Ervaringen met Claritromycine

Longontsteking (24 meningen)
Keelontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Oorontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (8 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (7 meningen)
Tandvleesontsteking (3 meningen)
Krentenbaard (3 meningen)
Acne/puistjes (2 meningen)
Amandelontsteking (2 meningen)
Kaakontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Middenoorontsteking (0 meningen)

10-12-2019 | Vrouw | 54
Bijholteontsteking
Kreeg dit wegens overgevoeligheid aan penicilline. Vanaf de eerste inname (2 x 500mg /dag) slechte vieze smaak in de mond. Eten smaakte niet meer. Dag 2 maagpijn. Dag 3 maagpijn, steken in mijn darmen, felle pijnscheuten thv de lever. Onrustig gevoel. Hartkloppingen. Naar huisarts gebeld, mocht direct stoppen. En nu hopen dat deze bijwerkingen snel verdwijnen. Bah. Nooit[lees meer...] meer.

23-11-2019 | Vrouw | 65

09-10-2019 | Vrouw | 53
Bijholteontsteking
Ik kreeg dit middel door KNO arts voorgeschreven voor 6 weken wegens ontstoken bijholte die al langere tijd gaande was.. De 1e week 2 x 500mg, daarna 5 weken 1 x 500mg. Vanaf het begin had ik last van bijwerkingen zoals misselijk, metaal smaak, geen smaak en reuk, maagklachten, moe en niet kunnen slapen, depressief gevoel, diarree, weeïg in mijn maag....en dan nog zien[lees meer...] te werken ook...heb mij 1 dag per week ziekgemeld en 3 dagen doorgewerkt. Na 2 weken ben ik gestopt met dit paardenmiddel, wel iom huisarts en KNO arts. Of de ontsteking nu weg is weet ik niet, maar dit ging zo niet langer.

24-02-2019 | Vrouw | 60
Sinusitis
Vier dagen gebruikt, verschrikkelijk, moe, metaalsmaak, na vierde dag hevige diarree, gestopt op dag vier, dag vijf , hevige buikpijn bovenbuik rechts. Wss darmen helemaal overhoop. Op spoed beland van de pijn. Deze ROMMEL nooit meer

27-09-2018 | Vrouw | 46
claritromycine (250mg)
Sinusitis
tijdens de kuur ging het prima . Wel een hele vieze aanhoudende smaak tijdens de kuur.Maar na het stoppen kreeg ik zweet aanvallen en angst aanvallen. En een gevoel van depressief zijn. Nergens grip op krijgen . En vooral enorm vermoeid.En voel me in een vicieuze cirkel zitten. Ik hoop dat de bijwerkingen snel voorbij zijn.geen aanrader dit medicijn.

19-12-2015 | Vrouw | 24
Bijholteontsteking
Wegens terugkerende keelontsteking gekregen van de huisarts, 's ochtends ingenomen en gaan werken, na 3 uur mega harde buik en krampen en zweten, 's avonds voelde ik me hondsberoerd en was onzeker geworden met naar huis rijden. Nacht 0,0% geslapen, ik was niet moe. Dag erna alle holtes in mn gezicht ontstoken, mega pijnlijk! Terug naar huisarts, maar moest kuur afmaken en[lees meer...] na 5 dagen zou ik me beter voelen. Hele dag in bed gelegen, gezweet als een otter, mega bittere smaak in mn mond, totaal geen slaap en honger, ogen bleven tranen. 's Avonds door die smaak moeten overgeven. Die nacht was ik uit het niets heel melig en wist het verschil niet meer tussen lachen en huilen. Mn hersens konden niet meer goed denken, simpelste vragen wist ik geen antwoord op, voelde me qua holteontsteking al wel iets beter. Ondanks mn neus niet verstopt zit, geen smaak en reuk, enigste wat je proeft is zoet, zout en bitter. Ik zit nu op de helft van mn kuur. Steeds duizelig en stekende hoofdpijn, lage rugpijn, en die mega smerige smaak die niet weg gaat. Bij inspanning hartkloppingen en benauwd.

03-03-2015 | Vrouw | 27
Bijholteontsteking
Nu 3 weken deze kuur moeten gebruiken, met 2 weken prednisolon 60mg 2e week 30mg. de ontsteking is wel weg uit de bijholtes/longen. Maar voel me vreselijk moe, koortsig en heb de hele dag zin in eten..... Heb ook erg last van obstipatie.

16-01-2015 | Man | 58
Bijholteontsteking
Gebruik het nu drie dagen en eigenlijk geen enkel probleem met de bijwerkingen tot nu toe. Dit komt waarschijnlijk omdat ik altijd een pro-biotica gebruik als ik een anti-bioticakuur van de huisarts of specialist krijg.

28-10-2014 | Vrouw | 31
Bijholteontsteking
Ik heb nu net mijn 4e tablet geslikt, nog 10 te gaan... :-( Normaal gesproken heb ik zelden last van bijwerkingen. als ik medicijnen voorgeschreven krijg, maar momenteel kamp ik met een smerige smaak in mijn mond, zware hoofdpijn en enorme eetlust. Mijn maag knort de hele dag, ik kan wel blijven eten. Bij mij geen diarree, maar obstipatie. Daarentegen werkt het wel goe[lees meer...]d tegen mijn kwalen die ik had. Ik slik ze omdat mijn bijholtes ontstoken zijn, had al een week druk op mn hoofd, kiespijn, geïrriteerd neusslijmvlies, oorpijn en pijn in mn nek, maar vanaf de eerste pil al geen pijnstillers meer hoeven gebruiken. En dat is ook weer een hoop waard. Ik neem de bijwerkingen maar voor lief en hou nog een paar dagen vol. :-)

11-01-2014 | Vrouw | 49
claritromycine (250mg)
Bijholteontsteking
ik gebruik het nu 1 week, ik heb veel meer trek in eten, heb meer hoofdpijn, maar ja dat had ik toch al. ook mijn stoelgang is erg veranderd, maar niet om me zorgen over te maken. wel is mijn tong zwart aan het worden en heb ik het gevoel dat er haar op zit, erg vervelend. maar de zwelling gaat. ik was al duizelig en had ook al veel hoofdpijn, dat heb ik nu nog steeds, ka[lees meer...]n hier het medicijn niet de schuld van geven. ik heb nog 1 week te gaan en hoop toch van deze ellende af te zijn, het is een kuur van 2 weken en wil het proberen af te maken.

29-12-2013 | Vrouw | 41
Bijholteontsteking
Na het innemen van de 3e pil werd ik erg ziek. Enorme opgezette pijnlijke buik, vieze smaak tong, ontzettend moe waardoor ik bijna het bewustzijn verloor, totaal geen honger en enigszins misselijk. Ik heb toch maar even volgehouden en na pil nr 6 werd het stukken beter. De kuur duurt 10 dagen en ik denk dat ik het wel ga volhouden. Ik heb voor- en bijholteontsteking met l[lees meer...]ast van mijn evenwichtsorgaan (duizelig) maar tot op heden merk ik nog niet veel verbetering. Ik ben nu al 4,5 dag bezig. Ik heb een echt antibiotica verleden maar dit is best een heftige. Hiervoor ook nog doxicyline geslikt maar dat had totaal geen effect helaas.....