Ervaringen met Azitromycine

Chlamydia (28 meningen)
Keelontsteking (23 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (15 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Bacteriële infectie (6 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (5 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Bronchitis (5 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Oorontsteking (1 mening)

03-04-2023 | Man | 58
Longontsteking
Ik heb copd, vaatziekte en non hodgkin cat 1. Werk nog full time wegens het financiele dure leven, ben beroeps chauffeur (bus). Ik las dat als je dit geneesmiddelen neemt het gevaarlijk is iets te best uren of met machienes te werken. Ik las ook indien je choletorol pillen neemt ook kiet zo gezond is doch lezen ze mijn medische lijst blijkbaar niet. Verleden jaar hierdoo[lees meer...]r het niet te lezen 12d in lichte coma gelegen. Ik heb er genoeg van.

15-10-2022 | Vrouw | 65
Longontsteking
dosering was drie keer per week 1pil. Omdat ik al ziek was voelde ik niet dat ik langzaam steeds benauwder werd. Ik wilde zo graag dat het werkte. Vanaf de eerste puil kreeg ik zeer forse hoofdpijn waardoor hoesten wat ik veel deed zeer naar werd. Veel gedronken hopend dat de hoofdpijn zou afnemen. En idd na 3 pillen dus 1 week ging de hoofdpijn iets beter maar ik werd ste[lees meer...]eds meer benauwd. Moe zwak. Na 2 weken dus 6 pillen was ik in rust zo benauwd en zeer angstig. Kon alleen nog zitten met benen naar beneden. Zo benauwd. Geen oog dicht gedaan meer. Dus gestopt. Longontsteking was er nog steeds en werd bronchitis. Ben nog nimmer zo benauwd geweest! Huisarts gebeld en naar longarts. Er werd heel lauw gereageerd op mijn bevinding dat ik allergisch moest zijn voor azitromycine. gewoon stoppen. Maar ben nog wel benauwd. ( ben twee dagen gelden gestopt) Mijn nieren functioneren overigens matig.

18-04-2021 | Vrouw | 66
Longontsteking
Ik krijg n allergische reactie , gelijk na de 1 eerste pil. Binnen n half uur met spoed naar t zieken huis . Daar heb ik 9 dagen op de i.c. Gelegen aan de zuurstof . En 2 weken op de long afd .

06-08-2017 | Man | 62
Longontsteking
Afgelopen week 2x op de SEH beland met boezemfibrilleren, dinsdag en vrijdag. Dinsdag hield het uren aan. Men wilde het met stroom in het ritme brengen, maar aangezien er geen 2 artsen gemist konden worden vanwege de drukte is het met medicatie gedaan en uiteindelijk gelukt. Vrijdag duurde het ca. 2 uur.. tegen de tijd dat ze het met stroom wilden doen was het al aan het h[lees meer...]erstellen. Er was volgens hun geen oorzaak voor. Thuis toch eens aan het puzzelen, het zinde me niet. Ik had al 2 weken een gejaagd gevoel, en mijn hartslag was die 2 weken ook hoger dan normaal. Wat was er anders? Ineens schoot het door me heen… Ik had Azitromycine 250 mg voorgeschreven gekregen voor langere tijd ivm. een steeds terugkerende longontsteking. Bijsluiter helemaal doorgespit en wat stond erin? Contra indicatie: hartritmestoornissen. Ernstige bijwerking, gelijk stoppen en arts waarschuwen: onregelmatige hartslag, versnelde hartslag, boezemfibrilleren! Ik heb er nog melding van gemaakt, maar gelijk niet meer geslikt. Morgen even contact zoeken met longarts. Maar ik neem het echt niet meer, want mijn hartslag is nu weer normaal laag en het gejaagde gevoel is weg!

27-12-2014 | Vrouw | 38
Longontsteking
een uur na het innemen voelde ik al sat er wat gebeurde in mijn lichaam. Mijn longonsteking is waarschijnlijk door het middel aangepakt,maar verschrikkelijke bijwerkingen, ik kon niet verder na de tweede dag. Ik weet dat je de kuur moet amaken,maar ik kan het niet! ik heb het benauwd, pijn rond het hart, tintelingen en duizelingen en hoofdpijn, Ik vind het jammer dat een g[lees meer...]oedwerkend medicijn zoveel nare bijwerkingen kan hebben. Ikdrink nu veel water in de hoop dat deze troep mijn lichaam snel weer verlaat.....En hoop en bid dat mijn hart er geen schade van zal ondervinden...

