Ervaringen met Metronidazol

metronidazol

Bacteriële infectie (35 meningen)
Tandvleesontsteking (20 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Kaakontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Bacteriële parotitis (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Ontsteking (mond) (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)

08-06-2020 | Vrouw | 55
metronidazol (500mg)
Pelvic inflammatory disease (PID)
Had na dag 1 meteen verlichting klachten, daarna paar nachten nachtmerries, huilen, piekeren, depersonalisatie, maar... ik reageer meestal eerst heftig op (vooral dit soort) medicatie. Ben nogal HSP. Doorgezet, na paar dagen alweer blijer, wel beetje moe, maar dat was ik al door bacterie, volledige kuur diarree, lastig, maar gaf wel lekker ‘opruimgevoel. nu klaar, twee wek[lees meer...]en afgemaakt. Voel me veel beter, liep er achteraf al minstens half jaar mee, maar dacht niet aan PID. Conclusie: voor mij iig erg goed middel, als je ook heftige verschijnselen hebt, zou ik wel dag of 3 proberen, als de bijwerkingen zo heftig blijven, dan teruggaan en ander proberen. Nb: ik loop vrij veel lange afstanden, paar keer per week, kon altijd zo opstaan uit stoel of bed, nu na twee weken kuren ( en wel gelopen maar iets minder) zo stijf als een plank. Steken in vooral schouders, armen, gewoon helemaal vast alles. Na even lopen wel beter. Heet iemand deze bijwerking? Het wordt nu langzaam beter, staat trouwens ook wel in bijsluiter. Heftig middel maar als je volhoudt wel zeer effectief.

07-06-2020 | Vrouw | 45
Bacteriële vaginose
Ik heb in 1 keer 4 tabletten ingenomen in de avond na een stevige maaltijd. Ik werd een beetje moe en misselijk maar verder niks. In de loop van de volgende dag kreeg ik een ijzersmaak in mijn mond. Door te eten/kauwen kon ik de smaak onderdrukken. Nog wat moe maar ik kon gewoon auto rijden. Heb wel rustig aan gedaan doe dag na alle horror verhalen hier te hebben gelezen. [lees meer...] In de avond kreeg ik een extraatje: schimmel op de tong. Deze is na 3 dagen verdwenen. Na een week, geen steken in de onderbuik en afscheiding is minder.

08-05-2020 | Man | 20
metronidazol (250mg)
Darmontsteking
Het is nu dag 4, en ik voel me helemaal niet goed. Geen eetlust, super misselijk en enorm moe. Heb ook bijna geen kracht in mijn armen. Ik heb normaal helemaal niet zo veel last van bijwerkingen van medicijnen, maar bij dit medicijn wel. Niet fijn. Ik ga overleggen of ik iets anders kan krijgen want dit is niet fijn. Zelf ben ik nog niet klaar met de kuur. Maar er wordt ge[lees meer...]lukkig gezegd dat wanneer de kuur klaar is, de klachten snel afnemen. Dus we gaan het zien

30-04-2020 | Vrouw | 34
Bacteriële infectie
Dit is de 2e keer dat ik dit geneesmiddel voorgeschreven heb gekregen. De eerste keer had ik een lichte metaalsmaak maar verder nauwelijks bijwerkingen. Deze keer is het echter geheel anders, overdag heb ik het gevoel alsof ik “zweef”, s’avonds na de 2e pil word ik ineens emotioneel, heb ik het gevoel alsof ik niet op de wereld ben en heb ik zeer heftige dromen waar ik uit[lees meer...] ontwaak en dan een zeer onrustig gevoel heb. Ik zou bijna de kuur niet meer af willen maken, want ondanks dat het middel zeer effectief is vind ik de bijwerkingen zeer vervelend.

04-03-2020 | Vrouw | 17

22-02-2020 | Vrouw | 28
Bacteriële vaginose
quetiapine 50 mg en venlafaxine 75 mg samen gebruikt met 2 keer per dag 500 mg metronidazol heb last van extreme verwardheid, angst, depersonalisatie en derealisatie gehad

31-01-2020 | Vrouw | 23
Bacteriële infectie
Na dag één gelijk geen last meer van vieze geurtjes. Ik heb geen last gehad van bijwerkingen. Super tevreden dus in tegenstelling tot alle andere meningen.

