metronidazol

Bacteriële infectie (27 meningen)
Tandvleesontsteking (17 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Kaakontsteking (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Ontsteking (mond) (1 mening)

30-04-2020 | Vrouw | 34
Bacteriële infectie
Dit is de 2e keer dat ik dit geneesmiddel voorgeschreven heb gekregen. De eerste keer had ik een lichte metaalsmaak maar verder nauwelijks bijwerkingen. Deze keer is het echter geheel anders, overdag heb ik het gevoel alsof ik “zweef”, s’avonds na de 2e pil word ik ineens emotioneel, heb ik het gevoel alsof ik niet op de wereld ben en heb ik zeer heftige dromen waar ik uit[lees meer...] ontwaak en dan een zeer onrustig gevoel heb. Ik zou bijna de kuur niet meer af willen maken, want ondanks dat het middel zeer effectief is vind ik de bijwerkingen zeer vervelend.

04-03-2020 | Vrouw | 17

16-12-2019 | Man | 30
Giardiasis
Dit is mijn 2e kuur. De eerste kuur leek aanvankelijk te werken tegen de giardia parasiet in mijn darmen. Ik heb me na de 1e kuur twee maanden superfit gevoeld. Helaas kwamen de symptomen van giardia terug en zit ik momenteel halverwege mijn 2e kuur. Ik keek er ook tegen op n.a.v. de lijst met bijwerkingen, maar dit valt bij mij enorm mee. De giardia symptomen werden na 2 [lees meer...]dagen al minder. Wel heb ik een flinke metaalsmaak in m'n mond en minder eetlust. Ook nu en dan duizelig of slap in de benen, maar dit kan ook een giardia symptoom zijn. Ik slik tegelijkertijd probiotica pillen van Lucovitaal (Kruidvat, etc.) en heb ook het idee dat dit wel helpt tegen bijwerkingen.

29-08-2019 | Vrouw | 37
Bacteriële infectie
Geen fijne tabletten ivm de bijwerkingen, maar werkte wel goed bij mij. Had last van ernstige diarree, maagpijn en schimmel op mijn tong. De bijwerkingen verdwenen wel snel nadat de kuur was afgelopen.

07-05-2019 | Vrouw | 26
Bacteriële vaginose
In 1x 4 pillen geslikt. Je wordt er inderdaad misselijk en duizelig van..maar het werkt uitstekend. De bijwerken blijven ongeveer 3 dagen na weeën. Heb het ooit ook een week moeten slikken maar dan heb je echt 1 tot 2 weken last van de bijwerkingen dus je kan beter in 1x 4 pillen slikken.

14-02-2019 | Vrouw | 50
Bacteriële infectie
Na het lezen van alle onderstaande ervaringen durfde ik bijna niet aan de kuur te beginnen, maar in verband met een overgroei van bacterien in de darm, moest ik wel. Ik vind de ervaringen echt iets overtrokken. ik heb Beetje last gehad van metaalsmaak, eerste 3 dagen. soms wat afwezig, en lichte downperiode. beetje pijn in buik. maar zeker niet zulke zware bij werkingen al[lees meer...]s hieronder beschreven, al is de ene mens de ander niet, middel kan gewoon gebruikt worden, als is het een iets sterkere antibiotica met wat lichte, voorbijgaande klachten. De effectiviteit is nog afwachten

14-09-2018 | Vrouw | 27
Bacteriële vaginose
4 tabletten in 1x ingenomen. Na ca. 6 uur begon de ellende. Hele nacht wakker geweest wegens misselijkheid, braken. Gevoel alsof ik zwaar aan de drugs zat en het helemaal fout ging. Paniekaanval en onrust. Om het uur wakker, niet kunnen opstaan wegens vermoeidheid die het ook nog veroorzaakt. Een heel naar antibioticum.

29-08-2018 | Vrouw | 35
Bacteriële vaginose
Ik heb dit voorgeschreven gekregen vanwege bacteriële vaginose. De 4 tabletten in 1x innemen bij de lunch. De hele dag ontzettend vieze smaak in mijn mond gehad, werd er echt gek van! Na avondeten bleef dit hetzelfde, vond het geen metaalsmaak maar zurig. Volgende ochtend was de vieze smaak verdwenen. Verder geen bijwerkingen gehad. Dus viel alles mee!

15-07-2018 | Man | 33
Bacteriële vaginose
Mn vrouw kreeg deze voorgeschreven ivm bacteriële vaginose. Als partner werd geadviseerd om het ook te gebruiken. Een kuur van 7 dagen met 2x daags zo'n tablet. Na dag 1 voelde ik me wat vreemd wat ik niet kan omschrijven. Dat werd gelukkig wel minder. Tevens viel het me op dat ik zo vaak moest plassen, erg irritant omfat ik 's nachts nooit hoef normaliter. Dan ook nog de [lees meer...]onhandige tijd om in te nemen, er moet exact 12 uur tussen zitten waardoor ik 's avonds verplicht wat moet gaan eten want je moet het tijdens of na een maaltijd innemen. Ik slik en heb nooit wat dus ben sowieso wat huiverig met medicatie maar dit is echt troep.ik weet dus ook niet of het heeft geholpen want ik had geen klachten.

16-12-2017 | Vrouw | 60
Darmproblemen - diarree
Ivm Clostridium dif infectie - ontstaan door clindamycine tijdens ziekenhuisopname - behandeld met kuur van 10 dagen metronidazol. Bij gebruik van zo'n 3 dagen verdwenen de klachten. Maar 3 dagen na het stoppen van de kuur kwamen de klachten weer terug. Opnieuw behandeld met een kuur van 10 dagen metronidazol. Ook nu verdwenen de klachten na 3 dagen. En ook nu kwamen de kl[lees meer...]achten 3 dagen na het stoppen van de kuur weer terug. Dus in eerste instantie effectief, maar uiteindelijk niet van de klachten af. Bij het 2e recidief opnieuw een feceskweek ingeleverd en overgegaan tot behandeling met vancomycine.

24-11-2017 | Vrouw | 18
Bacteriële vaginose
Het middel werkt heel doeltreffend, dat zeker. De vaginose is zo goed als weg, in ieder geval een stuk verminderd en minder stinkend. Moest eenmalig 4 tabletten nemen, dit 's avonds voor het slapen na wat eten gedaan. De ochtend erna toen ik wakker werd voelde ik me heel beroerd. Twee dagen amper iets kunnen doen, met moeite twee uurtjes van huis weggekund...

13-10-2017 | Vrouw | 29
Bacteriële vaginose
Metaal smaak, misselijk, licht in mijn hoofd, uitgeput/moe, paniek/ angst gevoelens, sombere stemming. Heb ook keihard mijn hoofd gestoten tegen de muur blijkbaar door dat ik "warrig" er van word of mijn coördinatie minder is. Nog nooit zo veel bijwerkingen gehad, want heb het eerder gehad en dan ben ik enkel moe, misselijk en een vieze smaak... Denk dat je stemming en gem[lees meer...]oedstoestand ook bepalend zijn voor de bijwerkingen. Geur is vrijwel direct weg.

18-11-2021 | Vrouw | 51
metronidazol (500mg)
Reden: dientamoebe fragilis Waarschijnlijk melden zich hier met name mensen die gierend veel bijwerkingen hebben. De bijsluiter moet je ook snel scannen en daarna wegleggen, anders durf je niet meer. Ik ben een van de blijkbaar weinigen die weinig last van bijwerkingen heeft. Dat kan dus ook. Even twee weken geen alcohol. Dat kan voor niemand kwaad. Na dag 1 al geen [lees meer...]buikkrampen meer.

17-06-2021 | Vrouw | 23
Bacteriële infectie
Ik heb het gekregen voor bacteriële vaginose. Ik moest 2 x 2 tabletten innemen. Ik heb eerst 2 voor het slapengaan genomen om 20.00 uur en 12 uur later om 08.00 uur de volgende dag. Dit hebben ze geadviseerd om bijwerkingen te verminderen. Ik was erg bang door alle horrorverhalen, maar uiteindelijk viel het erg mee. Ik had wel erge spierpijn in mijn benen en een beetje ver[lees meer...]moeid. Na 2e en laatste dosis had ik last van mijn darmflora… maar goed dat zijn dingen die niet beangstigend zijn. Drink vooral geen alcohol en dan komt het goed! Ik ben van mijn probleem nu af.

12-05-2021 | Vrouw | 42
Tandvleesontsteking
paradontitis. ontstekingen in de mond zijn minder geworden; alleen lippen vd mond droog

04-03-2021 | Vrouw | 31
Bacteriële vaginose
Na het lezen van de verhalen een beetje bang geworden. 's Avonds na het eten 4 pillen genomen en geen last gehad. Na een week kwam de bacterie helaas terug en heb ik nog een kuur van 4 pillen gehad. Hierna was het weg. Geen bijwerkingen afgezien van een iets verstoorde darmflora.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum