Ervaringen met Metronidazol

metronidazol

Bacteriële infectie (35 meningen)
Tandvleesontsteking (20 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Kaakontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Bacteriële parotitis (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Ontsteking (mond) (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)

30-04-2020 | Vrouw | 34
Bacteriële infectie
Dit is de 2e keer dat ik dit geneesmiddel voorgeschreven heb gekregen. De eerste keer had ik een lichte metaalsmaak maar verder nauwelijks bijwerkingen. Deze keer is het echter geheel anders, overdag heb ik het gevoel alsof ik “zweef”, s’avonds na de 2e pil word ik ineens emotioneel, heb ik het gevoel alsof ik niet op de wereld ben en heb ik zeer heftige dromen waar ik uit[lees meer...] ontwaak en dan een zeer onrustig gevoel heb. Ik zou bijna de kuur niet meer af willen maken, want ondanks dat het middel zeer effectief is vind ik de bijwerkingen zeer vervelend.

15-02-2022 | Man | 33
Kaakontsteking

29-06-2021 | Vrouw | 33
Bacteriële vaginose
Al die negatieve ervaringen hier, tijd voor iets positiefs. Geen bijwerkingen gehad, gewoon zorgen dat je het niet op lege maag neemt en vlak voor het slapen. Enige waar ik last van heb is een metaal smaak in de mond. Dit middel al vaker gebruikt en werkt goed tegen vaginose, ik ben alleen één van de gelukkige vrouwen die steeds km de paar maanden vaginose krijgt. Hela[lees meer...]as.. Dan maar steeds die pillen nemen. :)

27-06-2020 | Vrouw | 33
Helicobacter pylori
De eerste dag van inname voelde ik na twee uur meteen draaierig en niet goed,ik heb de hele week in bed gelegen omdat ik gewoon niet normaal kon functioneren. De klap kwam pas nadat ik klaar was, hartkloppingen,gevoel van flauwvallen, heel erg trillen, veel zweten wat een rot medicijn zeg!.

19-11-2018 | Vrouw | 33
Giardiasis
1x daags 4pillen tegelijk moeten slikken. 3 dagen lang. De bijwerkingen in de bijsluiter waren schrikwekkend maar dat is vaak bij alle medicatie wel zo. Pas nu ik klaar ben met de kuur lees ik de ervaringen van anderen. Ik nam de pillen tegen 17uur tijdens het avond eten. De gehele avond was ik ziek. Misselijk, krampen, rillingen. Dit had ik al weken op en af ivm de [lees meer...]parasiet in mijn darmen dus ik kon het niet meteen linken aan de medicatie. De dag erna vol energie, voelde me goed tot ik weer de pillen had genomen. De laatste dag precies hetzelfde.. ik was al bang dat het door de medicatie zou komen en inderdaad die avond was ik weer hartstikke ziek. Gelukkig nu klaar met de medicatie, voor het eerst weer een normale ontlasting gehad, normaal van vorm geur en kleur. Lijkt dus gewerkt te hebben. 3 dagen waren vol te houden maar ik ben blij dat het nu klaar is.

20-01-2019 | Vrouw | 32
Giardiasis
Ik heb na het zien van de bijsluiter deze weg gelegd. Er stonden zoveel bijwerkingen in, dat ik gestopt ben met lezen. Ik denk ik zie wel. In eerste instantie leek dat ook wel mee te vallen, maar na steeds meer dagen kreeg ik ook meer klachten. Ik was al heel erg ziek, dus dan is het lastig te onderscheiden. Maar op gegeven moment werd het duidelijk dat dit van de medicati[lees meer...]e ook kwam er nog bij. Na 4 dagen slikken begon mijn reuk en smaak te verminderen en tot het geheel weg was. Na anderhalve week gestopt nu te zijn is het nog steeds niet terug. Ik kreeg ook na de 1e dag inname een bijholteontsteking. Na stoppen van het medicijn, stopte dat ook gelukkig. Wel nog verkouden ervan, maar dat slijt wel onderhand. Vind het erger dat ik niks proef en ruik. Echt waardeloos. Nu maar hopen dat die parasiet verdwenen is...

18-11-2023 | Vrouw | 31
metronidazol (250mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Ik heb de antibiotica maandenlang uitgesteld omdat ik bang was voor een aantal bijwerkingen. Ook op websites als deze werd mijn angst niet minder, omdat ik zeer veel negatieve dingen las. Toch heb ik de moed bij elkaar geraapt en het medicijn genomen. Ik moest eenmalig 4 tabletten nemen van 250 mg. Ik heb totaal geen bijwerkingen gehad en merkte de volgende dag al dat mijn[lees meer...] problemen waren verdwenen. Ik schrijf normaal nooit reviews maar hoop dat ik bij deze de angstige mensen tussen ons zou kunnen helpen!

