metronidazol

Bacteriële infectie (32 meningen)
Tandvleesontsteking (19 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Kaakontsteking (5 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Bacteriële parotitis (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Ontsteking (mond) (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)

12-02-2022 | Man | 50
Bacteriële infectie
Wat een drama, middel ik 100x erger dan de kwaal. Paar uur na het innemen lag ik mijn bed te shaken van de kou, koorts 38.5. Vreselijk rusteloze benen, voor het eerst in 10 jaar tijd mezelf moeten ziekmelden op kantoor. Dag later, koorts weg, maar kan absoluut niet 'stil' staan, in beweging blijven/zitten gaat beter, maar staan absoluut niet. Nooit meer.

09-01-2020 | Vrouw | 50
metronidazol (250mg)
Kaakontsteking
door een onstoken kies kreeg ik een kaakonsteking. de tandarts schreef mij antibiotica voor, maar die hielp niet. Hij heeft er toen metronizadol bij gedaan. deze sloeg ook niet meteen aan, maar uiteindelijk wel. Ik was wat huiverig voor de vele bijwerkingen die ik hier gelezen had, maar heb persoonlijk geen enkele bijwerking ervaren. ik was vooral blij dat de ontsteking m[lees meer...]inder werd. Misschien scheelt het ook dat ik verder in goede gezondheid ben.

14-02-2019 | Vrouw | 50
Bacteriële infectie
Na het lezen van alle onderstaande ervaringen durfde ik bijna niet aan de kuur te beginnen, maar in verband met een overgroei van bacterien in de darm, moest ik wel. Ik vind de ervaringen echt iets overtrokken. ik heb Beetje last gehad van metaalsmaak, eerste 3 dagen. soms wat afwezig, en lichte downperiode. beetje pijn in buik. maar zeker niet zulke zware bij werkingen al[lees meer...]s hieronder beschreven, al is de ene mens de ander niet, middel kan gewoon gebruikt worden, als is het een iets sterkere antibiotica met wat lichte, voorbijgaande klachten. De effectiviteit is nog afwachten

31-12-2018 | Vrouw | 50
Bacteriële vaginose
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen door mijn gynaecoloog in verband met bacteriële vaginose. Ik gebruik dit middel nu een aantal dagen. Voelde me gisteren ineens depressief. Ook heb ik last van duizeligheid, wazig zicht, erg vermoeid, misselijk en kan soms niet goed uit mijn woorden komen. Wil eigenlijk de hele dag wel slapen. Ik moet nog een paar dagen doorslikken,[lees meer...] want de kuur is voor 7 dagen en ben bijna op de helft. Ik weet niet wat ik moet doen want ik denk dat stoppen nog een nadeliger effect heeft.

18-11-2021 | Vrouw | 51
metronidazol (500mg)
Reden: dientamoebe fragilis Waarschijnlijk melden zich hier met name mensen die gierend veel bijwerkingen hebben. De bijsluiter moet je ook snel scannen en daarna wegleggen, anders durf je niet meer. Ik ben een van de blijkbaar weinigen die weinig last van bijwerkingen heeft. Dat kan dus ook. Even twee weken geen alcohol. Dat kan voor niemand kwaad. Na dag 1 al geen [lees meer...]buikkrampen meer.

08-04-2022 | Vrouw | 52
Bacteriële infectie
Wat een heftig middel. Ik was totaal mezelf niet meer. Kon niet meer slapen, was rusteloos, paniekerig en raakte hierdoor volledig uitgeput. Moest ook meerdere keren overgeven. 2 dagen na afloop van de kuur kwam ik weer een beetje tot mezelf. Voor mij nooit meer dit middel.

10-03-2021 | Vrouw | 52
Bacteriële vaginose
7-daagse kuur gekregen. 5 Dagen volgehouden, want ik sliep niet meer, voelde me vreselijk, spierpijn, uitslag (bulten, vlekken) over het gehele lichaam, enorme jeuk aan handen en voeten, erg benauwd, algehele malaise. Wat een drama week. Na het stoppen duurde het nog bijna 2 dagen eer ik me weer wat beter voelde. HA mag me dit nooit meer voorschrijven.

08-06-2020 | Vrouw | 55
metronidazol (500mg)
Pelvic inflammatory disease (PID)
Paniekaanval na nachtmerries , huilen out of the blue, depersonalisatie, derealisatie, diarree, misselijk, wazig zien, minder goed horen. spierpijn, gewrichtspijn , moe. Mijn genoemde klachten waren gelukkig na een dag of 4 minder, wel bleef diarree, spier-en gewrichtspijn. Dat is nieuw voor mij, lees dat dit erbij hoort en langzaam weer verdwijnt. Ben nu 5 dagen na kuu[lees meer...]r langzaam minder stijf. Even een kanttekening: vaak krijg je bij deze kuur ook ‘OFLOXACINE’ , in mijn geval 2x 2 200 pch, hierbij kunnen ook veel van bovengenoemde klachten ontstaan, met name de spieren en gewrichten. Toch blij dat ik afgemaakt heb, na ongeveer half jaar ‘vervelend voelen’ en nooit aan PID gedacht, terwijl ik het 8 jaar geleden ook heb gehad..., nu weer lekker in mijn vel. De pijn in gewrichten en spieren zullen nog wel helemaal verdwijnen. Heftige medicatie, maar werkt goed.

