ziekte

Keelontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor keelontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: keelontsteking

Trachitol

07-09-2020 | Vrouw | 38
aluin/ lidocaine/ propylparahydroxybenzoaat
Keelontsteking
Als je er direct bij bent met tragitol voorkomt het bij mij een keelontsteking super blij mee als ik iets keelpijn voel begin ik direct met tragitol

01-09-2020 | Vrouw | 30

28-08-2020 | Vrouw | 25
Keelontsteking
De afgelopen 3 dagen dit medicijn genomen. De eerste dag zeer veel last van krampen en misselijkheid. De dagen erna werd het gelukkig al een stuk minder. Toen ik echter vandaag (op dag 4) wakker werd, is het zicht in mijn rechteroog zeer wazig geworden (ik heb ook accommodatiespasme in dit oog, dus dit is nu alleen maar nog erger geworden). Al in gesprek geweest met de kno[lees meer...] en de oogarts maar beiden weten niet goed wat ze hiermee aanmoeten en hebben dit nog niet eerder meegemaakt. Mijn linkeroog ziet wel prima, dat maakt het nog meer bizar. Het is te hopen dat het zicht in mijn rechteroog snel verbeterd, dit geeft alleen maar hoofdpijn.

24-07-2020 | Vrouw | 69
Keelontsteking
Slik broxil nu voor de tweede keer. De eerste keer voelde ik me hondsberoerd van de pillen:misselijk, maag, algeheel onwel. De pillen hielpen wel goed, want na twee dagen begon de zwelling duidelijk af te nemen, en vooral de pijn werd minder. Waarom weet ik niet meer, maar ik besloot de capsule in te nemen met oplosbouillon, gewoon uit een potje. Vanaf dat moment geen la[lees meer...]st meer. Nu moet ik het dus weer slikken en ben nu direct met de bouillon begonnen. Heb tot nu toe absoluut geen bijwerkingen meer. Wie erge last heeft, zou het misschien ook kunnen proberen. Je weet nooit of het helpt.

18-04-2020 | Vrouw | 21
Keelontsteking
Ik had keelonsteking en allebei mijn keelamandelen waren zwaar ontstoken. Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen en het is een van de grootste pillen die echt niet makkelijk zijn om door te slikken. Ontzettend veel bijwerkingen en op dat 5 werd ik wakker met uitslag op mn gezicht. Het was net een masker rondom mijn ogen. Meteen gestopt en overgegaan naar een ander soor[lees meer...]t antibiotica en het trok toen gelukkig weg. Nooit meer. Heb me echt ellendig hierdoor gevoeld terwijl ik nog nooit last heb gehad van antibiotica

Superol

26-03-2020 | Man | 36
oxychinoline
Keelontsteking
Superol begon ooit als pilletjes om te gorgelen. Maar die kun je tientallen jaren bewaren, dus de fabrikant stapte over naar (slecht werkende) zuigtabletten. Superol (pillen/poeder) is multifunctioneel. Werkt voor keelpijn, maar kan ook wonden ontsmetten.. Bij beginnende keelontsteking dien je dit te gebruiken Dit heb ik gemiddeld 2/3 keer per jaar, en als ik niets[lees meer...] doe, heb ik een antibiotica nodig. Ik merk dat als ik gorgel met superolpoeder (vroeger waren dit pilletjes), dat ik er met 3 dagen compleet vanaf ben. Dit is vaak net het verschil tussen wel/geen antibiotica nodig hebben. Ze zouden dit goedkoop moeten maken, en in de basisverzekering stoppen. Scheelt bergen met antibiotica gebruik.

08-03-2020 | Man | 32
Keelontsteking
na 3 dagen werkte het meteen.

Amoxicilline / Clavulaanzuur

30-01-2020 | Man | 33
amoxicilline / clavulaanzuur
Keelontsteking
Reguliere bijwerkingen. Kuur afgemaakt en problemen die ik al een maand had weg. Effectief al na enkele dagen, maar hele kuur afgemaakt omdat dat ESSENTIEEL is bij dit soort medicatie.

10-01-2020 | Man | 45
Keelontsteking
Fixe keelontsteking en de eerste 2 innames gingen prima, maar bij de derde veranderde dat al snel, misselijk, onrustige maag, gevoel van vol zitten en niet goed kunnen slapen. De vierde inname draaide mijn maag echt om na 30 min, veel braakneigingen en overgeven. Op dag 2 kreeg ik een rode huid en branderige voeten bij liggen. Wel het idee dat het goed werkt tegen de keelo[lees meer...]ntsteking, maar morgen bel ik toch voor wat anders, want het voelt onaangenaam en een continue vieze bijsmaak in mijn mond. Het staat niet in de bijwerkingen, maar ik heb ook ongewone beelden bij dromen. Dit is begonnen bij inname van Broxil.

Natterman Noscasan

12-11-2019 | Vrouw | 43
noscapine
Keelontsteking
De stroop heeft een hele erge vieze smaak. Bij inname van de stroop: braakneigingen en overgeven.

Superol

07-10-2019 | Vrouw | 39
oxychinoline
Keelontsteking
Werkt prima bij eerste tekenen van keelpijn meteen een mespuntje oplossen in water en ‘gorgelen’. De tabletjes zijn niet meer te koop ik bestel het inmiddels al jaren bij de enige drogist die het volgens mij nog zelf maakt. In Leiden.

Codeine Tabletten

02-10-2019 | Vrouw | 29
codeine
Keelontsteking
Ik heb deze medicijn gekregen nadat ik een fikse keelontsteking heb opgelopen en ik veel pijn had. Na het innemen van deze medicijn kreeg ik gelijk pijn/krampen in me bovenbuik. Heb een opgeblazen gevoel gekregen. ook beïnvloed het je gedrag dat je er suf van word en ook stemmingswisselingen. Deze medicijn helpt goed tegen de hoest want je bent er gelijk van af en je slaap[lees meer...]t er gelijk door alleen raad ik het niet aan, teveel bijwerkingen.

01-10-2019 | Vrouw | 19
Keelontsteking
De eerste dagen van mijn keelonsteking was ik erg blij met Broxil. Echter vond ik na een aantal dagen de bijwerkingen erg onprettig. Ik ervaarde de misselijkheid op een gegeven moment als onaangenaamder dan de gehele keelpijn.

30-09-2019 | Vrouw | 31
Keelontsteking
Er gebeurde niks, ik werd alleen maar zieker. Na 3 dagen overgestapt op amox/clav zuur. Toen ging het al snel beter.

27-09-2019 | Vrouw | 29
Keelontsteking
Gehad voor een flinke keelontsteking. Het zijn tabletten, wat bij een keelontsteking problematisch kan zijn. Kwestie van even doorzetten of na een ijsje innemen. Hielp gelukkig fantastisch! Op de 2e dag van het gebruik kon ik alweer vast voedsel eten. Als bijwerking 1 keer diarree gehad

Strepfen

20-09-2019 | Vrouw | 29
flurbiprofen
Keelontsteking
Ik had een beginnende keelontsteking en waar ik normaliter strepsils gebruik kreeg ik nu de tip om strepfen te proberen. Voor mij een ideaal middel, in bovenstaande reviews met betrekking tot bijwerkingen herken ik me niet. Het deed wat het moet doen, de keelpijn was een stuk minder en m'n stem kwam langzaamaan terug! :-) Nu gebruik ik ivm andere medicatie (morfine/oxycodo[lees meer...]ne/methadon) wel maagbeschermers, wellicht dat ik daarom geen bijwerkingen ervaar.

19-08-2019 | Vrouw | 30
Keelontsteking
Hevige keelontsteking met beginnend abces op de amandel. Hevig opgezette klier in nek. Na 1 dag al bijna geen keelpijn meer en de ontsteking werd snel zichtbaar en voelbaar minder. Erg blij met de werking. Wel dagelijks aan de paracetamol door hevige hoofdpijn gedurende de week van de kuur. Ook wat duf, dunne ontlasting en opgezette buik. Maar dat valt mee. De hoofdpijn [lees meer...]was bijna ondraaglijk soms.

