ziekte

Keelontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor keelontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: keelontsteking

20-05-2022 | Vrouw | 33
Keelontsteking
Gebruik voor fikse keelontsteking en ontstekingen in de luchtwegen. Middel bewaren in de koelkast en niet vlak voor of na het eten innemen. Na een aantal dagen enig effect te merken, maar klachten bleven. Na een aantal dagen wondjes en scheuren op de lippen. Einde kuur allergische reactie waarbij keel en gezicht opzwellen. Erg beangstigend.

Metronidazol

10-05-2022 | Vrouw | 26
metronidazol
Keelontsteking
De antibiotica heb ik meegekregen na een kleine ingreep van mijn keelabces. Na gebruik van de pillen heb ik een virus opgelopen. Of misschien opeens hooikoorts gekregen door de antibiotica, want ik kamp nu met brandende ogen en jeukende keel en loopneus. Hiervoor nooit eerder klachten ervaren.... mijn smaakpapillen zijn nier in orde. Het alles smaakt nog steeds zout.. [lees meer...] ik had ook andere antibiotica moeten innemen.. metronidazol tegelijkertijd. het heeft effect gehad op vaginale schimmel.

30-04-2022 | Vrouw | 36
Keelontsteking
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen vanwege een keelontsteking. Na paar dagen kreeg ik koorts alsof ik een griep kreeg en werd ik verkouden. Ik voelde me weeeig/soort misselijk gevoel in de maag. En een droge mond en vieze smaak in de mond. Drinken smaakte ook anders.

02-04-2022 | Man | 56
Keelontsteking
Flinke amandelontsteking, keel half dicht en slikken zeer pijnlijk en eten of drinken kon niet of nauwelijks. Ontstekingswaarde was met 42 niet erg hoog. 1e dosis 15:00 u 2e om 24:00 u 3e dosis 7:00 u en rond 11:00 u kon ik weer slikken met redelijk verdraagbare pijn. Daarna ging het met grote stappen steeds beter ! Na 4e dosis om 15:00 u kon ik zelfs weer een boterham ete[lees meer...]n en om 19:00 u weer met de pot mee warm eten ! Wel wat hoofdpijn ondanks 2 paracetamol om de 6 uur maar wat een opluchting ! Ik las dat antibiotica alleen werken bij een bacteriële infectie en niet bij een virus. Ik denk dat daar dus ook het grote verschil mbtwerkzaamheid deels is te verklaren. Dat geeft dus wel een vertekend beeld. Vraag me af of dit door de huisarts niet vooraf is te zien/meten of het een virus of bacterie is want dat zou veel ellende kunnen besparen die veel bijwerkingen ervaren terwijl antibiotica niet werkt bij een virus.

31-03-2022 | Vrouw | 37
Keelontsteking
Door de kuur (35 jaar geleden) direct last van ernstige slapeloosheid die nog steeds voortduurt.

16-03-2022 | Vrouw | 33
Keelontsteking
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven voor een keelontsteking en vanaf de eerste dag was ik mezelf niet meer! Meteen na inname werd ik doodziek en voelde het alsof ik flauw ging vallen! Ik werd kotsmisselijk en ik kreeg meteen zware diarree binnen 15 minuten ook voelde ik me opgejaagd bang me darmen waren helemaal van slag door dit medicijn en ik kreeg jeuk overal vrij[lees meer...]wel mijn hele lichaam andere bijwerkingen waren: rare dromen extreme moeheid extreme misselijkheid hyperventilatie hoofdpijn zweten en als klap op de vuurpijl had ik net de laatste pil van de avond ingenomen meteen na inname werd ik heel duizelig de ambulance werd gebeld dus ik doe de deur open en ja hoor ik val beneden op de trap neer met mijn medicijnen in mijn hand! En ik ben een jonge gezonde vrouw van 33 Zonder medische klachten of voorgeschiedenis !! In de ambulance werd ik onderzocht en ik kreeg te horen dat ik meteen met deze troep moet stoppen! al dagen ben ik mezelf niet meer dit medicijn is echte troep en Werkt niet zoals het hoort te werken! Nooit meer voor mij dus ik ben blij dat ik er mee mag stoppen!

05-03-2022 | Man | 33
Keelontsteking
Na 3 dagen is mijn keelontsteking weg. Alleen een naar gevoel in mijn buik en algehele sufheid. Maar qua effectiviteit geef ik het een 10.

26-02-2022 | Vrouw | 24
Keelontsteking
Na 2 dagen merkte ik al vooruitgang. De enige opvallende bijwerking voor mij is dat ik er slokdarmpijn en brandend zuur van krijg.

08-02-2022 | Vrouw | 16
Keelontsteking
Geen goede oplossing voor jonge mensen geeft veel bijwerkingen en algeheel ongemak .

Naproxen

08-01-2022 | Man | 32
naproxen
Keelontsteking
Nooit meer! Ontzettend maagpijn, ben er naar een dag mee gestopt.

11-11-2021 | Man | 73
Keelontsteking
Nooit nooit nooit meer dit gif je ben met veel pijn helemaal van de wereld en weet niet meer wie je bent als mijn klacht aan de orde komt wordt ik bang als ik dit gif maar niet meer krijg echt angstifg

10-11-2021 | Vrouw | 23

31-10-2021 | Man | 38
Keelontsteking
Eerste dag een klein beetje misselijk en een rommelig gevoel in de maag, daarna geen last meer gehad van bijwerkingen. De capsules zijn groot van formaat en aangezien ik slikproblemen had was dit een probleem. Capsules breek ik daarom op 't advies van de apotheker doormidden en drink 't weg met een klein beetje ranja, vervolgens neem ik een groot glas water.

10-10-2021 | Vrouw | 20
Keelontsteking
ha vermoedt keelontsteking. Bloedonderzoek geeft geen Pfeiffer. Eerst amoxilline gekregen, maar klieren werden groter. Gestopt na 2 dagen. Na 1 week weer naar ha en zag ze vlekken in keel. toen Broxil gekregen. Na 4 pillen begon de uitslag en werd ik wakker met gezwollen en rood gezicht. In overleg met ha gestopt. Wat een paardenmiddel. Na weer 24 uur keel nog steeds ontst[lees meer...]oken en klieren gezwollen en uitslag over heel mijn romp!!

13-09-2021 | Vrouw | 28
Keelontsteking
Ik heb geen bijwerkingen bij dit medicijn en na een dag waren de klachten gelijk ietsjes minder. Ik had een flinke keelontsteking waarbij ik niet eens meer echt kon slikken en met deze antibiotica was ik er binnen een week weer vanaf! Van de reacties werd ik zelf best bang maar onthoud goed: mensen nemen vaak de moeite om een reactie te plaatsen wanneer ze ergens een k[lees meer...]lacht over hebben. Daarom wil ik eventjes schrijven dat het goed voor mij werkte!

Ibuprofen

04-09-2021 | Vrouw | 27
ibuprofen
Keelontsteking
Ik kreeg een keel ontsteking met daarbij hordende, hoofdpijn en oorpijnen. Hoge koorts en amper te kunnen slikken. Eerste 2 dagen met 4 maal daags 2 paracetamol 500mg geprobeerd. Werkte bij mij niet, en kreeg me koorts niet mee onder controle. Toen kreeg ik ibrufen 600 mg bruis van de huisarts voorgeschreven met een maag beschermer. Half uurtje naar inname is de pijn[lees meer...] volledig weg voor een x aantal uur waardoor ik wel een paar uurtjes kan slapen en wat kan. Tot nu toe geen bijwerkingen van de ibrufen, ( dag 5)

Co-Trimoxazol

14-08-2021 | Vrouw | 32
co-trimoxazol
Keelontsteking
Na weken te hebben getobt met keelontsteking en en zeer veel klachten kreeg Ik deze medicijnen. Na in van de 2e pil zo ziek, slap kan niet op m'n benen Staan, verhoging maar vooral die barstende hoofdpijn, misselijk, heel erg moe, gevoel alsof je zware griep hebt, kan niet meer functioneren.

16-07-2021 | Vrouw | 23
Keelontsteking
Na 2 dagen met deze antibiotica gestopt omdat deze niet aansloeg en ik er kotsmisselijk van werd. Ook kreeg ik erg veel last van brandend maagzuur. Dokter heeft het omgeruild naar amoxicilline clavulaanzuur. Nergens meer last van gehad.

05-07-2021 | Vrouw | 34
Keelontsteking
Sinds de eerste pil misselijk en sinds de derde kan ik niet meer stoppen met overgeven. Mijn keel voelt Wel minder ontstoken. Heb me nog nooit zo ziek gevoeld met antibiotica als bij deze. De dokter gebeld, advies is gewoon doorgaan of stoppen..

20-06-2021 | Vrouw | 13
Keelontsteking
Dochter 13 kreeg deze voorgeschreven ivm keelontsteking. Eerst het drankje, dit verdroeg ze niet, gaf direct over. Erna pilvorm, dag 2 nu en kind is hartstikke ellendig ervan. Ik herken haar gewoon niet terug. Ontzettend misselijk, wil alleen maar liggen, braakneigingen, kan er niet van slapen, heeft een zwaar hoofd. Echt een rot medicijn.

07-05-2021 | Vrouw | 24
Keelontsteking
Op dinsdag Broxil meegekregen van de HA na 3 helse dagen rond gelopen te hebben met keelontsteking. Broxil dag 1 en dag 2 gingen prima, vanaf dag 3 kreeg ik jeuk op mijn hele huid en dan voornamelijk de handen, voeten en knieën. Vreselijk! Ook heb ik kramp aan de onderkant van mijn voeten gekregen

Sofradex oor

28-01-2021 | Vrouw | 29
framycetine, gramidicine en dexamethason
Keelontsteking
Dag 1 sofradex: 3 oordruppels per keer druppelen in het aangedane oor. Nou bij de 3e keer druppelen is mijn oor er nog slechter aan toe! Meer pijn, zwelling. Ondanks inname paracetamol 2x 500mg is de pijn te voelen. Dit is niet goed

20-12-2020 | Vrouw | 31
Keelontsteking
Na 5 dagen met een keelontsteking gelopen te hebben, naar de HA gegaan. Omdat de ontsteking erger werd kreeg ik Broxil. Na de eerste inname al veel braakneigingen maagzuur en zweverig gevoel na de 3de inname(voor bedtijd) werd alles erger!! Ik heb die hele nacht niet kunnen slapen, pijn werd erger in me keel naar me oor hoofdpijn kaken deden zeer hele nacht lopen spoken h[lees meer...]eel rusteloos en op een gegeven moment kreeg ik gewoon hallucinaties! En hele rare beelden bij mijn dromen of als ik me ogen dicht doe! s ochtend gelijk de HA opgebeld en heb andere gekregen. Maar alsnog die nacht maar 4 uur geslapen en de volgende nacht 3 uur Ik ben nooit van reacties of iets achter laten, maar dit medicijn heeft me gewoon angstig gemaakt. Voor mij is dit verhaal pas 2 dagen geleden gebeurd😊 Ik ga het medicijn ook onbekend laten testen bij de GGD

04-12-2020 | Vrouw | 28
Keelontsteking
Ik kreeg broxil bij mijn keelontsteking. 3 maal daags 2 tabletten. De eerste dagen gaven wat maagklachten, wee gevoel en licht misselijk. Niet prettig in ieder geval. Maar het kan ook van de ibuprofen komen.. Na 1,5 dag/2 dagen begon bij mij de kuur zijn werk te doen en werd de keelpijn duidelijk minder. Ook werden de bijwerkingen minder. Ik had hier ergens gelezen dat ze[lees meer...] de pillen nam met bouillon (dit zou bijwerkingen voorkomen) dit heb ik ook gedaan tm dag 4, of het echt helpt geen idee, maar proberen kan geen kwaad.

