ziekte

Kiespijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor kiespijn

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: kiespijn

17-09-2020 | Vrouw | 34
Kiespijn
Al herhaaldelijk Clindamycine voorgeschreven gekregen door de tandarts. Ik ben allergisch voor penicilline en dit werkt perfect. Het middel is zeer effectief bij kiespijn, waardoor ik het kan volhouden tot de behandeling bij de tandarts. Soms krijg ik het na een behandeling, om de ontsteking na een wortelkanaalbehandeling helpen op te ruimen. Altijd gegarandeerd pijnloos m[lees meer...]et Clindamycine. De enige bijwerking is diarree op dag 1. Verder niks gemerkt.

29-03-2020 | Man | 67

Bocasan

28-02-2020 | Man | 82
natriumperboraat
Kiespijn
Ik ben 82 en gebruik Bocasan al vele jaren en mijn inmiddels overleden ouders ook. Tegen kiespijn en kleine wondjes in de mond. Ook tegen tandvleesontstekingen. Ik gebruik het zelden omdat ik het niet vaker nodig heb. Helaas ben ik nu aan de laatste zakjes toe. Deze vorm in zakjes is heel handig en goed te bewaren. Soms heb je niet veel nodig. Erg jammer dat het niet meer [lees meer...]verkrijgbaar is. Ik weet geen goed alternatief.

17-08-2019 | Man | 38
Kiespijn
Amoxicilline als antibioticum gekregen tegen ontstoken wortelpunt. Ibuprofen en Nurofen gebruikt in combinatie met paracetamol als pijnstillers. Werkt perfect! Klachten verdwijnen redelijk snel en de bijwerkingen vallen mee. Diarree is vervelend, maar er kan rekening mee gehouden worden.

06-04-2019 | Man | 64
Kiespijn
Nadat er nu 1 week geleden bij mij 2 kiezen zijn getrokken, en ik als pijnstiller paracetamol voorgeschreven had gekregen van de tandarts kwam ik er al snel achter dat die niet hielpen, en ben toen overgestapt op ibuprofen welke dus mij enorm helpen, ja op dit moment van schrijven gebruik ik ze nog steeds ondanks een negatief advies van mijn tandarts om deze niet te lang t[lees meer...]e gebruiken. Ikzelf heb ook nog diabetes en heb het met mijn behandelaar besproken, en die vond het geen enkel probleem om die te gebruiken, mits het niet te lang ging duren. Als ik deze 3 x daags 400 Mg gebruik slik ik er ook een maagbeschermer bij, om maagproblemen te voorkomen, die had ik destijds ook al voorgeschreven gekregen als je zgn NSAID gaat gebruiken. Daarnaast gebruik ik ook paracetamol naast 500 Mg. En 2 dagen geleden is er wederom 1 kies verwijdert dus zal nog wel even duren voordat dit ook weer genezen is Ja zonder die ibuprofen is het niet uit te houden, dus voor mij een dikke 10.

22-10-2018 | Man | 61
Kiespijn
na 2 dagen was de kiespijn weg. Echter de kuur van 7 dagen eindigde met zware griepverschijnselen maag- darmkrampen en diarree en als gevolg van gewicht/ vochtverlies in jicht in linkervoet. 10 dagen na beëindigen van kuur ontstond maandlange diarree naar door onderzoek bleek darmbacterie clostridium difficile die niet was gedood en was gaan woekeren. een nieuwe antibiotic[lees meer...]akuur was noodzakelijk. Gewichtsverlies was totaal ca 6 kg. Ik kan dit medicijn niet aanbevelen. ca 10 % van de volwassenen heeft deze clostridium bacterie en loopt hiermee risico.

Tradonal

12-05-2018 | Man | 48
tramadol

Sensodyne Tandpasta

19-03-2018 | Man | 64
mondverzorging
Kiespijn
na een paar weken gebruik lijkt de Rapid relief de pittige pijn bij kou en warmte van 1 kies te verminderen

14-02-2018 | Vrouw | 43
Kiespijn
Zenuwpijn kies. Kon wel even opgelost worden met antibiotica. Na 10 dgn tegen plafond geknald te zijn deze voorgeschreven gekregen door tandarts. Niks geholpen maar wel op spoedeisende hulp beland met slokdarmontsteking en het idee dat ik een hartaanval had/benauwd. Op internationale sites wordt gewaarschuwd voor dit middel, in NL niet. Neem het nooit meer!

Arcoxia

29-01-2018 | Vrouw | 27
etoricoxib
Kiespijn
Pijnstilling genomen om kiespijn te onderdrukken. Echter na 3 dagen gestopt omdat ik mijn gedachten naar extreme negativiteit neigen, ik me zeer vermoeid voel en last heb van een opgezette buik.

13-12-2017 | Vrouw | 44
Kiespijn
Een kuur voorgeschreven door de tandarts ivm last hebben van een ontstoken verstandskies. Prima middel en geen bijwerkingen gehad. Inmiddels zijn er drie verstandskiezen getrokken door een kaakchirurg. Uit voorzorg (een uur voor het trekken) wederom dit middel in moeten om ernstige infecties te voorkomen. Geen bijwerkingen gehad.

28-11-2017 | Vrouw | 47
Kiespijn
Het middel werkt uiteindelijk voor de aandoening, toch veel pijnstilling ernaast gebruikt. Wel erg veel bijwerkingen, persoonlijk zou ik dit middel niet aanraden.

Spidifen

07-11-2017 | Man | 33

02-12-2016 | Vrouw | 60
Kiespijn
Ik heb het middel voorgeschreven gekregen vanwege een ontsteking onder een gevulde kies. Ik moet het 5 dagen innemen en zit nu aan dag 3. Al van dag 1 voelde ik me licht in het hoofd en ik kreeg ook een onrustgevoel, ijskoude handen. Dag 2 zelfde klachten en begon er ook nog duizelig bij te worden, loom en slaperig. Voelde 's avonds ook een hoop gerommel in mijn buik. [lees meer...] Om half 1 gaan slapen en rond 3u terug wakker geworden, badend in het zweet. Nog proberen verder te slapen maar dat lukte niet meer, ik was klaarwakker! (terwijl ik toch een hele dag moe en slaperig ben) Dan maar opgestaan en een paar uur later kreeg ik diarree, gepaard met enorme winderigheid. Als ik al die reacties hier lees over darmontsteking door die diarree, dan krijg ik toch wel angst. Ik ga nog wel proberen vol te houden want de pijn aan de kies is na 2 dagen al wel fel verbeterd maar nog niet volledig weg. Maar als de diarree nog erger wordt en ik ondervind narigheid dan ga ik toch stoppen, ik wil niet in het ziekenhuis belanden zoals sommigen hier hebben voorgehad. Conclusie: Neen, ik zal dit middel nooit meer nemen in de toekomst.

15-09-2016 | Vrouw | 31
Kiespijn
Voorgeschreven door de tandarts vanwege enorme kiespijn door wortelpuntonsteking aan ene kies en ontsteking aan verstandskies. Beide kiezen moesten eruit gehaald worden door kaakchirurg, maar deze kon mij niet meteen helpen. Ik kreeg een kuur van 7 dagen en merkte pas na 4 dagen enig verschil (iets minder pijnstillers nodig). Pas op de laatste dag van de kuur sloeg de anti[lees meer...]biotica echt aan en had ik geen pijnstillers meer nodig. Het duurde even, maar was dus zeker wel effectief. Daarnaast heb ik vanaf dag 1 probiotica genomen en heb geen enkele last van bijwerkingen gehad. Mogelijk door de probiotica, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen; ik kan niet vergelijken met andere keren.

31-08-2016 | Vrouw | 18
Kiespijn
Door deze antibiotica had ik binnen 3 dagen een schimmelinfectie te pakken, waar ik nog steeds mee rond loop want de andere zalfjes etc. werken niet. Vreselijk dus. Verder niet meer heel veel pijn gehad aan mijn ontstoken kies.

15-06-2016 | Vrouw | 42
Kiespijn
Kreeg last van een vreselijke pijn aan mijn kies die uitstraalde naar hals, oor en hoofd. Kon niet plat liggen, want dat verhoogde de druk. Veel gekoeld met koude doeken, wat dus duidde op een ontsteking. Had een ontsteking in mijn kaak naast de tandwortel. Tandarts heeft me Amoxicilline voorgeschreven. Naast de kuur heb ik elke 4-5 uur een Ibuprofen 400 mg geslikt, maar h[lees meer...]elaas kon ik daar de pijn niet mee plat krijgen. Slapeloze nachten, ondragelijke pijn en nauwelijks kunnen eten. Kreeg naast alle pijn ook nog eens keelpijn en een droge mond. Ik moest nl. de tabletten oplossen in water en dan innemen. Vreselijke zoet, bah! Tijdens de kuur heb ik niet echt het gevoel gehad dat het beter werd. Ik maar wachten en wachten! Afgelopen week is deze kies getrokken (nu 2 dagen geleden). Hopelijk trekt de ontsteking nu snel weg en kan de boel genezen.

Perio-Aid Mondreiniging

13-06-2016 | Man | 55
mondverzorging

09-09-2015 | Vrouw | 18
Kiespijn
Ibuprofen 600mg in bruisgranulaat mee gekregen na het laten verwijderen van een verstandskies. Leuk dat het met sinaasappel smaak is, maar het lost heel slecht op waardoor t gaat irriteren in de mond en keel. Neem ipv 1 glas ruim 2 glazen om het weg te krijgen. Verder ben ik er heel misselijk van geworden waardoor ik uiteindelijk ook moest overgeven. Het verlicht wel maar [lees meer...]vraag voor de volgende verstandkies verwijdering toch om tabletten.

03-08-2015 | Vrouw | 23
Kiespijn
Kiespijn n.a.v. ontsteking onder mijn kies waar eerder al een wortelkanaalbehandeling is uitgevoerd. Dat moet natuurlijk net gebeuren wanneer ik op het punt sta naar het buitenland te gaan. Amoxicilline voorgeschreven gekregen en de pijn is met 2 dagen verdwenen! Dit medicijn zal vast rommel zijn, maar met een vakantie in het vooruitzicht ben ik absoluut tevreden over de [lees meer...]werking. Nog geen last van bijwerkingen. Maar vergeleken met die afschuwelijke zenuwpijn zou ik ze zo voor lief nemen.

Corsodyl

04-07-2015 | Vrouw | 42
chloorhexidine
Kiespijn
Na kies- extractie spoelen met corsodyl. Het helpt in eerste instantie, maar na 2 a 3 dagen merk ik dat ik pijn in mn mond krijg. Na 4 dagen ivm alveolitis overgegaan op spoelen met waterstofperoxide. Nu, weer 3 dagen later, nog steeds pijn in mijn mond en ook de lymfeklieren.

Brufen

12-06-2015 | Vrouw | 33
Kiespijn
Er zit een sinaasappelsmaak aan wat het aangenamer maakt om in te nemen

OxyContin

02-04-2015 | Vrouw | 31
oxycodon
Kiespijn
Ik heb het gebruikt omdat mijn gehele gebit getrokken moest worden. Nou ik doe het nooit meer na 1 dag van inname kon ik gewoon niet meer na de wc toe. Kreeg er ook geen laxeermiddel bij, dus ik heb moord en brand uitgeschreeuwd op het toilet ik kon mijn ontlasting er gewoon niet uit krijgen. Maar de pers drang bleef er wel, tot bloeden aan toe. Ben er toen direct mee g[lees meer...]estopt, en heb de pijn maar gedragen.

02-04-2015 | Vrouw | 54
Kiespijn
Na trekken van tanden en kiezen voor t plaatsen van een gebitsprothese erg veel pijn gehad. Alleen een dubbele dosis ibuprofen hielp mij.

28-02-2015 | Vrouw | 21
Kiespijn
Mijn verstandskiezen moesten worden verbrokkeld om ze er uit te krijgen door de kaakchirurg en ik heb daar nog 1,5 week een erg nare zeurende pijn van ondervonden. Paracetamol hielp niet. Ibuprofen was het enige wat écht hielp en ik ben blij dat ik dit tot mijn beschikking had. Ik heb 2 dagen wat last gehad van mijn maag maar daarna altijd met een volle maag ingenomen en[lees meer...] nooit geen last meer ondervonden van mijn maag hierdoor.

23-02-2015 | Man | 18
Kiespijn
ik heb erg last van kiespijn en kan het hier door stillen

04-12-2014 | Vrouw | 22
Kiespijn
verstandskiezen laten trekken 3x daags ibuprofen 600 gekregen.. werkt redelijk... weinig pijn nu na 7 uur na de behandeling...

Tramadol

11-11-2014 | Vrouw | 52
tramadol
Kiespijn
Na een week diverse middelen gebruikt wegens heftige pijn na een dramatische verwijdering van verstandskies, de ingreep liep geheel uit de hand en duurde anderhalf uur, kreeg ik tramadol. in eerste instantie geen pijn vermindering. Voor het slapen gaan nam ik nogmaals een pil in nu in combi met paracetamol. Na een paar uur onrustig te hebben geslapen werd ik zeer misseli[lees meer...]jk wakker, klachten draaiduizeligheid, zweten, algehele zwakte en onwel zijn. Druk in het hoofd. Echt hondsberoerd. Zat er over na te denken als het niet minder wordt een hulpdienst te bellen. Voelde me steeds van mijn stokje gaan. Uiteindelijk in slaap gevallen. Klachten zijn nu minder , maar voel me nog steeds niet ok. Voor mij dit nooit meer. Ik vond de reactie nogal extreem.

02-11-2014 | Man | 51
Kiespijn
Na een week van zenuwbehandelingen aan onder en bovengebit en enkele doosjes Ibipruven 400mg weggeslikt te hebben kreeg ik eindelijk antibiotica van mijn tandarts voorgeschreven. Waarom hij zo lang gewacht heeft is mijn vraag, hij was er flink tegen omdat de bijwerkingen niet gering waren volgens hem. Maar als je al een week, dag en nacht, pijn in je mond eet ga je zelfs [lees meer...]spruitjes eten dus slikken die handel voor 5 dagen De enige bijwerkingen die ik in het begin had waren begin van flinke diaree, dag 2 en 3, vanaf dag 5 keelpijn en ruim 2 dagen na het stoppen van de kuur viel het mij op dat normaal voedsel op eens pittig begon te smaken. Een frikadel leek wel een Spaanse peper, een glas frisdrank voelde als een mond vol spelden, droge mond en pijnlijke mondhoeken. Morgen is het dag 5 na het stoppen van de kuur, als de klachten nog zo sterk aanwezig zijn bel ik maar even met mijn huisarts

30-09-2014 | Man | 42
Kiespijn
Nog 1 dagje, en dan zit het weekje slikken erop. Inderdaad 3 keer per dag naar de wc en een giga volle pot creeeren, en een wat rommelige maag, maar dat zijn dan ook de enige bijwerkingen die ik heb. De ontsteking in mijn mond is volledig verdwenen. Wel blij dat ik er straks vanaf ben, want ik kijk uit naar een wijntje.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2423)
Depressie (1970)
Angst & paniekstoornis (1882)
Hoge bloeddruk (1374)
Blaasontsteking (985)