Longontsteking (20 meningen)
Keelontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (6 meningen)
Oorontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (4 meningen)
Tandvleesontsteking (3 meningen)
Krentenbaard (3 meningen)
Acne/puistjes (2 meningen)
Amandelontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Kaakontsteking (1 mening)
Middenoorontsteking (0 meningen)

31-05-2021 | Vrouw | 44
Bacteriële infectie
Wegens een hardnekkige bacteriële infectie met een mycobacterie in de huid en weke delen van mijn hand langdurig deze antibiotica geslikt icm andere antibiotica. De enige bijwerkingen die ik had waren een bittere smaak in mijn mond en af en toe wat slechter slapen. Helaas heeft de antibiotica tot nu toe voor mijn aandoening nog niet het gewenste resultaat gehad en ik sl[lees meer...]ik het al meer dan een jaar, 2x daags 500 mg.

12-01-2021 | Vrouw | 72
Kiespijn
Nadat de kuur afgemaakt is blijf ik een vieze smaak in mijn mondhouden. 4 dagen geleden de laatste pil ingenomen maar nog steeds een bittere smaak hoelang gaat dat door?

27-08-2020 | Vrouw | 21
Bacteriële infectie
- LEES DIT EVEN HELEMAAL Voor een heftige uitslag rond mijn mond deze medicijnen voorgeschreven gekregen. Bij eerste inname na een uur extreem honger gevoel met vreselijke zweet aanvallen. Ik dacht eerst dat ik te weinig gegeten had maar toen ik dit bij de 2e inname van de pil weer hetzelfde ervaarde na een pizza te hebben gegeten als avond eten kwam ik erachter dat het [lees meer...]door de antibiotica komt. Diezelfde avond ineens een vreselijke gore bittere smaak in mijn mond. Dit hield aan tot dat ik mijn volgende antibiotica pil moest innemen de volgende ochtend. Hierdoor slaap ik vreselijk slecht, de smaak die je krijgt wanneer je ook maar even niks gedronken hebt of geslapen hebt is heel vies ik word er wel 20 keer op een nacht wakker van. De bijwerkingen werden alleen maar erger. Duizelig, vieze smaak, hartkloppingen, gesprekken niet meer kunnen volgen, slecht kunnen horen wat de ander zegt, woorden niet meer weten (ik was zelfs mn eigen email adres op een begeven moment vergeten) woorden in zinnen meerdere keren herhalen. Het lijkt wel alsof je helemaal aan het trippen bent. Nu dag 3 en ervaar nog steeds de gore smaak, hoofd ook erg moe ik hoor sinds gister wel beter maar praten gaat niet beter, erg moeite met nadenken en gewoon simpel een verhaal vertellen door ineens woorden te herhalen in een zin. Ik heb weinig keus en zal dit middel moeten innemen nog de komende 4 dagen wil ik weten of dit mijn uitslag verminderd. Tot nu toe meer blaasjes erbij gekregen maar werd wel wakker met wat uitgedroogde plekjes dus het zou ontzettend fijn zijn als de bijwerkingen het waard zijn. Ik wou per direct stoppen met dit middel maar de huisarts adviseerde dat ik toch door moest gaan ondanks de hartkloppingen die zelfs snachts nog aanhouden waardoor je de hele nacht aan het hardlopen bent. Ik had besloten niet meer door te gaan ook op advies van de huisarts assistente maar ik blijf de komende dagen thuis dus ik ga toch door en kijken of dit mij gaat helpen van mijn uitslag af te komen. Wat trouwens niet eens zeker is of dit het wel is. Ik heb weer een ander middel voorgeschreven gekregen omdat ik deze bijwerkingen ervaar maar dat is een anti malaria middel en ik begreep dat dit gebruikt word om te testen of het bij Covid-19 werkt. Dan wacht ik liever even af of deze kuur helpt. Bijwerkingen heb ik extreem ervaren, resultaat nog niet bekend.

31-01-2020 | Man | 65
Maagzweer
Vanaf de 1e dag krijg ik veel speeksel met een vieze bittere smaak (galswering) in de mond. Niet door oprispingen, want dat voel je, het voelt alsof het in de speeksel zit. Ook minder eetlust erbij. Verder niets behalve een beetje duizeligheid af en toe, maar dat is snel voorbij. Nog 3 dagen te gaan en ben ik van dat rotzooi af. Of het heeft geholpen met mijn zweer, weet [lees meer...]ik niet. Gewoon afwachten.

31-01-2020 | Man | 65
Maagzweer

16-08-2019 | Vrouw | 40
Chlamydia
Ik voelde mijn luchtwegen voor de 1e x terug open gaan. Ik heb wel de indruk dat de infectie wat tot bedaren gebracht is maar niet geheel over. Er was Chlamydia Pneumoniae en Mycoplasma Pneumoniae. Ik lag wakker van Clarithromycine en had zware hartkloppingen en op de duur gingen mijn nieren pijn doen naar het einde van de kuur had ik veel pijn aan mijn nieren. Nu ben ik[lees meer...] naar Doxycicline moeten overstappen maar na 1 pil ondraaglijke bijwerkingen terug naar Chlarytromicine overgestapt. Voor mij nooit geen Doxycicicline meer wat er ook gebeurt.

02-05-2019 | Vrouw | 24
Longontsteking
Gekregen van de longarts voor een longontsteking en luchtweginfectie. Op dag 2 van de kuur extreme vermoeidheid maar niet kunnen slapen. Misselijkheid die enkele uren na inname aanhoud en die vieze bittere smaak in de mond die op geen enkrle manier weggaat. Nog tot maandag deze kuur benieuwd of de bijwerkingen minderen. Mijn kwaal is i n elk geval wel aanzienlijk minder

25-07-2018 | Vrouw | 20
claritromycine (50mg/ml)
Amandelontsteking
Het duurde een paar dagen voordat de antibiotica zijn werk ging doen en de klachten verminderde. De bijwerkingen zijn vervelend geweest. Vooral de extreme vermoeidheid, kon overdag gewoon niet wakker blijven. Van darmen en maag dan weer weinig last gehad dus dat is een meevaller in vergelijking met veel andere antibioticum.

06-07-2017 | Vrouw | 36
Amandelontsteking
Vanwege een tongamandelenontsteking vandaag begonnen met claritromycine. Ik voel gelijk dat mijn keel tot rust komt en de pijn is na 1 pil al een stuk minder. Ik slik al dagen naproxen maar er is nu een duidelijk verschil. Ongeveer 6 uur na inname van de eerste tablet werd ik misselijk en ging ik overgeven. Tot nu toe valt het mee en is het dragelijk - zeker als je bedenk[lees meer...]t dat ik wakker lag van de pijn in mijn keel eerder, dan liever een paar dagen misselijk maar effectief.

06-07-2015 | Vrouw | 37
claritromycine (250mg)
Rosacea
Ik heb dit 10 weken geslikt i.v.m. vorm van rosacea / periorale dermatitis. Het was zeer effectief aangezien de uitslag binnen 4 dagen weg was maar de bijwerkingen waren vreselijk. Hartkloppingen / slapeloosheid / verminderde eetlust en enorme paniekaanvallen. Deze AB dus nooit meer.

27-03-2015 | Man | 64
claritromycine (250mg)
Oorontsteking
Medicijn gekregen voor oorontsteking. Na de derde dag last van af en toe misselijkheid. Veel last van duiziligheid. Lage buikpijn darmen. Slecht slapen. Vreemde smaak in de mond en veel slikken.

12-03-2015 | Vrouw | 59
Bronchitis
Na een dag of 2 begonnen de bijwerkingen: rommelende darmen (gelukkig geen diarree), extreme moeheid, heel veel hoofdpijn, jeukende huiduitslag (gelukkig beperkt), nare ijzerachtige smaak in mijn mond, droge mond. Heb gisteren de laatste tabletten ingenomen maar de moeheid en de hoofdpijn zijn nog steeds aanwezig. De bronchitis is wel over!

14-02-2015 | Man | 49
Bronchitis
clarithromycin is wel effectief tegen bronchitis maar het geeft ook een algemeen gevoel van lichte chemotherapie : dit is zwaar spul. Bijwerkingen : chronische en onverklaarbare vermoeidheid, lichte diarree, koorts-opstoten, duizeligheid en verlies van eetlust en energie; men heeft het gevoel dat het hele lichaam onder invloed staat deze stof, maar het doet wel wat het ve[lees meer...]rondersteld is te moeten doen. Na 5 dagen inname verminderen symptomen geleidelijk aan. Duizeligheid en vermoeidheid persisteren, tot enkele dagen na stopzetting, dus totdat de stof volledig gemetaboliseerd is en de laatste restanten uit het lichaam verdwenen zijn. Dit kan wel 1 tot 2 weken nà stopzetting vd kuur duren. Darmproblemen zijn op te lossen door bijkomende inname van inuline en ultradophilus acidophilus (OTC) en aanpassing vh dieet; duizeligheid en chronische vermoeidheid zijn wel heel vervelende bijwerkingen die handicaperend werken. Zelfde gevoel alsof men een soort kater heeft, maar dan zonder hoofdpijn.

26-12-2014 | Vrouw | 73
Longontsteking
Na 3 dagen verhoging en veel slapen, amoxicilline 500 mg 3x daags . Toen claritromycine 500 mg 2x daags : na flinke hoestbuien kwam er wat slijm los wat heel benauwd gevoel gaf en moest ik aan mijn kinderen + kl.kinderen met CF denken . Heb heel veel kruiden thee en vruchtensap gedronken . Na 4 dagen gebruik kreeg ik opeens weer behoorlijke verhoging 38.9 ben aangeklee[lees meer...]d naar bed gegaan en weer, net als voor med. gebruik , nacht en dag geslapen . Langzaam werd de temp die dag lager 37.9 en zo s'morgens 1e kerstdag was de temp 37.0 . Mooi , maar hoesten blijft en voelt of er nog meer los moet komen 37.4 . Ben weer gaan stomen en trilkussen . Ja er kwam iets los en ben , onrustig met hoestbuien gaan slapen. 2e Kerstdag 37.0 - med.ingenomen en eten/drinken , toen werd ik wel weer draaierig en water zweefde door mijn ogen ( had ik ook in het begin ), ben maar rustig gaan zitten en toen ging het wel weer . Dan hoop ik dat het nu, laatste dag van inname , beter gaat . Hoop dat ik gauw naar buiten kan om de zon op te zoeken. En verder aansterken want dat heb ik nodig.

18-11-2014 | Man | 57
claritromycine
Slik dit medicijn gedurende één week samen met Amoxilline 500 mg 2x per dag 2x 500 mg. Dus weet niet welke bijwerkingen door welk medicijn veroorzaakt wordt. In elk geval maagpijn een half uurtje na het innemen, diarree in de ochtend, vieze smaak in de mond 's ochtends en duizeligheid na 5 dagen gebruik. Of het helpt moet ik nog afwachten.

28-10-2014 | Vrouw | 31
Bijholteontsteking
Ik heb nu net mijn 4e tablet geslikt, nog 10 te gaan... :-( Normaal gesproken heb ik zelden last van bijwerkingen. als ik medicijnen voorgeschreven krijg, maar momenteel kamp ik met een smerige smaak in mijn mond, zware hoofdpijn en enorme eetlust. Mijn maag knort de hele dag, ik kan wel blijven eten. Bij mij geen diarree, maar obstipatie. Daarentegen werkt het wel goe[lees meer...]d tegen mijn kwalen die ik had. Ik slik ze omdat mijn bijholtes ontstoken zijn, had al een week druk op mn hoofd, kiespijn, geïrriteerd neusslijmvlies, oorpijn en pijn in mn nek, maar vanaf de eerste pil al geen pijnstillers meer hoeven gebruiken. En dat is ook weer een hoop waard. Ik neem de bijwerkingen maar voor lief en hou nog een paar dagen vol. :-)

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum