categorie

Antibiotica - quinolonen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - quinolonen

30-03-2020

Blaasontsteking

2de dag last van mijn gewrichten en pijnlijke benen. 3 de dag behoorlijke drukkende pijn op het borst, kortademig, maagzuur, zweten, keelpijn en spierpijn. HA gebeld en moest gelijk met de kuur stoppen. Krijg nu Trimethoprim 300mg.
26-03-2020

Nierbekkenontsteking

Ik verdrag de medicijnen goed maar deze echt niet. Pas de laatste dag de bijsluiter gaan lezen. Nooit meer deze medicijn aub.
18-03-2020

Nierbekkenontsteking

Ik kwam bij de huisartsenpost met extreem veel pijn bij mijn blaas en flank. Daarbij had ik flinke koorts en voelde ik me vreselijk. Ik wist eigenlijk al hoe laat het was, want ik merkte al ruim 6 weken dat ik last had van een blaasontsteking, maar ik wilde dit zelf proberen weg te drinken. Het bleek een flinke nierbekkenontsteking te zijn. Van de huisartsenpost kreeg ik d[lees meer...]eze kuur 2x daags 1 tablet van 500mg en een week lang. Na 2 dagen was de pijn en het blaasontsteking gevoel helemaal weg, maar was ik wel extreem moe. Ik kon de hele dag wel slapen. Na het lezen van alle horror recensies, vond ik het toch belangrijk om te vermelden, dat het ook een kuur kan zijn die wel goed zijn werk doet zonder allemaal enge bijwerkingen.
19-02-2020

Blaasontsteking

5 daagse kuur. 1 dag even last van schouders en knie. Verder totaal geen klachten gehad. Vanmorgen laatste pil ingenomen maar lijkt onvoldoende te werken. Klachten nog in mindere maten aanwezig. Hiervoor ook al een 3 daagse kuur gehad van een ander antibiotikum
13-02-2020

Blaasontsteking

Ik heb een blaasonsteking kreeg een kuur van het merk sandoz waat ik niet tegen kon verwardheid duizelig buikpijn ,gestopt een ander medicijn gekregen dat was deze , na 2 pillen voelde ik al klachten zoals duizelig pijn op de borst spieren die samen trekken rare smaak in mijn mond vreemde trilling op mijn lippen ben nu gestopt hoop dat het gauw uit mijn lijf is wat een t[lees meer...]roep Gebruik het niet meer bijwerkingen dan effectief
02-02-2020

Blaasontsteking

Na alle horrorverhalen dit medicijn met angst ingenomen. Ik heb dit medicijn gekregen voor een verwaarloosde blaasontsteking met koorts mogelijk ook een nierbekontsteking Nu mijn 4e pil eropzitten en ik merk dat ik wat maagpijn heb en wat verminderde eetlust. Dit is vervelend maar ik probeer juist wel wat te eten zodat mijn maag wat neutraliseert. Ik neem de pillen NIE[lees meer...]T op een nuchtere maag. Misschien een tip! Geen diarree of braken en ook geen spierpijn tot nu toe.
26-01-2020

Blaasontsteking

Blaasontsteking eerste behandeld met furabid maar koorts komt erbij en loopt op naar 40 dus arts schrijft C voor. Duurt nog in elk geval 10 uur voor de koorts zakt en dan smeek je dat penicilline aanslaat . De misselijkheid was vreselijk daarvoor kreeg ik zetpil (primmer) maar die gaf enigzins verlichting, maar ook hallucinaties en zware nare dromen. Toen mezelf wel gedwon[lees meer...]gen te eten en met eten bleek C dus beter te doen. Primmer gaat terug naar apotheek.
26-01-2020

24-01-2020

Nierbekkenontsteking

Acute nierbekkenontsteking en al enkele weken longklachten die doen denken aan aanhoudende astma
22-01-2020

Blaasontsteking

Geen aanrader!!!! Ik ben er ziek van geworden. Na 2 tabletten gestopt! Wat een troep!
19-01-2020

Blaasontsteking

Dit medicijn gekregen in curacao voor een blaasontsteking, die was zo weg tot daar een goed medicijn, echter na een week begon mijn mond (tandvlees) te zwellen zodanig dat er een abces ontstond en mijn kies getrokken moest worden. De zwelling heb ik nu al 6 dagen en verbetert niet echt. Hoop dat het nu wel een keer gaat gebeuren. Mag geen antibiotica slikken voor de ontst[lees meer...]eking daar ze bang zijn dat het nog meer kapot maakt. Ik lees dit nergens tot nu toe maar wilde het toch even delen. Kijk uit met deze antibiotica.
12-01-2020