16-09-2013 | Vrouw | 64
Longontsteking
Had een zware longontsteking. De koorts (40.5) was na een dag gezakt. Kreeg zwarte diarree, plaste koffie bruin, kreeg galbulten, mijn tong leek een championbed, vol met blaasjes, geen rood plekje meer te zien. na een week gingen mijn handen vreselijk vervellen, een paar dagen later mijn voeten ook. Het eten en drinken was niet te doen , alles smaakte naar poep!Daarna kr[lees meer...]eeg ik haaruitval! Later zei de huisarts dat het een paardemiddel was. Nooit meer!

16-10-2016 | Vrouw | 27
Longontsteking
Door een longonsteking heeft de huisarts azitromycine voorgeschreven. Het heeft geholpen als het gaat om de longinfectie. Maar helaas heeft het bij mij veel bijwerkingen gehad. Steken in mijn maag, last van mijn darmen en onwijs veel buikpijn. Ik werd hier zo beroerd van, dat ik liever de pijn ervaarde van de longonsteking dan de bijwerkingen.

21-04-2019 | Vrouw | 63
Longontsteking
Ik was na drie dagen nog niet echt beter en kon de hele dag door wel water drinken , ik had echt een droge mond , niet normaal Verder geen bijwerkingen

01-10-2018 | Man | 57
Longontsteking
3x wekelijks een onderhoudsdosis voor bronchiectasien. Goed ingesteld na jarenlang problemen met longontstekingen. Met koud of warm weer extra hulp van prednisolon noodzakelijk. Geen goede combinatie met antidepressiva. Jammer. Dan maar zonder pillen. Goede instelling zoals nu wil ik niet weggeven.

10-11-2017 | Man | 40
Longontsteking
Ik heb een kuur van drie dagen voor een ontsteking aan de onderkant van mijn linker long. Bij hoest doet het erg pijn dus. Ik heb vandaag mijn tweede Azitromycine pilletje genomen, hoest wordt wel minder maar de pijn wordt een stukje erger voor mijn gevoel. Ik ging slapen en opeens voelde ik me erg duizelijk en ook angstig daarna. Verder helemaal geen last van diarree, o[lees meer...]f misselijkheid. Kan alleen maar zeggen dat ik blij ben als dit lekker voorbij is.

04-05-2016 | Man | 52
Longontsteking
Tegen longontsteking, zware hoestbuien en pijn werd na 2 dagen al beduidend minder.

21-11-2015 | Man | 69
Longontsteking
Azitromycine om 10:30 uur ingenomen. Om ca 13:30 uur zittend achter pc acute nekpijn en rugpijn en ijskoud en hevig te trillen shaken en moeilijk ademhalen. Naar bed met bed verwarming. Apotheek gebeld en die verwees naar huisarts. Reactie huisarts: koorts explosie en veel drinken en temp per half uur meten en over 2 a 3 uur terug bellen of eerder indien nodig. Temperatuu[lees meer...]r liep op van 37 naar 38,1. Na ca 15 a 20 min was het schudden over en kreeg ik het weer warmer. Na verloop van tijd hevig te transpireren. Om 16 uur zoals afgesproken huisarts gebeld. Temp was dalende en verder geen last. Vreemde reactie als zijn koortsexplosie. Van griep die los kwam? Kuur afmaken (3 pillen). Een jaar geleden ook dit medicijn gebruikt en nergens last van!

20-05-2013 | Man | 25
Longontsteking
Ik heb nu 1 pil ingenomen moet straks de 2de inemen waar ik over twijfel heb inrens heel slecht zicht met een dik oog ook last vam buikkrampen gehad koorts is nu wel weg na 1 pil al dat is fijn maar ook gelezen dat er onderzoek is gedaan naar dit medicijn rn dat er mensen aan zijn overleden door hartstoornis dat baart me wel zorgen wat zpudem julloe doen nog inemen of niet[lees meer...] ?

20-02-2018 | Man | 66
Longontsteking
ik gebruik dagelijks Symbicor 400 maar toen ik ziek was, tegen longontsteking aan, gaf de Huisarts mij dit medicijn. De volgende dag voelde ik mij 80 % opgeknapt omdat ik meer lucht kon inademen. Dat maakt dat ik de bijverschijnselen maar voor lief neem.

27-10-2016 | Man | 72
Longontsteking
Ik had vroeger dikwijls een longontsteking en veel slijmen op hoesten zeker 's morgens als ik wakker word. Ik neem al twee jaar Azithromycine en nu voel ik me heel goed, niets van slijmen meer en mijn longen piepen niet meer, zeer tevreden.

23-02-2023 | Vrouw | 26
Longontsteking
Ik krijg deze al jaren voor mijn longonstekingen, de enige antibiotica wat snel en fijn helpt zonder ernstige bijwerkingen. Als astma patient heb ik dit 2-3x per jaar nodig. na 2 tabletjes vaak al vermindering van klachten. Werkt snel en goed.