categorie

Antibiotica - quinolonen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - quinolonen

03-12-2019

Nierbekkenontsteking

Zeer effectief (nierbekken en blaasontsteking) maar na 4 dagen moest ik stoppen van huisarts ivm algehele slechte lichamelijke toestand....diarree en misselijkheid waren de grootste boosdoeners. Wel was de infectie na 4 dagen verdwenen, dus wel geholpen, maar liever een minder heftige kuur de volgende keer mocht het weer zover komen.
26-11-2019

Bacteriële infectie

Na alle negatieve berichten hier over deze antibiotica was ik best huiverig om er aan te beginnen. Ik heb echter totaal geen last gehad van bijwerkingen. Morgen slik ik mijn laatste tablet en heb ik er 2 weken kuur op zitten. Het medicijn op zich heeft voor mij niet helemaal het gewenste effect gehad. In overleg met de dermatoloog ben ik er na een week een ander medic[lees meer...]ijn bij gaan gebruiken. Inmiddels wel verbetering, maar het is lastig te meten welk medicijn zijn werk heeft gedaan.
23-11-2019

Bijbalontsteking

Dinsdag begonnen met medicatie, de eerste dagen geen bijwerkingen. Ik merkte wel dat het mijn bijbal klachten wat verminderde. De nacht van vrijdag op zaterdag naar het toilet gegaan en merkte dat ik wat last van beide achillespezen had. Zaterdagochtend opnieuw een dosis ingenomen en na een half uur pijn aan beide benen aan de achillespees, hamstring en kuit. Verder v[lees meer...]oelde ik me niet top, beetje duizelig en ben weer naar bed gegaan. Na een paar uur is het wat verminderd, maar ga deze kuur meteen stoppen en maandag langs bij de huisarts.
20-11-2019

Avelox (moxifloxacine)
Antibiotica profylaxe bij penicilline allergie

Ik zou graag weten hoelang het zal duren vooraleer deze verschijnselen verdwijnen. Het is zeer pijnlijk. Ik heb het intraveneus gekregen. 3 dagen aan 2xdag. Nu heb ik op mijn onderbeen purpura wat pijnlijk is. Wanneer het over zal gaan weet niemand. Leuk medicijn !!!!
17-11-2019

Blaasontsteking

Beetje angstig na het lezen van alle horror verhalen maar zelf totaal geen bijwerkingen gehad en de kuur sloeg meteen aan.
27-10-2019

Urineweginfectie

Sinds eind augustus blaasontsteking die al een paar keer omhoog kroop richting nieren. Voorheen eigenlijk nooit infecties. Steeds net geen nierbekken ontsteking vanwege de kuren. Trekkend gevoel buik en druk buik urine met pus. Heb eerst een hele korte kuur fosfomycine gehad in september voor 1 nacht infectie was na 3 dagen weer terug. Vier weken geleden amoxicilline gehad[lees meer...] tijdens kuur namen klachten volledig af maar na stoppen direct kwamen klachten langzaam terug. Helaas bij de ciprofloxacine hetzelfde. Deze kuur lijk tov de andere kuren helemaal niet aan te slaan al zou dat volgens een kweek die ik heb gehad wel moeten omdat ik gewoon de e coli heb die de ontsteking veroorzaakt. Tijdens gebruik nog steeds last van rug, nieren, drukkend gevoel in buik etc. Laatste dag van de kuur namen klachten nog sterker toe. Heeft niet geholpen. Urine test op lyctocieten bleef positief. Bijwerkingen minimaal had teveel last van infectie zelf. Nu aan vierde kuur furabid en hopen dat deze wel aanslaat!
25-10-2019

Blaasontsteking

huidallergie overgaand langzaam uitbreidend over gehele huid, daarnaast zwelling armen benen, na enkele weken overgaand in aanhoudend eczeem op onderbenen. Met cutivatezalf 0.05mg/100g net houdbaar.
23-10-2019

Bacteriële infectie

Ik had een bacterie in mijn maag (helicobacter pylori). Daarom moest ik deze kuur nemen voor 10 dagen. Na de 6 dag, veel pijn in nek uitstralend naar achterhoofd.
18-10-2019

Sinusitis

In de ochtend 1ste tablet ingenomen en gedurende de dag ineens enorme pijn aan mijn heup, benen... alle spieren doen enorme zeer! Ook mijn zich werd af en toe wat wazig. Ik stop hier onmiddellijk mee!
08-10-2019

Prostaatontsteking

middel heeft niet zo veel gedaan, klachten verminderden wel, kreeg veel steviger ontlasting
29-09-2019