26-01-2020 | Vrouw | 56
Tandvleesontsteking
Na goed reinigen van de pockets bij de mondhygiëniste moest ik op de dag van behandeling starten met de kuur Metronidazal voor 7 dagen. Na het lezen van alle akelige bijwerkingen was ik op mijn hoede maar ik helemaal heb geen last gehad van bijwerkingen . Zo kan het dus ook :)

11-01-2020 | Vrouw | 24
Bacteriële infectie
Iemand ervaring met alcohol en dit medicijn? Heb geen last van bijwerking. Wel beetje vermoeid maar niet misselijk ofzo

09-01-2020 | Man | 45
Tandvleesontsteking
Normaliter geen bijwerkingen van antiobiotica maar wel met Metronidazol al na 1 dag. Koortsig, hoofdpijn, duizelig. Werd naar mijn idee erger. Na googlen lees ik nu dat Metronidazol geen goede combi is met Propylene Glycol. Juist dit ingredient zit in mijn voorgeschreven mondspoelmiddel. De beschreven bijwerkingen van deze combi komen sterk overeen met die van mij beha[lees meer...]lve het braken.. Toeval of zou dit echt een slechte combi zijn? Ik hoop dat ze hier onderzoek naar gaan doen..

09-01-2020 | Vrouw | 50
metronidazol (250mg)
Kaakontsteking
door een onstoken kies kreeg ik een kaakonsteking. de tandarts schreef mij antibiotica voor, maar die hielp niet. Hij heeft er toen metronizadol bij gedaan. deze sloeg ook niet meteen aan, maar uiteindelijk wel. Ik was wat huiverig voor de vele bijwerkingen die ik hier gelezen had, maar heb persoonlijk geen enkele bijwerking ervaren. ik was vooral blij dat de ontsteking m[lees meer...]inder werd. Misschien scheelt het ook dat ik verder in goede gezondheid ben.

16-12-2019 | Man | 30
Giardiasis
Dit is mijn 2e kuur. De eerste kuur leek aanvankelijk te werken tegen de giardia parasiet in mijn darmen. Ik heb me na de 1e kuur twee maanden superfit gevoeld. Helaas kwamen de symptomen van giardia terug en zit ik momenteel halverwege mijn 2e kuur. Ik keek er ook tegen op n.a.v. de lijst met bijwerkingen, maar dit valt bij mij enorm mee. De giardia symptomen werden na 2 [lees meer...]dagen al minder. Wel heb ik een flinke metaalsmaak in m'n mond en minder eetlust. Ook nu en dan duizelig of slap in de benen, maar dit kan ook een giardia symptoom zijn. Ik slik tegelijkertijd probiotica pillen van Lucovitaal (Kruidvat, etc.) en heb ook het idee dat dit wel helpt tegen bijwerkingen.

07-11-2019 | Vrouw | 44
Tandvleesontsteking
Niet prettig . Kreeg (angio) oedeem aan mijn oog. Staat echter niet in de bijsluiter. Ben na 2 tabletten moeten stoppen

16-10-2019 | Vrouw | 48
metronidazol (500mg)
Het effect van het medicijn moet ik nog maar afwachten. Ik had geen klachten, maar wel de bacterie. Geen maag- darmklachten gehad door gebruik van Yakult iedere morgen, tenminste dat zegt mijn mondhygiënist (wie weet zonder Yakult ook wel geen maag- darmproblemen....). Maar de andere bijwerkingen werden naarmate de kuur vorderde erger met uiteindelijk ook lichte misselijk[lees meer...]heid erbij. Al met al was het wel goed te doen. Ik heb goed kunnen functioneren met deze medicatie. Maar wat heb ik tegen deze kuur opgezien met alle verhalen op dit forum.

29-08-2019 | Vrouw | 37
Bacteriële infectie
Geen fijne tabletten ivm de bijwerkingen, maar werkte wel goed bij mij. Had last van ernstige diarree, maagpijn en schimmel op mijn tong. De bijwerkingen verdwenen wel snel nadat de kuur was afgelopen.

22-08-2019 | Man | 25
Bacteriële vaginose
Ik had hem maandag 10 uur in de ochtend 4 pillen in genomen van 500 Mg. Veder geen bijwerkingen de gehele dag. De volgende dag (dinsdag) ree ik in de ochtend naar duinrel en toen ik uit stapte voelde ik mij super licht in mijn hoofd, met of ik zweef.. en ook misselijk. Er is een vriend naar duinrel gekomen om terug te rijden aangezien ik dat niet durfte. Later kwam een ij[lees meer...]zersmaak in mijn mond, de volgende dag was ik nog steeds duizelig en misselijk, en voelde me erg down ik wilde alleen maar slapen.. ik wil dat ik uitwerkt, wat een kut spul is dit, ik neem het nooit meer.. Kan iemand mij vertellen wanneer de bijwerkingen minder werden zit nou op dag 3 en voel nog van alles wat niet klopt..