Ervaringen met Claritromycine

Bijholteontsteking (12 meningen)
Keelontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Oorontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (8 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (7 meningen)
Tandvleesontsteking (3 meningen)
Krentenbaard (3 meningen)
Acne/puistjes (2 meningen)
Amandelontsteking (2 meningen)
Kaakontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Middenoorontsteking (0 meningen)

18-03-2023 | Vrouw | 31
Infectie (wond)
Ik heb nog nooit mijn ervaringen gedeeld over een medicament, maar dit moet me nu echt van het hart. Als je het gevoel wilt hebben dood te gaan, dan moet je dit gebruiken. Het is echt vreselijk..binnen no time hartkloppingen, hoofdpijn, ontzettende darmkrampen, diarree, misselijkheid en overgeven. Ik ben er na 3 dagen mee gestopt, 4 dagen te vroeg dus. Dit middel is erger [lees meer...]dan de kwaal (een ontstoken vinger). Echt nooit en nooit meer.

29-09-2019 | Man | 31
Folliculitis
Ik heb een lange kuur gekregen van de dermatoloog van 30 dagen. In de eerste 2 tot 3 dagen had ik vooral diarree, daarna kreeg ik een dag of 5 obstipatie, waarvoor ik weer extra macrogol heb gehaald. Dat was opfelost en vervolgens dagelijks veel relatief dunne ontlasting gehad. Bij de anus was het vaak branderig, bij de dagen van obstipatie ook pijnlijk. De anus jeukte ook[lees meer...] veel. Voor de haarzakjes ontsteking heeft het alleen in de dagen van de obstipatie zijn werk gedaan (toen werd pas het volledige middel opgenomen vermoedelijk), daarna kwam de uitslag etc gewoon weer terug met alle jeuk van dien, echter wel samen met alle andere bijwerkingen.

17-08-2015 | Man | 31
claritromycine (500mg)
Vanwege het verwijderen van mijn milt gebruik ik dit medicijn. Nog geen drie weken gebruikt en nu al de eerste bijwerking. Slapeloosheid, angstig en het verkleuren van tanden. Van slapeloosheid nog nooit last gehad ook het angstige gevoel is onherkenbaar voor mij.

28-10-2014 | Vrouw | 31
Bijholteontsteking
Ik heb nu net mijn 4e tablet geslikt, nog 10 te gaan... :-( Normaal gesproken heb ik zelden last van bijwerkingen. als ik medicijnen voorgeschreven krijg, maar momenteel kamp ik met een smerige smaak in mijn mond, zware hoofdpijn en enorme eetlust. Mijn maag knort de hele dag, ik kan wel blijven eten. Bij mij geen diarree, maar obstipatie. Daarentegen werkt het wel goe[lees meer...]d tegen mijn kwalen die ik had. Ik slik ze omdat mijn bijholtes ontstoken zijn, had al een week druk op mn hoofd, kiespijn, geïrriteerd neusslijmvlies, oorpijn en pijn in mn nek, maar vanaf de eerste pil al geen pijnstillers meer hoeven gebruiken. En dat is ook weer een hoop waard. Ik neem de bijwerkingen maar voor lief en hou nog een paar dagen vol. :-)

11-08-2013 | Vrouw | 31
claritromycine
Product werkt effectief tegen mijn bronchitis en sinusitis. Helaas wel veel last van bijwekingen, misselijkheid, oprispingen en een verschrikkelijk vieze bittere smaak in mijn mond... En hevige diarree..Heb al een zwakke maag en moet ook nog hoop andere medicijnen nemen ivm chronische ziekte... Zelfs met 40 mg nexiam reageert mijn maag nog heftig... Denk niet dat ik dit no[lees meer...]g een volgende keer wil nemen...

03-09-2022 | Vrouw | 32
Infectie (wond)
Nauwelijks bijwerkingen, alleen een vieze smaak in de mond, maar door genoeg te drinken is dat eenvoudig op te lossen. Daarnaast effectief tegen de wondinfectie.

17-06-2021 | Vrouw | 32
Infectie (wond)
Deze medicijn gekregen in combinatie met een tetanus prik Omdat ik aangevallen was door me kat en diepe wonden had Na de eerste pil gelijk duizelig en hoofdpijn na de 2 de werd het erger, knallende hoofdpijn vieze smaak in me mond misselijk heel de nacht wakker gelegen omdat ik me niet goed voelde, erge buikkrampen, ik heb deze medicijn gekregen omdat ik allergie heb voo[lees meer...]r ammoxiciline en penicilline, Ik ga straks de dokter bellen en stop er mee

23-11-2019 | Man | 32
Bronchitis
Hele slechte ervaring! De grootste rommel die je je maar kunt voorstellen. Ik ben door de vele ziektes gewoon van medicatie te nemen. Ook antibiotica dus. Maar dit slaat helemaal nergens! De bijwerkingen van dit medicijn is zo extreem dat je er beter niet aan begint. 6 dagen lang heb ik het vol gehouden... Eerste twee dagen helemaal geen probleem. Tot de 3e dag... Ik begon[lees meer...] overal spierspasmen te krijgen in benen en armen. Nooit last gehad van m'n hart doormiddel van medicatie. Tot nu, ik dacht dat m'n hart op bepaalde momenten uit m'n lichaam ging springen! De hele dag door extreme vermoeidheid, wanneer je op het punt staat te slapen is slapen helemaal niet mogelijk! Je bent als het ware erg slapeloos. Om dan ook nog maar te zwijgen van de nare hoofdpijn en hallucinaties! Alsook een erg vieze smaak in de mond! Nooit eerder liep ik gewrichtsontstekingen op in de afgelopen 35 jaar. Helaas was dit deze keer wel het geval, ook al verklaart de dokter me gek. Ik ben er van overtuigd dat dit mede door deze soort antibioticum is! Weinig goeds te vertellen, het ziektegevoelig is extremer dan dat het ooit iets van medische verbetering geeft. Grootste gif ooit!

22-09-2019 | Vrouw | 32
Infectie (wond)
Nodig voor flink abces in oksel, na 2 dagen slonk deze al, 4 dagen bijna weg. Alleen de bijwerkingen zijn te erg. Na 3 dagen dokter gebeld, toch proberen ipv 2 tabletten 500mg 1 tablet per dag. Maar de vieze smaak, misselijkheid, diarree blijven. Daarnaast ontzettend vermoeid. Ik kreeg 14 tabletten, 4 dagen 2x 600mg geslikt. Nu 1 per dag, helaas nog 5 dagen te gaan.... [lees meer...]heftig medicijnen werken goed tegen de kwaal, maar pfff.... en je moet het nog afmaken ook....

07-05-2018 | Man | 33
Luchtweginfectie
Deze antibiotica voorgeschreven gekregen ivm aanhoudende luchtweginfectie. Veel spookverhalen gelezen, maar toch aan de kuur (1 week) begonnen. Eerste dag merkte ik niets. Van de tweede tot en met de vierde dag werd ik in de nacht telkens wakker met het gevoel ik dat ik een koortsaanval had. Dit duurde een half uurtje en trok daarna weg. Vanaf dag vijf wat darmproblemen. V[lees meer...]erder geen schokkende bijwerkingen gehad en na de kuur redelijk opgeknapt (wel nog wat moe).

15-02-2020 | Vrouw | 35
claritromycine (500mg)
Antibiotica profylaxe bij penicilline allergie
Ik heb bronchitis en harde hoest Moest 2x2 dit medicijn nemen ook medrol 3x1 per dag Ik was eerst met antibiotica gestart direct gestopt ik kreeg snachts hartkloppingen..En geen oog dicht gedaan snachts .. gewoon klaar Wakker liggen vandaag naar huisarts Wachtpost gegaan daar vertelde ze dat ik direct moest stoppen . Nu enkel dafalgan nemen en hoest siroop . Als he[lees meer...]t het niet beter is volgende week terug naar huisarts gaan . De medrol moest ik ook direct stoppen : Ondertussen door 1x die antibiotica te nemen is dat al goed op de darmen geslagen (gastric bypass) Noooooit meer dit medicijn

11-10-2016 | Vrouw | 35
claritromycine (250mg)
Gistermiddag begonnen met het medicijn ivm verwijdering van de teennagel en ontsteking. Gisteravond rond 21:00uur weer genomen (tweemaal daags). Een uurtje later hondsberoerd geworden. Misselijk, maagpijn, diarree, algehele mailaisse. Dan maar naar bed...toen begon de echte ellende. Niet kunnen slapen, hele erge hartkloppingen, overgeven, heel angstig en zweten. Blijkbaar [lees meer...]heb ik midden in de nacht ook een helikopter gehoord die er volgens mijn vriend echt niet was. Nu zo maar de dokter bellen durf het medicijn gewoon echt niet meer in te nemen. Sorry om iemand hiermee angstig te maken, maar bij mij zijn de bijwerkingen enorm.

22-10-2021 | Man | 36
Tandvleesontsteking
Gekregen voor onsteking onder kies waar al een endo in zit. De tand stond omhoog en had enorme pijn. Kon niet slapen of liggen. Na fotos maken zag tandarts een onsteking welke weg gehaald zou moeten worden. Echter moest de onsteking eerst weg. De pijn was zo erg dat ik het liefste mijn tand eruit wou. Eerste dag antibiotica meteen diarree. En ook nog steeds kiespijn. 2e da[lees meer...]g meer pijn zelfs en kon niks. Echter de ochtend van dag 3 geen last meer. Kan nu weer eten en drinken. En heb zelfs gevoel dat de plek wat jeukt. Alsof iets geneest. Ben erg blij dat ik niet mijn tand hoefde te trekken. En de kies voelt ook niet meer zo omhoog te staan.

06-07-2017 | Vrouw | 36
Amandelontsteking
Vanwege een tongamandelenontsteking vandaag begonnen met claritromycine. Ik voel gelijk dat mijn keel tot rust komt en de pijn is na 1 pil al een stuk minder. Ik slik al dagen naproxen maar er is nu een duidelijk verschil. Ongeveer 6 uur na inname van de eerste tablet werd ik misselijk en ging ik overgeven. Tot nu toe valt het mee en is het dragelijk - zeker als je bedenk[lees meer...]t dat ik wakker lag van de pijn in mijn keel eerder, dan liever een paar dagen misselijk maar effectief.

06-08-2022 | Vrouw | 37
Infectie (wond)
De wond die ontstaan is na het bijten door een kat is gaan ontsteken/infecteren. Daarom heb ik dit middel voorgeschreven gekregen. Maar waar een rotzooi. Ik heb een hoop antibiotica kuren in mijn leven gehad, maar nog nooit zulke erge bijwerkingen gehad: Diarree, misselijk, hoofdpijn, angst, slapeloosheid, pijn in slokdarm, benauwd (alsof mijn keel wordt dichtgeknepen), vi[lees meer...]eze bittere smaak en vermoeidheid. Ik slik de tabletten nu 8 dagen en het wordt met de dag erger. Vooral de benauwdheid en duizeligheid. Zojuist de huisartsenpost gebeld, maar moet het afmaken helaas. De ontsteking/infectie van de wond was wel binnen 3 dagen na gebruik weg.

04-07-2020 | Vrouw | 37
claritromycine (250mg)
Bacteriële infectie
Tijdens het gebruik (2 weken) had ik last van diaree en huiduitslag. Op zich niet heel hinderlijk als dat bij die 2 weken was gebleven maar ik ben nu 1 maand geleden gestopt met de kuur, de bacteriële infectie is helemaal verdwenen maar de bijwerkingen van het medicijn zijn er nog steeds.