metronidazol

Bacteriële infectie (32 meningen)
Tandvleesontsteking (18 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Kaakontsteking (5 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Bacteriële parotitis (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)
Ontsteking (mond) (1 mening)

05-12-2020 | Vrouw | 38
Bacteriële vaginose
Gisteravond ingenomen dus over het effect kan ik nog weinig zeggen maar wil even alle horror verhalen wat bijstellen. Ik moest er 4 in 1x innemen. I zorgde dat ik goed had gegeten en heb ze rond 19.00 ingenomen. Na een half uur kreeg ik het erg warm, beetje duizelig en een iet wat misselijk gevoel. Maar als dat alles is vind ik het een prima medicijn

15-10-2020 | Vrouw | 35
Bacteriële vaginose
Na het afmaken van kuur begon de vervelende bijwerkingen misselijkheid ziek voelen vooral ochtenden niet lekker voelen en slecht horen met een oor

24-09-2020 | Vrouw | 22
Bacteriële vaginose
Metronidazol tegen Vaginose. Binnen 6 maanden kwam het terug.

27-06-2020 | Vrouw | 33
Helicobacter pylori
De eerste dag van inname voelde ik na twee uur meteen draaierig en niet goed,ik heb de hele week in bed gelegen omdat ik gewoon niet normaal kon functioneren. De klap kwam pas nadat ik klaar was, hartkloppingen,gevoel van flauwvallen, heel erg trillen, veel zweten wat een rot medicijn zeg!.

08-05-2020 | Man | 20
Darmontsteking
Het is nu dag 4, en ik voel me helemaal niet goed. Geen eetlust, super misselijk en enorm moe. Heb ook bijna geen kracht in mijn armen. Ik heb normaal helemaal niet zo veel last van bijwerkingen van medicijnen, maar bij dit medicijn wel. Niet fijn. Ik ga overleggen of ik iets anders kan krijgen want dit is niet fijn. Zelf ben ik nog niet klaar met de kuur. Maar er wordt ge[lees meer...]lukkig gezegd dat wanneer de kuur klaar is, de klachten snel afnemen. Dus we gaan het zien

30-04-2020 | Vrouw | 34
Bacteriële infectie
Dit is de 2e keer dat ik dit geneesmiddel voorgeschreven heb gekregen. De eerste keer had ik een lichte metaalsmaak maar verder nauwelijks bijwerkingen. Deze keer is het echter geheel anders, overdag heb ik het gevoel alsof ik “zweef”, s’avonds na de 2e pil word ik ineens emotioneel, heb ik het gevoel alsof ik niet op de wereld ben en heb ik zeer heftige dromen waar ik uit[lees meer...] ontwaak en dan een zeer onrustig gevoel heb. Ik zou bijna de kuur niet meer af willen maken, want ondanks dat het middel zeer effectief is vind ik de bijwerkingen zeer vervelend.

04-03-2020 | Vrouw | 17

16-12-2019 | Man | 30
Giardiasis
Dit is mijn 2e kuur. De eerste kuur leek aanvankelijk te werken tegen de giardia parasiet in mijn darmen. Ik heb me na de 1e kuur twee maanden superfit gevoeld. Helaas kwamen de symptomen van giardia terug en zit ik momenteel halverwege mijn 2e kuur. Ik keek er ook tegen op n.a.v. de lijst met bijwerkingen, maar dit valt bij mij enorm mee. De giardia symptomen werden na 2 [lees meer...]dagen al minder. Wel heb ik een flinke metaalsmaak in m'n mond en minder eetlust. Ook nu en dan duizelig of slap in de benen, maar dit kan ook een giardia symptoom zijn. Ik slik tegelijkertijd probiotica pillen van Lucovitaal (Kruidvat, etc.) en heb ook het idee dat dit wel helpt tegen bijwerkingen.

29-08-2019 | Vrouw | 37
Bacteriële infectie
Geen fijne tabletten ivm de bijwerkingen, maar werkte wel goed bij mij. Had last van ernstige diarree, maagpijn en schimmel op mijn tong. De bijwerkingen verdwenen wel snel nadat de kuur was afgelopen.

07-05-2019 | Vrouw | 26
Bacteriële vaginose
In 1x 4 pillen geslikt. Je wordt er inderdaad misselijk en duizelig van..maar het werkt uitstekend. De bijwerken blijven ongeveer 3 dagen na weeën. Heb het ooit ook een week moeten slikken maar dan heb je echt 1 tot 2 weken last van de bijwerkingen dus je kan beter in 1x 4 pillen slikken.

14-02-2019 | Vrouw | 50
Bacteriële infectie
Na het lezen van alle onderstaande ervaringen durfde ik bijna niet aan de kuur te beginnen, maar in verband met een overgroei van bacterien in de darm, moest ik wel. Ik vind de ervaringen echt iets overtrokken. ik heb Beetje last gehad van metaalsmaak, eerste 3 dagen. soms wat afwezig, en lichte downperiode. beetje pijn in buik. maar zeker niet zulke zware bij werkingen al[lees meer...]s hieronder beschreven, al is de ene mens de ander niet, middel kan gewoon gebruikt worden, als is het een iets sterkere antibiotica met wat lichte, voorbijgaande klachten. De effectiviteit is nog afwachten

14-09-2018 | Vrouw | 27
Bacteriële vaginose
4 tabletten in 1x ingenomen. Na ca. 6 uur begon de ellende. Hele nacht wakker geweest wegens misselijkheid, braken. Gevoel alsof ik zwaar aan de drugs zat en het helemaal fout ging. Paniekaanval en onrust. Om het uur wakker, niet kunnen opstaan wegens vermoeidheid die het ook nog veroorzaakt. Een heel naar antibioticum.

29-08-2018 | Vrouw | 35
Bacteriële vaginose
Ik heb dit voorgeschreven gekregen vanwege bacteriële vaginose. De 4 tabletten in 1x innemen bij de lunch. De hele dag ontzettend vieze smaak in mijn mond gehad, werd er echt gek van! Na avondeten bleef dit hetzelfde, vond het geen metaalsmaak maar zurig. Volgende ochtend was de vieze smaak verdwenen. Verder geen bijwerkingen gehad. Dus viel alles mee!

15-07-2018 | Man | 33
Bacteriële vaginose
Mn vrouw kreeg deze voorgeschreven ivm bacteriële vaginose. Als partner werd geadviseerd om het ook te gebruiken. Een kuur van 7 dagen met 2x daags zo'n tablet. Na dag 1 voelde ik me wat vreemd wat ik niet kan omschrijven. Dat werd gelukkig wel minder. Tevens viel het me op dat ik zo vaak moest plassen, erg irritant omfat ik 's nachts nooit hoef normaliter. Dan ook nog de [lees meer...]onhandige tijd om in te nemen, er moet exact 12 uur tussen zitten waardoor ik 's avonds verplicht wat moet gaan eten want je moet het tijdens of na een maaltijd innemen. Ik slik en heb nooit wat dus ben sowieso wat huiverig met medicatie maar dit is echt troep.ik weet dus ook niet of het heeft geholpen want ik had geen klachten.

16-12-2017 | Vrouw | 60
Darmproblemen - diarree
Ivm Clostridium dif infectie - ontstaan door clindamycine tijdens ziekenhuisopname - behandeld met kuur van 10 dagen metronidazol. Bij gebruik van zo'n 3 dagen verdwenen de klachten. Maar 3 dagen na het stoppen van de kuur kwamen de klachten weer terug. Opnieuw behandeld met een kuur van 10 dagen metronidazol. Ook nu verdwenen de klachten na 3 dagen. En ook nu kwamen de kl[lees meer...]achten 3 dagen na het stoppen van de kuur weer terug. Dus in eerste instantie effectief, maar uiteindelijk niet van de klachten af. Bij het 2e recidief opnieuw een feceskweek ingeleverd en overgegaan tot behandeling met vancomycine.

23-05-2022 | Vrouw | 50
Giardiasis
Gebruik voor giardia. Na 2 dagen kreeg ik kast van bijwerkingen. Angst, depressieve en suïcidale gevoelens en opgejaagd. Na 4 dagen lukte het niet meer om te slapen. Alleen maar huilen. Ik ben totaal mezelf niet door dit spul. Misschien gezien de ernst van de bijwerkingen om te kiezen voor de 3 keer 4 inane in plaats van 7 dagen. 3 dagen is te overzien.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum