metronidazol

Bacteriële infectie (27 meningen)
Tandvleesontsteking (17 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Kaakontsteking (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Ontsteking (mond) (1 mening)

10-12-2017 | Vrouw | 16
metronidazol (250mg)
Mijn dochter van 16 is met Metronazidol behandeld tegen een darmparasiet; de dieetamoebe. Ze heeft weinig bijwerkingen gehad, een beetje misselijk op dag 2 en een gevoelloze dikke lip op dag 9. Helaas heeft de behandeling niet gewerkt. De parasiet is er nog.

28-11-2017 | Vrouw | 35
metronidazol (500mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
ik zelf ben niet echt huiverig om medicatie in te nemen,als der zoveel negatieve ervaringen op het internet over staan, Nergens zie ik nou iets super positiefs staan, Ik had echt zoiets door al het lezen,word ik dood ziek! Niks is minder waar, ik nam de 4 tabletten in 1 x in,en ben alleen een beetje moe ervan geworden,en heel even een vies smaakje in me mond geproeft[lees meer...] toen ik wkr werd,Thats all!!!! Het kan dus ook allemaal heel anders gaan. Bij voorhand stres je hem al door zulke reactie’s te hebben gelezen, Maar ik kan jullie vertellen, Het is echt geen troep,klachten zijn gelijk verdwenen, En je voelt je weer Vrouw down under, En Dat door 4 wonder pilletjes!!!!!

24-11-2017 | Vrouw | 18
Bacteriële vaginose
Het middel werkt heel doeltreffend, dat zeker. De vaginose is zo goed als weg, in ieder geval een stuk verminderd en minder stinkend. Moest eenmalig 4 tabletten nemen, dit 's avonds voor het slapen na wat eten gedaan. De ochtend erna toen ik wakker werd voelde ik me heel beroerd. Twee dagen amper iets kunnen doen, met moeite twee uurtjes van huis weggekund...

02-11-2017 | Vrouw | 57
Darmontsteking
Heftige darmontsteking waterdun zwarte ontlasting, kolieken, doodziek. Nu, na 2 dagen al een ongelofelijk verschil! Dit is idd een paardenmiddel, maar het ongedierte in m'n darmen wordt uitgeroeid! Een vreselijke bacteriéle infectie. Het werkt!

30-10-2017 | Vrouw | 32
Bacteriële infectie
Ik snap dat als je iets als negatief hebt ervaren, het wilt delen met anderen. Maar door alle negatieve reacties die ik hier lees over het gebruik van metronidazol durfde ik het bijna niet meer in te nemen. Dit was achteraf nergens voor nodig! Natuurlijk is het troep. Gelukkig had ik geen bijwerkingen!

24-10-2017 | Vrouw | 46
Darmontsteking
Deze medicatie door specialist voorgeschreven gekregen vanwege darmparasiet Dientamoeba Fragilis en jarenlange darmklachten die alleen maar toenamen. Ooit is aangegeven dat mijn klachten veroorzaakt werden door een spastische darm (tegenwoordig PDS genoemd). Vanwege de negatieve ervaringen met deze medicatie en het feit dat het medicijn niet bij iedereen het gewenste effec[lees meer...]t heeft, was ik erg huiverig om te starten met de kuur. Mede op advies van apotheker géén alcohol genomen voor/tijdens/na kuur. Bijwerkingen vond ik echt minimaal en absoluut te verwaarlozen. Ik had 1 doel met deze kuur en dat was het elimineren van de parasiet. Bijna 3 weken geleden was kuur afgelopen en sindsdien ben ik verlost van mijn klachten, ik weet niet wat mijn overkomt en ben er gelukkig mee! Liever 10 dagen niet 100% fit dan mijn leven lang met een ongewenste parasiet in mijn darmen lopen met alle klachten van dien. Mensen, laat u niet altijd leiden en in nadelige zin beïnvloeden door wat u op het internet leest.

13-10-2017 | Vrouw | 29
Bacteriële vaginose
Metaal smaak, misselijk, licht in mijn hoofd, uitgeput/moe, paniek/ angst gevoelens, sombere stemming. Heb ook keihard mijn hoofd gestoten tegen de muur blijkbaar door dat ik "warrig" er van word of mijn coördinatie minder is. Nog nooit zo veel bijwerkingen gehad, want heb het eerder gehad en dan ben ik enkel moe, misselijk en een vieze smaak... Denk dat je stemming en gem[lees meer...]oedstoestand ook bepalend zijn voor de bijwerkingen. Geur is vrijwel direct weg.

13-09-2017 | Vrouw | 48
Eileiderontsteking
Geen problemen gehad met dit medicijn, helemaal geen bijwerkingen ervaren. Gezien het advies geen alcohol gebruikt, verder geen aanpassingen hoeven doen. De kuur heeft bij mij gewerkt, de klachten zijn verholpen.

