Longontsteking (20 meningen)
Keelontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (6 meningen)
Oorontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (4 meningen)
Tandvleesontsteking (3 meningen)
Krentenbaard (3 meningen)
Acne/puistjes (2 meningen)
Amandelontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Kaakontsteking (1 mening)
Middenoorontsteking (0 meningen)

20-11-2013 | Vrouw | 60
Longontsteking
Ik moest om 8 en 20 uur een tablet nemen beginnende Maandag 20 uur. De eerste twee pillen had ik geen problemen mee maar van de derde kreeg ik na een uur hartkloppingen, benauwdheid, knikkende benen als ik uit bed ging lopen, duizeligheid, hoofdpijn, pijn in linkerbeen en dood gevoel in mijn linkerarm. ben gelijk de volgende dag ermee gestopt. Deze pillen maakten me nog zi[lees meer...]eker dan dat ik al was. Hoef ze nooit meer te hebben

10-10-2013 | Vrouw | 22
Kaakontsteking
Omdat ik allergisch ben voor penicilline heb ik claritromycine gehad van de tandarts. Ongeveer een uurtje na het innemen ben ik wel misselijk, daarom drink ik er twee glazen water bij en eet ik wat. Zo zit er meer in mijn maag dan alleen de pil. Verder heb ik maag/darmkrampen met vlagen en diarree. Heb momenteel wel erg last van spierpijn. De bijwerkingen zijn echter goed [lees meer...]vol te houden en voel me verder niet raar. De ontsteking in mijn kaak is gezwollen en heb minder pijn.

28-09-2013 | Vrouw | 38
claritromycine (500mg)
Bronchitis
Ik slik deze medicijnen voor een bronchitis,de bijwerkingen vind ik heftig en het effect minimaal. Nu na 4 dagen heb ik het nog steeds benauwd.vreselijke maagpijn en diarree en slapeloosheid...ook een raar gevoel in mijn lijf soort zenuwen op mijn spieren...ik probeer het morgen nog 1 dag en dan stop ik ermee. Voor mij is dit niet het juiste medicijn

22-08-2013 | Vrouw | 53
Eczeem
Heb PCL eczeem. Onstekingen van de huid.... Heb nu deze kuur van Calritromycine, 2dd 250 mg., gedurende 4 weken (!). Dit is de derde dag van de kuur en ik moet zeggen, na alles wat ik hier gelezen heb, het valt me reuze mee. Beetje hongergevoel en de spijsvertering gaat wat sneller, op zich wel fijn omdat die heel lang juist te langzaam was. Hopelijk slaat dat niet door i[lees meer...]n diarree. Gebruik ook insuline, Pantoprazol 40 mg., en Thyrax 0,1 mg. So far so good!

11-08-2013 | Vrouw | 31
claritromycine
Product werkt effectief tegen mijn bronchitis en sinusitis. Helaas wel veel last van bijwekingen, misselijkheid, oprispingen en een verschrikkelijk vieze bittere smaak in mijn mond... En hevige diarree..Heb al een zwakke maag en moet ook nog hoop andere medicijnen nemen ivm chronische ziekte... Zelfs met 40 mg nexiam reageert mijn maag nog heftig... Denk niet dat ik dit no[lees meer...]g een volgende keer wil nemen...

06-08-2013 | Vrouw | 41
claritromycine
Ik ben maandag met de antibiotica begonnen en voelde me dinsdag al niet lekker. s'avonds was ik erg misselijk en duizelig. Ik sliep toen al niet geweldig. Woensdag had ik hoofdpijn en was ik erg duizelig en mijn eetlust was niet geweldig en een vieze smaak in mijn mond. En ik voelde me niet goed, beetje down. Woensdag op donderdagnacht kreeg ik last van hallucinaties en he[lees meer...]el erg vervelend nachtmerries. Echt de gekste dingen kwamen voorbij. Iedereen ging dood en met al mijn geliefden gebeurde wel iets. Ik stond die dag gebroken op en had de hele dag huilbuien. Savonds op de bank viel ik af een toe een beetje weg en meteen weer die hallucinaties dat mijn vriend er van schrok hoe ik bezig was. Die nacht was het helemaal mis. Ik durfde mijn ogen niet meer dicht te doen. Heb de hele nacht de tv aan gelaten, maar was natuurlijk kei kapot. Vrijdag was ik de kluts kwijt, ik kon allen maar huilen en bibberde helemaal van binnen. Ik heb meteen de dokter gebeld en ik moest meteen stoppen en komen. Ik heb toen ocxepam gekregen om effe rustig te worden. Maar Ik durfe de winkel niet in en was inwendig zo bang. Maar Waarvoor!!!!!! Nu is het inmiddels dinsdag en lijk ik wel depressief. Ik moest weer gaan werken, maar t gaat gewoon niet. Jeetje wat een bijwerkingen. Waarschijnlijk ben ik allergisch ervoor. Die nachtmerries en hallucinaties heb ik toch al eens eerder gehad 2 jaar geleden ook met deze pillen, alleen toen slikte ik pijnstillers met codeïne erbij en toen dacht de dokter dat het daar door kwam. Maar het komt dus van de antibiotica.

