metronidazol

Bacteriële infectie (24 meningen)
Tandvleesontsteking (16 meningen)
Darmontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Kaakontsteking (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Ontsteking (mond) (1 mening)

22-08-2017 | Vrouw | 30
Chlamydia
Donderdag gestart met 500mg metronidazol icm met 400 gram ofloxacine, meteen paniekaanval, dag erna heel suf en futloos ook misselijk en metaalsmaak in de mond, dot bleef aanhouden. Terug naar de huisarts geweest na 6 dgn want ik hield t niet meer vol en heb nu een ander kuurtje, ik moest per direct stoppen gezien de ernst v d bijwerkingen.

18-08-2017 | Vrouw | 28
Bacteriële infectie
Algehele bacteriële infectie, darmen, vaginaal, longen. Wondjes die niet genezen. Kuur voor 7 dagen 2x dd 500 Mg. Dag 1 gelijk duizelig en misselijk. Metaaldraad vanaf moment inname aanwezig. Vaginale klachten na dag 1 verminderd, mijn wondjes leken ook ineens te genezen. (Van 8 weken gele korst, oppervlakkig en normale rode korst) Longen; het ophoesten gaat makkelijker, m[lees meer...]inder groen sputum. Wel enorme steken in mijn buik, aankijken ivm acute pancreatitus. In de avond algehele rode uitslag op mijn lichaam, gepaard met koortsaanvallen, zakt wel weer af. Klachten zijn wel aanzienlijk verminderd, bijwerkingen wegen bij minder zwaar dan de reden van gebruik!

13-08-2017 | Vrouw | 58
Darmontsteking
Vreselijk medicijn. Veel last van de bijwerkingen: misselijk, hoofdpijn, vieze smaak in de mond, vermoeid en haaruitval. Helaas voor de tweede keer voorgeschreven gekregen, omdat ik na de eerste kuur van 10 dagen na een paar dagen weer ziek werd. Medicijn had dus de eerste keer niet voldoende geholpen. Voorgeschreven voor darmparasiet. Dit medicijn wens ik, na deze kuur i[lees meer...]s gedaan, nooit meer in te nemen.

07-08-2017 | Vrouw | 37
Darmontsteking
Vanwege een darmparadiet (dientamoebe-fragilis) deze troep voorgeschreven gekregen vd huisarts. 3x daags 750 mg, 10 dagen lang. Dit is dag 4, maar of ik het afmaak weet ik niet. Ben erg moe, geen energie. Daarnaast hoofdpijn, duizelig, misselijk en mn hoofd er niet bij kunnen houden. Ontzettend suf. Bah ben er nog nooit zo ziek van geweest.

06-08-2017 | Vrouw | 44
Bacteriële infectie
Na de horror verhalen zag ik er erg tegenop om dit medicijn te gebruiken. Maar toch maar gestart. Vandaag mijn laatste dag. Ik heb een kuur van 3 dagen: 1 x per dag 4 tabletten van 500 mg. Heb helemaal geen bijwerkingen....alleen is mijn urine wat donkerder van kleur maar verder voel ik mij prima! Dus zo zie je maar.....gelukkig zijn er ook positieve verhalen over dit medi[lees meer...]cijn! Merk ook al een positief effect op mijn darmen gelukkig!

28-07-2017 | Vrouw | 30
Bacteriële vaginose
Nadat ook ik bang gemaakt was door alle negatieve verhalen, toch maar de medicijnen gepakt. Daarom hier ook mijn positieve ervaringen. Moet er wel bij zeggen dat ik antibiotica gewoon grote rommel vind. Maar dat terzijde. Werkt perfect en geen enkele bijwerking! Dus ook ik zou zeggen laat je niet bang maken.

18-07-2017 | Vrouw | 43
metronidazol (250mg)
Ivm parasiet in darmen voorgeschreven. Eens maar nooit meer. 6 van de 7 dagen beroerd gevoeld. Nog niet duidelijk of het geholpen heeft.

21-06-2017 | Vrouw | 18
Bacteriële vaginose
Lieve iedereen, anderhalve week geleden was ik per ongeluk met mijn tampon in slaapgevallen, waardoor ik bacteriële vaginose had opgelopen. Mijn symptomen kwamen direct overeen met die van internet . Ik had eerst Multi gyn actueel gehaald bij de drogist. Dit zorgde ervoor dat de jeuk wegging, maar niet de geur en afscheiding helaas. Toch maar naar de huisarts gegaan. Die g[lees meer...]af mij Metronidazol. Ik was erg bang voor de bijwerkingen, omdat er veel negatieve ervaringen op internet stonden . Maar verrassend genoeg geen enkele bijwerking . Heel chill. Gewoon goed en veel eten van te voren, dat helpt heel erg. Maar het medicijn werkte heel goed. Na 1 dag was de geur verdwenen en de afscheiding werd in de loop van de dagen veel minder. Fijn om weer zonder nare geur te kunnen rondlopen, door zo'n simpele oplossing. Niet zelf aankloten met vaginale douches of cremepjes. De huisarts heeft er meer verstand van. Dus ga er heen. Je hoeft je nergens voor te schamen. Maar kortom: makkelijk om in te nemen en heel effectief. Blij met het resultaat en 0 bijwerkingen

27-05-2017 | Man | 41
Kaakontsteking
Voorgeschreven gekregen ivm beginnende kaakonsteking na wortelkanaal behandeling. Na twee dagen effect duidelijk merkbaar na vijf dagen onsteking verdwenen. Geen enkele last van bijwerkingen gehad. Heb me strikt aan het onthouden van alcohol gehouden, hoe lastig ook, maar deze bijwerkingen lijken zeer serieus te zijn.

21-05-2017 | Vrouw | 67
Bacteriële infectie
Een zeer vervelende ervaring. De eerste dag al misselijk. De tweede dag kwam er hoofdpijn bij en duizeligheid, diarree had ik van het begin af aan. Derde dag trillen en gevoel van flauwvallen, slapen is moeilijk. En nu moet ik nog twee dagen. Ik hoop dat het helpt, maar ik heb grote twijfel !

14-05-2017 | Man | 29
Tandvleesontsteking
Na 7 weken aanhoudend lokale tandvlees ontsteking kreeg ik 15 van deze tabletten mee. 3x1 per dag gedurende 5 dagen. Eerste 3 dagen dacht ik appeltje eitje. Alleen de urine was anders van kleur. De 4de dag in de middag voelde ik mij duizelig en misselijk. In de avond nam dit toe. Ik wist niet of ik antibiotica had gebruikt of keiharde drugs. Helemaal in de war en super mis[lees meer...]selijk. 5de dag last van diarree en aanhoudende misselijheid. Ook wederom in de war en kon geen normale gesprekken voeren met mensen. Kassamedewerkers keken me raar aan. Al met al zeer nare bijwerkingen. Hiervoor kreeg ik terug, rustige tandvlees.

26-03-2017 | Vrouw | 25
Bacteriële vaginose
4 tabletten in 1x genomen. Na een uurtje beetje duizelig en verward, maar ging na half uur al weg. Verder geen enkele bijwerking, behalve een beetje moe zijn, en de bacteriele vaginose is in 1 dag al weg! Bijzonder effectief dus. Erg tevreden. Mijn tip: na innemen gewoon even een dag rust nemen, zo krijg je volgens mij de minste bijwerkingen.

26-02-2017 | Vrouw | 35
metronidazol (500mg)
Ik was erg sceptisch over dit medicijn, omdat ik overal las dat het niet werkt tegen de darmparasiet Dientamoebe fragiles. De bijwerkingen begonnen bij mij rond de zesde dag, wat vooral de metaalsmaak betrof. Ik had ook buikpijn, maar dat lijkt me logisch als een medicijn strijd tegen darmparasieten. Na de kuur voelde ik me redelijk goed, vooral omdat de klachten verminder[lees meer...]de. Nu twee weken later merk ik pas dat mijn weerstand weer een stukje minder is, omdat je darmflora toch is aangetast. Maar wat ik niet verwacht had is gebeurd, de darmparasiet is weg! Ik heb er wel een zetmeel-arm dieet bij gedaan, 10 dagen ervoor en gedurende de kuur. Dan merk je al dat de klachten van de parasiet afnemen.

23-02-2017 | Vrouw | 25
Bacteriële vaginose
In eerste instantie nergens last van. Een paar uur later (op het werk) onwijs veel hoofdpijn, slap voelen, misselijk, verminderde eetlust, trillen.

19-02-2017 | Vrouw | 29
Bacteriële vaginose
Eenmalig 4 tabletten van 500 mg voorgeschreven gekregen. Paar uur later zeer beroerd, niet gelijk gerelateerd aan de medicatie. Gezocht op internet en zag dat er soortgelijke klachten zijn bij het gebruik van dit medicijn. Nog nooit heb ik bijwerkingen gehad van medicijnen en heb al aardig wat gebruikt maar bij dit reageer ik erg heftig, tevens ook nooit ziek kan me niet h[lees meer...]eugen wanneer ik de griep heb gehad. Nu erg last van misselijkheid, licht/afwezig gevoel in hoofd, geen eetlust, "slappe" benen, zeer futloos, algehele malaise en een ontzettend vieze smaak in mijn mond wat niet weg te krijgen is en niet bevorderlijk is voor je eetlust. Moet wel zeggen dat het medicijn bijzonder effectief is de klachten zijn nu al aanzienlijk minder!

07-02-2017 | Vrouw | 53
Bacteriële vaginose
het is 16 dagen geleden dat ik de 7e vaginale zetpil nam tegen een heftige lang bestaande bacteriële vaginose. Mij was niet verteld en het stond ook niet in de bijsluiter, dat dit een antibioticum is en ik weet dat ik meestal heftig reageer op antibiotica. Ik kreeg diarree, was direct de eerste ochtend na de eerste zetpil (de avond ervoor) duizelig en traag en de derde na[lees meer...]cht werd ik ziek en moest ik 3 dagen bed houden, hoge koorts 39,9. De infectie is weg, maar ik loop nog steeds te tollen op mijn benen, ben een paar keer gevallen, kan nog steeds niet goed nadenken en ben traag en extreem moe. Ben met probiotica begonnen, iets wat ik vóór de start met een antibioticum moet doen! Voel me nog steeds slecht en ga de hulp van de huisarts inroepen. dit kan niet langer zo.