metronidazol

Bacteriële infectie (32 meningen)
Tandvleesontsteking (18 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Kaakontsteking (5 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Bacteriële parotitis (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)
Ontsteking (mond) (1 mening)

12-10-2018 | Vrouw | 23
Bacteriële vaginose
Ik durfde het medicijn eerst niet in te nemen. Tijdens mijn verblijf in de VS, werd bij mij chlamydia gevonden en de dokter vond dat ik wat meer afscheiding had dan normaal. Hierom kreeg ik antibiotica voor chlamydia mee en metronidazol (500 mg, 2 per dag voor 1 week). Hij gaf mij de medicatie mee, voordat de testresultaten binnen waren. Ik hoopte dat al mijn klachten[lees meer...] weg zouden gaan door enkel de inname van de chlamydia antibiotica, maar dit was niet het geval: de afscheiding (en vooral de geur) verdween, maar mijn onderbuikpijn bleef na twee weken toch aanwezig en werd zelfs erger. Door alle slechte reviews, wist ik niet wat ik moest doen. Toch besloot ik metronidazol in te nemen, omdat ik bang was dat ik een eierstokkenontsteking zou oplopen. Ik ben zo blij dat ik de antibiotica ben in gaan nemen! Na 1 pil kon ik al merken dat mijn buikpijn minder werd. Daarnaast zit ik nu op dag twee en heb ik totaal geen last van bijwerkingen. Ik heb enkel heel soms een lichte metaalsmaak in mijn mond, maar verder niet storend. Ik wilde toch graag even mijn (positieve) verhaal delen, omdat er ook veel negatieve verhalen zijn. Voor iedereen kan de antibiotica natuurlijk anders vallen, maar ik zou het zeker proberen. Het is en blijft helaas troep en ik hoop dat ik het nooit meer hoef in te nemen.

16-08-2018 | Vrouw | 23
Bacteriële vaginose
In een keer vier tabletten geslikt (500mg). In tegenstelling tot alle negatieve berichten, heeft het bij mij prima gewerkt. Voor inname is het belangrijk dat er een goede bodem is gelegd (uit ervaring), dit scheelt tegen klachten als bijv. diarree of misselijkheid. De dag van inname wat duizelig en in korte tijd erg vermoeid. Deze bijwerkingen wegen niet op tegen de klacht[lees meer...]en voorheen. Ik ben blij dat het verholpen is.

02-08-2018 | Vrouw | 23
Bacteriële vaginose
Momenteel nog bezig met de kuur metronidazol. Hoor er zoveel slechte dingen over; maar heb deze kuur meerdere malen gekregen. Gewoon zeer goed bij eten voordat je deze pil inneemt. Heb slechts last van een metaalsmaak in mijn mond, en soms een beetje een zweverig gevoel. Wat heerlijk om te drinken is tegen de metaalsmaak is cola! En dan wel koud! Vorige keer was ik erg tev[lees meer...]reden over dit middel. De klachten waren verdwenen. Maar omdat mijn partner ook deze bacteriën droeg (door mij), bleven de klachten terugkeren. Nu zijn we beide in behandeling en alle bijbehorende kwaaltjes zullen als sneeuw voor de zon verdwijnen!! En voor diegenen die heftige reacties erop krijgen, ooit aan gedacht dat je een allergische reactie hebt op dit middel? De apotheker zal een alternatief voor je verzinnen!

16-03-2018 | Vrouw | 23
Bacteriële vaginose
Het werkt wel dit medicijn maar het is echt geen pretje, zit nu op de 5de dag van inname en hou het bijna niet vol. Ontzettend misselijk, gevoel hebben van flauwvallen, hele vieze smaak in mijn mond, en het ergste onrust... zeker geen aanrader..

30-01-2018 | Vrouw | 23
Misselijkheid, metaalsmaak, gewichtsverlies

08-03-2022 | Vrouw | 22
Bacteriële infectie
4x 500 mg moeten slikken in een keer.. voor bacteriële vaginose, (met zwangerschap) verschrikkelijk!!! Nooit meer. Last van misselijkheid 10x erger met de antibioticum, rillingen, braken, vieze smaak in de mond.. buikpijn. Noem het maar op, nou nooit meer! Heb alles eruit moeten kotsen en de hele dag door!

21-02-2021 | Vrouw | 22
Bacteriële infectie
Veel gelezen over het medicijn, daardoor een beetje bang om het te nemen. Na het nemen een beetje last van brandend maagzuur en een aantal dagen wat vermoeid. Verder geen problemen.

24-09-2020 | Vrouw | 22
Bacteriële vaginose
Metronidazol tegen Vaginose. Binnen 6 maanden kwam het terug.

01-02-2022 | Man | 21
metronidazol (500mg)
Ik heb de kuur gekregen omdat ik al jaren lang loop met darmklachten als: - opgeblazen gevoel - winderigheid - plotseling ontlasting aandrang - slechte ontlasting - misselijkheid De arts gaf mij het labeltje PDS. Ik zelf geloof hier niet in! Ik heb een ontlasting onderzoek laten doen en daar kwam blastocytis hominis uit. Ik heb een kuur gekregen van mijn huisarts en[lees meer...] tijdens de kuur 2 uur na het nemen van een tablet probiotica genomen en Lglutamine! Nergens last van gehad.. tot ik een dag vergat de probiotica in nam toen kreeg ik last van diarree en misselijkheid.. dag erna was het weer weg. Nu ben ik 1 week na de kuur en heb bijna geen klachten meer! Af en toe nog een beetje krampjes maar die neem ik op de koop toe! Ik ben nu ook bezig om mijn darm slijmvlies te herstellen want volgens mijn therapeut komen de krampjes hierdoor! Verder niet teveel naar al die angst aanjagende recenties kijken op deze site want dat heb ik ook gedaan en dan ga je er al angstig in! Uiteindelijk valt het reuze mee💪🏻

08-05-2020 | Man | 20
Darmontsteking
Het is nu dag 4, en ik voel me helemaal niet goed. Geen eetlust, super misselijk en enorm moe. Heb ook bijna geen kracht in mijn armen. Ik heb normaal helemaal niet zo veel last van bijwerkingen van medicijnen, maar bij dit medicijn wel. Niet fijn. Ik ga overleggen of ik iets anders kan krijgen want dit is niet fijn. Zelf ben ik nog niet klaar met de kuur. Maar er wordt ge[lees meer...]lukkig gezegd dat wanneer de kuur klaar is, de klachten snel afnemen. Dus we gaan het zien

22-04-2018 | Vrouw | 20
Bacteriële vaginose
Het medicijn is zeer effectief! Na 1 jaar last te hebben van bacteriële vaginose, ben ik er nu eindelijk vanaf. (Hopen dat het ook weg blijft, ben nu paar dagen verder na ab kuur). 1e dag van de kuur erg moe en misselijk. Rest van de dagen bleef de moeheid en misselijkheid, werd geleidelijk minder. Wat mij erg hielp was goed eten! Zodra de misselijkheid een beetje op kwam[lees meer...], was het direct weg zodra ik iets at. Elk medicijn heeft bijwerkingen, en ik was huiverig om het te nemen door alle reacties. Viel reuze mee! Eindelijk van de bv af! Had het er zeker voor over. Had alle middeltjes geprobeerd: multi gyn acti gel, canastyn gyno, evagynal. Niks werkte! Mijn tip; goed eten en de bijwerkingen zijn minimaal.

21-04-2018 | Vrouw | 20
metronidazol (500mg)
Prima, alleen eerste dagen af en toe metaalsmaak als ik het innam. Verder nergens last van, top. 10 dagen 3x per dag geslikt

18-10-2021 | Vrouw | 19
Darmontsteking
Heb deze antibiotica voorgeschreven gekregen van MDL arts. Ben al een hele tijd ziek, maar dit maakt het niet beter. Nu op dag 4. Vanmorgen gebraakt. Verder heel erg vermoeid en energieloos, kan niet veel doen en heb hoofdpijn en buikkramp. Hoop dat de kuur wel aanslaat en dat het niet voor niks is geweest straks.

04-03-2020 | Vrouw | 17

10-12-2017 | Vrouw | 16
metronidazol (250mg)
Mijn dochter van 16 is met Metronazidol behandeld tegen een darmparasiet; de dieetamoebe. Ze heeft weinig bijwerkingen gehad, een beetje misselijk op dag 2 en een gevoelloze dikke lip op dag 9. Helaas heeft de behandeling niet gewerkt. De parasiet is er nog.

21-04-2018 | Vrouw | 15
Bacteriële infectie
Ben hier zeer ontevreden over. Ben op vakantie en er is mij niks verteld over dat ik niet in de zon mocht terwijl ik duidelijk heb gezegd dat ik op vakantie ging.. Ik wilde een restaurant inlopen en opeens kreeg ik een soort aanval. Ik had het gevoel dat ik moest braken, kon niet meer op mijn benen staan, kreeg gekleurde vlekken in mijn ogen en een piep in mijn oren. Ben e[lees meer...]r erg van geschrokken.. Er was een betere uitleg voor nodig. Zeker geen aanrader!!!