24-06-2013 | Vrouw | 45
Tandvleesontsteking
Ik neem nu 5 dagen dit medicijn en mijn pijn is volledig weg. Ik neem tabletten van 500 mg 2 x daags. Van in het begin van het gebruik heb een soort metaalachtige smaak in mijn mond die niet weggaat. Ik mag eigenlijk nog van geluk spreken dat ik geen andere bijwerkingen heb. Als ik ooit nog een antibiotica nodig heb zou ik toch dit proberen te vemijden. Dit werd ij voorg[lees meer...]eschreven omdat ik allergisch ben voor peniciline.

28-03-2013 | Vrouw | 58
claritromycine
Ik neem 1x 1000 mg per dag, nu voor de tweede dag pas. Ik ben zieker van de medicijnen dan van de ziekte zelf. Ik heb dan ook besloten er gewoon mee op te houden. Wat een vergif is dit!

19-02-2013 | Vrouw | 30
Hoest
Al 6 jaar krijg ik elk jaar opnieuw een opstoot van mycoplasma waardoor ik voortdurend moet hoesten en hier zelfs wakker van lig. Mycoplasma is bestand tegen vele antibiotica en kan maar door 1 soort verholpen worden, Chlaritromycine. Elke keer opnieuw krijg ik last van mijn maag, maar ik wil het elke keer proberen omdat voortdurend hoesten ook niet leuk is. Ik heb gist[lees meer...]eren 1 pil genomen en vandaag ook 1 en mijn maag ligt alweer helemaal overhoop. Ik ben misselijk en ik heb al moeten overgeven. Het is wel effectief want ik hoest al veel minder. Ik twijfel wat ik nu ga doen, want met misselijkheid kan je ook moeilijk functioneren..

30-01-2013 | Vrouw | 55
Hoest
erg vieze smaak in de mond. de eerste 2dagen veel buikkrampen, iets dunne ontlasting. sterk ruikende urine en ontlasting

26-01-2013 | Vrouw | 16
Acne/puistjes
Werkte wel, maar had heel veel bijwerkingen o.a. hoofdpijn, buikpijn, diarree, misselijkheid, duizeligheid en vermoeidheid. Ben er na 3 dagen mee gestopt omdat de bijwerkingen zo ernstig waren dat ik er gewoon ziek van werd. Zelfs na het opstaan zo licht in mijn hoofd dat ik een paar seconden niks meer zag. Geen goede ervaringen met deze antibiotica.

26-01-2013 | Vrouw | 16
Acne/puistjes
Ik moest deze antibiotica gebruiken voor een infectie van de huid tussen mijn ogen met acné. 500 mg 2x daags werkte prima maar de bijwerkingen waren vervelend. Vieze smaak in mijn mond, buikpijn, hoofdpijn, vermoeidheid en ik ben er mee gestopt nadat toen ik opstond ik heel licht in mijn hoofd werd en een paar seconden ook niks kon zien. Ik gebruik ook medicatie voor mij[lees meer...]n astma en ik denk dat de medicijnen elkaar hebben versterkt. Ik heb er geen goede ervaringen mee.

22-01-2013 | Vrouw | 29
claritromycine
Medicijn gekregen voor een zeldzame bacterie in mijn elleboog. Moet het slikken tot 4 weken nadat de aandoening verdwenen is, heb dus nog even te gaan wat ik best vervelend vind. Ben het medicijn inmiddels al sinds 2 weken aan het slikken en vind het niet meevallen. De bittere smaak die anderen hier rapporteren heb ik ook, maar die vind ik nog meevallen. Ben erg vermoeid, [lees meer...]voel me beroerd, heb lichte hoofdpijn, maar ben vooral iedere dag misselijk, wat tot in de late middag duurt. Erg vermoeiend..

09-12-2012 | Vrouw | 62
Hoest
de 2e en 3 e dag last van gewrichten van voeten en handen, ging na 1 dag weer weg de 4e dag doof gevoel pink, werd in de loop van de dag uitgebreider, alle vingertoppen van beide handen prikten, ander gevoel in vingers net of er overal kleine bobbeltjes zijn. De voetzolen en tenen gingen na een paar uur meedoen, net of je op engelenhaar loopt. Deze klachten kom ik niet t[lees meer...]egen in de bijsluiter, om nu 2 dagen van tevoren te stoppen met de kuur is ook zo wat, ook omdat de klachten nog niet verdwenen zijn. Heeft iemand soortgelijke klachten gehad? Vandaag probeer ik nog 2 x een pil, worden de klachten nog erger dan stop ik ermee.

16-11-2012 | Vrouw | 53
Keelontsteking
heb het medicijn voor een ontsteking aan de longen moet het 7 dagen in nemen.heb er 3 gehad heb erg brandige mond. voor mij mogen de 7 dagen om zijn. heb geen last van krampen

12-11-2012 | Vrouw | 39
claritromycine
Ik heb sinds vrijdag ook claritromycine gekregen. Heb geen problemen met het innemen van de tabetten. Bijwerkingen zijn wel minder. Heb buikkrampen, last van mijn darmen. Misselijkheid en oververmoeidheid. Bij de minste inspanning loopt het zweet langs mijn rug en ben ik helemaal kapot. Moet ook echt gaan slapen in de middag. Heb ik nog nooit gehad zoiets. Heb 40 tablette[lees meer...]n gekregen dus een kuur van 20 dagen. Nog even doorbijten dus.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum