dossis?? Maar goed ni ik hier het een en ander heb gelezen ben ik niet gerust om de product ik kreeg ook altijd pijn me maag en zo van ubrofen dusss wat een shitzooi heb nog staat last met het slikken en zo bonkende hoofdpijn en best wel beetje dizzy en dronken gevoel. Bel morgen even als ik maagbeschers kan gebruiken anders even over stappen ppffff
31-05-2019

Keelontsteking

Na drie dagen afzien de huisartsenpost bezocht, bacteriele infectie in mijn keel. Ik kreeg broxil voorgeschreven 3x daags 1 capsule. Ik was enorm verzwakt en ziek, kon niet slikken (en dus eten of drinken) en had al hoge koorts. Het medicijn heeft wel iets geholpen, maar na vier dagen leek het alsof mijn tong en keel zelfs met ademen in de fik stonden. Opnieuw bezoekje h[lees meer...]uisarts en andere kuur gestart.
28-03-2019

Keelontsteking

De eerste 2 tabletten wel wat misselijk maar niet erg. Na de 3e hele nacht maagkrampen, braakneigingen, overgeven, hartkloppingen. Geen oog dicht gedaan. Ik ga dit middel nooit meer slikken!
10-03-2019

Celestone (betamethason)
Keelontsteking

Na weken sukkelen met een keelontsteking die zich gezet heeft op mijn stembanden, waardoor mijn stem bijna totaal verdwenen was celestone voorgeschreven van de KNO. Jammer genoeg is dit niet doeltreffend geweest, tijdelijk een lichte verlichting, maar na amper 2 u weer zelfde. De verlichting kwam gewoon door andere medicatie zoals ibuprofen. Qua bijwerkingen viel het goed [lees meer...]mee, alleen zeerharde stoelgang, doch bij voldoende drinken.
11-12-2018

Keelontsteking

Ik kreeg dit medicijn ivm een heftige bacteriele keelontsteking. Ik ben erg gevoelig voor medicijnen en heb snel last van mijn maag en darmen. Ik slik dit medicijn nu 2 dagen maar ik heb weinig last van misselijkheid en diarree, eigenlijk bijna niet. Mijn tip is echt om elke keer wanneer je een pil moet nemen even een goede bodem legt in je maag (boterham, banaan, melk etc[lees meer...]). Daarnaast neem ik tegelijkertijd een pil probiotica. Dan is een kuurtje prima te doen!
05-10-2018

Keelontsteking

Erg huiverig om met deze kuur te beginnen door alle negatieve verhalen op oa deze site. Echter gewoon gestart en zeer tevreden. Keelpijn en pijn aan klieren nam na 1e inname al af. Na 3 dagen klachtenvrij. Ik heb qua bijwerkingen alleen wat spierpijn gehad op een plek waar ik al last van spierspanning had. Verder wat gerommel in de buik, maar dat was het dan ook. Ik moet e[lees meer...]r wel bij zeggen dat ik probiotica heb genomen driemaal daags, uit voorzorg.
24-09-2018

Keelontsteking

Zeer effectief, na 6 keer innemen al zo goed als pijnvrij en koorts gezakt. Ik heb een kuur van 7 dagen. Geen bijwerkingen. Tevreden dus. Moet op een nuchtere maag worden ingenomen (2 uur er voor niet eten en 1 uur er na niet). Dat vergt wat creativiteit, maar prima te doen.
24-08-2018

Klacid (claritromycine)
Keelontsteking

Ik kreeg deze kuur in Italie voor een keel/oorontsteking. Klachten zijn na 6 dagen opgelost maar voel me ellendig. Misselijk en duizelig met rare pijn steken en rugpijn. Hoop echt dat deze rugpijn verdwijnt nu de kuur is afgelopen.
06-08-2018

Doxycycline (doxycyline)
Keelontsteking

De keelpijn verergert nu weer eigenlijk is alleen de koorts nog weg.
01-08-2018

Keelontsteking

Na een aantal dagen gebruik van de amoxicilline kreeg ik last van mijn darmen. Dit was voor mij niets nieuws, aangezien dit een vaak voorkomend gevolg is van antibiotica gebruik. Aan het eind van de kuur begon echter de ellende. Ik zat volledig onder de rode bulten die ontzettend jeukten en brandden. Deze rode bulten maakten in de loop van de tijd plaats voor rode vlekken,[lees meer...] waardoor ik volledig rood was. Daarbij was ook mijn gezicht opgezwollen. Mijn lichaam voelde kokend heet aan. Door de huisarts werd desolatadine voorgeschreven, 1 pil per dag. De reactie op de antibiotica werd echter zo heftig dat de huisartsenpost besloten heeft deze anti allergiepillen te verdubbelen. Na drie dagen zit ik nog steeds onder de jeukende en brandende rode vlekken. Ik hoop dat dit snel over gaat. Voor mij dit medicijn nooit meer!!
28-07-2018

Keelontsteking

Vlak voor mijn vakantie een medicijn gehaald voor een onschuldige keel ontsteking .kreeg 3 grote pillen voorgeschreven per dag te gebruiken. Komt 22.7 aan op de vakantie bestemming en kon mij knie gewrichten niet meer gebruiken.ook de handgewrichten raakte overgevoelig.4 dagen helse vakantie dagen volgde totdat ik besloot mijn vakantie afgebroken en terug toegaan. In Ned[lees meer...]erland hebben ze me prednisolon voor geschreven om van ernstige bijwerkingen af te komen,welke direct aansloeg.ook mijn keelontsteking heeft het middel niet opgelost Mij heeft het middel alleen maar negatievereacties en horror vakantie opgeleverd
03-07-2018

Doxy Disp (doxycyline)
Keelontsteking

Dit type antibioticum voorgeschreven gekregen in verband met keelontsteking. Eerste dag beginnen met een dubbele dosis, dus 2 smelttabletten. Dit netjes gedaan. Binnen een half uur na inname werd ik ineens extreem misselijk, daarbij veel zweten, duizelig, en uiteindelijk braken. Hierna vrijwel direct van bovenstaande klachten af. Contact opgenomen met de apotheek en de hui[lees meer...]sarts, apotheek zei dat dit geen kwaad kon maar de huisarts gaf aan dat ik gelijk kon stoppen met de kuur en dat hij een ander type antibioticum voor zou schrijven. Dit middel nooit meer!
01-03-2018

Keelontsteking

Ik heb tijdens het nemen van broxil met mn keel onsteking een heel droge keel is dat normaal ?
22-02-2018

Keelontsteking

Bij een zware keelontsteking met risico op abces dit voorgeschreven gekregen. Het duurde bijna vijf dagen voor het ging werken, en toen ging het opeens heel snel en was de ontsteking binnen een dag op het niveau waar ik na dagenlang verhongeren eindelijk weer eten door mijn keel kreeg. Zelf heb ik eigenlijk geen erge bijwerkingen ervaren, terwijl dit mijn 2e antibiotic[lees meer...]a kuur in 25 jaar is. Ik merkte alleen dat mijn adem nogal onprettig werd en ik een vieze smaak in mijn mond had. De 250mg pilletjes zijn redelijk weg te krijgen, zelfs met een opgezwollen keel.
15-01-2018

Keelontsteking

Zolang ik eerst eet voordat ik het in neem heb ik geen bijwerkingen. Eet ik niet spuug ik het uit en ben ik misselijk. Ik vind het een fijne antibiotica.
27-12-2017

Keelontsteking

Antiobiotica werd voorgeschreven voor keelonteking. Deze ging maar niet over. Binnen 2 dagen zakte de koorts en 4 dagen later geen keelontsteking meer. Wel wat vermoeid.
25-11-2017

Keelontsteking

Al vanaf mijn 6e jaar heb ik last van 1 of 2 keer per jaar een keelontsteking. Mijn amandelen heb ik nog en mogen er om medische refenen er niet uit. De kaatste 10 jaren heb ik het om het jaar 1 keer gemiddeld. Inmiddels bijna 51 en andere antibioticum werken niet bij mij. Soms moet ik 2 kuren achter elkaar maar heb nooit last gehad van bijwerkingen. Broxil is voor mij bet[lees meer...]reft supér!
11-11-2017

Keelontsteking

Slapeloosheid. Hele nacht wakker gelegen. zelfs met 4 oxazepam 10 mg erbij ben ik nog niet in slaap gevallen! Hoofdpijn. Gewrichtspijn. Van alle andere antibiotica vind ik dit de minste. Heb prettige ervaringen met Clamoxyl of Augmentin.
04-11-2017

Keelontsteking

Slechts 2x een capsule ingenomen en acuut met de kuur gestopt door ernstige maagproblemen en knallende hoofdpijn. Ik hield niets meer binnen, zelfs geen slok water. Overgestapt op mildere kuur.
02-11-2017

Keelontsteking

Gebruikt vanwege een keelontsteking. Achteraf gezien had ik liever iets langer door gelopen met een keelontsteking dan de bijwerkingen van dit medicijn. Veel hoofdpijn, gevoelige huid, erg misselijk na inname van dit medicijn. Dus moest eerst goed eten en dan medicatie innemen. Nadat ik op de laatste dag van mijn kuur zat, erge huiduitslag gekregen. Hele lichaam zit [lees meer...]onder de bulten en jeukt vreselijk. Huid voelt ook erg warm en alsof ik het verbrand heb. Volgens huisartsassistent was dit normaal zei ze aan de telefoon, maar ik heb toch nadat het ondragelijk werd een antihistamine tablet ingenomen. En dat werkt redelijk. Voor mij nooit meer amoxicilline, want jeuk is voor mij erger dan pijn.
15-09-2017

Strepfen (flurbiprofen)
Keelontsteking

werkt wel maar de bijwerkingen daarna zijn net zo erg als de kwaal: diarree en blaren in mond, eerste vervelend en tweede pijnlijk.
31-08-2017

Keelontsteking

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2224)
Depressie (1833)
Angst & paniekstoornis (1680)
Hoge bloeddruk (1279)
Acne/puistjes (891)