Prostaatontsteking

Even een kanttekening bij alle negatieve verhalen: uiteraard zijn het vooral de mensen met een slechte ervaring die de moeite nemen om hier een review te schrijven. Dit gezegd is dit een antibioticum met een aantal mogelijk gevaarlijke bijwerking die permanente schade kunnen toebrengen. Ik sta er versteld van hoeveel mensen horrorverhalen schrijven, maar dan ondertussen ge[lees meer...]woon door zijn gegaan met hun kuur of pas op dag 10 aan de bel trekken. Ik raad aan dat je als je dit medicijn echt moet gebruiken (en het wordt veel voorgeschreven en gaat vaak goed), dat je extra alert bent op beginnende symptomen van de ernstigste bijwerkingen. Zelf ben ik na 3 van de 28 pillen overgestapt op een ander antibioticum nadat ik zo’n zes verschillende bijwerkingen kreeg (die echter nog niet de kans hadden heel erg te worden).
27-09-2019

Blaasontsteking

Furabid 100 mg 2x daags voor 5 dagen werkte niet bij een blaasontsteking. Om die reden begon ik met Ciprofloxacine 500 mg 2 x daags voor 7 dagen. Na 48 uur werkte het medicijn nog steeds niet. Ik heb het 6 dagen aangekeken en heb daarna weer mijn urine laten controleren door de HA. De test was positief. Uiteindelijk heb ik de kuur niet afgemaakt en ben ik overgestapt na[lees meer...]ar een andere kuur die na 2 pillen wel werkt. Bijweringen van Ciprofloxacine was minimaal. 1e nacht onrustig geslapen. Klein beetje misselijk. Niks onprettigs ervaren dus laat je hoofd niet gek maken door de ervaringen van anderen. Houd je lichaam goed in de gaten en bij twijfel: bel je huisarts.
29-08-2019

Blaasontsteking

Gebruik deze medicijnen met regelmaat. Behalve wat rommelde darmen en lichte maagpijn heb ik nergens last van. Ik neem ze wel in op een volle maag, misschien scheelt dat iets.
27-08-2019

Blaasontsteking

ik had dit medicijn vorig jaar voor een blaasontsteking. Dot jaar weer een blaasontsteking maar nu wilde de huisarts mij dit middel niet geven omdat hij het te zwaar vond.
24-08-2019

Darmontsteking

Eerste dag medicatie nemen viel mee! Vanaf 2de dag verschrikkelijke bijwerkingen mijn gezicht begin te hangen ik voelde me Dof. Tintelingen in gezicht handen en voeten. Hoofdpijn en misselijkheid. Zwakte in lichaam. Na 3de dag werd alles nog erger.. Mijn gezicht begin zelfs pijn te doen. Dokter zei tegen me om een half te nemen, dat gedaan voor 2dagen. Maar nog altijd alle[lees meer...] bijwerkingen. Ik Ben er meegestopt. Die dagen was ik ook heel gevoelig in alles.. Ik werd zelfs heel emotioneel. Nooit ne Meer neem ik dit!!! Na stoppen nog altijd de bijwerkingen gehad voor Paar dagen, het moet uit u lichaam eerst voor je u beter voelt!!
18-08-2019

Oogontsteking

Na 2 dagen moeilijk lopen en pijn knie en onderbeen due dagelijks toenam. Na dag 6 las ik de bijwerkingen pas in de bijsluiter. Pijnlijk en zwelling en leek wel of er uitval was van mijn voet. Zenuwpijn. Kon been nauwelijks nog optillen. Loop nu nog met krukken omdat ik niet kan belast kan lopen. ( 18 dagen geleden gestopt met kuur) Oedeem in li knie en been. Meniscus is g[lees meer...]escheurd zonder trauma! Dat het medicijn nog op de markt is en dat artsen het voorschrijven . De 3 huisartsen die ik gezien waren niet op de hoogte van deze bijwerkingen. De fysiotherapeut wel.
16-08-2019

Blaasontsteking

Sinds die kuur na 7 jaren blaasontsteking voor mij geen antibiotica meer. Het bij 'Oma' De natuurke tip appelazijn gevolgd! Al 8 maanden AB. Vrij. !!! Ook de darmen functioneren weer beter.
12-08-2019

Prostaatontsteking

Eerste dag meteen niet meer kunnen ademen en kon niets meer horen. Meteen naar spoed moete gaan met verhoogde hartslag. Overgeschakeld naar andere antibiotica. Klachten waren wel al na 1 dag verminderd.
11-08-2019

Bijbalontsteking

Ik had een ontsteking aan mijn bijballen en deze antibiotica werd voorgeschreven. Na de eerste pil voelde ik mezelf misselijk en kreeg ik gelijk al lichte krampen in mijn kuiten. Na de 2de pil 2 uur voor het slapen gaan kreeg pijn in al mijn spieren, werd ik misselijk en kreeg ik zenuwprikkelingen door mijn lichaam. Eenmaal in bed kon ik moeilijk slapen. Na 2 uur viel ik e[lees meer...]en uur in slaap en werd ik zwaar verkrampt en heel angstig wakker. De rest van de nacht wakker gelegen. Was de gehele nacht en volgende dag ziek, een soort van kater en griep tegelijk. Direct mee gestopt. 2 dagen nog hoofdpijn gehad, daarna ging het weer. Erg geschrokken van de bijwerkingen en ik raad dit medicijn (Die ooit is ontworpen als chemo) ook erg af! In sommige landen is dit type antibiotica ook verboden en ook zijn er diverse Europese onderzoeken die kritische kanttekeningen hebben over werking in verhouding tot de vele bijwerkingen.
08-08-2019

Nierbekkenontsteking

Ik heb dit medicijn gehad,en kon na 2 dagen niet meer eten of drinken,na 14 dagen werd ik 5 dagen opgenomen, omdat ik uitgedroogd was 9 kg afgevallen kan nu nog alleen kleine beetjes eten. Ik heb longkanker.
07-08-2019

Blaasontsteking

's Ochtends half 7 wakker geworden met hevige niersteenaanval en gratis blaasontsteking erbij. Dat was al twee dagen aan de gang. Arts schreef 3 uur later pijnstiller en ciprofloxacine voor. Drie minuten na inname; startte met veel niezen, ademhalingsproblemen, druk op de borst, gezwollen, blauwe lippen, gezwollen ogen, jeuk in de mond en op lichaam, symptomen werden snel [lees meer...]heviger. Direct de huisarts assistente gebeld; de dokter spoedde zich direct om hierheen te komen en belde de ambulance, die hier binnen 5 minuten voor de deur stond. Spuiten met adrenaline, anti histaminen en steroiden gekregen en na 5 minuten werden de symptomen niet meer erger. Nu 10 hr verder is het enkel onder de ogen nog gezwollen. Ben wel heel moe nu. Allergie wordt opgenomen in mijn register.
02-08-2019

Blaasontsteking

Het lezen van veel gebruikers heeft mij echt angstig gemaakt, na het slikken van furabid en monocil welke niet hebben geholpen kreeg ik Ciprofloxacine, na 1 pil was de pijn al verdwenen, de pijnen waar ik een maand mee heb moeten lopen tobben voordat men het goeie medicijn ontdekt heeft voor mij. Het zal dan wel een bom zijn deze pil maar tot nu toe na 3 pillen nog geen[lees meer...] bijwerking en hoop dat het zo blijft. Mocht er verandering intreden dan meld ik dit zeker op deze website. Conclusie ik hoop dat al deze horror verhalen niet bij mij van toepassing zijn.
02-08-2019

Blaasontsteking

Voor mij negatief i.v.m. Ontsteking achillespees
16-07-2019

Blaasontsteking

Na 5 dagen furabid zonder effect(klachten werden juist heftiger met rugpijn erbij) kreeg ik dit voorgeschreven omdat ik volgende week 3 weken op reis ga naar Azie. Heftig medicijn maar ik heb het er voor over omdat het helpt.
16-07-2019

Pipram (pipemidinezuur)
Blaasontsteking

Chronische blaasontsteking, werkt heel goed, helaas uit de handel in nederland. Weet iemand of dit in het buitenland nog verkrijgbaar is en onder welke naam ?
28-04-2019

Levofloxacine (levofloxacine)

na hondenbeet en ontstoken wonde moest ik dit leeg nemen niet gedaan na 3 dagen kon ik niet meer stappen hoofdpijn maagpijn pezen doen pijn....... rommel niet nemen veel ergere bijwerkingen
27-04-2019

Ontsteking in de borst

In combinatie met clindamycine moest ik deze medicijn innemen. Ben naar paar dagen acuut mee gestopt nadat ik vreselijke bijwerkingen kreeg. Nu 2wk verder nog steeds pijnlijke spieren en gezwollen enkels. Kan ook niet goed tillen door de pijn in mijn armen. Zou bijna zeggen voel me lichamelijk qua bewegen oud!! Vind het een erg slechte medicatie!
13-04-2019

Blaasontsteking

Vaak blaasontsteking, kuren hadden geen effect. Uiteindelijk na bezoek uroloog bleek het de klebsiellabacterie te zijn die resistent is voor veel antibiotica. Specialist schreef ciprofloxacine voor. Na eerste tabl. pijn in spieren en gewrichten, ‘s avonds 2e tabl. pijn werd heviger en gevoel alsof ik in brand stond. Onrustige nacht, en de volgende ochtend hoge koorts. Bijs[lees meer...]luiter gelezen, en heb onmiddellijk contact met specialist genomen, die mij met spoed wilde zien. Bleek een allergische reactie te zijn. Nieuwe medicatie voor 5 dgn daarna de lagere dosering voor 5 weken van het eerste middel, ciprofloxacine. Na 2 weken gebruik pijn in pols, huisarts constateerde peesontsteking na röntgenfoto. Bijsluiter gaf ook nu weer deze complicatie aan. Uroloog ontkende deze peesontsteking, nog niet bij zijn patienten voorgekomen, wel achillespeesontsteking bij hem bekend. Apotheek zag direct na lezen bijwerkingen dat peesontsteking voor kan komen. Nu heb ik last van De Quervain, dat is pees-peesschedeontsteking, kan maanden duren, zeer pijnlijk en loop nu met brace, pijnstilling en fysiotherapeut. Tot nu geen verbetering. Zelfs na maanden gestopt te zijn van dit medicijn kan er ontstekingen optreden van de pezen.
05-04-2019

Avelox (moxifloxacine)

Veel schrik om dit medicijn in te nemen. Ik ben patient met maag en darmlast. Neuropathie zoals lamme handen en voeten en tintelingen. Huidproblemen zoals jeuk en netelroos! Allemaal zaken waardat avelox zeer moeilijk op doet. Ik heb na 10 dagen geen verergering van neuropathie gehad! Onverwacht tot en met. Dacht echt dat het permanente damage ging geven. Tinnitus heb ik o[lees meer...]ok. Slechts zeer milde verhoging! Ongelooflijk. Geen extra jeuk. Wel wat darmrommel.. maar niks overdreven. Mijn darmen zijn volledig kapot. Ze branden zelf vanbinnen. Niet verwarren met maagzuur. Dat is het niet. Het is een dunne slijmlaag met slechte bacterien. Lekkende darm leaky gut en dysbiosis. Heeft de branderige dunne darm wel 20% slechter gemaakt na 10 dagen. Ik had alles erger verwacht. Dus zo erg zal het medicijn niet zijn als in een zieke mens als mij niet veel verergering komt. Ik heb wel alle dagen massas pijn dus standaard ligt al zeer hoog. Maar avelox was niet erg versterkend. Spijtig dat het antibiotica niks deed!! Resistent??? Ik moet ook vermelden dat ik de tablet heb laten pletten en in capsules liet steken en enterisch liet coated zodat het niet opengaat in maag. Men maag deed er wel pijn van anders. Het bijt de slijmlagen wel redelijk kapot zoals veel medicatie.. zoals ibuprofen bijvoorbeeld.
30-03-2019

Blaasontsteking

Heb nooit blaasontsteking gehad. Wordt met blaasdivertikel gediagnosticeerd. Arts zegt dat dit mij gevoelig maakt voor blaasontstekingen en dus verwijderd moet worden samen met prostaatbehandeling. Dus zonder noemenswaardige klachten worden mij 2 operaties aangeraden. Krijg een cystoscopie (kijken in de blaas). 3 dagen na cystoscopie plas ik rode urine en pijn bij plassen.[lees meer...] Krijg ciprofloxacine. Na 5 pillen lopende zure diarree. Ben zeer zwak. Trillingen over hele lijf. Kan niet slapen. Hallucinaties. Daarna trimethoprim. Lukte beter. Maar na 6 dagen kuur nog steeds enterokokken in blaas en krijg is zware hoofdpijn in kleine hersenen. Vervolgens amoxicilline voor 8 dagen. Amoxicilline heb ik afgewisseld met probioticum. Accepteer ik beter. Ligt dit aan probioticum ? Vermoedelijk wel. Heb kijkoperatie ondergaan bij docteur in Aalst. Voortreffelijke service. Ben na de ingreep op nitrofurantoine gezet.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4862)
Anticonceptie - overig (3557)
Cholesterol (2798)
Depressie - antidepressiva overig (2598)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2216)
Pijn - morfine-achtigen (2116)
Pijn (1909)
ADHD - psychostimulantia (1901)
Verslavingsziekten (1836)
Bloeddruk - betablokkers (1592)
Maagzuur - protonpompremmers (1511)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1443)
Anticonceptie - eenfase (1325)
Angststoornissen (1136)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1075)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1068)
Depressie - antidepressiva TCA (1001)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (922)