categorie

Antibiotica - quinolonen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - quinolonen

20-01-2022 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
Ik kreeg dit middel voorgeschreven omdat ik een fikse blaasontsteking heb. 2 dagen later werd ik positief getest op Corona. Natuurlijk heb ik de bijwerkingen opgezocht, en las allemaal horror verhalen. Omdat Corona natuurlijk ook klachten met zich mee geeft durfde ik dit al helemaal niet meer te slikken, uiteindelijk toch gedaan om van die blaasontsteking af te komen(in o[lees meer...]verleg met de arts) Ik zit nu op dag 6 maar heb bijna nergens last van. Lichte hoofdpijn(kan ook door Corona komen) Daarnaast gebruik ik al een tijdje colon clean voor m’n darmen, dit ben ik erbij blijven gebruiken. Werkte super. Wel 2u tijd tussen laten zitten omdat het de opname kan beïnvloeden. Ook had ik weinig last van Corona klachten, omdat ik toch benieuwd was of deze AB kuur onder drukkend kan zijn even gebeld met de GGD. GGD heeft een lijst met medicatie wat Corona klachten kan onder drukken. Dat is met ciprofloxanine niet zo. Ik was trouwens na dag 1 al van de klachten af, maar moest de kuur afmaken

15-01-2022 | Man | 74
Blaasontsteking
Ten eerste en info bijsluiter. Er staat niet met melk of melkproducten innemen. Dit koploper gedeeltelijk. Je mag 2 uur voor en 2 uur nat het innemen van een tablet geen melk of melkproducten gebruiken. Leverancier gebeld en bevestigd dat. Als er nieuwe bijsluiters worden gemaakt passen ze aan. De apotheker wist dit ook niet een aardige fout. In de nacht slecht slapen e[lees meer...]n erg verward. Geen kracht in de armen en vaak duizelig. Concentratie is stuk minder merkte ik met auto rijden dus mee gestopt. Eerst in de nacht wat branderig gevoel van de huid wat in de volgende nacht heel erg werd en geen koorts. Overdag erg beroerd met gevoel van weg raken. Uroloog gebeld en moest meteen stoppen. Werkt dus te sterk voor mij hoop dat het wel werkte tegen de bacterie.

15-01-2022 | Man | 74
Blaasontsteking
Eerst 2 dagen geen problemen. Daarna duizeligheid bij opstaan. Nacht slapeloosheid als ik mijn ogen gedicht deed erg in de war waanbeelden. Ligt branderige huid. De volgende nacht heel erg branderig gevoel van de huid , het leek of ik de heledag in de zon had gelegen. Voelde me erg beroert met het gevoel van wegraken. Moest van de uroloog meteen stoppen. Hiervoor ha[lees meer...]d ik al een kuur met amoxicilline clavulaanzuur 500/125 gehad die ik door de bijwerkingen ook niet kon afmaken. Ik heb had de eerste nacht dat mijn huid branderig aanvoelde meteen moeten bellen en stoppen. Ben te lang doorgegaan. Na stoppen 2 dagen nog last gehad van branderige huid, bij snel opstaan duizeligheid en soms erg beroerd met gevoel van geraken. Dus al met al niet erg fijn deze kuur.

20-12-2021 | Vrouw | 40
Nierbekkenontsteking
Ik heb sinds mijn 19e Last van nierstenen en blaasontstekingen. Weken geleden voelde ik een beginnende blaasontsteking opkomen. Meteen naar de huisarts en kreeg een kuur monuril, wat leek te helpen. Blijkbaar was het toch niet genoeg want heb dus de hele tijd met een asymptomatische blaasontsteking rondgelopen. Achteraf bekeken was er wel wat aan de hand (kon moeilijk uit[lees meer...]plassen, licht urineverlies,...) maar had helemaal geen pijn, dus dan denk je al gauw dat het gewoon de leeftijd is. Op donderdag plotse pijn gekregen in linker nier. Ik ging ervan uit dat er weer eens een steen langs moest. Voor nierkolieken heb ik buscopan en diclofenac in huis dus die nam ik meteen in. Helaas geen verbetering. Ook niet met paracetamol, ook niet met ibuprofen 400 mg. Gelukkig kon ik wel slapen 's nachts - wat ik ook al vreemd vond. Niersteentjes zijn bij mij altijd na 24 uur uitgeplast, maar vrijdag had ik nog steeds pijn. Ok, misschien duurt het deze keer wat langer, dat kan. Zaterdag was ik pijnvrij. Zondag echter begon alles opnieuw, zo mogelijk nog heviger. Snel naar de huusartsenpost. Die man, nogal onvriendelijk en afstandelijk - heeft me even aangehoord, heeft wat op mijn flanken geslagen (auw!) en concludeerde op basis van mijn verhaal en geschiedenis dat het een nierbekkenontsteking was (is). Kreeg dit medicijn voorgeschreven plus ibuprofen 600 mg en moest gelijk beginnen. Eerlijk, ik weet niet wat me overkomt. Een paar uur na inname van het eerste tablet al enorm veel verlichting. Ik kon weer normaal zitten en liggen. Rond bedtijd bijna pijnvrij. Het is nu ochtend en heb een uur geleden mijn 2e tablet genomen. Deze snelle pijnstilling heb ik alleen meegemaakt toen mijn kolieken zo erg waren dat ik een infuus kreeg in het ziekenhuis. Voor mij zijn deze pillen een godsgeschenk en ik kan die onvriendelijke dokter van gisteren nu wel zoenen (mét mondmaskertje uiteraard). Qua bijwerkingen heb ik alleen Last van een weeë maag. Ik heb enkele horror verhalen hier gelezen maar ben er gelijk mee gestopt, ik ben er nogal vatbaar voor en als ik iets lees ga ik het ook voelen, maar mijn pijn was zo ondraaglijk dat ik er nog wel een paar extra bijwerkingen voor over heb. Moesten die er komen, dan zal ik dit verslag updaten.

18-12-2021 | Vrouw | 32
Blaasontsteking
Al een half jaar aan het aanmodderen met een blaasontsteking die maar niet over wil gaan. Na drie andere kuren nu dit middel. De andere kuren gaven in ieder geval snel verbetering van de klachten. Ik ben nu op dag 3 van dit middel, en de klachten zijn alleen maar erger geworden. Ik heb helemaal geen last van bijwerkingen.

23-11-2021 | Man | 67
Urineweginfectie
Doordat een niersteen mijn urineleider blokkeerde is als gevolg van stuwing een klein scheurtje in mijn linkernier ontstaan. (z.g. Blow out) Enorm veel pijn en urine in de buikholte, scrotum en penis. Hiervoor een tijdelijke nierdrain gekregen om de druk er af te halen. (in afwachting van een operatie) Uit voorzorg dit antibioticum gekregen. Ik slik het nu bijna een week[lees meer...] maar de bijwerkingen zijn ondragelijk, met name de constante misselijkheid en de angst, depressie en paniek. Morgen moet ik weer naar de uroloog en ik ga vragen om een alternatief.

16-11-2021 | Vrouw | 64
Middenoorontsteking
De kuur van 14 dagen heeft wel geholpen maar wat een bijwerkingen geeft dit middel. Duizelig, moe, zenuwpijn, branderig gevoel van binnen en schimmelinfectie. Hoop dit middel nooit meer te hoeven gebruiken 1 week was nog een te overzien geweest maar 14 dagen wat een bocht is dit geneesmiddel.

06-11-2021 | Vrouw | 33
Bacteriële infectie
Tussen alle horror-verhalen hier een positieve ervaring! Ciprofloxacine gekregen vanwege een heftige kraakbeenvliesontsteking in mijn oor. Eerst tevergeefs 10 dagen amoxilline/clavulaanzuur geslikt, maar na het aantreffen van een beruchte ziekenhuisbacterie in de kweek zijn we overgegaan op ciprofloxacine 500mg 2x daags voor 7 dagen. Ik schrok behoorlijk van de bijsluiter [lees meer...]en de ervaringen op dit platform, maar dat was in mijn geval gelukkig nergens voor nodig. Sterker nog, al na de eerste dag waren de zwelling en de pijn aanzienlijk afgenomen! En dat na bijna 4 weken de deur platlopen bij HA en KNO-arts en heel veel pijnstillers. Hadden ze die kweek maar eerder gemaakt… Los van wat lichte misselijkheid de eerste paar dagen heb ik verder totaal geen last van bijwerkingen. Hierbij moet ik vermelden dat ik nu op dag 6 zit en dus nog niks kan zeggen over klachten na het gebruik. Het zal vast troep zijn, maar voor mij het enige dat heeft geholpen en dat zonder ernstige bijwerkingen. Ik ben een dertiger zonder onderliggende kwalen. Ik heb tegelijkertijd wel probiotica geslikt, misschien helpt dat ook. Voor mij dus enkel een goede ervaring!

04-11-2021 | Vrouw | 27
Blaasontsteking
Het middel hielp vrijwel direct tegen de klachten!

31-10-2021 | Vrouw | 30
Urineweginfectie
Ciprofloxacine gekregen na een “verwaarloosde” blaasontsteking. Urine was troebel, maar de bacterie voor een pure blaasontsteking was niet meer te vinden. Veel pijn gehad in de flanken, onderrug, onderbuik en liezen (wijst op een nierbekkenontsteking). Na een week de kuur te hebben ingenomen (2x per dag), gaat het qua pijn al beter (nog wel een doffe pijn in onderrug) en g[lees meer...]een pijn meer met plassen. Helaas heeft de antibiotica niet het gewenste effect gehad, want ik kon weer naar de huisartsenpost met koorts. Nu nitroforantoine gekregen, die hopelijk wel het gewenste effect heeft. Veel last gehad van een vaginale schimmelinfectie (met de nodige paniek en een doktersbezoek tot gevolg), wat schijnbaar een veel voorkomend gevolg is van een antibiotica kuur. Over het algemeen erg belabberd gevoeld van de ciprofloxacine (en de ontsteking zelf), maar verder geen ernstige bijwerkingen ervaren.

18-10-2021 | Vrouw | 33
Nierbekkenontsteking
Gekregen vanwege een nierbekkenontsteking. Ik moet het bijna een maand slikken totdat ze mijn niersteen gaan vergruizen. Die niersteen is te groot om uit te plassen en blokkeert gedeeltelijk mijn urineweg. Omdat er een beetje urine achter de steen blijft zitten. Aangezien hier bacteriën in zitten moet ik dit blijven slikken totdat die vergruizing is uitgevoerd. Ik moet zeg[lees meer...]gen dat de pijn wel minder wordt naarmate de ontsteking afneemt. Dit was al na 2 dagen bij mij. Ik slik dit nu al een week of 2 en ik ben er heel misselijk van. Ook krijg ik er vreselijke hoofdpijn, duizeligheid, verwarring en slapeloosheid van. Verder heb ik er ook een vaginale schimmelinfectie door gekregen maar dit laatste is niet een vreemde bijwerking. Het dood ook alle goede bacteriën die in de vagina nodig zijn om de zuurgraad op peil te houden en deze schimmels weg te houden. Om de kans hierop te verminderen kan je het beste suikers vermijden las ik. Al moet ik zeggen dat ik het bij bijna elke antibiotica wel krijg. Sommigen van ons dames zijn daar nou eenmaal wat gevoeliger voor. Dit zal ook de reden zijn dat je er misselijk van wordt omdat het ook de bacteriën in de maag aanvalt. (Vandaar dat sommigen er ook diarree van krijgen.) In dit laatste geval, veel drinken uiteraard.

15-10-2021 | Man | 40
Bacteriële infectie
Kreeg na infectie van de bijbal dit voorgeschreven - er was geen aanleiding maar werd erg ziek. Dit word aanbevolen als eerste(!) hulpmiddel terwijl het zeer gevaarlijk spul is - in 2017 in de VS is Johnson&Johnson gestopt met productie van deze antibiotica wegens teveel aanklagen, en zijn deze groep antibiotica ook nog eens "blackboxed" door de FDA (voor medicijnen met se[lees meer...]rieuze bijwerkingen). Er zijn alternatieven! dit is zeer sterk spul en heeft heel veel ernstige en potentieel langdurige (of zelfs chronische) bijwerkingen, in het specifiek op de Achilles been en zenuwstelsel, onder andere. Na 2 pillen zijn de klachten minder geworden (het dood echt alles) - maar kreeg abrupt tintelingen in beide benen, en een paar dagen later kon ik nauwelijks lopen. Ik ben meteen gestopt en overgestapt naar een antibiotica die niet behoren tot deze groep (FLUOROQUINONES) . Heb nog 6 weken daarna last gehad, en vreesde voor chronische handicap - gelukkig is het langzaam over gegaan. Doe alsjeblieft eerst je onderzoek (er zijn heel veel anecdotes online, en zelfs steungroepen voor mensen die na het gebruik van deze middelen invalide zijn geworden - "floxies" noemen ze zichzelf), en overweeg alsjeblieft de keuzes voor je eigen gezondheid die zo waardevol is. Medicijnen zo sterk als deze zouden uitsluitend gebruikt moeten worden wanneer alle andere opties zijn uitgeprobeerd. Nooit meer! Dat dit zo makkelijk voorgeschreven kan worden vindt ik wonderbaarlijk - de invloed van big pharma!

14-10-2021 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
De eerste 2 kuurtjes sloegen niet aan bij m’n blaasontsteking. Daarom nu 7 dagen cyprofloxacine gekregen. Heb 2 dagen om maar ik merk nog niks aan pijn vermindering. Wel zit er niet meer zo veel bloed in m’n urine. Had echter graag gezien dat het wat aan die afgrijselijke pijn zou doen.

04-10-2021 | Vrouw | 53
ciprofloxacine
In eerste instantie 500 mg gestart ivm bacterie in sputum .Dit met goed resultaat , merkte hierbij op dat andere klachten in het kaak mond gebied die al langer speelde ook verdwenen dus nogmaals kuur nu 750mg.Dit doorlopen zonder klachten .Maar bij 3e kuur 750 mg opeens heftig tintelen hoofd kon mijn bril niet eens ophouden en pijn bovenarm en schimmel infectie mond .Op [lees meer...]dag 7 gestopt was totaal van de kaart en zeer emotioneel.Nu naar anderhalve week veel puisten / uitslag gezicht en opeens vreselijke spierpijn / kramp in beide benen .Ik hoop dat dit snel wegtrekt want je weet niet hoe je moet zitten of liggen.

29-09-2021 | Man | 38
Prostaatontsteking
hallo ik heb dit medicijn voorgeschreven gekregen voor een prostaat/urineweg infectie. De eerste dagen ging het goed maar hoelanger ik het inneem hoe vermoeider ik me voel heb ook spierpijn vooral in mijn benen nu het is niet zeker dat dit door het medicijn komt of door de infectie die ik door maak maar het wijst richting het medicijn omdat ik daarvoor geen last ha[lees meer...]d. Ben nu op dag 10 en moet het nog 10dagen innemen omdat het licht branderig gevoel bij het plassen er nog steeds is en de verkleuring van mijn prostaatvocht nog gedeeltelijk aanwezig is. Maar dit zou normaal zijn voor prostaat ontstekingen dat de medicatie langer genomen moet worden. Verder heb ik ook nog steeds de doffe pijn in mijn onderbuik.

23-09-2021 | Man | 76
Prostaatontsteking
Ik heb prostatitis, aangezien ik een intolerantie heb opgebouwd met veel gebruik van Amoxilline helpt deze antibiotoca niet meer evenals Amoxilline/clavulaanzuur, om deze reden kreeg ik de Ciprofloxacine 500 mg, wat ik kreeg voor bijwerkingen was verschrikkelijk, buiten dat ik hartpatient ben en het hart nog maar matig pompt door hartritme stoornissen na een hart infarct[lees meer...] kreeg ik last van een enorm geluid in mijn hoofd en kon ook niet meer slapen, de pijn van de ontsteking waar ik dit medicijn voor kreeg veranderde niet daarbij kreeg ik hevige kramp in beide benen. ik ben inmiddels gestaakt met dit medicijn, de arts van de spoedeisende hulp vond het maar vreemd en reageerde niet op mijn klacht, dus morgen maar mijn huisarts bellen want ik ga hier niet mee verder.

19-09-2021 | Man | 74
Bijbalontsteking
Vervelend medicijn i.v.m. bijwerkingen.

Tavanic

16-09-2021 | Vrouw | 35
levofloxacine
Ondanks klachten en bijwerkingen moet ik dit medicijn blijven nemen... Het is de hel, m'n hele lichaam doet pijn...

28-08-2021 | Man | 57
Prostaatontsteking
Mijn mening na 2 dagen bij blaasontsteking zou wegkunnen. Ben doorgegaan met ciproflaxine. Bijwerkingen vond ik op zich wel meevallen. Wat wel lang duurde voordat het iets deed en minder over te spreken ben is de werking ervan. Na een dag of drie vier begon de ontsteking iets te verminderen en na bijna 2 weken (maak de 15 daagse kuur wel af) is het nu bijna weg. Of ik nog[lees meer...] klachten na gebruik krijg zoals anderen weet ik nog niet. Ik twijfel of dit wel aan te raden is bij prostaatontsteking. De werking duurt te lang en krijt de ontsteking maar moeizaam weg.

28-08-2021 | Man | 71
Blaasontsteking
blaasonsteking is niet leuk. kom thuis van een dagje golf . savonds plotseling rillerig .beetje rooie urine.Pijn met plassen .apart was kopje van de penis was het pijnlijkste. snachts om het half eruit om te plassen.smorgens daarop pilletje van mijn vriedin gepakt furabid 100 . huisarts gebeld en urine gebracht. bleek bacterie in zitten.telefonisch krijg ik ciprofloacine [lees meer...]500 toegewezen. opgehaald en geslikt .hierna bovenstaande klachten.Vrijdag assitenet gebeld ,alles gaat stroef ,reden is de huisarts heeft nu de macht.Door hartklachten mocht ik komen.Na een half uur praten andere medicatie gekregen ingenomen co trimoxazol 960 .Na een halve dag heb ik weer zicht geen ritmestoornis minder pijn aan mijn botten en pezen .Dit is te doen

17-08-2021 | Man | 57
Blaasontsteking
Ik heb deze antibiotica gekregen voor blaasontsteking met mogelijk prostaatontsteking daarnaast. Had gehoopt dat de klachten na 1 of 2 dagen al wat zouden verminderen, maar helaas merk ik nog geen verbetering. Heb gelukkig niet zoveel last van bijwerkingen (op sufheid net na innemen van pil en stoelgang is wat dunner). Ik verwacht niet dat het met dit medicijn beter gaat, [lees meer...]heb eerder het idee dat de plasklachten erger zijn geworden. Pijnlijk en moeizaam na de 2e dag. Met 2 paracetamol lukt het nog iets om wat te plassen. Morgen weer naar de dokter voor een ander medicijn, dit is hopeloos.

08-08-2021 | Man | 70
Blaasontsteking
Heftige bijwerking, spierpijn overal, slechte conditie en ik verdenk het medicijn hart overslag (systolen) te bevorderen. Bij inspanning heb ik er 1-3 per 10 hartslagen. Ik heb braaf de kuur van 10 dagen afgemaakt en hoop dat dit middel niet erger is dan de kwaal. Zie onderstaande waarschuwing. Waarschuwing van College ter beoordeling geneesmiddelen het CBG: van 2-11-2[lees meer...]020 Bij gebruik van fluorochineolonen (o.a. Cipro....) verhoogd risico op lekkende hartkleppen. ( Op internet te vinden)

30-07-2021 | Man | 42
Bijbalontsteking
Binnen 3dagen pijn weg. Alleen licht misselijk eerste 2dagen. Alles beter dan misselijk van pijn. Bij medicijnen horen bijwerkingen......stop met horror verhalen te schrijven. Mensen gaan bijna dood van sommige pillen

20-07-2021 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
Ik deel mijn ervaring om te waarschuwen voor dit medicijn. Gebruik het niet als het niet echt nodig is en bij eerste tekenen van bijwerkingen direct stoppen. Ik ben niet gestopt na de eerste bijwerkingen omdat ik niet op de hoogte was van de risico's. De bijwerkingen werden uiteindelijk zo heftig dat ik de kuur niet heb afgemaakt. Ik ben nu 8 weken verder na mijn laatste p[lees meer...]il en kamp nog dagelijks met de enorme gevolgen van deze troep: zenuwpijn, brandende aderen, pijn in onderbenen en achillespezen, volledig verkrampte spieren, pijn in gewrichten, vermoeidheid, brainfog, haaruitval en bloedarmoede. Ben nu onder behandeling bij een fysiotherapeut en heb veel informatie kunnen halen van internet zoals bv de wisselwerking van ibuprofen op de bijwerkingen en het belang van magnesium. Er zijn natuurlijk heel veel mensen die dit medicijn slikken en bij wie het gewoon goed gaat maar als je net bij degene hoort bij wie het fout gaat, dan kan het ineens heel slecht met je gaan. Ik was een vitale gezonde vrouw en ben in hele korte tijd veranderd in een wrak. Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

19-07-2021 | Vrouw | 25
Nierbekkenontsteking
Een aantal weken lang met een verwaarloosde blaasontsteking rondgelopen, waardoor ik een nierbekkenontsteking kreeg. Ik kreeg direct Ciprofloxacine voorgeschreven zonder door de arts op de hoogte te worden gesteld van de potentiële, onomkeerbare bijwerkingen, terwijl de FDA niet voor niks een "black box warning" op deze medicijnen heeft gezet en adviseert het alleen te geb[lees meer...]ruiken als er echt geen andere opties zijn (denk aan verhoogd risico op ernstige zenuwschade/neuropathie, lekkende hartkleppen, peesruptuur, suicidaliteit, bloedsuikerproblemen met coma tot gevolg etc). Ik ben er dus ook van geschrokken hoe makkelijk deze medicijngroep wordt voorgeschreven. Ikzelf moest helaas eerst zelf hevige zenuwproblemen ervaren alvorens ik een andere kuur kreeg. hiermee niet mensen bang maken, maar vind het wel belangrijk dat mensen een weloverwogen beslissing maken. Als ik wist dat er andere opties waren had ik daar natuurlijk direct voor gekozen.

15-07-2021 | Vrouw | 44
Nierbekkenontsteking
eerst Monuril gekregen voor blaasontsteking/nierbekkenontsteking. toen mijn toestand verslechterde heb ik Citrofloxacine gekregen. dag 1 prima...dag 2 merkte nix, dag 3 de Hel broke loose..... chemisch totaal ontregeld. hartkloppingen, trillen, zere spieren, nekpijn, moe, traag lopen, zwak, duf, harde buik... dag erna gebeld met de huisarts. mag stoppen, maar de ontsteking[lees meer...] was nog niet weg....toch doorzetten. 2 dagen later was de ontsteking weg maar de bijwerkingen nog niet. gister mijn laatste tablet gehad, zojuist gebeld met de huisarts... hoe lang het duurt voordat dit uit me lijf is, ik ben compleet onderuit geschopt, kilo afgevallen ( ik woog 43,5) mentaal een oude dame geworden... assistente wist niet precies hoe lang, toen de apotheek gebeld, kan 3 tot 4 dagen duren voordat de antibiotica uit het lijf is..... ik weet van voor niet meer hoe ik van achter leef. hou het in de gaten wordt er gezegd.... de bijsluiter is 11 pagina's en google geeft ook geen positieve reacties. kijk goed als je dit wil gebruiken, wat het met je doet....het is écht een heel heftig middel.... (bloeddruk is goed, saturatie is goed, hartslag is goed...) maar het lichaam is echt compleet van slag..

15-06-2021 | Vrouw | 34
Pijn werd snel minder en bijna geen bijwerkingen. na 2dagen weer kunnen werken

12-05-2021 | Man | 75
Prostaatontsteking
Dit middel is zeer effectief, geeft snel opluchting bij plasproblemen met koorts. Geen bijwerkingen zoals maag/darmklachten o.i.d. Na enkele dagen wel hardlijvigheid zodat een laxeermiddel onvermijdelijk wordt. Het geneesmiddel werkt fantastisch goed.

Moxifloxacine

09-05-2021 | Vrouw | 48
moxifloxacine
Werd voorgeschreven omwille van een ernstige, steeds terugkerende en aanslepende sinusitis. Snot komt wel los nu, maar de bijwerkingen zijn niet min. Vreselijk misselijk, zeer slechte smaak in de mond, heel erg moe en duizelig.

30-04-2021 | Vrouw | 47
Bacteriële infectie
Ik had een zeer pijnlijke ontsteking achter een bovenkies, achter de wortelpunt en ook het kaakbot zat deels ontstoken(zichtbaar op foto) , de ontsteking was niet verholpen met wortelkanaalbehandeling (2 x gedaan) , ook niet te behandelen met Amoxicilline wegens een allergie voor penicilline, en het antibioticum "clindamycine" (Dalacin) dat de tandarts initieel gaf hielp [lees meer...]na 3 dozen nog steeds niet, 0.0 beterschap! dan maar de Huisarts bezocht en hij adviseerde dit middel godzijdank. met Ciprofloxacine ben ik EINDELIJK BETER!! De heftige zenuwpijn was 3 a 4 weken een hel. de kloppende zenuwpijn wou met niets overgaan, 4 gram paracetamol/dag, 3 x 600 mg ibuprofen, dozen antibiotica clindamicyne,...niets hielp. Maar vanaf dag 2 Ciprofloxacine werd het steeds beter en op dag 5 was ik volledig pijnvrij!! De kies wordt getrokken binnen 6 dagen, de stomatoloog wou eerst de ontsteking wat tot rust laten komen. Wat bijwerkingen betreft: dag 1 zware hoofdpijn, loom, flauw, wat lichte gewrichtspijn en geen honger. Toch maar even doorgezet, gelukkig maar, want op dag 2 geen bijwerkingen meer!! Ik kan het zeker aanraden!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5570)
Anticonceptie - overig (4099)
Cholesterol (3036)
Depressie - antidepressiva overig (2880)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2561)
Pijn - morfine-achtigen (2340)
ADHD - psychostimulantia (2283)
Pijn (2120)
Verslavingsziekten (2105)
Bloeddruk - betablokkers (1782)
Maagzuur - protonpompremmers (1660)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1594)
Anticonceptie - eenfase (1467)
Angststoornissen (1326)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1277)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1264)
Depressie - antidepressiva TCA (1121)
Antibiotica - urineweginfectie (1088)