Ervaringen met Metronidazol

metronidazol

Bacteriële infectie (35 meningen)
Tandvleesontsteking (20 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Kaakontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Bacteriële parotitis (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Ontsteking (mond) (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)

29-08-2019 | Vrouw | 37
Bacteriële infectie
Geen fijne tabletten ivm de bijwerkingen, maar werkte wel goed bij mij. Had last van ernstige diarree, maagpijn en schimmel op mijn tong. De bijwerkingen verdwenen wel snel nadat de kuur was afgelopen.

01-08-2019 | Vrouw | 28
metronidazol (200mg/5ml)
Giardiasis
Vanwege de parasiet Giardia dit middel gekregen om hem uit te roeien. 3 dagen, elke dag 50 milliliter. Ik ben blij dat ik deze troep maar 3 dagen hoef in te nemen en niet langer. Ik baalde want een paar dagen voor het beginnen van de kuur waren mijn klachten van de Giardia weg, maar ik wist ook dat dit een symptoom van Giardia is dus toch maar begonnen met de kuur. Heb me [lees meer...]gelijk ziek kunnen melden van mijn werk. Kreeg hoge koorts wat nu al 3 dagen duurt (vandaag laatste dag van de kuur). Echte griep verschijnselen. Ik heb net de assistente van de dokter gebeld om te vragen wat de bedoeling is na de kuur. Zij ging overleggen of ik langs moest komen vanwege mijn bijwerkingen van de kuur en of er een kuur achteraan moet of afwachten hoe het hierna gaat. Ik hoop na vandaag gewoon klaar te zijn. Dan ga ik volop aan de probiotica en vitamines. Je lichaam kan deze natuurlijk ook niet opnemen dus ik vind het niet gek dat ik ziek ben. Werking even afwachten, kan pas na een paar weken worden beoordeeld.

29-06-2019 | Vrouw | 48
metronidazol (500mg)
Week geslikt voor paradonditis na behandeling bij paradontoloog. Gebruikt in combinatie met Amoxilline - 3 x daags 1 voor één week. Vanaf derde dag last van mijn darmen en hoofdpijn. Veel last van winderigheid, maar soms ook zulke ernstige darmkrampen dat ik bijna niet rechtop kon staan. Vooral na het opstaan uit bed kon ik bijna niet rechtop komen, dat duurde echt minut[lees meer...]enlang. Verder natuurlijk diarree - maar dat hoort erbij. En enige vermoeidheid. Ik heb ooit een keer een glas wijn bij Metronidazol gedronken (deze keer niet). Nooit doen! Ik kreeg een enorme hitteaanval en werd heel misselijk. Ondanks de bijwerkingen vind ik het resultaat de bijwerkingen dubbel en dwars waard. Voorlopig weer rustig tandvlees - al de derde dag nam de pijn in mijn mond sterk af. Pijnlijk tandvlees vind ik vele malen vervelender dan een paar dagen buikkramp. Ik zou het medicijn zeker weer gebruiken. Blij met het resultaat.

31-05-2019 | Vrouw | 38
Tandvleesontsteking
Kuur uitgenomen samen met amoxilline en weinig ongemakken ervaren. Droge mond, vreemde smaak in de mond, wat vermoeid, en een licht gevoel in het hoofd is het enige wat ik ervaren heb. Tandvlees is veel rustiger.

21-05-2019 | Vrouw | 29
Vaginale schimmelinfectie
Ik moest 4 tabletjes van 500mg in een keer innemen voor mijn vaginale inefectie vrij direcht voelde ik mij moe worden en kreeg ik een metaal smaak in mijn mond dit bleef aanhouden de volgende dag was ik ontzettend misselijk he overgegeven maagpijn en ontzettende hoofdpijn dit heeft heel de dag aangehouden ik ben hier behoorlijk ziek van geworden heb heel de dag in bed ge[lees meer...]legen niet wetend waar ik het zoeken moest vreselijk was het werking is minimaal

11-05-2019 | Vrouw | 67
Tandvleesontsteking
Na het middel voor de eerste keer te hebben gebruikt, werd ik ziek, alle griepverschijnselen aanwezig. Ben aansluitend bijsluiter gaan lezen en heb dat vervolgens nauwlettend herlezen en herlezen., omdat bij eventuele andere klachten de huisarts geraadpleegd moest worden. Ik las bij velen ellende, maar het werkte wel. Aangezien ik geen krampen, buikpijn of andere alarmere[lees meer...]nde klachten had. Wel moest ik in de ziektewet. Vertrouwde mezelf niet in het verkeer of op de fiets. Daarnaast misselijk, extreem vermoeid, hoofdpijn en metaalstaking in mond. Op de laatste dag kreeg ik ineens over mijn hele lijf uitslag. Heb de laatste twee pillen niet meer ingenomen. Ik ga deze kuur nooit meer doen. Ik heb me heel beroerd gevoeld en ben nu benieuwd hoe lang de naweeen aanhouden. Drink al enkele dagen veel water om het medicijn zo snel mogelijk uit m’n lijf te spoelen. Daarnaast gebruik ik probiotica.

07-05-2019 | Vrouw | 26
Bacteriële vaginose
In 1x 4 pillen geslikt. Je wordt er inderdaad misselijk en duizelig van..maar het werkt uitstekend. De bijwerken blijven ongeveer 3 dagen na weeën. Heb het ooit ook een week moeten slikken maar dan heb je echt 1 tot 2 weken last van de bijwerkingen dus je kan beter in 1x 4 pillen slikken.

05-03-2019 | Vrouw | 35
Tandvleesontsteking
Afgelopen vrijdag begonnen met de kuur voor 7 dagen 3 d 1 tabl ivm tandvleesontsteking. Ik nam vrijdagavond 1 tablet in en toen ik paar uur later naar bed ging voelde ik me lamlendig; griepverschijnselen en hoofdpijn. De volgende ochtend was ik onwijs duizelig dat ik tegen de muur aanliep en de hoofdpijn was een bonzende hoofdpijn die bij rust wegging maar bij beweging hee[lees meer...]l pijnlijk was (niet bekend met migraine o.i.d.) pcm ingenomen en de hoofdpijn en duizeligheid heeft uren aangehouden (hoofdpijn zakte door pcm wel weg), later op de dag kreeg ik last van mijn darmen en ja hoor diarree. Dit heeft 1 middagje goed aangehouden en overige dagen ook zachte ontlasting. Verder sinds inname (die bewuste vrijdag) vooral last van geen eetlust en vieze smaak in mijn mond. Vooral die smaak is niet te doen. Nooit zoiets meegemaakt, verschrikkelijk! Daarnaast af en aan hoofdpijn en duizeligheidsklachten. Ook donkere urine en voel me gewoon beroerd. Geen concentratie, ziek zwak en misselijk. Ik rijd nog wel naar werk toe, maar vandaag kon ik me niet concentreren tijdens mijn consulten (werk zelf in de gezondheidszorg), ik heb het idee dat ik vage gesprekken aan het voeren ben. Ik ben de dagen aan het aftellen dat de kuur voorbij is (nog 3 dagen als we vandaag niet meetellen) en ik vooral van deze vieze smaak af ben en mijn eetlust weer terug is.

14-02-2019 | Vrouw | 50
Bacteriële infectie
Na het lezen van alle onderstaande ervaringen durfde ik bijna niet aan de kuur te beginnen, maar in verband met een overgroei van bacterien in de darm, moest ik wel. Ik vind de ervaringen echt iets overtrokken. ik heb Beetje last gehad van metaalsmaak, eerste 3 dagen. soms wat afwezig, en lichte downperiode. beetje pijn in buik. maar zeker niet zulke zware bij werkingen al[lees meer...]s hieronder beschreven, al is de ene mens de ander niet, middel kan gewoon gebruikt worden, als is het een iets sterkere antibiotica met wat lichte, voorbijgaande klachten. De effectiviteit is nog afwachten

27-01-2019 | Vrouw | 40
Tandvleesontsteking
Na jaren lang last te hebben van ontstoken tandvlees op bepaalde plekken ondanks goed schoonmaken en reinigen een 10 daagse kuur gehad met nog een ander antibioticum ernaast. Geen last gehad van bijwerkingen en nu 3 maanden later perfect tandvlees en geen verdiepte pockets meer. Tandvlees en pockets zijn grondig schoongemaakt door mondhyg op dag van starten kuur.

20-01-2019 | Vrouw | 32
Giardiasis
Ik heb na het zien van de bijsluiter deze weg gelegd. Er stonden zoveel bijwerkingen in, dat ik gestopt ben met lezen. Ik denk ik zie wel. In eerste instantie leek dat ook wel mee te vallen, maar na steeds meer dagen kreeg ik ook meer klachten. Ik was al heel erg ziek, dus dan is het lastig te onderscheiden. Maar op gegeven moment werd het duidelijk dat dit van de medicati[lees meer...]e ook kwam er nog bij. Na 4 dagen slikken begon mijn reuk en smaak te verminderen en tot het geheel weg was. Na anderhalve week gestopt nu te zijn is het nog steeds niet terug. Ik kreeg ook na de 1e dag inname een bijholteontsteking. Na stoppen van het medicijn, stopte dat ook gelukkig. Wel nog verkouden ervan, maar dat slijt wel onderhand. Vind het erger dat ik niks proef en ruik. Echt waardeloos. Nu maar hopen dat die parasiet verdwenen is...