Trachitol

07-09-2020 | Vrouw | 38
aluin/ lidocaine/ propylparahydroxybenzoaat
Keelontsteking
Als je er direct bij bent met tragitol voorkomt het bij mij een keelontsteking super blij mee als ik iets keelpijn voel begin ik direct met tragitol

01-09-2020 | Vrouw | 30

Azitromycine

28-08-2020 | Vrouw | 25
azitromycine
Keelontsteking
De afgelopen 3 dagen dit medicijn genomen. De eerste dag zeer veel last van krampen en misselijkheid. De dagen erna werd het gelukkig al een stuk minder. Toen ik echter vandaag (op dag 4) wakker werd, is het zicht in mijn rechteroog zeer wazig geworden (ik heb ook accommodatiespasme in dit oog, dus dit is nu alleen maar nog erger geworden). Al in gesprek geweest met de kno[lees meer...] en de oogarts maar beiden weten niet goed wat ze hiermee aanmoeten en hebben dit nog niet eerder meegemaakt. Mijn linkeroog ziet wel prima, dat maakt het nog meer bizar. Het is te hopen dat het zicht in mijn rechteroog snel verbeterd, dit geeft alleen maar hoofdpijn.

24-07-2020 | Vrouw | 69
Keelontsteking
Slik broxil nu voor de tweede keer. De eerste keer voelde ik me hondsberoerd van de pillen:misselijk, maag, algeheel onwel. De pillen hielpen wel goed, want na twee dagen begon de zwelling duidelijk af te nemen, en vooral de pijn werd minder. Waarom weet ik niet meer, maar ik besloot de capsule in te nemen met oplosbouillon, gewoon uit een potje. Vanaf dat moment geen la[lees meer...]st meer. Nu moet ik het dus weer slikken en ben nu direct met de bouillon begonnen. Heb tot nu toe absoluut geen bijwerkingen meer. Wie erge last heeft, zou het misschien ook kunnen proberen. Je weet nooit of het helpt.

18-04-2020 | Vrouw | 21
Keelontsteking
Ik had keelonsteking en allebei mijn keelamandelen waren zwaar ontstoken. Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen en het is een van de grootste pillen die echt niet makkelijk zijn om door te slikken. Ontzettend veel bijwerkingen en op dat 5 werd ik wakker met uitslag op mn gezicht. Het was net een masker rondom mijn ogen. Meteen gestopt en overgegaan naar een ander soor[lees meer...]t antibiotica en het trok toen gelukkig weg. Nooit meer. Heb me echt ellendig hierdoor gevoeld terwijl ik nog nooit last heb gehad van antibiotica

Superol

26-03-2020 | Man | 36
oxychinoline
Keelontsteking
Superol begon ooit als pilletjes om te gorgelen. Maar die kun je tientallen jaren bewaren, dus de fabrikant stapte over naar (slecht werkende) zuigtabletten. Superol (pillen/poeder) is multifunctioneel. Werkt voor keelpijn, maar kan ook wonden ontsmetten.. Bij beginnende keelontsteking dien je dit te gebruiken Dit heb ik gemiddeld 2/3 keer per jaar, en als ik niets[lees meer...] doe, heb ik een antibiotica nodig. Ik merk dat als ik gorgel met superolpoeder (vroeger waren dit pilletjes), dat ik er met 3 dagen compleet vanaf ben. Dit is vaak net het verschil tussen wel/geen antibiotica nodig hebben. Ze zouden dit goedkoop moeten maken, en in de basisverzekering stoppen. Scheelt bergen met antibiotica gebruik.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2748)
Depressie (2203)
Angst & paniekstoornis (2190)
Hoge bloeddruk (1573)
Blaasontsteking (1159)