Ervaringen met Metronidazol

metronidazol

Bacteriële infectie (35 meningen)
Tandvleesontsteking (20 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Kaakontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Bacteriële parotitis (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Ontsteking (mond) (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)

27-01-2021 | Vrouw | 23
Vaginale schimmelinfectie
Na de bijwerkingen te hebben gelezen erg bang om in te brengen. Voor het slapen gaan ingebracht. Na een uur wakker geworden van helse pijn. Dit kwam door jeuk en een branderig gevoel. Meteen onder de douche gestaan om te spoelen. Hielp niet. Ook natte washanden en doeken geprobeerd ook zonder effect. Plassen was een hel!!!! Ontzettend branderig gevoel daar beneden. Na +- 1[lees meer...]0 uur gingen de bijwerkingen afnemen. Voor mij NOOIT meer dit medicijn!!!

09-01-2021 | Vrouw | 40
Bacteriële vaginose
Moet nog 1 dag dan heb ik er 7 dagen opzitten. 2x daags 500mg. Als je het tijdens of na de maaltijd inneemt heb je nergens last van. De eerste paar dagen merk je een beetje raar gevoel in de maag maar als je dan wat eet is dat weer over. Verder wel een vieze smaak in de mond maar geen andere vervelende bijwerkingen. En dat terwijl ik het doodeng vond om dit medicijn te[lees meer...] nemen. Of het helemaal weg is weet ik nog niet. Want heb nog geen gemeenschap gehad. De geur kwam alleen vrij tijdens gemeenschap.

05-12-2020 | Vrouw | 38
Bacteriële vaginose
Gisteravond ingenomen dus over het effect kan ik nog weinig zeggen maar wil even alle horror verhalen wat bijstellen. Ik moest er 4 in 1x innemen. I zorgde dat ik goed had gegeten en heb ze rond 19.00 ingenomen. Na een half uur kreeg ik het erg warm, beetje duizelig en een iet wat misselijk gevoel. Maar als dat alles is vind ik het een prima medicijn

12-11-2020 | Vrouw | 35
Vaginale schimmelinfectie
Vanwege aanhoudende schimmelinfectie kreeg ik eenmalig 4 tabletten voorgeschreven. Na een dag kreeg ik als bijwerking allemaal rode bulten in de vagina. Dit werden vervolgens blaasjes. Inmiddels dag 4 na inname van metronidazol en ik heb pijn bij het plassen vanwege de kapotte blaasjes en de vocht die hieruit komt.

03-11-2020 | Vrouw | 37
Bacteriële vaginose
Vreselijk middel de 1e 3 dagen nergens last van, nouja wat buikpijn en hoofdpijn. Maar sinds gisteren enorm misselijk tegen braken aan, duizelig en een wankel en draaierig gevoel. Nachtmerrie terwijl ik wakker was?! Niet kunnen slapen en uren lang liggen rillen en trillen in bed. Gevoel van onwerkelijkheid, lijkt een wazig stoned gevoel alsof ik stijf van de drugs sta [lees meer...]maar ik heb nog nooit drugs gebruikt.. dit is hel, zo naar de huisarts en hopen dat ik mag stoppen ermee, ik ben pas op de helft van de kuur. Vandaag niks ingenomen uit angst en omdat ik moest deelnemen aan het verkeer en moest werken.

15-10-2020 | Vrouw | 35
Bacteriële vaginose
Na het afmaken van kuur begon de vervelende bijwerkingen misselijkheid ziek voelen vooral ochtenden niet lekker voelen en slecht horen met een oor

12-10-2020 | Vrouw | 26
Bacteriële vaginose
ik heb dit medicijn maanden geleden geslikt en ik had nergens last van en de klachten waren de volgende dag al over. nu heb ik het een week geleden weer moeten slikken en ik heb de rest van de dag boven de wc gehangen. verschrikkelijke bijwerkingen. kan niet meer functioneren al een week niet en continu misselijk kan er niks van eten. ik vind het bizar hoe lang de bijwerki[lees meer...]ngen na de laatste dosis nog aanhouden. lig er nog steeds van in bed

24-09-2020 | Vrouw | 22
Bacteriële vaginose
Metronidazol tegen Vaginose. Binnen 6 maanden kwam het terug.

