Ervaringen met Clindamycine

Bij  KiespijnX

buikklachten gezwollen keel kleine rode bult(en) overal maagproblemen maagzuur metaalachtige smaak misselijkheid slokdarmproblemen

Kaakontsteking (21 meningen)
Infectie (wond) (15 meningen)
Bacteriële infectie (14 meningen)
Wondroos (11 meningen)
Tandvleesontsteking (8 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Keelontsteking (1 mening)
Vaginale schimmelinfectie (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Antibiotica profylaxe (1 mening)
Blaasontsteking (0 meningen)
Bijholteontsteking (0 meningen)

16-02-2024 | Vrouw | 25
Kiespijn

kleine rode bult(en) overal misselijkheid metaalachtige smaak buikklachten slokdarmproblemen maagzuur

Nooit meer. Een pilletje gehad en voelt alsof ik bijna dood ga. Huisartsenpost doet niks omdat de tandarts het heeft voorgeschreven. Nare boel. Krijg geen lucht, overal galbulten, rode vlekken, jeuk, dikke tong, verwardheid, moe, maag en darm klachten waar je van opschrikt en vooral het gevoel hebben dag mn slokdarm wegbrand. Dit moeten ze nooit aan mensen voorschrijven

29-08-2023 | Vrouw | 49
Kiespijn
Door een kiespijn door de spoedtandarts(mijn tandarts was met vakantie) voorgeschreven. Na drie dagen flink ziek geworden en overgeven en flinke hoofdpijn.

20-10-2022 | Vrouw | 51
Kiespijn
Ik heb een wortelpuntontsteking aan de bovenste kies. De tandarts schreef dit voor omdat ik allergisch ben voor Amoxcicline. Ze zij ook dat deze beter is omdat het ‘tot op het bot’ doordringt. Na drie dosissen werd de kiespijn minder maar kreeg ik wel een dikke pijnlijke bijholte. Deze is nu na vier dagen aan het verdwijnen. Wel slikte ik er ibrupofen bij. Ik kreeg[lees meer...] de kuur voor vijf dagen en er is veel verbetering. De kies laat ik tzt trekken.

07-03-2022 | Vrouw | 64
Kiespijn
Ik beveel dit medicijn niet aan, vanwege de bittere galsmaak als bijwerking.deze smaak krijg je op geen enkele manier weg. Ik ben dan ook gestopt met de kuur

17-09-2020 | Vrouw | 34
Kiespijn
Al herhaaldelijk Clindamycine voorgeschreven gekregen door de tandarts. Ik ben allergisch voor penicilline en dit werkt perfect. Het middel is zeer effectief bij kiespijn, waardoor ik het kan volhouden tot de behandeling bij de tandarts. Soms krijg ik het na een behandeling, om de ontsteking na een wortelkanaalbehandeling helpen op te ruimen. Altijd gegarandeerd pijnloos m[lees meer...]et Clindamycine. De enige bijwerking is diarree op dag 1. Verder niks gemerkt.

14-02-2018 | Vrouw | 43
Kiespijn
Zenuwpijn kies. Kon wel even opgelost worden met antibiotica. Na 10 dgn tegen plafond geknald te zijn deze voorgeschreven gekregen door tandarts. Niks geholpen maar wel op spoedeisende hulp beland met slokdarmontsteking en het idee dat ik een hartaanval had/benauwd. Op internationale sites wordt gewaarschuwd voor dit middel, in NL niet. Neem het nooit meer!

02-12-2016 | Vrouw | 60
Kiespijn
Ik heb het middel voorgeschreven gekregen vanwege een ontsteking onder een gevulde kies. Ik moet het 5 dagen innemen en zit nu aan dag 3. Al van dag 1 voelde ik me licht in het hoofd en ik kreeg ook een onrustgevoel, ijskoude handen. Dag 2 zelfde klachten en begon er ook nog duizelig bij te worden, loom en slaperig. Voelde 's avonds ook een hoop gerommel in mijn buik. [lees meer...] Om half 1 gaan slapen en rond 3u terug wakker geworden, badend in het zweet. Nog proberen verder te slapen maar dat lukte niet meer, ik was klaarwakker! (terwijl ik toch een hele dag moe en slaperig ben) Dan maar opgestaan en een paar uur later kreeg ik diarree, gepaard met enorme winderigheid. Als ik al die reacties hier lees over darmontsteking door die diarree, dan krijg ik toch wel angst. Ik ga nog wel proberen vol te houden want de pijn aan de kies is na 2 dagen al wel fel verbeterd maar nog niet volledig weg. Maar als de diarree nog erger wordt en ik ondervind narigheid dan ga ik toch stoppen, ik wil niet in het ziekenhuis belanden zoals sommigen hier hebben voorgehad. Conclusie: Neen, ik zal dit middel nooit meer nemen in de toekomst.

21-04-2013 | Vrouw | 43
Kiespijn
Kaakchirurg geweest en Clindamicine voorgeschreven gekregen.Na 3 dgn begon de huid uitslag, toch doorgeslikt, kuur niet geheel afgemaakt omdat het brandende jeuk ging geven. Huisarts gegaan en heb allergie tabletten (Levocetirizine) gekregen en zalf, werkt dit niet, dan moet ik aan de Prednison. Nu 10 dgn na de clindamicine nog steeds vol huid uitslag en blaasjes achter op[lees meer...] de tong,opgezette rode keel.De dokter zei, dat het een zware antibiotica is met vaak bijwerkingen. Mag absoluut nooit meer dit geneesmiddel omdat de allergie dan nog heftiger zou kunnen zijn. Hoop ellende ervan dus!

09-03-2013 | Vrouw | 47
Kiespijn
moet clindamycine nemen na het verwijderen van een verstandskies. Vreselijke maagproblemen, vieze smaak, slokdarmirritaie. zie uit naar het einde van de kuur, nog twee dagen te gaan

11-06-2012 | Vrouw | 38
Kiespijn
Ik heb zojuist weer mijn doses ingenomen, direct erna voelde ik een enorme golf van brandend maagzuur opkomen. Snel de rennies gepakt. Dit gaf geen verlichting. Een beker warme melk met honing. Bij de eerste slok was het net of mijn slokdarm wegbrandde. Zit nu al een half uur extreem rechtop het is iets gezakt maar durf niet te gaan liggen uit angst voor weer zo'n golf. Ik[lees meer...] voel namleijk dat het nog niet weg is. Dit moet niet zo doorgaan.

28-01-2012 | Vrouw | 64
Kiespijn
Wegens allergie voor peniciline voorgeschreven door de tandarts na twee wortelkanaalbehandelingen. Erg moe en slappe spieren. Soms ook hoofdpijn. Onzeker met fietsen.

30-12-2023 | Man | 37
Kiespijn
Kiespijn en bijholteontsteking, na een kuur amoxicilline toch naar de spoedtandarts, schreef wortelkanaalbehandeling voor maar durfde het niet aan op het moment. Toen deze kuur gekregen, de pijn is weg, werkt dus goed alleen door alle slechte recensies weet ik nog niet of ik het ga afmaken.

03-09-2023 | Man | 43
Kiespijn
Voor ontstekingen van mijn kies tandarts deze antibiotica voorgeschreven. Na twee dagen al diarree. Nu 4 weken verder en nog steeds diarree. Probiotica helpt ook niet. Nu ontlasting onderzoek afwachten en hopen voor de best.

31-05-2023 | Man | 52
Kiespijn
Voorgeschreven na wortelkanaalbehandeling van kies met diep gat die gelijk gevuld is. Ik kreeg al snel een bittere smaak die niet meer weg ging, na 2 maal innemen kreeg ik maagpijn en de tweede dag begon de ernstige pijn aan de slokdarm. Apotheek 2 x gebeld maar die leken niet ongerust, en ik kreeg het advies om na inname minimaal 2 uur niet te gaan liggen en minimaal 6 [lees meer...]uur tussen elke inname. Ik zie op tegen iedere inname maar moet gelukkig nog 2 x en heb het dan 7 dagen volgehouden. hopelijk verdwijnen de klachten snel en herstelt alles zonder blijvende schade.

12-06-2022 | Man | 62
Kiespijn
Ivm met uitstralende pijn van kies in bot als profylaxe voorgeschreven, kies moet getrokken worden maar moet eerst met bloedverdunnens stoppen, Na de vierde pil enorm brandend gevoel in maag en slokdarm, heeft aantal uren aangehouden. Niet meer genomen morgen arts bellen. Vervelend goedje 8n mijn geval.

24-05-2022 | Man | 58
Kiespijn
tandvleesontsteking,gezwollen tandvlees, en overal huid uitslag op armen en benen.