26-06-2019 | Vrouw | 39
Keelontsteking
Sins vandaag 26-06/2019 gebruik nu me 3 dosis in genomen nog nooit dit gehad medicijn voelde me al niet lekker pijn me buik/maag en beetje misselijk en nu ik hier sommige dingen leest ppffff. Normaal slik ik napoxan voorbeurs anders maar dat ken nu niet gebruiken maar daar heb ik maag beschermers voor maar volgens mij moet ze hier ook voor gebruiken maar beetje kak bij de [lees meer...]appo denk ik dus ga morgen ochten eerst even bellen hoe en wat en anders wil gewoon een antibiotica die al een x had want die duurde maar 7 dagen en deze 10 pppffd en trouwens me dochter van 6 had ook last van d’r keel dus dacht laten we die ook even checken en die had niks tot dat ik bij de appo was en de appo zij het is ook voor dochter nou kreeg de huisarts niet te pakken en toen ik thuis kwam zag ik op de bij sluiter kinder vanaf 10 jaar maar meschien is dat dan een lichter dossis?? Maar goed ni ik hier het een en ander heb gelezen ben ik niet gerust om de product ik kreeg ook altijd pijn me maag en zo van ubrofen dusss wat een shitzooi heb nog staat last met het slikken en zo bonkende hoofdpijn en best wel beetje dizzy en dronken gevoel. Bel morgen even als ik maagbeschers kan gebruiken anders even over stappen ppffff

31-05-2019 | Vrouw | 30
Keelontsteking
Na drie dagen afzien de huisartsenpost bezocht, bacteriele infectie in mijn keel. Ik kreeg broxil voorgeschreven 3x daags 1 capsule. Ik was enorm verzwakt en ziek, kon niet slikken (en dus eten of drinken) en had al hoge koorts. Het medicijn heeft wel iets geholpen, maar na vier dagen leek het alsof mijn tong en keel zelfs met ademen in de fik stonden. Opnieuw bezoekje h[lees meer...]uisarts en andere kuur gestart.

28-03-2019 | Vrouw | 43
Keelontsteking
De eerste 2 tabletten wel wat misselijk maar niet erg. Na de 3e hele nacht maagkrampen, braakneigingen, overgeven, hartkloppingen. Geen oog dicht gedaan. Ik ga dit middel nooit meer slikken!

Celestone

10-03-2019 | Man | 39
betamethason
Keelontsteking
Na weken sukkelen met een keelontsteking die zich gezet heeft op mijn stembanden, waardoor mijn stem bijna totaal verdwenen was celestone voorgeschreven van de KNO. Jammer genoeg is dit niet doeltreffend geweest, tijdelijk een lichte verlichting, maar na amper 2 u weer zelfde. De verlichting kwam gewoon door andere medicatie zoals ibuprofen. Qua bijwerkingen viel het goed [lees meer...]mee, alleen zeerharde stoelgang, doch bij voldoende drinken.

11-12-2018 | Vrouw | 21
Keelontsteking
Ik kreeg dit medicijn ivm een heftige bacteriele keelontsteking. Ik ben erg gevoelig voor medicijnen en heb snel last van mijn maag en darmen. Ik slik dit medicijn nu 2 dagen maar ik heb weinig last van misselijkheid en diarree, eigenlijk bijna niet. Mijn tip is echt om elke keer wanneer je een pil moet nemen even een goede bodem legt in je maag (boterham, banaan, melk etc[lees meer...]). Daarnaast neem ik tegelijkertijd een pil probiotica. Dan is een kuurtje prima te doen!

05-10-2018 | Vrouw | 29
Keelontsteking
Erg huiverig om met deze kuur te beginnen door alle negatieve verhalen op oa deze site. Echter gewoon gestart en zeer tevreden. Keelpijn en pijn aan klieren nam na 1e inname al af. Na 3 dagen klachtenvrij. Ik heb qua bijwerkingen alleen wat spierpijn gehad op een plek waar ik al last van spierspanning had. Verder wat gerommel in de buik, maar dat was het dan ook. Ik moet e[lees meer...]r wel bij zeggen dat ik probiotica heb genomen driemaal daags, uit voorzorg.