26-08-2020 | Vrouw | 25
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik kreeg deze antibiotica voor groenige afscheiding. En ik nam deze antibiotica in combinatie met amoxcilline voor een blaasontsteking. Dit kon samen volgens de arts, nou niet dus. Kotsmisselijk, hartkloppingen, opgeblazen buik, diarree, en het ergste van alles DEREALISATIE! Dit gevoel in mei 2019 ook al mee moeten maken na flink alcohol gebruik. Xanax gekregen en gelukki[lees meer...]g ging het hiermee weg. Nu opnieuw aan de Xanax. Dit is de derde dag. Ik merk nog niet echt verschil, maar dit zou 4 a 5 dagen kunnen duren. Ik heb net een nieuwe baan waar ik me ziek voor heb moeten melden. Gelukkig heb ik een hele lieve vriend en ouders die er voor mij zijn. Ik mag mijn vriend in de hemel prijzen. Zonder hem wist ik het helemaal niet meer. Sinds maandag thuis, niks anders dan bankhangen en veel slapen. En als ik wakker word hoop ik steeds weer dat ik mijzelf weer ben.. angstaanjagend eng rot gevoel! Ik neem NOOIT meer antibiotica, al moet ik daarvoor 3 weken putjes scheppen, het is vieze rommel!

19-08-2020 | Man | 41
Infectie (mond)
Twee weken geleden kreeg ik tijdens de vakantie in Frankrijk last van een ontstoken kies. Letterlijk alle tandartsen in de omgeving waren met vakantie. Via een lokale huisarts kreeg ik een kuurtje Metrodinazol voorgeschreven. Amoxicilline had de voorkeur, maar hier ben ik overgevoelig voor. Het kuurtje beviel uitstekend. Vandaag slik ik de laatste pil. Ik merk een iets [lees meer...]verminderde eetlust, misschien een klein beetje duf, maar het mag allemaal geen naam hebben. Probleemloze gebruikerservaring voor mij. Dik tevreden.

06-08-2020 | Vrouw | 56
metronidazol (500mg)
Ik had Dientamoeba fragilis in mijn dikke darm. Heb een kuur van 10 dagen 3 keer 500 mg gehad. Ik las op de site alleen maar slechte ervaringen met metronidazole Aurobindo. Tot mijn verbazing heb Ik geen last van mijn kuur gehad behalve een bittere smaak(metaal) in mijn mond, zelfs ging mijn dagelijkse verplichtingen prima ook sporten. Vanaf de eerste dag heb ik een ver[lees meer...]betering gevoel gehad. Nu even afwachten dat de parasieten niet zou terug komen!

05-08-2020 | Vrouw | 31
Bacteriële vaginose
Ik heb 4 tabletten in 1 keer ingenomen. Kreeg als tip mee een goede bodem te leggen qua voeding. Ik denk dat dat wel heeft geholpen. Ben wel wat vermoeider maar onbekend of dat met deze kuur te maken heeft.

04-08-2020 | Vrouw | 82
metronidazol (500mg)
Ik gebruik dit medicijn ruim een week en voel me erg beroerd.Ik ben net een zombi ben misselijk , heb schimmelinfectie en kan amper lopen vanwege spierpijn. Geen prettig middel dus. Ook heb ik nachtmerries sinds ik dit slik.

27-06-2020 | Vrouw | 33
Helicobacter pylori
De eerste dag van inname voelde ik na twee uur meteen draaierig en niet goed,ik heb de hele week in bed gelegen omdat ik gewoon niet normaal kon functioneren. De klap kwam pas nadat ik klaar was, hartkloppingen,gevoel van flauwvallen, heel erg trillen, veel zweten wat een rot medicijn zeg!.

08-06-2020 | Vrouw | 36
Darmontsteking
Mijn ervaring met metronidazol is vreselijk. Nooit ga ik meer deze troep nemen. Zoveel bijwerkingen niet normaal ,ik lig de hele dag op bed kan niet eens functioneren . Nu sinds de 3e dag van de medicatie koorts in de avond . Ik heb een parasiet in de darmen . Ik moet tot woensdag dit nemen ,ik probeer het door te zetten maar this is hell wie ervaart dit ook zo ?

08-06-2020 | Vrouw | 55
metronidazol (500mg)
Pelvic inflammatory disease (PID)
Paniekaanval na nachtmerries , huilen out of the blue, depersonalisatie, derealisatie, diarree, misselijk, wazig zien, minder goed horen. spierpijn, gewrichtspijn , moe. Mijn genoemde klachten waren gelukkig na een dag of 4 minder, wel bleef diarree, spier-en gewrichtspijn. Dat is nieuw voor mij, lees dat dit erbij hoort en langzaam weer verdwijnt. Ben nu 5 dagen na kuu[lees meer...]r langzaam minder stijf. Even een kanttekening: vaak krijg je bij deze kuur ook ‘OFLOXACINE’ , in mijn geval 2x 2 200 pch, hierbij kunnen ook veel van bovengenoemde klachten ontstaan, met name de spieren en gewrichten. Toch blij dat ik afgemaakt heb, na ongeveer half jaar ‘vervelend voelen’ en nooit aan PID gedacht, terwijl ik het 8 jaar geleden ook heb gehad..., nu weer lekker in mijn vel. De pijn in gewrichten en spieren zullen nog wel helemaal verdwijnen. Heftige medicatie, maar werkt goed.