31-12-2018 | Vrouw | 50
Bacteriële vaginose
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen door mijn gynaecoloog in verband met bacteriële vaginose. Ik gebruik dit middel nu een aantal dagen. Voelde me gisteren ineens depressief. Ook heb ik last van duizeligheid, wazig zicht, erg vermoeid, misselijk en kan soms niet goed uit mijn woorden komen. Wil eigenlijk de hele dag wel slapen. Ik moet nog een paar dagen doorslikken,[lees meer...] want de kuur is voor 7 dagen en ben bijna op de helft. Ik weet niet wat ik moet doen want ik denk dat stoppen nog een nadeliger effect heeft.

19-11-2018 | Vrouw | 33
Giardiasis
1x daags 4pillen tegelijk moeten slikken. 3 dagen lang. De bijwerkingen in de bijsluiter waren schrikwekkend maar dat is vaak bij alle medicatie wel zo. Pas nu ik klaar ben met de kuur lees ik de ervaringen van anderen. Ik nam de pillen tegen 17uur tijdens het avond eten. De gehele avond was ik ziek. Misselijk, krampen, rillingen. Dit had ik al weken op en af ivm de [lees meer...]parasiet in mijn darmen dus ik kon het niet meteen linken aan de medicatie. De dag erna vol energie, voelde me goed tot ik weer de pillen had genomen. De laatste dag precies hetzelfde.. ik was al bang dat het door de medicatie zou komen en inderdaad die avond was ik weer hartstikke ziek. Gelukkig nu klaar met de medicatie, voor het eerst weer een normale ontlasting gehad, normaal van vorm geur en kleur. Lijkt dus gewerkt te hebben. 3 dagen waren vol te houden maar ik ben blij dat het nu klaar is.

12-10-2018 | Vrouw | 23
Bacteriële vaginose
Ik durfde het medicijn eerst niet in te nemen. Tijdens mijn verblijf in de VS, werd bij mij chlamydia gevonden en de dokter vond dat ik wat meer afscheiding had dan normaal. Hierom kreeg ik antibiotica voor chlamydia mee en metronidazol (500 mg, 2 per dag voor 1 week). Hij gaf mij de medicatie mee, voordat de testresultaten binnen waren. Ik hoopte dat al mijn klachten[lees meer...] weg zouden gaan door enkel de inname van de chlamydia antibiotica, maar dit was niet het geval: de afscheiding (en vooral de geur) verdween, maar mijn onderbuikpijn bleef na twee weken toch aanwezig en werd zelfs erger. Door alle slechte reviews, wist ik niet wat ik moest doen. Toch besloot ik metronidazol in te nemen, omdat ik bang was dat ik een eierstokkenontsteking zou oplopen. Ik ben zo blij dat ik de antibiotica ben in gaan nemen! Na 1 pil kon ik al merken dat mijn buikpijn minder werd. Daarnaast zit ik nu op dag twee en heb ik totaal geen last van bijwerkingen. Ik heb enkel heel soms een lichte metaalsmaak in mijn mond, maar verder niet storend. Ik wilde toch graag even mijn (positieve) verhaal delen, omdat er ook veel negatieve verhalen zijn. Voor iedereen kan de antibiotica natuurlijk anders vallen, maar ik zou het zeker proberen. Het is en blijft helaas troep en ik hoop dat ik het nooit meer hoef in te nemen.

20-09-2018 | Vrouw | 28
Bacteriële vaginose
De geur en incidintele jeuk(vooral in de ochtend) waren weg binnen 2/3 dagen. Was alleen wel zeer misselijk op dag 1. Daarna verminderde het, ook de andere bijwerkingen. Na een week kreeg ik er helaas wel als kado bij: een candida schimmelinfectie.. 😁!! Ik weet niet wat erger was, de geur van vaginose of de jeuk van candida. Nu weer een capsule voor candida. En tegelijker[lees meer...]tijd aan de antibiotica voor een andere kutinfectie, Chlamydia. Weer misselijk etc. Feestje wel.

14-09-2018 | Vrouw | 27
Bacteriële vaginose
4 tabletten in 1x ingenomen. Na ca. 6 uur begon de ellende. Hele nacht wakker geweest wegens misselijkheid, braken. Gevoel alsof ik zwaar aan de drugs zat en het helemaal fout ging. Paniekaanval en onrust. Om het uur wakker, niet kunnen opstaan wegens vermoeidheid die het ook nog veroorzaakt. Een heel naar antibioticum.