metronidazol

Bacteriële infectie (32 meningen)
Tandvleesontsteking (18 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Kaakontsteking (5 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Bacteriële parotitis (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)
Ontsteking (mond) (1 mening)

20-09-2018 | Vrouw | 28
Bacteriële vaginose
De geur en incidintele jeuk(vooral in de ochtend) waren weg binnen 2/3 dagen. Was alleen wel zeer misselijk op dag 1. Daarna verminderde het, ook de andere bijwerkingen. Na een week kreeg ik er helaas wel als kado bij: een candida schimmelinfectie.. 😁!! Ik weet niet wat erger was, de geur van vaginose of de jeuk van candida. Nu weer een capsule voor candida. En tegelijker[lees meer...]tijd aan de antibiotica voor een andere kutinfectie, Chlamydia. Weer misselijk etc. Feestje wel.

14-09-2018 | Vrouw | 27
Bacteriële vaginose
4 tabletten in 1x ingenomen. Na ca. 6 uur begon de ellende. Hele nacht wakker geweest wegens misselijkheid, braken. Gevoel alsof ik zwaar aan de drugs zat en het helemaal fout ging. Paniekaanval en onrust. Om het uur wakker, niet kunnen opstaan wegens vermoeidheid die het ook nog veroorzaakt. Een heel naar antibioticum.

10-05-2022 | Vrouw | 26
metronidazol (1g)
Keelontsteking
De antibiotica heb ik meegekregen na een kleine ingreep van mijn keelabces. Na gebruik van de pillen heb ik een virus opgelopen. Of misschien opeens hooikoorts gekregen door de antibiotica, want ik kamp nu met brandende ogen en jeukende keel en loopneus. Hiervoor nooit eerder klachten ervaren.... mijn smaakpapillen zijn nier in orde. Het alles smaakt nog steeds zout.. [lees meer...] ik had ook andere antibiotica moeten innemen.. metronidazol tegelijkertijd. het heeft effect gehad op vaginale schimmel.

23-04-2022 | Vrouw | 26
metronidazol (500mg)
Ik was superblij dat eindelijk de oorzaak van het probleem gevonden was , ik bleek een ontsteking te hebben op m'n baarmoederhals. En kreeg ik dus deze medicijnen voorgeschreven. Ik voelde mok de eerste 5dagen prima en toen begon ik mij erg depressief te voelen , moe en duizelig. Werd de laatste dag van de kuur echt slaapdronken wakker en dat bevoel bleef de hele dag. [lees meer...] Nu 1 dag zonder en het gaat nog niet top. Hopelijk wordt het snel beter.

04-02-2021 | Vrouw | 26
Vaginale schimmelinfectie
1 maal daags 7 dagen 500 mg. Ik voelde me helemaal prima todat ik de reacties op internet las haha. Ik kan wel wat hebben dus ga niet klagen over van alles en nog wat. Wel merkte ik op dat ik wat vermoeider ben, slapen was wat onrustiger en ik was iets emotioneler. Een aantal huilbuien gehad terwijl ik die in geen 5 jaar kan herinneren. Maar dan weet ik nu dat het da[lees meer...]arvan is. En iets minder eetlust. Maarja ik zie dat als een voordeel ben toch bezig met afvallen ;) Vind de reacties hier wel erg negatief. Vond het persoonlijk reuze meevallen! Maar ben ook nooit zo'n klager Dus eng die horor verhalen hier! Of het werkt is een 2e.. daar moet ik nog achter komen.

12-10-2020 | Vrouw | 26
Bacteriële vaginose
ik heb dit medicijn maanden geleden geslikt en ik had nergens last van en de klachten waren de volgende dag al over. nu heb ik het een week geleden weer moeten slikken en ik heb de rest van de dag boven de wc gehangen. verschrikkelijke bijwerkingen. kan niet meer functioneren al een week niet en continu misselijk kan er niks van eten. ik vind het bizar hoe lang de bijwerki[lees meer...]ngen na de laatste dosis nog aanhouden. lig er nog steeds van in bed

07-05-2019 | Vrouw | 26
Bacteriële vaginose
In 1x 4 pillen geslikt. Je wordt er inderdaad misselijk en duizelig van..maar het werkt uitstekend. De bijwerken blijven ongeveer 3 dagen na weeën. Heb het ooit ook een week moeten slikken maar dan heb je echt 1 tot 2 weken last van de bijwerkingen dus je kan beter in 1x 4 pillen slikken.

28-03-2018 | Vrouw | 26
Bacteriële infectie
Een kuur van 3x daags 500mg voorgeschreven voor 10 dagen. Vreselijke eerste dagen gehad: buikkrampen, misselijkheid (steeds net niet tegen braken aan), diarree, moe, somberheid en geen eetlust. Af en toe ook last van mijn coördinatie (evenwicht). Nog nooit zo heftig gereageerd op een antibioticum. Sinds vandaag (6 dagen verder) wat minder bijwerkingen: rommelige maag [lees meer...]maar nog wel heel moe. Ik zal blij zijn als de kuur afgelopen is.

26-08-2020 | Vrouw | 25
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik kreeg deze antibiotica voor groenige afscheiding. En ik nam deze antibiotica in combinatie met amoxcilline voor een blaasontsteking. Dit kon samen volgens de arts, nou niet dus. Kotsmisselijk, hartkloppingen, opgeblazen buik, diarree, en het ergste van alles DEREALISATIE! Dit gevoel in mei 2019 ook al mee moeten maken na flink alcohol gebruik. Xanax gekregen en gelukki[lees meer...]g ging het hiermee weg. Nu opnieuw aan de Xanax. Dit is de derde dag. Ik merk nog niet echt verschil, maar dit zou 4 a 5 dagen kunnen duren. Ik heb net een nieuwe baan waar ik me ziek voor heb moeten melden. Gelukkig heb ik een hele lieve vriend en ouders die er voor mij zijn. Ik mag mijn vriend in de hemel prijzen. Zonder hem wist ik het helemaal niet meer. Sinds maandag thuis, niks anders dan bankhangen en veel slapen. En als ik wakker word hoop ik steeds weer dat ik mijzelf weer ben.. angstaanjagend eng rot gevoel! Ik neem NOOIT meer antibiotica, al moet ik daarvoor 3 weken putjes scheppen, het is vieze rommel!

22-08-2019 | Man | 25
Bacteriële vaginose
Ik had hem maandag 10 uur in de ochtend 4 pillen in genomen van 500 Mg. Veder geen bijwerkingen de gehele dag. De volgende dag (dinsdag) ree ik in de ochtend naar duinrel en toen ik uit stapte voelde ik mij super licht in mijn hoofd, met of ik zweef.. en ook misselijk. Er is een vriend naar duinrel gekomen om terug te rijden aangezien ik dat niet durfte. Later kwam een ij[lees meer...]zersmaak in mijn mond, de volgende dag was ik nog steeds duizelig en misselijk, en voelde me erg down ik wilde alleen maar slapen.. ik wil dat ik uitwerkt, wat een kut spul is dit, ik neem het nooit meer.. Kan iemand mij vertellen wanneer de bijwerkingen minder werden zit nou op dag 3 en voel nog van alles wat niet klopt..

11-01-2020 | Vrouw | 24
Bacteriële infectie
Iemand ervaring met alcohol en dit medicijn? Heb geen last van bijwerking. Wel beetje vermoeid maar niet misselijk ofzo

27-09-2021 | Vrouw | 23
Bacteriële infectie
Ik heb dit medicijn gebruikt omdat ik last had van bacteriële vaginose. 2x per dag 500mg. 7 dagen. Ik had een van de eerste dagen last van buikpijn en misselijkheid. Later kreeg ik al meer last van mijn emoties. Prikkelbaar en steeds maar huilen zonder reden. Ik voelde me er wel depri door.

17-06-2021 | Vrouw | 23
Bacteriële infectie
Ik heb het gekregen voor bacteriële vaginose. Ik moest 2 x 2 tabletten innemen. Ik heb eerst 2 voor het slapengaan genomen om 20.00 uur en 12 uur later om 08.00 uur de volgende dag. Dit hebben ze geadviseerd om bijwerkingen te verminderen. Ik was erg bang door alle horrorverhalen, maar uiteindelijk viel het erg mee. Ik had wel erge spierpijn in mijn benen en een beetje ver[lees meer...]moeid. Na 2e en laatste dosis had ik last van mijn darmflora… maar goed dat zijn dingen die niet beangstigend zijn. Drink vooral geen alcohol en dan komt het goed! Ik ben van mijn probleem nu af.

08-05-2021 | Vrouw | 23
Bacteriële infectie
Ik ben zeer te spreken over dit medicijn. Ik was op dag 2 al van mijn klachten af. Natuurlijk heb ik de kuur gewoon netjes afgemaakt. De enige bijwerking die ik had was een andere smaak in mijn mond. Maar dit stond al in de bijsluiter dat dit kon gebeuren. Ik vond dit totaal niet hinderlijk. Erg blij dat ik nu van mijn klachten af ben!

27-01-2021 | Vrouw | 23
metronidazol (250mg)
Vaginale schimmelinfectie
Na de bijwerkingen te hebben gelezen erg bang om in te brengen. Voor het slapen gaan ingebracht. Na een uur wakker geworden van helse pijn. Dit kwam door jeuk en een branderig gevoel. Meteen onder de douche gestaan om te spoelen. Hielp niet. Ook natte washanden en doeken geprobeerd ook zonder effect. Plassen was een hel!!!! Ontzettend branderig gevoel daar beneden. Na +- 1[lees meer...]0 uur gingen de bijwerkingen afnemen. Voor mij NOOIT meer dit medicijn!!!

31-01-2020 | Vrouw | 23
Bacteriële infectie
Na dag één gelijk geen last meer van vieze geurtjes. Ik heb geen last gehad van bijwerkingen. Super tevreden dus in tegenstelling tot alle andere meningen.