Ervaringen met Clindamycine

clindamycine

Bij  WondroosX

Kaakontsteking (21 meningen)
Kiespijn (19 meningen)
Infectie (wond) (15 meningen)
Bacteriële infectie (13 meningen)
Tandvleesontsteking (8 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Keelontsteking (1 mening)
Vaginale schimmelinfectie (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Antibiotica profylaxe (1 mening)
Blaasontsteking (0 meningen)
Bijholteontsteking (0 meningen)

01-09-2023 | Vrouw | 36
Wondroos
Heel veel bijwerkingen heel vervelend

16-12-2017 | Vrouw | 60
Wondroos
Omdat de behandeling van wondroos en lymfangitis dmv flucloxaciline van 4 x 500mg thuis naar 4 x 1000 mg iv in ziekenhuis niet effectief bleek werd overgegaan op clindamycine 3 x 600 mg iv. Dit bleek na 48 uur goed aan te slaan en wondroos en lymfangitis kwamen onder controle. Eerst 3 dagen iv, daarna oraal tot totaal 15 dagen. Tot zover mijn positieve ervaring met clindm[lees meer...]ycine. Nadelen: Capsules zijn erg groot waardoor 3 x per dag 2 capsules doorslikken met grote hoeveelheid water lastig was. Gedurende 15 dagen met clindamycine behandeld. Dit gaf continue een erg vieze (paracetamol-achtige smaak), waardoor zelf water vies smaakte. Op dag 15 ontstond een allergische reactie beginnend met rode stipjes, die rode vlekken en daarna rode vlakker werden. Na gebruik antihistamine kwam allergische reactie onder controle. Na stop clindamycine bleef zeer frequente diarree en buikpijn aanhouden. Na inleveren feceskweek bleek een clostridium-infectie. Deze werd behandeld met metronidazol gedurende 10 dagen. Aanvankelijk verdwenen de klachten bij zo'n 3 dagen gebruik, maar 3 dagen na stoppen van deze kuur kwamen de klachten terug. Opnieuw kuur van 10 dagen metonidazol. En weer kwamen 3 dagen na het stoppen de klachten terug. Opnieuw een feceskweek ingeleverd en gestart met vancomycine 4 x daags 250 mg waarna afbouwschema van zo'n 5 weken volgt. Onder vancomycine verdwijnen de klachten. Hopelijk blijven de klachten nu eindelijk weg en is clostridiuminfectie nu eindelijk onder controle. Voor mij geen clindamycine meer.

22-07-2021 | Vrouw | 63
Wondroos
Aanvankelijk voor 7 dagen, niet effectief genoeg dus nogmaals 7 dagen. Algehele malleise hierdoor. Na 14 dagen nog niet helemaal over.

24-03-2021 | Vrouw | 23
Wondroos
7 dagen 3x per dag 2 pillen om wondroos te verhelpen. Pillen eerder gehad en weer dezelfde bijwerkingen. Misselijk, diarree en het gevoel dat mijn maag niet meer leeg kan zijn. Om 02:00 de wekker, cracker eten en 2 glazen water drinken om te zorgen dat de medicijnen geen brandend gevoel geven. Nog 4 dagen te gaan op deze medicijnen. De bijwerkingen zijn te overzien, maar w[lees meer...]el heel erg vervelend.

27-12-2020 | Vrouw | 62
Wondroos
Ik kreeg een rood plekje op mijn neus en wang, de volgende dag werd ik wakker met een rood opgezet rechterwang en dikke neus. In het ziekenhuis werd ik van de huisartsenpost naar de eerste hulp gestuurd, wegens ernstige wondroos. Omdat ik allergies ben voor Amoxicilline kon ik geen Antibiotica infuus krijgen en kreeg ik Clindamycine voor 2 weken mee naar huis. Na een p[lees meer...]aar dagen had het al effect alleen werd ik wel misselijk ervan. Nu na een week is mijn gezicht bijna genezen maar heb ik wel pijn in mijn mond , alsof je aften ontwikkeld,ontzettende dorst en buikpijn. Ook steeds een bittere smaak in mijn mond.

16-05-2020 | Man | 48
Wondroos
De eerste 2 dagen deed het niets en toen begon het langzaam te werken. Heb wel de hele dag door hoofdpijn

16-02-2020 | Man | 55
Wondroos
rood, warm opgezwollen boven been met centraal een harde zone van 5cm diameter. in het centrum een klein pustelje( etter blaartje)

29-04-2023 | Vrouw | 52
Wondroos
2 weken geleden heb ik de huisarts gebeld had een zeer rood en zeer pijnlijke rechter been huisarts is bij mij geweest en constateerde wondroos en schreef mij Clindamycine voor 3 x daag 2 capsules van 300 mg. Mijn rechter been was over okay het was nog wel wat rood maar geen pijn meer en ik had 2 weken de kuur afgemaakt 2 dagen later krijg ik wondroos aan mijn linkerbeen d[lees meer...]us weer een zware kuur van 3 x daags 2 capsules daar ben ik nu nog mee bezig ik hoop dat de pijn snel weg gaat slik daarnaast wel paracetamol van 500 mg en ik gebruik cannabisolie mijn linker been is dik en opgezet en rood mijn voet is ook opgezwollen ik kan bijna geen schoen meer aan hebben maar we gaan door met slikken ik ondervind van dit medicijn totaal geen bijwerkingen.

31-07-2019 | Man | 68
Wondroos
ABC weergave: 2 x/week zwemmen ,moeilijk afdrogen-bukken. Water tussen de tenen vooral kleine tenen. Vloer altijd een bron van bacterie. Teen vocht maakt huid week , beetje schimmel rotting water. 26-7-19 21:00 avond rustig aan tafel binnen, ik dacht ik werd gestoken nabij kleine teen links. Echt "au" pijn. Uurtje erna prikt en jeuk. Zat.27-7-19 22:00 rode tenen, 02:[lees meer...]00 pijnlijk rood halve voet vanaf tenen. 03:00 gezwollen voet helemaal rood en paarse tenen. 03:30 contact dokterspost. Komen! Antibiotica gekregen iedere 6 uur 1 caps.500mg Flucloxacilline = (500 fluc) Zondag , Maandag Dinsdag = geen verbetring voet verder gezwollen paars rood en om 07:00 scheenbeen Links en kleine teen recht ook jeuk rood. Dinsdag direct huisarts gebeld kon 11:40 terecht. Co assistente stuurde me gelijk door SEH Rijnstate. daar scheenbeen vlek ziende groter werd.(500 fluc sloeg niet aan) Dinsdag opname ziekenhuis en infush 24 uur Clindamycine (mg?) Woensdag idem. Donderdag idem 15:00 overgestapt op 600 mg caps, Clindamycine vrijdag 26-7-19 ziende verbetering 14:00 ontslagen uit ziekenhuis. (wat blijkt bacterie in scheurtje kleine teen binnengedrongen dat was die "au"pijn week eerder) Vorzetting tot en met 02-8-2019 15:00 met 600mg Clind. iedere 8 uur. 13 augustus controle voet(en) Rijnstate ziekenhuis. (verder iedere dag 3 x wondverzorging tussen de kleine teentjes). ( Heb ook half ademende sokjes gekocht als extra bescherming in deze fase bij de Zeeman) . Je merkt een gevecht tussen de infectie en dit medicijn , je gloeid zeker de eerste 3 a 4 dagen van de kuur van 10. Na 4 a 5 dagen droge huid vooral om de oogkassen , wenkbrauwen, zijkanten oog. (Insmeren) Natuurlijk ruikt je urine. Drinken

31-03-2017 | Man | 64
Wondroos
Ik heb gemiddeld 2 x per jaar last van wondroos. Sinds 2012 wordt er clindamycine voorgeschreven (3 x daags 2 tabletten van 300 mg; de kuur duurt 7 dagen). Na twee dagen bespeur ik al een duidelijke verbetering, met name wat de pijn bij het lopen betreft. Ik heb geen last van bijwerkingen. Ik ben er dan ook zeer tevreden over.

12-01-2023 | Vrouw | 52
clindamycine (150mg)
Wondroos
Ik heb vaker last van wondroos door een ongeval waarbij het been geïnfecteerd raakte met de stafylokokken bacterie. Na 1 dag al verbetering te zien aan het been en koorts gezakt. Na 2 dagen al geen koorts meer en het been gaat zienderogen vooruit. Kuur afmaken en op advies van de huisarts een tablet per dag blijven nemen ter voorkoming van. Geen bijwerkingen. Zeer tev[lees meer...]reden over Clindamycine.