categorie

Antibiotica - quinolonen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - quinolonen

Levofloxacine

12-05-2021 | Man | 75
levofloxacine
Prostaatontsteking
Dit middel is zeer effectief, geeft snel opluchting bij plasproblemen met koorts. Geen bijwerkingen zoals maag/darmklachten o.i.d. Na enkele dagen wel hardlijvigheid zodat een laxeermiddel onvermijdelijk wordt. Het geneesmiddel werkt fantastisch goed.

09-05-2021 | Vrouw | 48
moxifloxacine
Werd voorgeschreven omwille van een ernstige, steeds terugkerende en aanslepende sinusitis. Snot komt wel los nu, maar de bijwerkingen zijn niet min. Vreselijk misselijk, zeer slechte smaak in de mond, heel erg moe en duizelig.

30-04-2021 | Vrouw | 47
Bacteriële infectie
Ik had een zeer pijnlijke ontsteking achter een bovenkies, achter de wortelpunt en ook het kaakbot zat deels ontstoken(zichtbaar op foto) , de ontsteking was niet verholpen met wortelkanaalbehandeling (2 x gedaan) , ook niet te behandelen met Amoxicilline wegens een allergie voor penicilline, en het antibioticum "clindamycine" (Dalacin) dat de tandarts initieel gaf hielp [lees meer...]na 3 dozen nog steeds niet, 0.0 beterschap! dan maar de Huisarts bezocht en hij adviseerde dit middel godzijdank. met Ciprofloxacine ben ik EINDELIJK BETER!! De heftige zenuwpijn was 3 a 4 weken een hel. de kloppende zenuwpijn wou met niets overgaan, 4 gram paracetamol/dag, 3 x 600 mg ibuprofen, dozen antibiotica clindamicyne,...niets hielp. Maar vanaf dag 2 Ciprofloxacine werd het steeds beter en op dag 5 was ik volledig pijnvrij!! De kies wordt getrokken binnen 6 dagen, de stomatoloog wou eerst de ontsteking wat tot rust laten komen. Wat bijwerkingen betreft: dag 1 zware hoofdpijn, loom, flauw, wat lichte gewrichtspijn en geen honger. Toch maar even doorgezet, gelukkig maar, want op dag 2 geen bijwerkingen meer!! Ik kan het zeker aanraden!

29-04-2021 | Man | 70

25-04-2021 | Man | 64
Blaasontsteking
Ik ben een 64-jarige man die voor de 2de keer in mijn leven (na 10 jaar) een blaasontsteking kreeg en kreeg dit middel (2 x daags 500 mg) voorgegeven voor 10 dagen omdat mijn urine op kweek werd gezet om te kijken of het niet in mijn weefsel aan het groeien was en dit een breed gedragen middel schijnt te zijn (10 jaar geleden kreeg ik 7 dagen anti biotica voor een blaaso[lees meer...]ntsteking, ben de naam kwijt, maar had daar totaal geen bijwerkingen van). Na 1 pil binnen 2 uur hevige hartkloppingen, benauwd, duizelig en laag hartritme. Direct mee gestopt na 1 pil. De genoemde klachten verdwenen in de loop van de nacht en de volgende dag waren ze helemaal weg en voelde ik mij weer prima. Puur vergif is het, neem dit niet. Zijn alternatieven genoeg. Gelukkig bleek uit de kweek dan ik geen infectie had die niet groeide en ik helemaal geen anti biotica hoefde te slikken aleen veel drinken. Nu inmiddels een week verder en al dagen klachtenvrij. Nooit meer deze Troep.

14-04-2021 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Ik heb gekregen bij mijn eerste nierbek ontsteking. En nu krijg ik het als ik blaasonsteking heb. Wat regematig voor komt. Ik ben erg tevreden na al van alles gehad tehebben. Is dit het einige wat helpt bij mij. Ik heb niks geen bijwerking en ik voel de volgende dag al verbetering

Levofloxacine

25-02-2021 | Man | 43
levofloxacine
Bijbalontsteking
Toen ik dit medicijn voorgeschreven kreeg ging ik even googelen. Ik las toen hier paar dingen. Ik dacht zal wel meevallen ik ga het toch innemen. Na inname van slechts 1 tablet kon ik gedurende hele nacht bijna niet slapen vanwege hevige maagpijn. Dag erop ging het alleen maar slechter. In de middag kreeg ik flauwval aanvallen, hoge hartslag, benauwdheid, overgeven. Ambula[lees meer...]nce is bijgekomen. Mensen ik ben heel sterk persoon en ik heb moeten verliezen van deze medicatie. Ga alstublieft dit niet slikken. Pure troep.

18-02-2021 | Vrouw | 20
Nierbekkenontsteking
Als je deze antibiotica voorgeschreven krijgt adviseer ik je om echt om een ander middel te vragen! Ik slik deze antibiotica nu 4 dagen voor een dubbele nierbekkenontsteking en ik heb nog geen enkele verbetering gemerkt. Echter heb ik wel heel veel last van de bijwerkingen! In deze is het middel voor mij erger dan de kwaal.

11-02-2021 | Vrouw | 35
moxifloxacine
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Ik gebruik deze med ivm micro plasma heeft bij mijn partner goed geholpen voor mij 2 kuur. Hoop dat werkt ? 1 van de bij werkingen is depresie daar heb ik nu ook last van gelukig weet ik dat het een bijwerking is

03-02-2021 | Vrouw | 27
Nierbekkenontsteking
Deze antibiotica gekregen in verband met een nierbekkenontsteking. Ik schrok me rot toen ik op deze site keek, maar eigenlijk nergens last van gehad. Dag 2 had ik 's ochtends gigantische hoofdpijn maar de overige dagen extra gedronken en toen geen last meer, bij antibiotica moet je altijd extra drinken. Op aanraden van de apotheek wel probiotica geslikt, misschien heeft da[lees meer...]t de bijwerkingen minder gemaakt. Niet direct schrikken dus, als je deze antibioticakuur voorgeschreven hebt gekregen!

24-01-2021 | Vrouw | 40
ciprofloxacine
Ik kreeg dit voorgeschreven na operatieve ingreep bloemkooloor, (in combinatie met pijnstillers paracetamol en Ibuprofen) ter voorkoming van verdere ontsteking. Dag 1 en 2 constant geslapen (kan ook aan de naweeën van de narcose liggen in combinatie met pijnstillers). Op dag 3 plotseling zuuroprispingen (ik neem al zuurremmers!), toenemende zeer pijnlijke maagkrampen, enor[lees meer...]m beven over volledige lichaam, extreme rugpijn en spierpijnen,erg grieperig en ellendig gevoel. Vandaag dag 4 en de moed zinkt me in de schoenen. Morgen op controle bij NKO en ik hoop te mogen stoppen met deze medicijnen.

31-12-2020 | Vrouw | 58
ciprofloxacine
Weinig tot geen last gehad een beetje de gewone dingen. Had het ervoor over want een blaas ontsteking doet heel erg pijn. Ben door de medicatie heen en ik hoop dat na de tweede kuur het over is. We gaan het zien. Had wel hoofdpijn maar ik heb clustermigraine en nu was het een ander hoofdpijn. Was ook een ervaring voor mij. Maar voor de rest ging het wel.

26-12-2020 | Vrouw | 36
Blaasontsteking
Dit is de 3de keer dit jaar dat ik deze kuur heb. De 1ste 2 keer ben ik op de huisartsenpost beland met 40 graden koorts. Verwaarloosde blaasonsteking tegen nierbekonsteking aan. Ik merkte toen binnen een dag de koorts weg. Voelde mij beter meteen. Nu voor de 3de keer aan deze kuur omdat een lichte kuur niet aansloeg. Nu zoveel last van bijwerkingen zit nu op dag 3 maar h[lees meer...]et is echt bijna niet te doen als ik hem net heb ingenomen.

26-11-2020 | Man | 25
Prostaatontsteking
Kreeg deze medicijnen in de hoop dat het de klachten zou verminderen. Helaas heeft het niet geholpen en heb ik nu een constante piep in mijn oren die niet meer weggaat.

18-11-2020 | Man | 68
moxifloxacine
Tijdens de reconstructie - triceps elleboog - kwam de stafylokok aureus in de wond. Deze bacterie werd bestreden met o.a. moxifloxacine - tijdsduur 3 maanden. De klachten werden in de loop van de maanden sterker: Duizeligheid, spierpijn en het ergste was de somberheid, die steeds sterker werd, waardoor alles zinloos leek. Klachten stopten een paar dagen na het stoppen van [lees meer...]moxifloxacine. Dit middel zal ik dan ook niet meer gebruiken.

10-11-2020 | Vrouw | 38
Nierbekkenontsteking
Zaterdag 7/11 naar de huisartswachtpost geweest met herkenbare pijn aan mijn linker nier, deze antibiotica voorgeschreven gekregen en dezelfde dag nog ingenomen. De dag erna was de pijn aan mijn nier al veel minder. Werkte dus heel snel bij mij en echte zware bijwerkingen heb ik gelukkig niet. Hopelijk blijft het zo.

24-10-2020 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Bij deze hoop ik dat iemand die hetzelfde ervaart als ik hierop reageren, omdat ik radeloos ben en mijn dokter niet wil erkennen dat het door de antibiotica komt, voor inname geen pijn in handen, polsen en ellebogen, heb dit voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking. Kan iemand mij laten weten of dit nog voorbij gaat, en of wat hij of zij hiervoor heeft gedaan of in[lees meer...]genomen om deze bijwerkingen terug weg te krijgen. Heb dit 2 maanden geleden ingenomen en nog steeds veel pijn. Bedankt alvast.

22-10-2020 | Vrouw | 60
Darmontsteking
Gedurende een week verergerende buikpijn, huisarts diagnosticeerde diverticulitis. Omdat ik allergisch ben voor gewone penicilline kreeg ik ciprofloxacine. Darmontsteking verminderde direct. S’nachts veel kast van Slapeloosheid en hartkloppingen maar ik ontdekte dat de werking van cafeïne door dit Middelburg versterkt wordt. Geen avond koffie meerdus, dat hielp. Gisteren[lees meer...] gaan wandelen en tijdens de wandeling ontstond pijn in achillespees links. Kuur is vandaag afgelopen, ik doe rustig aan, hopelijk trekt deze achillispeespijn weg.

17-10-2020 | Man | 47
Blaasontsteking
In het begin wat bijwerkingen gehad (1e dagen van een kuur van 2 weken) maar dat had ik er wel voor over. Dit is namelijk een zeer krachtig en effectieve antibiotica. Het heeft ook een andere bacterie weggehaald waar ik al jaren last van had. (in mijn neus). Ik had voornamelijk hoofdpijn en hartkloppingen in het begin.

15-10-2020 | Vrouw | 73
Infectie (wond)
In tegenstelling tot mijn verhaal van ongeveer een week geleden, waarin ik aangaf dat ik geen bijwerkingen ervoer van dit antibioticum, wil ik dit verhaal even bijstellen. Effectiviteit praktisch nihil, wond blijft zweren en uitbreiden. Bij de bijwerkingen had ik gelezen dat er problemen met de achillespees konden ontstaan. Dat voelde ik toen niet, maar nu doet die pees [lees meer...]van mijn linkerbeen behoorlijk veel pijn. Ondanks dat de dokter mij, omdat het niet hielp, had voorgeschreven met het slikken door te gaan, moest ik, toen ik die pijn meldde, er meteen mee stoppen. Nu ben ik doorverwezen naar een vaatspecialist.

07-10-2020 | Vrouw | 73
ciprofloxacine
half augustus verwond ik in Frankrijk mijn onderbeen aan een grasmaaier. Daarna ben ik in de nabijheid van (afval) water aan het werk, wellicht is de wond daarmee in contact gekomen en is er chryseobacterium species ingekomen. dat wist ik toen natuurlijk niet. Ik heb de wond behandeld met calendulagel, hetgeen dom was, was doordat er zich dus meteen een prachtige korst ont[lees meer...]wikkelde, kon het vuil er niet uit en ging het pijnlijk zweren. In Frankrijk naar de dokter, tetanusprik en amoxicilline. Hielp niet. Na twee weken thuis naar de dokter. Moest na twee dagen terugkomen om te zien of de ontsteking (rood en gezwollen) groter werd om te beslissen tot nog een antibioticum. Dat werd niet voorgeschreven. Doortobben, veel pijn. Op zondagavond naar de dokterspost, op aanraden van een vriendin Fusidinezuur crème gevraagd. De korst verweekte en het vuil (pus) kon er nu uit. Dat product mag 10 dagen gebruikt worden, maar toen was het allemaal nog lang niet over. 7 weken later weer naar de dokter. Die heeft toen een kweek genomen en de boosdoener bleek dus bovenstaande bacterie te zijn. Ciprofloxacine werd voorgeschreven. Ik schrok behoorlijk toen ik op deze site alle bijwerkingen las. Dus om nu een beetje tegenwicht te geven aan alle doemverhalen, wil ik graag melden dat ik hoegenaamd geen bijwerkingen ervaar, en, al duurt het lang, is het resultaat niet snel zicht- en voelbaar, de wond is bijna genezen, de rode plek gekrompen tot bijna nihil na acht weken, dat dan weer wel.....

29-09-2020 | Vrouw | 55
ciprofloxacine
Ben er zo doodmoe van en voel me grieperig.

14-09-2020 | Vrouw | 44
Nierbekkenontsteking
Dit gekregen ivm blaasontsteking die met Furabid niet over ging. Liep uit op een nierbekkenontsteking. Na 3 tabletten zakte koorts en pijn door nierbekkenontsteking. Dus bacterie was wel gevoelig voor deze antibiotica. Maar daarentegen kreeg ik ernstige bijwerkingen. Ik zag dingen die er niet waren op de momenten dat ik niet sliep. Had door mijn hele lijf pijn en vooral i[lees meer...]n armen en benen. Trillen. Kon bijna niet meer lopen. Durfde ook niet want was duizelig. Ook enorme angst. Het was niet haalbaar om kuur af te maken. Gestopt huisarts gebeld. Urine eerst op kweek kwam een infectie uit met een hele zeldzame bacterie die alleen gevoelig was voor (helaas) ciprofloxacine en co trimoxazol. Gestart met co-trimoxazol. Bijwerking laten registreren bij huisarts. Aangegeven dat ik dit alleen nog wil als er echt geen enkele andere optie meer is en ik bewusteloos op de IC lig. Nooit meer thuis!

06-08-2020 | Vrouw | 56

25-07-2020 | Vrouw | 41
Urineweginfectie
Ik had hieronder van de week mijn ervaringen al gedeeld omdat ik best wat bijwerkingen had zoals maagpijn, hoofdpijn en dubbel zien. Op dag 5 kwam er 's avonds erge pijn bij in mijn kuit. Dag 6 kon ik bijna niet meer lopen, want elke stap deed zo pijn. Op de site van het Nederlandse Genootschap van Huisartsen las ik over het gevaar van dit soort antibiotica, omdat het p[lees meer...]eesontstekingen en scheuringen van de achillespees kan geven en dat je dus bij klachten DIRECT de huisarts moet contacteren. Nu was het weekend, dus de huisartsenpost gebeld en daar had onze eigen huisarts dienst. Die kende de bijwerking niet eens en deed het af als "toeval". Hij zei letterlijk: Je hebt de antibiotica in je hele lichaam en de pijn alleen in je rechterkuit en niet ook in je linker, dus dat is toeval. Ik zou wel mogen stoppen (minstens 5 dagen slikken), maar hij raadde me aan om de laatste 3 pillen toch maar op te maken. Nu zat het me vanmiddag toch niet lekker, want het laatste waar ik zin in heb is een spontane scheuring van mijn achillespees, dus ik heb mijn pil om 19u overgeslagen. Rond die tijd merkte ik dat de pijn wegtrok en ik mijn been weer wat normaler kon gebruiken. Ook lopen ging beter en ik kon zelfs weer druk uitoefenen op dat been. Inmiddels 2 uur nadat ik de pil in had moeten nemen en ik ben zo goed als van de pijn af!!!!! Mensen, lees je goed in, want dit is een antibiotica dat vrijwel NOOIT als 1e gegeven mag worden, vanwege de bijwerkingen. De NGH waarschuwt er zelf voor. Dus als het enigszins kan, laat je adviseren en neem een veiliger alternatief!

24-07-2020 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Heel erge maagpijn. Soms helemaal niet, soms komt het ineens op. Is begonnen nadat ik een paar dagen met dit middel bezig was. Toen ik 4 dagen ermee bezig was, zag ik op een gegeven moment alles dubbel. Ik heb toen mijn ogen dichtgedaan en toen ik ze weer open deed, was mijn beeld normaal. Maar eng was het wel. Daarnaast ook af en toe flink hoofdpijn en spierkrampen in [lees meer...]mijn kuiten en voeten. Allemaal geen heel ernstige dingen, maar vervelend is het wel. Zeker de maagpijn!

23-07-2020 | Vrouw | 69
Bacteriële infectie
Zowel geestelijk als lichamelijk gesloopt.

15-07-2020 | Man | 74
ciprofloxacine
Door corona crises weken gewacht op huisdokter, dan maand afspraak ziekenhuis voor foto botten, daarna weken wachten op echo, soa test en alles ok. Na 3 maanden de uroloog die bekkenbodem fysio terapie voorstelde maar eerst een cyprofloxacine kuur gaf want heb 3 maanden flinke pijn aan mn rechter bijbal gehad. Eerste pil werkte direct en nam helft kramp en pijn weg. Wat e[lees meer...]en opluchting. Na 4 dagen nu nog 30% kramp en pijn. Wel herken ik de hier genoemde bijwerkingen jeuk op de rug en kramp in de kuiten maar dat word al minder. Blijft rara wat oorzaak was (te lang in de zon gelegen begin dit jaar?) maar belangrijker is de kuur die helpt.

02-07-2020 | Man | 80
Blaasontsteking
Na de eerste dag voelde ik de ontsteking afnemen en had minder pijn . Tot nu toe weinig bijwerkingen behalve moe en suf op de tweede dag .

24-06-2020 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
Na steeds terugkerende blaasontstekingen en verschillende soorten antibiotica geprobeerd te hebben, is mij Ciproxine 500mg voorgeschreven gedurende 10 dagen. De pijn is verminderd na 2 dagen, maar ik zit nu aan mijn 9de dag en heb nog steeds klachten. Bovendien ook heel erge bijwerkingen gehad van de antibiotica. Zit met de handen in het haar.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5398)
Anticonceptie - overig (3957)
Cholesterol (2978)
Depressie - antidepressiva overig (2813)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2484)
Pijn - morfine-achtigen (2282)
ADHD - psychostimulantia (2202)
Pijn (2064)
Verslavingsziekten (2049)
Bloeddruk - betablokkers (1740)
Maagzuur - protonpompremmers (1611)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1565)
Anticonceptie - eenfase (1445)
Angststoornissen (1274)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1231)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1195)
Depressie - antidepressiva TCA (1083)
Antibiotica - urineweginfectie (1013)