24-09-2018 | Vrouw | 35
Keelontsteking
Zeer effectief, na 6 keer innemen al zo goed als pijnvrij en koorts gezakt. Ik heb een kuur van 7 dagen. Geen bijwerkingen. Tevreden dus. Moet op een nuchtere maag worden ingenomen (2 uur er voor niet eten en 1 uur er na niet). Dat vergt wat creativiteit, maar prima te doen.

Klacid

24-08-2018 | Vrouw | 16
claritromycine
Keelontsteking
Ik kreeg deze kuur in Italie voor een keel/oorontsteking. Klachten zijn na 6 dagen opgelost maar voel me ellendig. Misselijk en duizelig met rare pijn steken en rugpijn. Hoop echt dat deze rugpijn verdwijnt nu de kuur is afgelopen.

Doxycycline

06-08-2018 | Vrouw | 31
doxycyline
Keelontsteking
De keelpijn verergert nu weer eigenlijk is alleen de koorts nog weg.

01-08-2018 | Man | 20
Keelontsteking
Na een aantal dagen gebruik van de amoxicilline kreeg ik last van mijn darmen. Dit was voor mij niets nieuws, aangezien dit een vaak voorkomend gevolg is van antibiotica gebruik. Aan het eind van de kuur begon echter de ellende. Ik zat volledig onder de rode bulten die ontzettend jeukten en brandden. Deze rode bulten maakten in de loop van de tijd plaats voor rode vlekken,[lees meer...] waardoor ik volledig rood was. Daarbij was ook mijn gezicht opgezwollen. Mijn lichaam voelde kokend heet aan. Door de huisarts werd desolatadine voorgeschreven, 1 pil per dag. De reactie op de antibiotica werd echter zo heftig dat de huisartsenpost besloten heeft deze anti allergiepillen te verdubbelen. Na drie dagen zit ik nog steeds onder de jeukende en brandende rode vlekken. Ik hoop dat dit snel over gaat. Voor mij dit medicijn nooit meer!!

28-07-2018 | Man | 61
Keelontsteking
Vlak voor mijn vakantie een medicijn gehaald voor een onschuldige keel ontsteking .kreeg 3 grote pillen voorgeschreven per dag te gebruiken. Komt 22.7 aan op de vakantie bestemming en kon mij knie gewrichten niet meer gebruiken.ook de handgewrichten raakte overgevoelig.4 dagen helse vakantie dagen volgde totdat ik besloot mijn vakantie afgebroken en terug toegaan. In Ned[lees meer...]erland hebben ze me prednisolon voor geschreven om van ernstige bijwerkingen af te komen,welke direct aansloeg.ook mijn keelontsteking heeft het middel niet opgelost Mij heeft het middel alleen maar negatievereacties en horror vakantie opgeleverd

Doxy Disp

03-07-2018 | Vrouw | 21
doxycyline
Keelontsteking
Dit type antibioticum voorgeschreven gekregen in verband met keelontsteking. Eerste dag beginnen met een dubbele dosis, dus 2 smelttabletten. Dit netjes gedaan. Binnen een half uur na inname werd ik ineens extreem misselijk, daarbij veel zweten, duizelig, en uiteindelijk braken. Hierna vrijwel direct van bovenstaande klachten af. Contact opgenomen met de apotheek en de hui[lees meer...]sarts, apotheek zei dat dit geen kwaad kon maar de huisarts gaf aan dat ik gelijk kon stoppen met de kuur en dat hij een ander type antibioticum voor zou schrijven. Dit middel nooit meer!

01-03-2018 | Man | 21
Keelontsteking
Ik heb tijdens het nemen van broxil met mn keel onsteking een heel droge keel is dat normaal ?

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2418)
Depressie (1967)
Angst & paniekstoornis (1874)
Hoge bloeddruk (1373)
Blaasontsteking (980)