metronidazol

Bacteriële infectie (32 meningen)
Tandvleesontsteking (18 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Kaakontsteking (5 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Bacteriële parotitis (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)
Ontsteking (mond) (1 mening)

14-02-2019 | Vrouw | 50
Bacteriële infectie
Na het lezen van alle onderstaande ervaringen durfde ik bijna niet aan de kuur te beginnen, maar in verband met een overgroei van bacterien in de darm, moest ik wel. Ik vind de ervaringen echt iets overtrokken. ik heb Beetje last gehad van metaalsmaak, eerste 3 dagen. soms wat afwezig, en lichte downperiode. beetje pijn in buik. maar zeker niet zulke zware bij werkingen al[lees meer...]s hieronder beschreven, al is de ene mens de ander niet, middel kan gewoon gebruikt worden, als is het een iets sterkere antibiotica met wat lichte, voorbijgaande klachten. De effectiviteit is nog afwachten

31-12-2018 | Vrouw | 50
Bacteriële vaginose
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen door mijn gynaecoloog in verband met bacteriële vaginose. Ik gebruik dit middel nu een aantal dagen. Voelde me gisteren ineens depressief. Ook heb ik last van duizeligheid, wazig zicht, erg vermoeid, misselijk en kan soms niet goed uit mijn woorden komen. Wil eigenlijk de hele dag wel slapen. Ik moet nog een paar dagen doorslikken,[lees meer...] want de kuur is voor 7 dagen en ben bijna op de helft. Ik weet niet wat ik moet doen want ik denk dat stoppen nog een nadeliger effect heeft.

29-01-2022 | Vrouw | 48
Kaakontsteking
Na een afstoting van een implantaat en als gevolg daarvan een kaakontsteking heb ik dit middel voorgeschreven gekregen van mijn tandarts. Wat een ramp! Ik weet niet meer of ik nu ziek ben van het middel of van de kaakontsteking. Ik ben voortdurend misselijk, trillerig, duizelig, voel me slap en vermoeid, heb heel raar gedroomd vannacht, het het dan weer heet, dan weer koud[lees meer...]. Echt een heel vreemd middel en het heftigste dat ik in tijden heb meegemaakt. Van de werking merk ik helaas ook nog niet veel (dag 3 van de 10). Helaas is het nu weekend, als het maandag nog zo is bel ik de tandarts of hij niet iets anders kan voorschrijven.

30-06-2021 | Vrouw | 48
Bacteriële vaginose
Vandaag is de zesde dag, het middel helpt (voor zover ik dat nu kan beoordelen). Ik hoop dat de bacteriële vaginose niet terug komt. Maar de bijwerkingen zijn bagger...Opgezette buik en zure oprispingen, misselijkheid, duizeligheid, licht gevoel in het hoofd, hoofdpijn, warm en koud, keelpijn, spierpijn, ik voel me ziek. Wat een vieze smaak geven deze pillen zeg. Na deze [lees meer...]kuur wil ik starten met probioticamix.

16-10-2019 | Vrouw | 48
metronidazol (500mg)
Het effect van het medicijn moet ik nog maar afwachten. Ik had geen klachten, maar wel de bacterie. Geen maag- darmklachten gehad door gebruik van Yakult iedere morgen, tenminste dat zegt mijn mondhygiënist (wie weet zonder Yakult ook wel geen maag- darmproblemen....). Maar de andere bijwerkingen werden naarmate de kuur vorderde erger met uiteindelijk ook lichte misselijk[lees meer...]heid erbij. Al met al was het wel goed te doen. Ik heb goed kunnen functioneren met deze medicatie. Maar wat heb ik tegen deze kuur opgezien met alle verhalen op dit forum.

29-06-2019 | Vrouw | 48
metronidazol (500mg)
Week geslikt voor paradonditis na behandeling bij paradontoloog. Gebruikt in combinatie met Amoxilline - 3 x daags 1 voor één week. Vanaf derde dag last van mijn darmen en hoofdpijn. Veel last van winderigheid, maar soms ook zulke ernstige darmkrampen dat ik bijna niet rechtop kon staan. Vooral na het opstaan uit bed kon ik bijna niet rechtop komen, dat duurde echt minut[lees meer...]enlang. Verder natuurlijk diarree - maar dat hoort erbij. En enige vermoeidheid. Ik heb ooit een keer een glas wijn bij Metronidazol gedronken (deze keer niet). Nooit doen! Ik kreeg een enorme hitteaanval en werd heel misselijk. Ondanks de bijwerkingen vind ik het resultaat de bijwerkingen dubbel en dwars waard. Voorlopig weer rustig tandvlees - al de derde dag nam de pijn in mijn mond sterk af. Pijnlijk tandvlees vind ik vele malen vervelender dan een paar dagen buikkramp. Ik zou het medicijn zeker weer gebruiken. Blij met het resultaat.

18-08-2018 | Vrouw | 48
metronidazol (500mg)
Op het eerste instantie zag ik het erg tegen op maar dan kreeg ik advies van de assistent apotheker om Ik een uur voordat ik de medicatie innam een andere middel voor reisziekte die heet Cinnarizine in te nemen tegen misselijkheid en duizeligheid en het werkt wel want dan de bijwerkingen die ik daarna heb meegemaakt meevallen en juist op volgende dag ben ik heel suf werd e[lees meer...]n alleen dat.

23-06-2022 | Vrouw | 47
Kiespijn
Ik kreeg dit middel voor 2e keer in 1,5 maand, vanwege een ontsteking bij een kies waar de wortelkanalen vorig jaar waren behandeld. De eerste keer al last van de bijwerkingen, deze keer kreeg deze AntiB icm Amoxiciline , zo blij dat ik nog maar 1 dag hoef, ik ben al week ziek van het werk, en niet door de pijnklachten door kies maar door de medicatie.

27-01-2022 | Vrouw | 46
Tandvleesontsteking
Ik was huiverig vanwege de gemelde bijwerkingen. Echter heb ik er geen enkele gehad. Qua effect werkt dit middel prima.

10-05-2021 | Vrouw | 45
Bacteriële vaginose
Voor mijn vaginose dit gekregen. Het was een kuur van 1 dag a 4 pillen tegelijk. Maar ik had na 3 uur een wijntje genomen (flink af te raden) waardoor ik een enorme golf aan klachten kreeg. Vooral de hyperventilatie door benauwdheid en de druk op de borst waren erg. Als ook de misselijkheid, trillingen en duizeligheid. Uiteindelijk zelfs 112 gebeld. Wat een troep. Positiev[lees meer...]e is wel dat het meteen begon te werken en mijn vagina nu iig niet meer naar vis ruikt. Say amen to that.

07-06-2020 | Vrouw | 45
Bacteriële vaginose
Ik heb in 1 keer 4 tabletten ingenomen in de avond na een stevige maaltijd. Ik werd een beetje moe en misselijk maar verder niks. In de loop van de volgende dag kreeg ik een ijzersmaak in mijn mond. Door te eten/kauwen kon ik de smaak onderdrukken. Nog wat moe maar ik kon gewoon auto rijden. Heb wel rustig aan gedaan doe dag na alle horror verhalen hier te hebben gelezen. [lees meer...] In de avond kreeg ik een extraatje: schimmel op de tong. Deze is na 3 dagen verdwenen. Na een week, geen steken in de onderbuik en afscheiding is minder.

09-01-2020 | Man | 45
Tandvleesontsteking
Normaliter geen bijwerkingen van antiobiotica maar wel met Metronidazol al na 1 dag. Koortsig, hoofdpijn, duizelig. Werd naar mijn idee erger. Na googlen lees ik nu dat Metronidazol geen goede combi is met Propylene Glycol. Juist dit ingredient zit in mijn voorgeschreven mondspoelmiddel. De beschreven bijwerkingen van deze combi komen sterk overeen met die van mij beha[lees meer...]lve het braken.. Toeval of zou dit echt een slechte combi zijn? Ik hoop dat ze hier onderzoek naar gaan doen..

07-11-2019 | Vrouw | 44
Tandvleesontsteking
Niet prettig . Kreeg (angio) oedeem aan mijn oog. Staat echter niet in de bijsluiter. Ben na 2 tabletten moeten stoppen

27-11-2021 | Vrouw | 43

20-03-2019 | Man | 43
metronidazol (250mg)
Tandvleesontsteking
Dit medicijn 3 x per dag , 7 dagen gebruikt vanwege een tandvleesontsteking (in combinatie met Amoxilline). Van te voren alle ervaringen op deze website gelezen waardoor ik nogal terughoudend was om het medicijn te gebruiken. Bedenk wel dat mensen met een negatieve ervaring vooral de neiging hebben om hun ervaring op deze website achter te laten. Ik heb nagenoeg geen bijw[lees meer...]erkingen gehad op diarree en zwarte aanslag op de tong na. Die nadelen wegen m.i. niet op tegen de voordelen, namelijk tandvlees dat genezen is en er weer gezond uitziet. De verbetering was met de dag merkbaar wat de hele kuur tot een positieve ervaring maakte.

22-08-2021 | Vrouw | 42
Bacteriële infectie
Drink GEEN alcohool als jij deze medicijn inneemt!!! 3x 500mg per dag tijdens 10 dagen, dat was mijn voorschreven kuur. Rond dag 5 dacht ik dat een glas witte wijn kon geen kwaad....eerst was ik zeer euforisch gewoorden maar nadien heel misselijk en ik moest braken tot ik niet meer recht kon staan. Ik wist dat niet aanbevolen was om te drinken maar na deze ervaring zal[lees meer...] ik niet meer durven tot dag 3-4 dat de kuur gedaan is. Bah