Kiespijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor kiespijn

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: kiespijn

16-02-2024 | Vrouw | 25
Kiespijn

kleine rode bult(en) overal misselijkheid metaalachtige smaak buikklachten slokdarmproblemen maagzuur

Nooit meer. Een pilletje gehad en voelt alsof ik bijna dood ga. Huisartsenpost doet niks omdat de tandarts het heeft voorgeschreven. Nare boel. Krijg geen lucht, overal galbulten, rode vlekken, jeuk, dikke tong, verwardheid, moe, maag en darm klachten waar je van opschrikt en vooral het gevoel hebben dag mn slokdarm wegbrand. Dit moeten ze nooit aan mensen voorschrijven

30-12-2023 | Man | 37
Kiespijn
Kiespijn en bijholteontsteking, na een kuur amoxicilline toch naar de spoedtandarts, schreef wortelkanaalbehandeling voor maar durfde het niet aan op het moment. Toen deze kuur gekregen, de pijn is weg, werkt dus goed alleen door alle slechte recensies weet ik nog niet of ik het ga afmaken.

03-09-2023 | Man | 43
Kiespijn
Voor ontstekingen van mijn kies tandarts deze antibiotica voorgeschreven. Na twee dagen al diarree. Nu 4 weken verder en nog steeds diarree. Probiotica helpt ook niet. Nu ontlasting onderzoek afwachten en hopen voor de best.

29-08-2023 | Vrouw | 49
Kiespijn
Door een kiespijn door de spoedtandarts(mijn tandarts was met vakantie) voorgeschreven. Na drie dagen flink ziek geworden en overgeven en flinke hoofdpijn.

11-08-2023 | Vrouw | 60
Kiespijn
Je bent er suf van vooral als je 600 mg hebt en je moet er 3 op een dag nemen . Je kan meteen hoge dosis niet auto rijden.

26-07-2023 | Vrouw | 27
Kiespijn
Mijn verstandskiezen werden operatiwf verwijderd en ik kreeg oploszakjes van 6oomg mee voor de pijn. Als pijnstiller voor de kies werken ze goed, maar wat wordt je er beroerd van. Misselijk, eten staat enorm tegen en maagdarmen zijn van slag. Het ergste zijn de felle steken in mn borst die steeds weer de kop opsteken en niet willen afzakken en dag en nacht in vlagen doorga[lees meer...]an. Ook nu het 1,5 geleden is dat ik het medicijn nam

17-06-2023 | Man | 25
Kiespijn
Dit medicijn gebruikt voor kiespijn. Werking is matig duurt lang voor deze ook echt zijn werk doet waardoor ik dus na 1 uur de eerste genomen te hebben een ander erbij nam (geen idee of dit kwaad kan misschien daarom wat last van een onrustige maag en darmen) maar ik neem ze niet meer simpelweg omdat dit medicijn met teveel (potentionele) bijwerkingen kan komen en de werki[lees meer...]ng zeer matig is.

31-05-2023 | Man | 52
Kiespijn
Voorgeschreven na wortelkanaalbehandeling van kies met diep gat die gelijk gevuld is. Ik kreeg al snel een bittere smaak die niet meer weg ging, na 2 maal innemen kreeg ik maagpijn en de tweede dag begon de ernstige pijn aan de slokdarm. Apotheek 2 x gebeld maar die leken niet ongerust, en ik kreeg het advies om na inname minimaal 2 uur niet te gaan liggen en minimaal 6 [lees meer...]uur tussen elke inname. Ik zie op tegen iedere inname maar moet gelukkig nog 2 x en heb het dan 7 dagen volgehouden. hopelijk verdwijnen de klachten snel en herstelt alles zonder blijvende schade.

20-10-2022 | Vrouw | 51
Kiespijn
Ik heb een wortelpuntontsteking aan de bovenste kies. De tandarts schreef dit voor omdat ik allergisch ben voor Amoxcicline. Ze zij ook dat deze beter is omdat het ‘tot op het bot’ doordringt. Na drie dosissen werd de kiespijn minder maar kreeg ik wel een dikke pijnlijke bijholte. Deze is nu na vier dagen aan het verdwijnen. Wel slikte ik er ibrupofen bij. Ik kreeg[lees meer...] de kuur voor vijf dagen en er is veel verbetering. De kies laat ik tzt trekken.

Ketoprofen

09-08-2022 | Man | 49
ketoprofen
Kiespijn
Man, 50 jaar destijds. Op vakantie in Italië, ik zag scheel van de kiespijn en een vriendelijke Italiaanse mevrouw gaf mij een stripje ketoprofen (25 mg tabletten). Werkte prima en ik heb meteen een voorraadje gekocht. 1 keer aan mijn zoon (16) gegeven tegen oorpijn vanwege oorontsteking, weer een zeer goede ervaring. Niet te krijgen in Nederland, wel in Duitsland tegen [lees meer...]een recept en in Italië haal je het zonder recept bij de apotheek.

Metronidazol

23-06-2022 | Vrouw | 47
metronidazol
Kiespijn
Ik kreeg dit middel voor 2e keer in 1,5 maand, vanwege een ontsteking bij een kies waar de wortelkanalen vorig jaar waren behandeld. De eerste keer al last van de bijwerkingen, deze keer kreeg deze AntiB icm Amoxiciline , zo blij dat ik nog maar 1 dag hoef, ik ben al week ziek van het werk, en niet door de pijnklachten door kies maar door de medicatie.

12-06-2022 | Man | 62
Kiespijn
Ivm met uitstralende pijn van kies in bot als profylaxe voorgeschreven, kies moet getrokken worden maar moet eerst met bloedverdunnens stoppen, Na de vierde pil enorm brandend gevoel in maag en slokdarm, heeft aantal uren aangehouden. Niet meer genomen morgen arts bellen. Vervelend goedje 8n mijn geval.

24-05-2022 | Man | 58
Kiespijn
tandvleesontsteking,gezwollen tandvlees, en overal huid uitslag op armen en benen.

07-03-2022 | Vrouw | 64
Kiespijn
Ik beveel dit medicijn niet aan, vanwege de bittere galsmaak als bijwerking.deze smaak krijg je op geen enkele manier weg. Ik ben dan ook gestopt met de kuur

Broxil

16-12-2021 | Man | 54
feneticilline
Kiespijn
Voorgeschreven door tandarts i.v.m. ernstige en aanhoudende kiespijn. De tandarts heeft in afwachting van de definitieve wortelkanaalbehandeling bij twee kiezen eerst het zenuwkanaal moeten behandelen. Hoewel dat enige verlichting gaf bleef de kiespijn aanwezig en schreef hij Broxil voor. Om de horror verhalen hier enigszins in balans te brengen: ik (man, gezond, 54) heb t[lees meer...]otaal geen bijwerkingen ervaren. Zelfs niet een beetje misselijk geweest. In het verleden wel eens last gehad van diarree bij gebruik van antibiotica maar ook daarvan had ik deze keer geen last. Enige nadeel was dat de plakkerige capsules in de keel blijven steken. Heb ze daarom meestal met een hap vla of een cracker ingenomen. Dat heeft bij mij de werkzaamheid niet negatief beïnvloed.

08-10-2021 | Man | 46

24-04-2021 | Vrouw | 34
Kiespijn
Hielp tegen kiespijn, echt super. Nam af, waarna ik naar 3 dagen stopte met ibuprofen. Daarna kwam de kiespijn toch weer terug 4 dagen later. Kies had vulling, die was lek (zenuwpijn), daarna is hy gerepareerd en nog steeds zenuwpijn, na 2 weken ineens echte kiespijn. Tandarts ziet niks, vulling zou goed zitten. Nu zit ik hier om 04.00 uur snachts dit verhaal te type[lees meer...]n. Zucht

Claritromycine

12-01-2021 | Vrouw | 72
claritromycine
Kiespijn
Nadat de kuur afgemaakt is blijf ik een vieze smaak in mijn mondhouden. 4 dagen geleden de laatste pil ingenomen maar nog steeds een bittere smaak hoelang gaat dat door?

Diclofenac

18-11-2020 | Vrouw | 55
diclofenac
Kiespijn
Haalt alle kiespijn weg, dat is heerlijk, maar hou rekening met buikkrampen en vol onprettig gevoel later op de dag. Dit gevoel houdt lang aan. Bij mij tot de volgende ochtend. Ontlasting gaat ook moeilijker.

17-09-2020 | Vrouw | 34
Kiespijn
Al herhaaldelijk Clindamycine voorgeschreven gekregen door de tandarts. Ik ben allergisch voor penicilline en dit werkt perfect. Het middel is zeer effectief bij kiespijn, waardoor ik het kan volhouden tot de behandeling bij de tandarts. Soms krijg ik het na een behandeling, om de ontsteking na een wortelkanaalbehandeling helpen op te ruimen. Altijd gegarandeerd pijnloos m[lees meer...]et Clindamycine. De enige bijwerking is diarree op dag 1. Verder niks gemerkt.

29-03-2020 | Man | 67

Bocasan

28-02-2020 | Man | 82
natriumperboraat
Kiespijn
Ik ben 82 en gebruik Bocasan al vele jaren en mijn inmiddels overleden ouders ook. Tegen kiespijn en kleine wondjes in de mond. Ook tegen tandvleesontstekingen. Ik gebruik het zelden omdat ik het niet vaker nodig heb. Helaas ben ik nu aan de laatste zakjes toe. Deze vorm in zakjes is heel handig en goed te bewaren. Soms heb je niet veel nodig. Erg jammer dat het niet meer [lees meer...]verkrijgbaar is. Ik weet geen goed alternatief.

Amoxicilline

17-08-2019 | Man | 38
amoxicilline
Kiespijn
Amoxicilline als antibioticum gekregen tegen ontstoken wortelpunt. Ibuprofen en Nurofen gebruikt in combinatie met paracetamol als pijnstillers. Werkt perfect! Klachten verdwijnen redelijk snel en de bijwerkingen vallen mee. Diarree is vervelend, maar er kan rekening mee gehouden worden.

06-04-2019 | Man | 64
Kiespijn
Nadat er nu 1 week geleden bij mij 2 kiezen zijn getrokken, en ik als pijnstiller paracetamol voorgeschreven had gekregen van de tandarts kwam ik er al snel achter dat die niet hielpen, en ben toen overgestapt op ibuprofen welke dus mij enorm helpen, ja op dit moment van schrijven gebruik ik ze nog steeds ondanks een negatief advies van mijn tandarts om deze niet te lang t[lees meer...]e gebruiken. Ikzelf heb ook nog diabetes en heb het met mijn behandelaar besproken, en die vond het geen enkel probleem om die te gebruiken, mits het niet te lang ging duren. Als ik deze 3 x daags 400 Mg gebruik slik ik er ook een maagbeschermer bij, om maagproblemen te voorkomen, die had ik destijds ook al voorgeschreven gekregen als je zgn NSAID gaat gebruiken. Daarnaast gebruik ik ook paracetamol naast 500 Mg. En 2 dagen geleden is er wederom 1 kies verwijdert dus zal nog wel even duren voordat dit ook weer genezen is Ja zonder die ibuprofen is het niet uit te houden, dus voor mij een dikke 10.

22-10-2018 | Man | 61
Kiespijn
na 2 dagen was de kiespijn weg. Echter de kuur van 7 dagen eindigde met zware griepverschijnselen maag- darmkrampen en diarree en als gevolg van gewicht/ vochtverlies in jicht in linkervoet. 10 dagen na beëindigen van kuur ontstond maandlange diarree naar door onderzoek bleek darmbacterie clostridium difficile die niet was gedood en was gaan woekeren. een nieuwe antibiotic[lees meer...]akuur was noodzakelijk. Gewichtsverlies was totaal ca 6 kg. Ik kan dit medicijn niet aanbevelen. ca 10 % van de volwassenen heeft deze clostridium bacterie en loopt hiermee risico.

Tradonal

12-05-2018 | Man | 48
tramadol

Sensodyne Tandpasta

19-03-2018 | Man | 64
mondverzorging
Kiespijn
na een paar weken gebruik lijkt de Rapid relief de pittige pijn bij kou en warmte van 1 kies te verminderen

14-02-2018 | Vrouw | 43
Kiespijn
Zenuwpijn kies. Kon wel even opgelost worden met antibiotica. Na 10 dgn tegen plafond geknald te zijn deze voorgeschreven gekregen door tandarts. Niks geholpen maar wel op spoedeisende hulp beland met slokdarmontsteking en het idee dat ik een hartaanval had/benauwd. Op internationale sites wordt gewaarschuwd voor dit middel, in NL niet. Neem het nooit meer!

Arcoxia

29-01-2018 | Vrouw | 27
etoricoxib
Kiespijn
Pijnstilling genomen om kiespijn te onderdrukken. Echter na 3 dagen gestopt omdat ik mijn gedachten naar extreme negativiteit neigen, ik me zeer vermoeid voel en last heb van een opgezette buik.

Amoxicilline

13-12-2017 | Vrouw | 44
amoxicilline
Kiespijn
Een kuur voorgeschreven door de tandarts ivm last hebben van een ontstoken verstandskies. Prima middel en geen bijwerkingen gehad. Inmiddels zijn er drie verstandskiezen getrokken door een kaakchirurg. Uit voorzorg (een uur voor het trekken) wederom dit middel in moeten om ernstige infecties te voorkomen. Geen bijwerkingen gehad.