Levofloxacine (levofloxacine)
Darmontsteking

10-01-2020

Tavanic (levofloxacine)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)

Na een week inname via infuus in kliniek, enkele dagen na verlaten ziekenhuis ruptuur van achillespees... afblijven die handel.
14-12-2019

03-12-2019

Nierbekkenontsteking

Zeer effectief (nierbekken en blaasontsteking) maar na 4 dagen moest ik stoppen van huisarts ivm algehele slechte lichamelijke toestand....diarree en misselijkheid waren de grootste boosdoeners. Wel was de infectie na 4 dagen verdwenen, dus wel geholpen, maar liever een minder heftige kuur de volgende keer mocht het weer zover komen.
26-11-2019

Bacteriële infectie

Na alle negatieve berichten hier over deze antibiotica was ik best huiverig om er aan te beginnen. Ik heb echter totaal geen last gehad van bijwerkingen. Morgen slik ik mijn laatste tablet en heb ik er 2 weken kuur op zitten. Het medicijn op zich heeft voor mij niet helemaal het gewenste effect gehad. In overleg met de dermatoloog ben ik er na een week een ander medic[lees meer...]ijn bij gaan gebruiken. Inmiddels wel verbetering, maar het is lastig te meten welk medicijn zijn werk heeft gedaan.
23-11-2019

Bijbalontsteking

Dinsdag begonnen met medicatie, de eerste dagen geen bijwerkingen. Ik merkte wel dat het mijn bijbal klachten wat verminderde. De nacht van vrijdag op zaterdag naar het toilet gegaan en merkte dat ik wat last van beide achillespezen had. Zaterdagochtend opnieuw een dosis ingenomen en na een half uur pijn aan beide benen aan de achillespees, hamstring en kuit. Verder v[lees meer...]oelde ik me niet top, beetje duizelig en ben weer naar bed gegaan. Na een paar uur is het wat verminderd, maar ga deze kuur meteen stoppen en maandag langs bij de huisarts.
20-11-2019

Avelox (moxifloxacine)
Antibiotica profylaxe bij penicilline allergie

Ik zou graag weten hoelang het zal duren vooraleer deze verschijnselen verdwijnen. Het is zeer pijnlijk. Ik heb het intraveneus gekregen. 3 dagen aan 2xdag. Nu heb ik op mijn onderbeen purpura wat pijnlijk is. Wanneer het over zal gaan weet niemand. Leuk medicijn !!!!
17-11-2019

Blaasontsteking

Beetje angstig na het lezen van alle horror verhalen maar zelf totaal geen bijwerkingen gehad en de kuur sloeg meteen aan.
27-10-2019

Urineweginfectie

Sinds eind augustus blaasontsteking die al een paar keer omhoog kroop richting nieren. Voorheen eigenlijk nooit infecties. Steeds net geen nierbekken ontsteking vanwege de kuren. Trekkend gevoel buik en druk buik urine met pus. Heb eerst een hele korte kuur fosfomycine gehad in september voor 1 nacht infectie was na 3 dagen weer terug. Vier weken geleden amoxicilline gehad[lees meer...] tijdens kuur namen klachten volledig af maar na stoppen direct kwamen klachten langzaam terug. Helaas bij de ciprofloxacine hetzelfde. Deze kuur lijk tov de andere kuren helemaal niet aan te slaan al zou dat volgens een kweek die ik heb gehad wel moeten omdat ik gewoon de e coli heb die de ontsteking veroorzaakt. Tijdens gebruik nog steeds last van rug, nieren, drukkend gevoel in buik etc. Laatste dag van de kuur namen klachten nog sterker toe. Heeft niet geholpen. Urine test op lyctocieten bleef positief. Bijwerkingen minimaal had teveel last van infectie zelf. Nu aan vierde kuur furabid en hopen dat deze wel aanslaat!
25-10-2019

Blaasontsteking

huidallergie overgaand langzaam uitbreidend over gehele huid, daarnaast zwelling armen benen, na enkele weken overgaand in aanhoudend eczeem op onderbenen. Met cutivatezalf 0.05mg/100g net houdbaar.
23-10-2019

Bacteriële infectie

Ik had een bacterie in mijn maag (helicobacter pylori). Daarom moest ik deze kuur nemen voor 10 dagen. Na de 6 dag, veel pijn in nek uitstralend naar achterhoofd.
18-10-2019

Sinusitis

In de ochtend 1ste tablet ingenomen en gedurende de dag ineens enorme pijn aan mijn heup, benen... alle spieren doen enorme zeer! Ook mijn zich werd af en toe wat wazig. Ik stop hier onmiddellijk mee!
08-10-2019

Prostaatontsteking

middel heeft niet zo veel gedaan, klachten verminderden wel, kreeg veel steviger ontlasting
29-09-2019

Prostaatontsteking

Even een kanttekening bij alle negatieve verhalen: uiteraard zijn het vooral de mensen met een slechte ervaring die de moeite nemen om hier een review te schrijven. Dit gezegd is dit een antibioticum met een aantal mogelijk gevaarlijke bijwerking die permanente schade kunnen toebrengen. Ik sta er versteld van hoeveel mensen horrorverhalen schrijven, maar dan ondertussen ge[lees meer...]woon door zijn gegaan met hun kuur of pas op dag 10 aan de bel trekken. Ik raad aan dat je als je dit medicijn echt moet gebruiken (en het wordt veel voorgeschreven en gaat vaak goed), dat je extra alert bent op beginnende symptomen van de ernstigste bijwerkingen. Zelf ben ik na 3 van de 28 pillen overgestapt op een ander antibioticum nadat ik zo’n zes verschillende bijwerkingen kreeg (die echter nog niet de kans hadden heel erg te worden).
27-09-2019

Blaasontsteking

Furabid 100 mg 2x daags voor 5 dagen werkte niet bij een blaasontsteking. Om die reden begon ik met Ciprofloxacine 500 mg 2 x daags voor 7 dagen. Na 48 uur werkte het medicijn nog steeds niet. Ik heb het 6 dagen aangekeken en heb daarna weer mijn urine laten controleren door de HA. De test was positief. Uiteindelijk heb ik de kuur niet afgemaakt en ben ik overgestapt na[lees meer...]ar een andere kuur die na 2 pillen wel werkt. Bijweringen van Ciprofloxacine was minimaal. 1e nacht onrustig geslapen. Klein beetje misselijk. Niks onprettigs ervaren dus laat je hoofd niet gek maken door de ervaringen van anderen. Houd je lichaam goed in de gaten en bij twijfel: bel je huisarts.
29-08-2019

Blaasontsteking

Gebruik deze medicijnen met regelmaat. Behalve wat rommelde darmen en lichte maagpijn heb ik nergens last van. Ik neem ze wel in op een volle maag, misschien scheelt dat iets.
27-08-2019

Blaasontsteking

ik had dit medicijn vorig jaar voor een blaasontsteking. Dot jaar weer een blaasontsteking maar nu wilde de huisarts mij dit middel niet geven omdat hij het te zwaar vond.
24-08-2019

Levofloxacine (levofloxacine)
Darmontsteking

Eerste dag medicatie nemen viel mee! Vanaf 2de dag verschrikkelijke bijwerkingen mijn gezicht begin te hangen ik voelde me Dof. Tintelingen in gezicht handen en voeten. Hoofdpijn en misselijkheid. Zwakte in lichaam. Na 3de dag werd alles nog erger.. Mijn gezicht begin zelfs pijn te doen. Dokter zei tegen me om een half te nemen, dat gedaan voor 2dagen. Maar nog altijd alle[lees meer...] bijwerkingen. Ik Ben er meegestopt. Die dagen was ik ook heel gevoelig in alles.. Ik werd zelfs heel emotioneel. Nooit ne Meer neem ik dit!!! Na stoppen nog altijd de bijwerkingen gehad voor Paar dagen, het moet uit u lichaam eerst voor je u beter voelt!!
18-08-2019

Oogontsteking

Na 2 dagen moeilijk lopen en pijn knie en onderbeen due dagelijks toenam. Na dag 6 las ik de bijwerkingen pas in de bijsluiter. Pijnlijk en zwelling en leek wel of er uitval was van mijn voet. Zenuwpijn. Kon been nauwelijks nog optillen. Loop nu nog met krukken omdat ik niet kan belast kan lopen. ( 18 dagen geleden gestopt met kuur) Oedeem in li knie en been. Meniscus is g[lees meer...]escheurd zonder trauma! Dat het medicijn nog op de markt is en dat artsen het voorschrijven . De 3 huisartsen die ik gezien waren niet op de hoogte van deze bijwerkingen. De fysiotherapeut wel.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4977)
Anticonceptie - overig (3666)
Cholesterol (2850)
Depressie - antidepressiva overig (2659)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2269)
Pijn - morfine-achtigen (2156)
ADHD - psychostimulantia (1999)
Pijn (1944)
Verslavingsziekten (1884)
Bloeddruk - betablokkers (1632)
Maagzuur - protonpompremmers (1535)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1488)
Anticonceptie - eenfase (1357)
Angststoornissen (1172)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1116)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1090)
Depressie - antidepressiva TCA (1027)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (939)