metronidazol

Bacteriële infectie (27 meningen)
Tandvleesontsteking (17 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Kaakontsteking (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Ontsteking (mond) (1 mening)

18-08-2018 | Vrouw | 48
metronidazol (500mg)
Op het eerste instantie zag ik het erg tegen op maar dan kreeg ik advies van de assistent apotheker om Ik een uur voordat ik de medicatie innam een andere middel voor reisziekte die heet Cinnarizine in te nemen tegen misselijkheid en duizeligheid en het werkt wel want dan de bijwerkingen die ik daarna heb meegemaakt meevallen en juist op volgende dag ben ik heel suf werd e[lees meer...]n alleen dat.

16-08-2018 | Vrouw | 23
Bacteriële vaginose
In een keer vier tabletten geslikt (500mg). In tegenstelling tot alle negatieve berichten, heeft het bij mij prima gewerkt. Voor inname is het belangrijk dat er een goede bodem is gelegd (uit ervaring), dit scheelt tegen klachten als bijv. diarree of misselijkheid. De dag van inname wat duizelig en in korte tijd erg vermoeid. Deze bijwerkingen wegen niet op tegen de klacht[lees meer...]en voorheen. Ik ben blij dat het verholpen is.

02-08-2018 | Vrouw | 23
Bacteriële vaginose
Momenteel nog bezig met de kuur metronidazol. Hoor er zoveel slechte dingen over; maar heb deze kuur meerdere malen gekregen. Gewoon zeer goed bij eten voordat je deze pil inneemt. Heb slechts last van een metaalsmaak in mijn mond, en soms een beetje een zweverig gevoel. Wat heerlijk om te drinken is tegen de metaalsmaak is cola! En dan wel koud! Vorige keer was ik erg tev[lees meer...]reden over dit middel. De klachten waren verdwenen. Maar omdat mijn partner ook deze bacteriën droeg (door mij), bleven de klachten terugkeren. Nu zijn we beide in behandeling en alle bijbehorende kwaaltjes zullen als sneeuw voor de zon verdwijnen!! En voor diegenen die heftige reacties erop krijgen, ooit aan gedacht dat je een allergische reactie hebt op dit middel? De apotheker zal een alternatief voor je verzinnen!

24-07-2018 | Vrouw | 32
Giardiasis
Puur vergif. Na enkele weken al dood ziek te zijn door Giardia stootkuur gehad van 3 dagen 4x500 mg ineen. ZIEK!! Bovenop de klachten en ziekheid die ik al had. Kwan er nu extreme misselijkheid bij. Buikpijn wazig zien wazig denken. Koorts zweetaanvallen, droge mond, vieze smaak, algehele zwakheid. Donderdag laatste setje pillen gehad. Vrijdag een zware operat[lees meer...]ie (die los stond van de darmklachten) Na de operatie voelde ik me best oké. (Achteraf denk ik door de morfine). Zaterdag weer klachten. Buikpijn, veel en vaak diarree . Weer de mdl arts gebeld. Nog een extra kuur Metonidazol. Dinsdag mee begonnen. Dood en dood ziek. Last van de operatie (waar ik nog minder last van had dan de pillen of giardia). Weer extreem misselijk, moe, buikpijn, 6x per uur diaree, krampen, koppijn, kon geen prikkels meer aan. Totaal geen eetlust (terwijl ik echt een snoep kont ben). Uiteindelijk zo somber, ziek en futloos dat ik mezelf heb opgesloten in een donkere kamer.. Uiteindelijk opgenomen in het ziekenhuis. Ben er bijna kapot aan gegaan. Serieus Metonidazol is puur vergif de arts zei ook dat het echt troep is!

22-04-2018 | Vrouw | 20
Bacteriële vaginose
Het medicijn is zeer effectief! Na 1 jaar last te hebben van bacteriële vaginose, ben ik er nu eindelijk vanaf. (Hopen dat het ook weg blijft, ben nu paar dagen verder na ab kuur). 1e dag van de kuur erg moe en misselijk. Rest van de dagen bleef de moeheid en misselijkheid, werd geleidelijk minder. Wat mij erg hielp was goed eten! Zodra de misselijkheid een beetje op kwam[lees meer...], was het direct weg zodra ik iets at. Elk medicijn heeft bijwerkingen, en ik was huiverig om het te nemen door alle reacties. Viel reuze mee! Eindelijk van de bv af! Had het er zeker voor over. Had alle middeltjes geprobeerd: multi gyn acti gel, canastyn gyno, evagynal. Niks werkte! Mijn tip; goed eten en de bijwerkingen zijn minimaal.

27-03-2018 | Vrouw | 39
Bacteriële vaginose
Bijwerkingen gelezen, was eerst een beetje huiverig om het in te nemen. Wat gegeten toen de vier tabletten ingenomen. Geen bijwerkingen op wat moeheid en duf zijn na. Ik had het idee dat de pijn de uren erna wat veregerde. Nacht geslapen en bij het wakker worden merkte ik dat de pijn 50% minder was, ook geen afscheiding meer. Eindelijk dit na er ongeveer een half jaar mee [lees meer...]te hebben gelopen en op ibuprofen te hebben geleefd

19-12-2017 | Vrouw | 35
Bacteriële vaginose
Eenmalig 4 tabletten 500 mg ingenomen. Normaal heb ik bij bijna iedere antibiotica bijwerkingen. Misselijkheid, hoofdpijn, darmklachten. Zodra t op de bijsluiter benoemd staat dan ben ik wel van de partij. Nu helemaal geen last gehad. Tot nu toe (24h na inname) tevreden.

28-11-2017 | Vrouw | 35
metronidazol (500mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
ik zelf ben niet echt huiverig om medicatie in te nemen,als der zoveel negatieve ervaringen op het internet over staan, Nergens zie ik nou iets super positiefs staan, Ik had echt zoiets door al het lezen,word ik dood ziek! Niks is minder waar, ik nam de 4 tabletten in 1 x in,en ben alleen een beetje moe ervan geworden,en heel even een vies smaakje in me mond geproeft[lees meer...] toen ik wkr werd,Thats all!!!! Het kan dus ook allemaal heel anders gaan. Bij voorhand stres je hem al door zulke reactie’s te hebben gelezen, Maar ik kan jullie vertellen, Het is echt geen troep,klachten zijn gelijk verdwenen, En je voelt je weer Vrouw down under, En Dat door 4 wonder pilletjes!!!!!

02-11-2017 | Vrouw | 57
Darmontsteking
Heftige darmontsteking waterdun zwarte ontlasting, kolieken, doodziek. Nu, na 2 dagen al een ongelofelijk verschil! Dit is idd een paardenmiddel, maar het ongedierte in m'n darmen wordt uitgeroeid! Een vreselijke bacteriéle infectie. Het werkt!

30-10-2017 | Vrouw | 32
Bacteriële infectie
Ik snap dat als je iets als negatief hebt ervaren, het wilt delen met anderen. Maar door alle negatieve reacties die ik hier lees over het gebruik van metronidazol durfde ik het bijna niet meer in te nemen. Dit was achteraf nergens voor nodig! Natuurlijk is het troep. Gelukkig had ik geen bijwerkingen!

24-10-2017 | Vrouw | 46
Darmontsteking
Deze medicatie door specialist voorgeschreven gekregen vanwege darmparasiet Dientamoeba Fragilis en jarenlange darmklachten die alleen maar toenamen. Ooit is aangegeven dat mijn klachten veroorzaakt werden door een spastische darm (tegenwoordig PDS genoemd). Vanwege de negatieve ervaringen met deze medicatie en het feit dat het medicijn niet bij iedereen het gewenste effec[lees meer...]t heeft, was ik erg huiverig om te starten met de kuur. Mede op advies van apotheker géén alcohol genomen voor/tijdens/na kuur. Bijwerkingen vond ik echt minimaal en absoluut te verwaarlozen. Ik had 1 doel met deze kuur en dat was het elimineren van de parasiet. Bijna 3 weken geleden was kuur afgelopen en sindsdien ben ik verlost van mijn klachten, ik weet niet wat mijn overkomt en ben er gelukkig mee! Liever 10 dagen niet 100% fit dan mijn leven lang met een ongewenste parasiet in mijn darmen lopen met alle klachten van dien. Mensen, laat u niet altijd leiden en in nadelige zin beïnvloeden door wat u op het internet leest.

13-09-2017 | Vrouw | 48
Eileiderontsteking
Geen problemen gehad met dit medicijn, helemaal geen bijwerkingen ervaren. Gezien het advies geen alcohol gebruikt, verder geen aanpassingen hoeven doen. De kuur heeft bij mij gewerkt, de klachten zijn verholpen.

03-09-2017 | Man | 25
metronidazol (500mg)
Kuur gehad van 4 pillen gedurende 3 dagen. Alleen donker kleurige plas als bijwerking en droge mond, maar dat laatste pas 24 uur na de laatste pil dus zou ook van iets anders kunnen zijn. Overigens is het middel absoluut niet met alcohol te combineren. Ik heb tijdens de kuur een biertje van 0,5 procent alcohol gedronken waarna het leek of ik een badtrip van drugs kreeg. He[lees meer...]le rare gedachtes, wereld duizelde en viel bijna om terwijl ik stil stond. Wil me niet voorstellen hoe het zou zijn geweest als ik een normaal biertje had genomen.

06-08-2017 | Vrouw | 44
Bacteriële infectie
Na de horror verhalen zag ik er erg tegenop om dit medicijn te gebruiken. Maar toch maar gestart. Vandaag mijn laatste dag. Ik heb een kuur van 3 dagen: 1 x per dag 4 tabletten van 500 mg. Heb helemaal geen bijwerkingen....alleen is mijn urine wat donkerder van kleur maar verder voel ik mij prima! Dus zo zie je maar.....gelukkig zijn er ook positieve verhalen over dit medi[lees meer...]cijn! Merk ook al een positief effect op mijn darmen gelukkig!

28-07-2017 | Vrouw | 30
Bacteriële vaginose
Nadat ook ik bang gemaakt was door alle negatieve verhalen, toch maar de medicijnen gepakt. Daarom hier ook mijn positieve ervaringen. Moet er wel bij zeggen dat ik antibiotica gewoon grote rommel vind. Maar dat terzijde. Werkt perfect en geen enkele bijwerking! Dus ook ik zou zeggen laat je niet bang maken.

21-06-2017 | Vrouw | 18
Bacteriële vaginose
Lieve iedereen, anderhalve week geleden was ik per ongeluk met mijn tampon in slaapgevallen, waardoor ik bacteriële vaginose had opgelopen. Mijn symptomen kwamen direct overeen met die van internet . Ik had eerst Multi gyn actueel gehaald bij de drogist. Dit zorgde ervoor dat de jeuk wegging, maar niet de geur en afscheiding helaas. Toch maar naar de huisarts gegaan. Die g[lees meer...]af mij Metronidazol. Ik was erg bang voor de bijwerkingen, omdat er veel negatieve ervaringen op internet stonden . Maar verrassend genoeg geen enkele bijwerking . Heel chill. Gewoon goed en veel eten van te voren, dat helpt heel erg. Maar het medicijn werkte heel goed. Na 1 dag was de geur verdwenen en de afscheiding werd in de loop van de dagen veel minder. Fijn om weer zonder nare geur te kunnen rondlopen, door zo'n simpele oplossing. Niet zelf aankloten met vaginale douches of cremepjes. De huisarts heeft er meer verstand van. Dus ga er heen. Je hoeft je nergens voor te schamen. Maar kortom: makkelijk om in te nemen en heel effectief. Blij met het resultaat en 0 bijwerkingen

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum