metronidazol

Bacteriële infectie (26 meningen)
Tandvleesontsteking (16 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Kaakontsteking (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Ontsteking (mond) (1 mening)

19-08-2020 | Man | 41
Infectie (mond)
Twee weken geleden kreeg ik tijdens de vakantie in Frankrijk last van een ontstoken kies. Letterlijk alle tandartsen in de omgeving waren met vakantie. Via een lokale huisarts kreeg ik een kuurtje Metrodinazol voorgeschreven. Amoxicilline had de voorkeur, maar hier ben ik overgevoelig voor. Het kuurtje beviel uitstekend. Vandaag slik ik de laatste pil. Ik merk een iets [lees meer...]verminderde eetlust, misschien een klein beetje duf, maar het mag allemaal geen naam hebben. Probleemloze gebruikerservaring voor mij. Dik tevreden.

08-05-2020 | Man | 20
Darmontsteking
Het is nu dag 4, en ik voel me helemaal niet goed. Geen eetlust, super misselijk en enorm moe. Heb ook bijna geen kracht in mijn armen. Ik heb normaal helemaal niet zo veel last van bijwerkingen van medicijnen, maar bij dit medicijn wel. Niet fijn. Ik ga overleggen of ik iets anders kan krijgen want dit is niet fijn. Zelf ben ik nog niet klaar met de kuur. Maar er wordt ge[lees meer...]lukkig gezegd dat wanneer de kuur klaar is, de klachten snel afnemen. Dus we gaan het zien

09-01-2020 | Man | 45
Tandvleesontsteking
Normaliter geen bijwerkingen van antiobiotica maar wel met Metronidazol al na 1 dag. Koortsig, hoofdpijn, duizelig. Werd naar mijn idee erger. Na googlen lees ik nu dat Metronidazol geen goede combi is met Propylene Glycol. Juist dit ingredient zit in mijn voorgeschreven mondspoelmiddel. De beschreven bijwerkingen van deze combi komen sterk overeen met die van mij beha[lees meer...]lve het braken.. Toeval of zou dit echt een slechte combi zijn? Ik hoop dat ze hier onderzoek naar gaan doen..

16-12-2019 | Man | 30
Giardiasis
Dit is mijn 2e kuur. De eerste kuur leek aanvankelijk te werken tegen de giardia parasiet in mijn darmen. Ik heb me na de 1e kuur twee maanden superfit gevoeld. Helaas kwamen de symptomen van giardia terug en zit ik momenteel halverwege mijn 2e kuur. Ik keek er ook tegen op n.a.v. de lijst met bijwerkingen, maar dit valt bij mij enorm mee. De giardia symptomen werden na 2 [lees meer...]dagen al minder. Wel heb ik een flinke metaalsmaak in m'n mond en minder eetlust. Ook nu en dan duizelig of slap in de benen, maar dit kan ook een giardia symptoom zijn. Ik slik tegelijkertijd probiotica pillen van Lucovitaal (Kruidvat, etc.) en heb ook het idee dat dit wel helpt tegen bijwerkingen.

22-08-2019 | Man | 25
Bacteriële vaginose
Ik had hem maandag 10 uur in de ochtend 4 pillen in genomen van 500 Mg. Veder geen bijwerkingen de gehele dag. De volgende dag (dinsdag) ree ik in de ochtend naar duinrel en toen ik uit stapte voelde ik mij super licht in mijn hoofd, met of ik zweef.. en ook misselijk. Er is een vriend naar duinrel gekomen om terug te rijden aangezien ik dat niet durfte. Later kwam een ij[lees meer...]zersmaak in mijn mond, de volgende dag was ik nog steeds duizelig en misselijk, en voelde me erg down ik wilde alleen maar slapen.. ik wil dat ik uitwerkt, wat een kut spul is dit, ik neem het nooit meer.. Kan iemand mij vertellen wanneer de bijwerkingen minder werden zit nou op dag 3 en voel nog van alles wat niet klopt..

20-03-2019 | Man | 43
Tandvleesontsteking
Dit medicijn 3 x per dag , 7 dagen gebruikt vanwege een tandvleesontsteking (in combinatie met Amoxilline). Van te voren alle ervaringen op deze website gelezen waardoor ik nogal terughoudend was om het medicijn te gebruiken. Bedenk wel dat mensen met een negatieve ervaring vooral de neiging hebben om hun ervaring op deze website achter te laten. Ik heb nagenoeg geen bijw[lees meer...]erkingen gehad op diarree en zwarte aanslag op de tong na. Die nadelen wegen m.i. niet op tegen de voordelen, namelijk tandvlees dat genezen is en er weer gezond uitziet. De verbetering was met de dag merkbaar wat de hele kuur tot een positieve ervaring maakte.

15-07-2018 | Man | 33
Bacteriële vaginose
Mn vrouw kreeg deze voorgeschreven ivm bacteriële vaginose. Als partner werd geadviseerd om het ook te gebruiken. Een kuur van 7 dagen met 2x daags zo'n tablet. Na dag 1 voelde ik me wat vreemd wat ik niet kan omschrijven. Dat werd gelukkig wel minder. Tevens viel het me op dat ik zo vaak moest plassen, erg irritant omfat ik 's nachts nooit hoef normaliter. Dan ook nog de [lees meer...]onhandige tijd om in te nemen, er moet exact 12 uur tussen zitten waardoor ik 's avonds verplicht wat moet gaan eten want je moet het tijdens of na een maaltijd innemen. Ik slik en heb nooit wat dus ben sowieso wat huiverig met medicatie maar dit is echt troep.ik weet dus ook niet of het heeft geholpen want ik had geen klachten.

03-09-2017 | Man | 25
metronidazol (500mg)
Kuur gehad van 4 pillen gedurende 3 dagen. Alleen donker kleurige plas als bijwerking en droge mond, maar dat laatste pas 24 uur na de laatste pil dus zou ook van iets anders kunnen zijn. Overigens is het middel absoluut niet met alcohol te combineren. Ik heb tijdens de kuur een biertje van 0,5 procent alcohol gedronken waarna het leek of ik een badtrip van drugs kreeg. He[lees meer...]le rare gedachtes, wereld duizelde en viel bijna om terwijl ik stil stond. Wil me niet voorstellen hoe het zou zijn geweest als ik een normaal biertje had genomen.

27-05-2017 | Man | 41
Kaakontsteking
Voorgeschreven gekregen ivm beginnende kaakonsteking na wortelkanaal behandeling. Na twee dagen effect duidelijk merkbaar na vijf dagen onsteking verdwenen. Geen enkele last van bijwerkingen gehad. Heb me strikt aan het onthouden van alcohol gehouden, hoe lastig ook, maar deze bijwerkingen lijken zeer serieus te zijn.

27-11-2021 | Vrouw | 43

25-11-2021 | Vrouw | 60
metronidazol (40mg/ml)
Giardiasis
ik weet niet waarom je deze gebruikt, maar ik heb het gebruikt omdat ik giardia had. Deze parasiet overleeft op zetmeel. Tijdens deze kuur heb ik al de suikers en zetmeel vermeden. Misschien een optie?

18-11-2021 | Vrouw | 51
metronidazol (500mg)
Reden: dientamoebe fragilis Waarschijnlijk melden zich hier met name mensen die gierend veel bijwerkingen hebben. De bijsluiter moet je ook snel scannen en daarna wegleggen, anders durf je niet meer. Ik ben een van de blijkbaar weinigen die weinig last van bijwerkingen heeft. Dat kan dus ook. Even twee weken geen alcohol. Dat kan voor niemand kwaad. Na dag 1 al geen [lees meer...]buikkrampen meer.

15-11-2021 | Vrouw | 37
metronidazol (250mg)
Voorgeschreven voor darmparasiet (dientamoeba fragilis). Wat een heftig middel met tal van nare bijwerkingen, zoals hartkloppingen, onrust, paniekgevoel, niet kunnen slapen, misselijkheid, weeïg gevoel in bovenbuik, rare dromen, rillingen in benen. Na stoppen kuur van 5 dagen, heeft het nog zeker 2,5 dag geduurd voordat ik weer enigszins de oude werd. Voor mij nooit meer[lees meer...] dit middel.

23-10-2021 | Vrouw | 28

18-10-2021 | Vrouw | 19
Darmontsteking
Heb deze antibiotica voorgeschreven gekregen van MDL arts. Ben al een hele tijd ziek, maar dit maakt het niet beter. Nu op dag 4. Vanmorgen gebraakt. Verder heel erg vermoeid en energieloos, kan niet veel doen en heb hoofdpijn en buikkramp. Hoop dat de kuur wel aanslaat en dat het niet voor niks is geweest straks.

27-09-2021 | Vrouw | 23
Bacteriële infectie
Ik heb dit medicijn gebruikt omdat ik last had van bacteriële vaginose. 2x per dag 500mg. 7 dagen. Ik had een van de eerste dagen last van buikpijn en misselijkheid. Later kreeg ik al meer last van mijn emoties. Prikkelbaar en steeds maar huilen zonder reden. Ik voelde me er wel depri door.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum