Ervaringen met Claritromycine

Bijholteontsteking (12 meningen)
Keelontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Oorontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (8 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (7 meningen)
Tandvleesontsteking (3 meningen)
Krentenbaard (3 meningen)
Acne/puistjes (2 meningen)
Amandelontsteking (2 meningen)
Kaakontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Middenoorontsteking (0 meningen)

07-05-2018 | Man | 33
Luchtweginfectie
Deze antibiotica voorgeschreven gekregen ivm aanhoudende luchtweginfectie. Veel spookverhalen gelezen, maar toch aan de kuur (1 week) begonnen. Eerste dag merkte ik niets. Van de tweede tot en met de vierde dag werd ik in de nacht telkens wakker met het gevoel ik dat ik een koortsaanval had. Dit duurde een half uurtje en trok daarna weg. Vanaf dag vijf wat darmproblemen. V[lees meer...]erder geen schokkende bijwerkingen gehad en na de kuur redelijk opgeknapt (wel nog wat moe).

27-01-2018 | Man | 60
Luchtweginfectie
Bij het eerste pilletje kreeg ik na 4 uur ernstige maagpijn. huisarts gebeld. Vervolgens 2x 40mg panthoprozol als maagbeschermer gebruikt. De pijn zakte. Tweede pilletje geprobeerd, zelfde effct. Ik heb nooit problemen met antibiotica gehad en ik ben 60. Ik heb die rommel meteen weggegooid (ingeleverd).

08-01-2018 | Man | 44
Bronchitis
Gewoon zooi. Weet capsule niet door mn keel te krijgen. Na een uur voel je dat de stof gaat werken, je wordt moe, ruikt anders smaak is anders, wordt steeds erger. Dan maar hondsmoe naar bed. Na verloop van uren zakt t weer af. Innemen gaat beste nog met grote schep havermoutpap met veel stroop.

12-01-2017 | Man | 40
claritromycine (500mg)
Het helpt bij mij erg goed. Zwelling word al minder.

08-06-2016 | Man | 68
Folliculitis
Puistjes met pusvorming op de hoofdhuid. Bijwerkingen: Aantasting van het smaakvermogen. Elke nacht lichte tot matige hoofdpijn, waar ik wel erg gevoelig voor ben...!

09-11-2015 | Man | 60
Bronchitis
Ik kreeg 2x 500 mg voorgeschreven en direct daarna kreeg bij het ophoesten van slijm een metaalachtige smaak in mijn mond. Drie dagen na gebruik 100 mg per dag ging mijn tong bloeden, toen per direct gestopt met de kuur en de huisarts geraadpleegd.

03-10-2015 | Man | 84
Longontsteking
Na een aantal dagen dit middel gebruikt te hebben, had ik geen reuk nog smaak meer. Tot op heden heb ik dat ook nog niet terug. Mijn huisarts gaf aan dat het een bijwerking kon zijn. Zijn er meerdere mensen welke deze bijwerking hebben ervaren?

17-08-2015 | Man | 31
claritromycine (500mg)
Vanwege het verwijderen van mijn milt gebruik ik dit medicijn. Nog geen drie weken gebruikt en nu al de eerste bijwerking. Slapeloosheid, angstig en het verkleuren van tanden. Van slapeloosheid nog nooit last gehad ook het angstige gevoel is onherkenbaar voor mij.

27-03-2015 | Man | 64
Oorontsteking
Medicijn gekregen voor oorontsteking. Na de derde dag last van af en toe misselijkheid. Veel last van duiziligheid. Lage buikpijn darmen. Slecht slapen. Vreemde smaak in de mond en veel slikken.

14-02-2015 | Man | 49
Bronchitis
clarithromycin is wel effectief tegen bronchitis maar het geeft ook een algemeen gevoel van lichte chemotherapie : dit is zwaar spul. Bijwerkingen : chronische en onverklaarbare vermoeidheid, lichte diarree, koorts-opstoten, duizeligheid en verlies van eetlust en energie; men heeft het gevoel dat het hele lichaam onder invloed staat deze stof, maar het doet wel wat het ve[lees meer...]rondersteld is te moeten doen. Na 5 dagen inname verminderen symptomen geleidelijk aan. Duizeligheid en vermoeidheid persisteren, tot enkele dagen na stopzetting, dus totdat de stof volledig gemetaboliseerd is en de laatste restanten uit het lichaam verdwenen zijn. Dit kan wel 1 tot 2 weken nà stopzetting vd kuur duren. Darmproblemen zijn op te lossen door bijkomende inname van inuline en ultradophilus acidophilus (OTC) en aanpassing vh dieet; duizeligheid en chronische vermoeidheid zijn wel heel vervelende bijwerkingen die handicaperend werken. Zelfde gevoel alsof men een soort kater heeft, maar dan zonder hoofdpijn.

09-02-2015 | Man | 48
claritromycine (500mg)
Vanaf het 2de uur begonnen mijn darmen te borrelen, bij gewoon normaal eten. Geen last van maag of andere bijwerkingen. Maar ik kan niet gaan werken als mijn darmen ineens opblazen, en ik een wc moet bereiken!!! Het is duidelijk te horen hoe mijn darmen tekeer gaan. En het was voor allergieën in de neus.

16-01-2015 | Man | 58
Bijholteontsteking
Gebruik het nu drie dagen en eigenlijk geen enkel probleem met de bijwerkingen tot nu toe. Dit komt waarschijnlijk omdat ik altijd een pro-biotica gebruik als ik een anti-bioticakuur van de huisarts of specialist krijg.

18-11-2014 | Man | 57
claritromycine
Slik dit medicijn gedurende één week samen met Amoxilline 500 mg 2x per dag 2x 500 mg. Dus weet niet welke bijwerkingen door welk medicijn veroorzaakt wordt. In elk geval maagpijn een half uurtje na het innemen, diarree in de ochtend, vieze smaak in de mond 's ochtends en duizeligheid na 5 dagen gebruik. Of het helpt moet ik nog afwachten.

24-08-2014 | Man | 75
Maagzweer
Vanaf de eerste dag nachts een vieze bittere smaak in de mond die pas stopt na het ontbijt. 's morgens begin van diarree maar stopt in de voormiddag. Heb wel een klein beetje hoofdpijn, iets wat ik nooit had. Ook wat duizeligheid.Vandaag de laatste pillen innemen en zal blij zijn.

15-08-2014 | Man | 37
claritromycine
Gebruik het medicijn nu een paar dagen en gelijk bij de eerste nacht kon ik moeilijk in slaap komen. Ik kan sowieso slecht tegen suiker eten voor bedtijd (helaas voor de lekkere chocoladereep) en daar let ik dan ook altijd wel op, maar had die avond ook niet laat nog suiker gegeten dus vond het vreemd. Nacht twee idem, moeilijk in slaap komen maar had wel een klein stukje[lees meer...] taart op, dus was het nog opvallend dat het door het medicijn kwam. Nacht drie (afgelopen nacht) zonder suiker naar bed en heb geen één minuut geslapen. Bizarre ervaring gewoon. Je ligt daar in een soort slaapstand en je lichaam rust wel maar je geest niet. Ik werd er gefrustreerd van en ging beneden kijken naar de lijst bijwerkingen voor dit medicijn en jawel, slapenloosheid stond erbij. Ga straks de huisarts even bellen om te vragen of ik iets anders kan krijgen, buiten de bijwerking namelijk nog geen effect met klachtenvermindering. Balen!

15-01-2024 | Vrouw | 47
Oorontsteking