22-08-2017 | Vrouw | 30
Chlamydia
Donderdag gestart met 500mg metronidazol icm met 400 gram ofloxacine, meteen paniekaanval, dag erna heel suf en futloos ook misselijk en metaalsmaak in de mond, dot bleef aanhouden. Terug naar de huisarts geweest na 6 dgn want ik hield t niet meer vol en heb nu een ander kuurtje, ik moest per direct stoppen gezien de ernst v d bijwerkingen.

18-08-2017 | Vrouw | 28
Bacteriële infectie
Algehele bacteriële infectie, darmen, vaginaal, longen. Wondjes die niet genezen. Kuur voor 7 dagen 2x dd 500 Mg. Dag 1 gelijk duizelig en misselijk. Metaaldraad vanaf moment inname aanwezig. Vaginale klachten na dag 1 verminderd, mijn wondjes leken ook ineens te genezen. (Van 8 weken gele korst, oppervlakkig en normale rode korst) Longen; het ophoesten gaat makkelijker, m[lees meer...]inder groen sputum. Wel enorme steken in mijn buik, aankijken ivm acute pancreatitus. In de avond algehele rode uitslag op mijn lichaam, gepaard met koortsaanvallen, zakt wel weer af. Klachten zijn wel aanzienlijk verminderd, bijwerkingen wegen bij minder zwaar dan de reden van gebruik!

13-08-2017 | Vrouw | 58
Darmontsteking
Vreselijk medicijn. Veel last van de bijwerkingen: misselijk, hoofdpijn, vieze smaak in de mond, vermoeid en haaruitval. Helaas voor de tweede keer voorgeschreven gekregen, omdat ik na de eerste kuur van 10 dagen na een paar dagen weer ziek werd. Medicijn had dus de eerste keer niet voldoende geholpen. Voorgeschreven voor darmparasiet. Dit medicijn wens ik, na deze kuur i[lees meer...]s gedaan, nooit meer in te nemen.

07-08-2017 | Vrouw | 37
Darmontsteking
Vanwege een darmparadiet (dientamoebe-fragilis) deze troep voorgeschreven gekregen vd huisarts. 3x daags 750 mg, 10 dagen lang. Dit is dag 4, maar of ik het afmaak weet ik niet. Ben erg moe, geen energie. Daarnaast hoofdpijn, duizelig, misselijk en mn hoofd er niet bij kunnen houden. Ontzettend suf. Bah ben er nog nooit zo ziek van geweest.

06-08-2017 | Vrouw | 44
Bacteriële infectie
Na de horror verhalen zag ik er erg tegenop om dit medicijn te gebruiken. Maar toch maar gestart. Vandaag mijn laatste dag. Ik heb een kuur van 3 dagen: 1 x per dag 4 tabletten van 500 mg. Heb helemaal geen bijwerkingen....alleen is mijn urine wat donkerder van kleur maar verder voel ik mij prima! Dus zo zie je maar.....gelukkig zijn er ook positieve verhalen over dit medi[lees meer...]cijn! Merk ook al een positief effect op mijn darmen gelukkig!

28-07-2017 | Vrouw | 30
Bacteriële vaginose
Nadat ook ik bang gemaakt was door alle negatieve verhalen, toch maar de medicijnen gepakt. Daarom hier ook mijn positieve ervaringen. Moet er wel bij zeggen dat ik antibiotica gewoon grote rommel vind. Maar dat terzijde. Werkt perfect en geen enkele bijwerking! Dus ook ik zou zeggen laat je niet bang maken.

18-07-2017 | Vrouw | 43
metronidazol (250mg)
Ivm parasiet in darmen voorgeschreven. Eens maar nooit meer. 6 van de 7 dagen beroerd gevoeld. Nog niet duidelijk of het geholpen heeft.

21-06-2017 | Vrouw | 18
Bacteriële vaginose
Lieve iedereen, anderhalve week geleden was ik per ongeluk met mijn tampon in slaapgevallen, waardoor ik bacteriële vaginose had opgelopen. Mijn symptomen kwamen direct overeen met die van internet . Ik had eerst Multi gyn actueel gehaald bij de drogist. Dit zorgde ervoor dat de jeuk wegging, maar niet de geur en afscheiding helaas. Toch maar naar de huisarts gegaan. Die g[lees meer...]af mij Metronidazol. Ik was erg bang voor de bijwerkingen, omdat er veel negatieve ervaringen op internet stonden . Maar verrassend genoeg geen enkele bijwerking . Heel chill. Gewoon goed en veel eten van te voren, dat helpt heel erg. Maar het medicijn werkte heel goed. Na 1 dag was de geur verdwenen en de afscheiding werd in de loop van de dagen veel minder. Fijn om weer zonder nare geur te kunnen rondlopen, door zo'n simpele oplossing. Niet zelf aankloten met vaginale douches of cremepjes. De huisarts heeft er meer verstand van. Dus ga er heen. Je hoeft je nergens voor te schamen. Maar kortom: makkelijk om in te nemen en heel effectief. Blij met het resultaat en 0 bijwerkingen

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum