metronidazol

Bacteriële infectie (32 meningen)
Tandvleesontsteking (18 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Kaakontsteking (5 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Bacteriële parotitis (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)
Ontsteking (mond) (1 mening)

19-08-2020 | Man | 41
metronidazol (250mg)
Infectie (mond)
Twee weken geleden kreeg ik tijdens de vakantie in Frankrijk last van een ontstoken kies. Letterlijk alle tandartsen in de omgeving waren met vakantie. Via een lokale huisarts kreeg ik een kuurtje Metrodinazol voorgeschreven. Amoxicilline had de voorkeur, maar hier ben ik overgevoelig voor. Het kuurtje beviel uitstekend. Vandaag slik ik de laatste pil. Ik merk een iets [lees meer...]verminderde eetlust, misschien een klein beetje duf, maar het mag allemaal geen naam hebben. Probleemloze gebruikerservaring voor mij. Dik tevreden.

05-08-2020 | Vrouw | 31
Bacteriële vaginose
Ik heb 4 tabletten in 1 keer ingenomen. Kreeg als tip mee een goede bodem te leggen qua voeding. Ik denk dat dat wel heeft geholpen. Ben wel wat vermoeider maar onbekend of dat met deze kuur te maken heeft.

04-08-2020 | Vrouw | 82
metronidazol (500mg)
Ik gebruik dit medicijn ruim een week en voel me erg beroerd.Ik ben net een zombi ben misselijk , heb schimmelinfectie en kan amper lopen vanwege spierpijn. Geen prettig middel dus. Ook heb ik nachtmerries sinds ik dit slik.

08-06-2020 | Vrouw | 55
metronidazol (500mg)
Pelvic inflammatory disease (PID)
Had na dag 1 meteen verlichting klachten, daarna paar nachten nachtmerries, huilen, piekeren, depersonalisatie, maar... ik reageer meestal eerst heftig op (vooral dit soort) medicatie. Ben nogal HSP. Doorgezet, na paar dagen alweer blijer, wel beetje moe, maar dat was ik al door bacterie, volledige kuur diarree, lastig, maar gaf wel lekker ‘opruimgevoel. nu klaar, twee wek[lees meer...]en afgemaakt. Voel me veel beter, liep er achteraf al minstens half jaar mee, maar dacht niet aan PID. Conclusie: voor mij iig erg goed middel, als je ook heftige verschijnselen hebt, zou ik wel dag of 3 proberen, als de bijwerkingen zo heftig blijven, dan teruggaan en ander proberen. Nb: ik loop vrij veel lange afstanden, paar keer per week, kon altijd zo opstaan uit stoel of bed, nu na twee weken kuren ( en wel gelopen maar iets minder) zo stijf als een plank. Steken in vooral schouders, armen, gewoon helemaal vast alles. Na even lopen wel beter. Heet iemand deze bijwerking? Het wordt nu langzaam beter, staat trouwens ook wel in bijsluiter. Heftig middel maar als je volhoudt wel zeer effectief.

31-01-2020 | Vrouw | 23
Bacteriële infectie
Na dag één gelijk geen last meer van vieze geurtjes. Ik heb geen last gehad van bijwerkingen. Super tevreden dus in tegenstelling tot alle andere meningen.

29-06-2019 | Vrouw | 48
metronidazol (500mg)
Week geslikt voor paradonditis na behandeling bij paradontoloog. Gebruikt in combinatie met Amoxilline - 3 x daags 1 voor één week. Vanaf derde dag last van mijn darmen en hoofdpijn. Veel last van winderigheid, maar soms ook zulke ernstige darmkrampen dat ik bijna niet rechtop kon staan. Vooral na het opstaan uit bed kon ik bijna niet rechtop komen, dat duurde echt minut[lees meer...]enlang. Verder natuurlijk diarree - maar dat hoort erbij. En enige vermoeidheid. Ik heb ooit een keer een glas wijn bij Metronidazol gedronken (deze keer niet). Nooit doen! Ik kreeg een enorme hitteaanval en werd heel misselijk. Ondanks de bijwerkingen vind ik het resultaat de bijwerkingen dubbel en dwars waard. Voorlopig weer rustig tandvlees - al de derde dag nam de pijn in mijn mond sterk af. Pijnlijk tandvlees vind ik vele malen vervelender dan een paar dagen buikkramp. Ik zou het medicijn zeker weer gebruiken. Blij met het resultaat.

27-01-2019 | Vrouw | 40
Tandvleesontsteking
Na jaren lang last te hebben van ontstoken tandvlees op bepaalde plekken ondanks goed schoonmaken en reinigen een 10 daagse kuur gehad met nog een ander antibioticum ernaast. Geen last gehad van bijwerkingen en nu 3 maanden later perfect tandvlees en geen verdiepte pockets meer. Tandvlees en pockets zijn grondig schoongemaakt door mondhyg op dag van starten kuur.

12-10-2018 | Vrouw | 23
Bacteriële vaginose
Ik durfde het medicijn eerst niet in te nemen. Tijdens mijn verblijf in de VS, werd bij mij chlamydia gevonden en de dokter vond dat ik wat meer afscheiding had dan normaal. Hierom kreeg ik antibiotica voor chlamydia mee en metronidazol (500 mg, 2 per dag voor 1 week). Hij gaf mij de medicatie mee, voordat de testresultaten binnen waren. Ik hoopte dat al mijn klachten[lees meer...] weg zouden gaan door enkel de inname van de chlamydia antibiotica, maar dit was niet het geval: de afscheiding (en vooral de geur) verdween, maar mijn onderbuikpijn bleef na twee weken toch aanwezig en werd zelfs erger. Door alle slechte reviews, wist ik niet wat ik moest doen. Toch besloot ik metronidazol in te nemen, omdat ik bang was dat ik een eierstokkenontsteking zou oplopen. Ik ben zo blij dat ik de antibiotica ben in gaan nemen! Na 1 pil kon ik al merken dat mijn buikpijn minder werd. Daarnaast zit ik nu op dag twee en heb ik totaal geen last van bijwerkingen. Ik heb enkel heel soms een lichte metaalsmaak in mijn mond, maar verder niet storend. Ik wilde toch graag even mijn (positieve) verhaal delen, omdat er ook veel negatieve verhalen zijn. Voor iedereen kan de antibiotica natuurlijk anders vallen, maar ik zou het zeker proberen. Het is en blijft helaas troep en ik hoop dat ik het nooit meer hoef in te nemen.

18-08-2018 | Vrouw | 48
metronidazol (500mg)
Op het eerste instantie zag ik het erg tegen op maar dan kreeg ik advies van de assistent apotheker om Ik een uur voordat ik de medicatie innam een andere middel voor reisziekte die heet Cinnarizine in te nemen tegen misselijkheid en duizeligheid en het werkt wel want dan de bijwerkingen die ik daarna heb meegemaakt meevallen en juist op volgende dag ben ik heel suf werd e[lees meer...]n alleen dat.

16-08-2018 | Vrouw | 23
Bacteriële vaginose
In een keer vier tabletten geslikt (500mg). In tegenstelling tot alle negatieve berichten, heeft het bij mij prima gewerkt. Voor inname is het belangrijk dat er een goede bodem is gelegd (uit ervaring), dit scheelt tegen klachten als bijv. diarree of misselijkheid. De dag van inname wat duizelig en in korte tijd erg vermoeid. Deze bijwerkingen wegen niet op tegen de klacht[lees meer...]en voorheen. Ik ben blij dat het verholpen is.

02-08-2018 | Vrouw | 23
Bacteriële vaginose
Momenteel nog bezig met de kuur metronidazol. Hoor er zoveel slechte dingen over; maar heb deze kuur meerdere malen gekregen. Gewoon zeer goed bij eten voordat je deze pil inneemt. Heb slechts last van een metaalsmaak in mijn mond, en soms een beetje een zweverig gevoel. Wat heerlijk om te drinken is tegen de metaalsmaak is cola! En dan wel koud! Vorige keer was ik erg tev[lees meer...]reden over dit middel. De klachten waren verdwenen. Maar omdat mijn partner ook deze bacteriën droeg (door mij), bleven de klachten terugkeren. Nu zijn we beide in behandeling en alle bijbehorende kwaaltjes zullen als sneeuw voor de zon verdwijnen!! En voor diegenen die heftige reacties erop krijgen, ooit aan gedacht dat je een allergische reactie hebt op dit middel? De apotheker zal een alternatief voor je verzinnen!

24-07-2018 | Vrouw | 32
Giardiasis
Puur vergif. Na enkele weken al dood ziek te zijn door Giardia stootkuur gehad van 3 dagen 4x500 mg ineen. ZIEK!! Bovenop de klachten en ziekheid die ik al had. Kwan er nu extreme misselijkheid bij. Buikpijn wazig zien wazig denken. Koorts zweetaanvallen, droge mond, vieze smaak, algehele zwakheid. Donderdag laatste setje pillen gehad. Vrijdag een zware operat[lees meer...]ie (die los stond van de darmklachten) Na de operatie voelde ik me best oké. (Achteraf denk ik door de morfine). Zaterdag weer klachten. Buikpijn, veel en vaak diarree . Weer de mdl arts gebeld. Nog een extra kuur Metonidazol. Dinsdag mee begonnen. Dood en dood ziek. Last van de operatie (waar ik nog minder last van had dan de pillen of giardia). Weer extreem misselijk, moe, buikpijn, 6x per uur diaree, krampen, koppijn, kon geen prikkels meer aan. Totaal geen eetlust (terwijl ik echt een snoep kont ben). Uiteindelijk zo somber, ziek en futloos dat ik mezelf heb opgesloten in een donkere kamer.. Uiteindelijk opgenomen in het ziekenhuis. Ben er bijna kapot aan gegaan. Serieus Metonidazol is puur vergif de arts zei ook dat het echt troep is!

22-04-2018 | Vrouw | 20
Bacteriële vaginose
Het medicijn is zeer effectief! Na 1 jaar last te hebben van bacteriële vaginose, ben ik er nu eindelijk vanaf. (Hopen dat het ook weg blijft, ben nu paar dagen verder na ab kuur). 1e dag van de kuur erg moe en misselijk. Rest van de dagen bleef de moeheid en misselijkheid, werd geleidelijk minder. Wat mij erg hielp was goed eten! Zodra de misselijkheid een beetje op kwam[lees meer...], was het direct weg zodra ik iets at. Elk medicijn heeft bijwerkingen, en ik was huiverig om het te nemen door alle reacties. Viel reuze mee! Eindelijk van de bv af! Had het er zeker voor over. Had alle middeltjes geprobeerd: multi gyn acti gel, canastyn gyno, evagynal. Niks werkte! Mijn tip; goed eten en de bijwerkingen zijn minimaal.

27-03-2018 | Vrouw | 39
Bacteriële vaginose
Bijwerkingen gelezen, was eerst een beetje huiverig om het in te nemen. Wat gegeten toen de vier tabletten ingenomen. Geen bijwerkingen op wat moeheid en duf zijn na. Ik had het idee dat de pijn de uren erna wat veregerde. Nacht geslapen en bij het wakker worden merkte ik dat de pijn 50% minder was, ook geen afscheiding meer. Eindelijk dit na er ongeveer een half jaar mee [lees meer...]te hebben gelopen en op ibuprofen te hebben geleefd

19-12-2017 | Vrouw | 35
Bacteriële vaginose
Eenmalig 4 tabletten 500 mg ingenomen. Normaal heb ik bij bijna iedere antibiotica bijwerkingen. Misselijkheid, hoofdpijn, darmklachten. Zodra t op de bijsluiter benoemd staat dan ben ik wel van de partij. Nu helemaal geen last gehad. Tot nu toe (24h na inname) tevreden.

28-11-2017 | Vrouw | 35
metronidazol (500mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
ik zelf ben niet echt huiverig om medicatie in te nemen,als der zoveel negatieve ervaringen op het internet over staan, Nergens zie ik nou iets super positiefs staan, Ik had echt zoiets door al het lezen,word ik dood ziek! Niks is minder waar, ik nam de 4 tabletten in 1 x in,en ben alleen een beetje moe ervan geworden,en heel even een vies smaakje in me mond geproeft[lees meer...] toen ik wkr werd,Thats all!!!! Het kan dus ook allemaal heel anders gaan. Bij voorhand stres je hem al door zulke reactie’s te hebben gelezen, Maar ik kan jullie vertellen, Het is echt geen troep,klachten zijn gelijk verdwenen, En je voelt je weer Vrouw down under, En Dat door 4 wonder pilletjes!!!!!