26-05-2023 | Vrouw | 31
Bacteriële vaginose
Ik wil deze review graag plaatsen omdat ik (zoals vele) de horrorverhalen had gelezen op deze pagina. Het viel allemaal reuze mee voor mij! 7 dagen, 1 keer per dag 500mg genomen. Tijdens het avondeten steeds ingenomen, gevolgd door een glas water. Voordat ik ging slapen steeds een probiotica tablet genomen en 's ochtends Yakult bij het ontbijt. De eerste avond wat h[lees meer...]oofdpijn gehad (geen idee waar dat door kwam). Verder alleen een klein beetje misselijk geweest gedurende de week. Geen andere klachten! Ontlasting was ook normaal.

15-04-2021 | Vrouw | 31
Bacteriële infectie
Gebruikt voor vagina,werd alleen maar erger dus nooit meer.

14-04-2021 | Vrouw | 31
Ziekte van Lyme
Mijn immuunsysteem is helemaal kapot doordat ik ded ziekte van Lyme as kind gekregen, toen was ik al allergisch voor allerlei dingen die ik niet wist. Toen nog een keer ziekte van Lyme gekregen en een idiote ortomoleculair die mij 7 maanden Metranodazel an Doxycicline heeft gegeven. Ik ben overal allergisch voor en al 10 jaar doodziek omdat ik dit niet wist. Ik krijg per d[lees meer...]ag 500 calorieën binnen omdat ik niet weet waar ik allemaal allergisch voor ben en geen ziek te zijn weeer een anafylactische reactie te krijgen

04-03-2021 | Vrouw | 31
Bacteriële vaginose
Na het lezen van de verhalen een beetje bang geworden. 's Avonds na het eten 4 pillen genomen en geen last gehad. Na een week kwam de bacterie helaas terug en heb ik nog een kuur van 4 pillen gehad. Hierna was het weg. Geen bijwerkingen afgezien van een iets verstoorde darmflora.

05-08-2020 | Vrouw | 31
Bacteriële vaginose
Ik heb 4 tabletten in 1 keer ingenomen. Kreeg als tip mee een goede bodem te leggen qua voeding. Ik denk dat dat wel heeft geholpen. Ben wel wat vermoeider maar onbekend of dat met deze kuur te maken heeft.

02-08-2021 | Vrouw | 30
metronidazol (250mg)
Bacteriële infectie
Vrij snel na het nemen voelde ik me ineens zweterig, kreeg ik spontaan gierende oorsuizingen, voelde ik me heel instabiel en ging ik bijna naar de grond. Kon mezelf nog net naar de bank begeven. Heel erg eng. Kreeg het middel tegen bacteriële vaginose maar heeft niet geholpen. Moest in 1x 2 pillen nemen en dat was het maar neem het nooit meer.

16-12-2019 | Man | 30
Giardiasis
Dit is mijn 2e kuur. De eerste kuur leek aanvankelijk te werken tegen de giardia parasiet in mijn darmen. Ik heb me na de 1e kuur twee maanden superfit gevoeld. Helaas kwamen de symptomen van giardia terug en zit ik momenteel halverwege mijn 2e kuur. Ik keek er ook tegen op n.a.v. de lijst met bijwerkingen, maar dit valt bij mij enorm mee. De giardia symptomen werden na 2 [lees meer...]dagen al minder. Wel heb ik een flinke metaalsmaak in m'n mond en minder eetlust. Ook nu en dan duizelig of slap in de benen, maar dit kan ook een giardia symptoom zijn. Ik slik tegelijkertijd probiotica pillen van Lucovitaal (Kruidvat, etc.) en heb ook het idee dat dit wel helpt tegen bijwerkingen.

03-12-2022 | Vrouw | 29
Bacteriële vaginose
Ik heb in een keer 4 pillen van 500 mg geslikt van dit medicijn. De bijwerkingen vielen mee, en de geur en afscheiding waren direct weg. Een week later kwamen de klachten echter veel erger terug, plus ik kreeg er een vaginale schimmelinfectie bovenop. Dit uitte zich in ontzettende jeuk en veel afscheiding en de geur waarvoor ik het medicijn nam was ook erger geworden. Ik g[lees meer...]ebruik nu 1 capsule microbiol intiem per dag in combinatie met balance gel van Canesten Gyno. Dit lijkt gelukkig te werken, maar ben dus al met al zeer ontevreden over het medicijn.

19-11-2022 | Vrouw | 29
Bacteriële vaginose
Ik was erg bang om dit medicijn te gebruiken na het lezen van de ervaringen van anderen. Mijn klachten waren echter zo hinderlijk dat ik toch besloten heb het te nemen. Ik heb in een keer 4 tabletten van 500 mg genomen. Het viel mij ontzettend mee. Ik heb twee dagen last gehad van lichte hoofdpijn, lichte misselijkheid en rommelende darmen. Dit heb ik er graag voor over en[lees meer...] het medicijn werkte onmiddellijk. Binnen een dag was ik van mijn probleem af!