08-06-2020 | Vrouw | 55
metronidazol (500mg)
Pelvic inflammatory disease (PID)
Had na dag 1 meteen verlichting klachten, daarna paar nachten nachtmerries, huilen, piekeren, depersonalisatie, maar... ik reageer meestal eerst heftig op (vooral dit soort) medicatie. Ben nogal HSP. Doorgezet, na paar dagen alweer blijer, wel beetje moe, maar dat was ik al door bacterie, volledige kuur diarree, lastig, maar gaf wel lekker ‘opruimgevoel. nu klaar, twee wek[lees meer...]en afgemaakt. Voel me veel beter, liep er achteraf al minstens half jaar mee, maar dacht niet aan PID. Conclusie: voor mij iig erg goed middel, als je ook heftige verschijnselen hebt, zou ik wel dag of 3 proberen, als de bijwerkingen zo heftig blijven, dan teruggaan en ander proberen. Nb: ik loop vrij veel lange afstanden, paar keer per week, kon altijd zo opstaan uit stoel of bed, nu na twee weken kuren ( en wel gelopen maar iets minder) zo stijf als een plank. Steken in vooral schouders, armen, gewoon helemaal vast alles. Na even lopen wel beter. Heet iemand deze bijwerking? Het wordt nu langzaam beter, staat trouwens ook wel in bijsluiter. Heftig middel maar als je volhoudt wel zeer effectief.

06-08-2020 | Vrouw | 56
metronidazol (500mg)
Ik had Dientamoeba fragilis in mijn dikke darm. Heb een kuur van 10 dagen 3 keer 500 mg gehad. Ik las op de site alleen maar slechte ervaringen met metronidazole Aurobindo. Tot mijn verbazing heb Ik geen last van mijn kuur gehad behalve een bittere smaak(metaal) in mijn mond, zelfs ging mijn dagelijkse verplichtingen prima ook sporten. Vanaf de eerste dag heb ik een ver[lees meer...]betering gevoel gehad. Nu even afwachten dat de parasieten niet zou terug komen!

26-01-2020 | Vrouw | 56
Tandvleesontsteking
Na goed reinigen van de pockets bij de mondhygiëniste moest ik op de dag van behandeling starten met de kuur Metronidazal voor 7 dagen. Na het lezen van alle akelige bijwerkingen was ik op mijn hoede maar ik helemaal heb geen last gehad van bijwerkingen . Zo kan het dus ook :)

25-11-2021 | Vrouw | 60
metronidazol (40mg/ml)
Giardiasis
ik weet niet waarom je deze gebruikt, maar ik heb het gebruikt omdat ik giardia had. Deze parasiet overleeft op zetmeel. Tijdens deze kuur heb ik al de suikers en zetmeel vermeden. Misschien een optie?

17-05-2022 | Vrouw | 66
Bacteriële vaginose
ik heb ze ingenomen tijdens maaltijd,was bang dat ik ook allemaal klachten zou krijgen. Tegenovergestelde heb nergens last van gehad.

11-05-2019 | Vrouw | 67
Tandvleesontsteking
Na het middel voor de eerste keer te hebben gebruikt, werd ik ziek, alle griepverschijnselen aanwezig. Ben aansluitend bijsluiter gaan lezen en heb dat vervolgens nauwlettend herlezen en herlezen., omdat bij eventuele andere klachten de huisarts geraadpleegd moest worden. Ik las bij velen ellende, maar het werkte wel. Aangezien ik geen krampen, buikpijn of andere alarmere[lees meer...]nde klachten had. Wel moest ik in de ziektewet. Vertrouwde mezelf niet in het verkeer of op de fiets. Daarnaast misselijk, extreem vermoeid, hoofdpijn en metaalstaking in mond. Op de laatste dag kreeg ik ineens over mijn hele lijf uitslag. Heb de laatste twee pillen niet meer ingenomen. Ik ga deze kuur nooit meer doen. Ik heb me heel beroerd gevoeld en ben nu benieuwd hoe lang de naweeen aanhouden. Drink al enkele dagen veel water om het medicijn zo snel mogelijk uit m’n lijf te spoelen. Daarnaast gebruik ik probiotica.

21-02-2022 | Man | 70
Tandvleesontsteking
De mogelijke bijwerkingen die in de apotheek werden opgesomd waren niet mals. Dat viel uiteindelijk allemaal erg mee. Ik kreeg een paar keer een heel licht gevoel van misselijkheid en draaierigheid. Echt heel licht. Ik hoefde niet even te gaan zitten of zo.

04-08-2020 | Vrouw | 82
metronidazol (500mg)
Ik gebruik dit medicijn ruim een week en voel me erg beroerd.Ik ben net een zombi ben misselijk , heb schimmelinfectie en kan amper lopen vanwege spierpijn. Geen prettig middel dus. Ook heb ik nachtmerries sinds ik dit slik.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (596) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum