Bij  KiespijnX

Kaakontsteking (15 meningen)
Bacteriële infectie (8 meningen)
Tandvleesontsteking (5 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Wondroos (5 meningen)
Longontsteking (1 mening)
Vaginale schimmelinfectie (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Keelontsteking (0 meningen)
Blaasontsteking (0 meningen)
Bijholteontsteking (0 meningen)
Antibiotica profylaxe (0 meningen)

29-03-2020 | Man | 67

22-10-2018 | Man | 61
clindamycine (600mg)
Kiespijn
na 2 dagen was de kiespijn weg. Echter de kuur van 7 dagen eindigde met zware griepverschijnselen maag- darmkrampen en diarree en als gevolg van gewicht/ vochtverlies in jicht in linkervoet. 10 dagen na beëindigen van kuur ontstond maandlange diarree naar door onderzoek bleek darmbacterie clostridium difficile die niet was gedood en was gaan woekeren. een nieuwe antibiotic[lees meer...]akuur was noodzakelijk. Gewichtsverlies was totaal ca 6 kg. Ik kan dit medicijn niet aanbevelen. ca 10 % van de volwassenen heeft deze clostridium bacterie en loopt hiermee risico.

14-02-2018 | Vrouw | 43
Kiespijn
Zenuwpijn kies. Kon wel even opgelost worden met antibiotica. Na 10 dgn tegen plafond geknald te zijn deze voorgeschreven gekregen door tandarts. Niks geholpen maar wel op spoedeisende hulp beland met slokdarmontsteking en het idee dat ik een hartaanval had/benauwd. Op internationale sites wordt gewaarschuwd voor dit middel, in NL niet. Neem het nooit meer!

02-12-2016 | Vrouw | 60
Kiespijn
Ik heb het middel voorgeschreven gekregen vanwege een ontsteking onder een gevulde kies. Ik moet het 5 dagen innemen en zit nu aan dag 3. Al van dag 1 voelde ik me licht in het hoofd en ik kreeg ook een onrustgevoel, ijskoude handen. Dag 2 zelfde klachten en begon er ook nog duizelig bij te worden, loom en slaperig. Voelde 's avonds ook een hoop gerommel in mijn buik. [lees meer...] Om half 1 gaan slapen en rond 3u terug wakker geworden, badend in het zweet. Nog proberen verder te slapen maar dat lukte niet meer, ik was klaarwakker! (terwijl ik toch een hele dag moe en slaperig ben) Dan maar opgestaan en een paar uur later kreeg ik diarree, gepaard met enorme winderigheid. Als ik al die reacties hier lees over darmontsteking door die diarree, dan krijg ik toch wel angst. Ik ga nog wel proberen vol te houden want de pijn aan de kies is na 2 dagen al wel fel verbeterd maar nog niet volledig weg. Maar als de diarree nog erger wordt en ik ondervind narigheid dan ga ik toch stoppen, ik wil niet in het ziekenhuis belanden zoals sommigen hier hebben voorgehad. Conclusie: Neen, ik zal dit middel nooit meer nemen in de toekomst.

21-04-2013 | Vrouw | 43
Kiespijn
Kaakchirurg geweest en Clindamicine voorgeschreven gekregen.Na 3 dgn begon de huid uitslag, toch doorgeslikt, kuur niet geheel afgemaakt omdat het brandende jeuk ging geven. Huisarts gegaan en heb allergie tabletten (Levocetirizine) gekregen en zalf, werkt dit niet, dan moet ik aan de Prednison. Nu 10 dgn na de clindamicine nog steeds vol huid uitslag en blaasjes achter op[lees meer...] de tong,opgezette rode keel.De dokter zei, dat het een zware antibiotica is met vaak bijwerkingen. Mag absoluut nooit meer dit geneesmiddel omdat de allergie dan nog heftiger zou kunnen zijn. Hoop ellende ervan dus!

09-03-2013 | Vrouw | 47
Kiespijn
moet clindamycine nemen na het verwijderen van een verstandskies. Vreselijke maagproblemen, vieze smaak, slokdarmirritaie. zie uit naar het einde van de kuur, nog twee dagen te gaan

11-06-2012 | Vrouw | 38
Kiespijn
Ik heb zojuist weer mijn doses ingenomen, direct erna voelde ik een enorme golf van brandend maagzuur opkomen. Snel de rennies gepakt. Dit gaf geen verlichting. Een beker warme melk met honing. Bij de eerste slok was het net of mijn slokdarm wegbrandde. Zit nu al een half uur extreem rechtop het is iets gezakt maar durf niet te gaan liggen uit angst voor weer zo'n golf. Ik[lees meer...] voel namleijk dat het nog niet weg is. Dit moet niet zo doorgaan.

28-01-2012 | Vrouw | 64
Kiespijn
Wegens allergie voor peniciline voorgeschreven door de tandarts na twee wortelkanaalbehandelingen. Erg moe en slappe spieren. Soms ook hoofdpijn. Onzeker met fietsen.

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum