metronidazol

Bacteriële infectie (24 meningen)
Tandvleesontsteking (16 meningen)
Darmontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Kaakontsteking (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Ontsteking (mond) (1 mening)

28-03-2018 | Vrouw | 26
Bacteriële infectie
Een kuur van 3x daags 500mg voorgeschreven voor 10 dagen. Vreselijke eerste dagen gehad: buikkrampen, misselijkheid (steeds net niet tegen braken aan), diarree, moe, somberheid en geen eetlust. Af en toe ook last van mijn coördinatie (evenwicht). Nog nooit zo heftig gereageerd op een antibioticum. Sinds vandaag (6 dagen verder) wat minder bijwerkingen: rommelige maag [lees meer...]maar nog wel heel moe. Ik zal blij zijn als de kuur afgelopen is.

27-03-2018 | Vrouw | 39
Bacteriële vaginose
Bijwerkingen gelezen, was eerst een beetje huiverig om het in te nemen. Wat gegeten toen de vier tabletten ingenomen. Geen bijwerkingen op wat moeheid en duf zijn na. Ik had het idee dat de pijn de uren erna wat veregerde. Nacht geslapen en bij het wakker worden merkte ik dat de pijn 50% minder was, ook geen afscheiding meer. Eindelijk dit na er ongeveer een half jaar mee [lees meer...]te hebben gelopen en op ibuprofen te hebben geleefd

16-03-2018 | Vrouw | 23
Bacteriële vaginose
Het werkt wel dit medicijn maar het is echt geen pretje, zit nu op de 5de dag van inname en hou het bijna niet vol. Ontzettend misselijk, gevoel hebben van flauwvallen, hele vieze smaak in mijn mond, en het ergste onrust... zeker geen aanrader..

24-02-2018 | Vrouw | 41
metronidazol (500mg)
Medicijn voorgeschreven gekregen voor baarmoederontsteking. Al meteen na 1e dag last van metaalsmaak, misselijkheid en na enkele dagen griepgevoel, duizelig, licht in hoofd. Nog geen idee of het effectief is. Gister laatste ingenomen.Blij dat ik klaar ben met de kuur en hopelijk snel van de bijwerkingen verlost. Ik hoop ze niet nog een keer te moeten innemen!

30-01-2018 | Vrouw | 23
Misselijkheid, metaalsmaak, gewichtsverlies

19-12-2017 | Vrouw | 35
Bacteriële vaginose
Eenmalig 4 tabletten 500 mg ingenomen. Normaal heb ik bij bijna iedere antibiotica bijwerkingen. Misselijkheid, hoofdpijn, darmklachten. Zodra t op de bijsluiter benoemd staat dan ben ik wel van de partij. Nu helemaal geen last gehad. Tot nu toe (24h na inname) tevreden.

16-12-2017 | Vrouw | 60
Darmproblemen - diarree
Ivm Clostridium dif infectie - ontstaan door clindamycine tijdens ziekenhuisopname - behandeld met kuur van 10 dagen metronidazol. Bij gebruik van zo'n 3 dagen verdwenen de klachten. Maar 3 dagen na het stoppen van de kuur kwamen de klachten weer terug. Opnieuw behandeld met een kuur van 10 dagen metronidazol. Ook nu verdwenen de klachten na 3 dagen. En ook nu kwamen de kl[lees meer...]achten 3 dagen na het stoppen van de kuur weer terug. Dus in eerste instantie effectief, maar uiteindelijk niet van de klachten af. Bij het 2e recidief opnieuw een feceskweek ingeleverd en overgegaan tot behandeling met vancomycine.

10-12-2017 | Vrouw | 16
metronidazol (250mg)
Mijn dochter van 16 is met Metronazidol behandeld tegen een darmparasiet; de dieetamoebe. Ze heeft weinig bijwerkingen gehad, een beetje misselijk op dag 2 en een gevoelloze dikke lip op dag 9. Helaas heeft de behandeling niet gewerkt. De parasiet is er nog.

28-11-2017 | Vrouw | 35
metronidazol (500mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
ik zelf ben niet echt huiverig om medicatie in te nemen,als der zoveel negatieve ervaringen op het internet over staan, Nergens zie ik nou iets super positiefs staan, Ik had echt zoiets door al het lezen,word ik dood ziek! Niks is minder waar, ik nam de 4 tabletten in 1 x in,en ben alleen een beetje moe ervan geworden,en heel even een vies smaakje in me mond geproeft[lees meer...] toen ik wkr werd,Thats all!!!! Het kan dus ook allemaal heel anders gaan. Bij voorhand stres je hem al door zulke reactie’s te hebben gelezen, Maar ik kan jullie vertellen, Het is echt geen troep,klachten zijn gelijk verdwenen, En je voelt je weer Vrouw down under, En Dat door 4 wonder pilletjes!!!!!

24-11-2017 | Vrouw | 18
Bacteriële vaginose
Het middel werkt heel doeltreffend, dat zeker. De vaginose is zo goed als weg, in ieder geval een stuk verminderd en minder stinkend. Moest eenmalig 4 tabletten nemen, dit 's avonds voor het slapen na wat eten gedaan. De ochtend erna toen ik wakker werd voelde ik me heel beroerd. Twee dagen amper iets kunnen doen, met moeite twee uurtjes van huis weggekund...

02-11-2017 | Vrouw | 57
Darmontsteking
Heftige darmontsteking waterdun zwarte ontlasting, kolieken, doodziek. Nu, na 2 dagen al een ongelofelijk verschil! Dit is idd een paardenmiddel, maar het ongedierte in m'n darmen wordt uitgeroeid! Een vreselijke bacteriéle infectie. Het werkt!

30-10-2017 | Vrouw | 32
Bacteriële infectie
Ik snap dat als je iets als negatief hebt ervaren, het wilt delen met anderen. Maar door alle negatieve reacties die ik hier lees over het gebruik van metronidazol durfde ik het bijna niet meer in te nemen. Dit was achteraf nergens voor nodig! Natuurlijk is het troep. Gelukkig had ik geen bijwerkingen!

24-10-2017 | Vrouw | 46
Darmontsteking
Deze medicatie door specialist voorgeschreven gekregen vanwege darmparasiet Dientamoeba Fragilis en jarenlange darmklachten die alleen maar toenamen. Ooit is aangegeven dat mijn klachten veroorzaakt werden door een spastische darm (tegenwoordig PDS genoemd). Vanwege de negatieve ervaringen met deze medicatie en het feit dat het medicijn niet bij iedereen het gewenste effec[lees meer...]t heeft, was ik erg huiverig om te starten met de kuur. Mede op advies van apotheker géén alcohol genomen voor/tijdens/na kuur. Bijwerkingen vond ik echt minimaal en absoluut te verwaarlozen. Ik had 1 doel met deze kuur en dat was het elimineren van de parasiet. Bijna 3 weken geleden was kuur afgelopen en sindsdien ben ik verlost van mijn klachten, ik weet niet wat mijn overkomt en ben er gelukkig mee! Liever 10 dagen niet 100% fit dan mijn leven lang met een ongewenste parasiet in mijn darmen lopen met alle klachten van dien. Mensen, laat u niet altijd leiden en in nadelige zin beïnvloeden door wat u op het internet leest.

13-10-2017 | Vrouw | 29
Bacteriële vaginose
Metaal smaak, misselijk, licht in mijn hoofd, uitgeput/moe, paniek/ angst gevoelens, sombere stemming. Heb ook keihard mijn hoofd gestoten tegen de muur blijkbaar door dat ik "warrig" er van word of mijn coördinatie minder is. Nog nooit zo veel bijwerkingen gehad, want heb het eerder gehad en dan ben ik enkel moe, misselijk en een vieze smaak... Denk dat je stemming en gem[lees meer...]oedstoestand ook bepalend zijn voor de bijwerkingen. Geur is vrijwel direct weg.

13-09-2017 | Vrouw | 48
Eileiderontsteking
Geen problemen gehad met dit medicijn, helemaal geen bijwerkingen ervaren. Gezien het advies geen alcohol gebruikt, verder geen aanpassingen hoeven doen. De kuur heeft bij mij gewerkt, de klachten zijn verholpen.

03-09-2017 | Man | 25
metronidazol (500mg)
Kuur gehad van 4 pillen gedurende 3 dagen. Alleen donker kleurige plas als bijwerking en droge mond, maar dat laatste pas 24 uur na de laatste pil dus zou ook van iets anders kunnen zijn. Overigens is het middel absoluut niet met alcohol te combineren. Ik heb tijdens de kuur een biertje van 0,5 procent alcohol gedronken waarna het leek of ik een badtrip van drugs kreeg. He[lees meer...]le rare gedachtes, wereld duizelde en viel bijna om terwijl ik stil stond. Wil me niet voorstellen hoe het zou zijn geweest als ik een normaal biertje had genomen.