categorie

Antibiotica - quinolonen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - quinolonen

16-08-2019

Tavanic (levofloxacine)
Blaasontsteking

Sinds die kuur na 7 jaren blaasontsteking voor mij geen antibiotica meer. Het bij 'Oma' De natuurke tip appelazijn gevolgd! Al 8 maanden AB. Vrij. !!! Ook de darmen functioneren weer beter.
12-08-2019

Levofloxacine (levofloxacine)
Prostaatontsteking

Eerste dag meteen niet meer kunnen ademen en kon niets meer horen. Meteen naar spoed moete gaan met verhoogde hartslag. Overgeschakeld naar andere antibiotica. Klachten waren wel al na 1 dag verminderd.
11-08-2019

Bijbalontsteking

Ik had een ontsteking aan mijn bijballen en deze antibiotica werd voorgeschreven. Na de eerste pil voelde ik mezelf misselijk en kreeg ik gelijk al lichte krampen in mijn kuiten. Na de 2de pil 2 uur voor het slapen gaan kreeg pijn in al mijn spieren, werd ik misselijk en kreeg ik zenuwprikkelingen door mijn lichaam. Eenmaal in bed kon ik moeilijk slapen. Na 2 uur viel ik e[lees meer...]en uur in slaap en werd ik zwaar verkrampt en heel angstig wakker. De rest van de nacht wakker gelegen. Was de gehele nacht en volgende dag ziek, een soort van kater en griep tegelijk. Direct mee gestopt. 2 dagen nog hoofdpijn gehad, daarna ging het weer. Erg geschrokken van de bijwerkingen en ik raad dit medicijn (Die ooit is ontworpen als chemo) ook erg af! In sommige landen is dit type antibiotica ook verboden en ook zijn er diverse Europese onderzoeken die kritische kanttekeningen hebben over werking in verhouding tot de vele bijwerkingen.
08-08-2019

Nierbekkenontsteking

Ik heb dit medicijn gehad,en kon na 2 dagen niet meer eten of drinken,na 14 dagen werd ik 5 dagen opgenomen, omdat ik uitgedroogd was 9 kg afgevallen kan nu nog alleen kleine beetjes eten. Ik heb longkanker.
07-08-2019

Blaasontsteking

's Ochtends half 7 wakker geworden met hevige niersteenaanval en gratis blaasontsteking erbij. Dat was al twee dagen aan de gang. Arts schreef 3 uur later pijnstiller en ciprofloxacine voor. Drie minuten na inname; startte met veel niezen, ademhalingsproblemen, druk op de borst, gezwollen, blauwe lippen, gezwollen ogen, jeuk in de mond en op lichaam, symptomen werden snel [lees meer...]heviger. Direct de huisarts assistente gebeld; de dokter spoedde zich direct om hierheen te komen en belde de ambulance, die hier binnen 5 minuten voor de deur stond. Spuiten met adrenaline, anti histaminen en steroiden gekregen en na 5 minuten werden de symptomen niet meer erger. Nu 10 hr verder is het enkel onder de ogen nog gezwollen. Ben wel heel moe nu. Allergie wordt opgenomen in mijn register.
02-08-2019

Blaasontsteking

Het lezen van veel gebruikers heeft mij echt angstig gemaakt, na het slikken van furabid en monocil welke niet hebben geholpen kreeg ik Ciprofloxacine, na 1 pil was de pijn al verdwenen, de pijnen waar ik een maand mee heb moeten lopen tobben voordat men het goeie medicijn ontdekt heeft voor mij. Het zal dan wel een bom zijn deze pil maar tot nu toe na 3 pillen nog geen[lees meer...] bijwerking en hoop dat het zo blijft. Mocht er verandering intreden dan meld ik dit zeker op deze website. Conclusie ik hoop dat al deze horror verhalen niet bij mij van toepassing zijn.
02-08-2019

Blaasontsteking

Voor mij negatief i.v.m. Ontsteking achillespees
16-07-2019

Blaasontsteking

Na 5 dagen furabid zonder effect(klachten werden juist heftiger met rugpijn erbij) kreeg ik dit voorgeschreven omdat ik volgende week 3 weken op reis ga naar Azie. Heftig medicijn maar ik heb het er voor over omdat het helpt.
16-07-2019

Pipram (pipemidinezuur)
Blaasontsteking

Chronische blaasontsteking, werkt heel goed, helaas uit de handel in nederland. Weet iemand of dit in het buitenland nog verkrijgbaar is en onder welke naam ?
28-04-2019

Levofloxacine (levofloxacine)

na hondenbeet en ontstoken wonde moest ik dit leeg nemen niet gedaan na 3 dagen kon ik niet meer stappen hoofdpijn maagpijn pezen doen pijn....... rommel niet nemen veel ergere bijwerkingen
27-04-2019

Ontsteking in de borst

In combinatie met clindamycine moest ik deze medicijn innemen. Ben naar paar dagen acuut mee gestopt nadat ik vreselijke bijwerkingen kreeg. Nu 2wk verder nog steeds pijnlijke spieren en gezwollen enkels. Kan ook niet goed tillen door de pijn in mijn armen. Zou bijna zeggen voel me lichamelijk qua bewegen oud!! Vind het een erg slechte medicatie!
13-04-2019

Blaasontsteking

Vaak blaasontsteking, kuren hadden geen effect. Uiteindelijk na bezoek uroloog bleek het de klebsiellabacterie te zijn die resistent is voor veel antibiotica. Specialist schreef ciprofloxacine voor. Na eerste tabl. pijn in spieren en gewrichten, ‘s avonds 2e tabl. pijn werd heviger en gevoel alsof ik in brand stond. Onrustige nacht, en de volgende ochtend hoge koorts. Bijs[lees meer...]luiter gelezen, en heb onmiddellijk contact met specialist genomen, die mij met spoed wilde zien. Bleek een allergische reactie te zijn. Nieuwe medicatie voor 5 dgn daarna de lagere dosering voor 5 weken van het eerste middel, ciprofloxacine. Na 2 weken gebruik pijn in pols, huisarts constateerde peesontsteking na röntgenfoto. Bijsluiter gaf ook nu weer deze complicatie aan. Uroloog ontkende deze peesontsteking, nog niet bij zijn patienten voorgekomen, wel achillespeesontsteking bij hem bekend. Apotheek zag direct na lezen bijwerkingen dat peesontsteking voor kan komen. Nu heb ik last van De Quervain, dat is pees-peesschedeontsteking, kan maanden duren, zeer pijnlijk en loop nu met brace, pijnstilling en fysiotherapeut. Tot nu geen verbetering. Zelfs na maanden gestopt te zijn van dit medicijn kan er ontstekingen optreden van de pezen.
05-04-2019

Avelox (moxifloxacine)

Veel schrik om dit medicijn in te nemen. Ik ben patient met maag en darmlast. Neuropathie zoals lamme handen en voeten en tintelingen. Huidproblemen zoals jeuk en netelroos! Allemaal zaken waardat avelox zeer moeilijk op doet. Ik heb na 10 dagen geen verergering van neuropathie gehad! Onverwacht tot en met. Dacht echt dat het permanente damage ging geven. Tinnitus heb ik o[lees meer...]ok. Slechts zeer milde verhoging! Ongelooflijk. Geen extra jeuk. Wel wat darmrommel.. maar niks overdreven. Mijn darmen zijn volledig kapot. Ze branden zelf vanbinnen. Niet verwarren met maagzuur. Dat is het niet. Het is een dunne slijmlaag met slechte bacterien. Lekkende darm leaky gut en dysbiosis. Heeft de branderige dunne darm wel 20% slechter gemaakt na 10 dagen. Ik had alles erger verwacht. Dus zo erg zal het medicijn niet zijn als in een zieke mens als mij niet veel verergering komt. Ik heb wel alle dagen massas pijn dus standaard ligt al zeer hoog. Maar avelox was niet erg versterkend. Spijtig dat het antibiotica niks deed!! Resistent??? Ik moet ook vermelden dat ik de tablet heb laten pletten en in capsules liet steken en enterisch liet coated zodat het niet opengaat in maag. Men maag deed er wel pijn van anders. Het bijt de slijmlagen wel redelijk kapot zoals veel medicatie.. zoals ibuprofen bijvoorbeeld.
30-03-2019

Blaasontsteking

Heb nooit blaasontsteking gehad. Wordt met blaasdivertikel gediagnosticeerd. Arts zegt dat dit mij gevoelig maakt voor blaasontstekingen en dus verwijderd moet worden samen met prostaatbehandeling. Dus zonder noemenswaardige klachten worden mij 2 operaties aangeraden. Krijg een cystoscopie (kijken in de blaas). 3 dagen na cystoscopie plas ik rode urine en pijn bij plassen.[lees meer...] Krijg ciprofloxacine. Na 5 pillen lopende zure diarree. Ben zeer zwak. Trillingen over hele lijf. Kan niet slapen. Hallucinaties. Daarna trimethoprim. Lukte beter. Maar na 6 dagen kuur nog steeds enterokokken in blaas en krijg is zware hoofdpijn in kleine hersenen. Vervolgens amoxicilline voor 8 dagen. Amoxicilline heb ik afgewisseld met probioticum. Accepteer ik beter. Ligt dit aan probioticum ? Vermoedelijk wel. Heb kijkoperatie ondergaan bij docteur in Aalst. Voortreffelijke service. Ben na de ingreep op nitrofurantoine gezet.
27-03-2019

Blaasontsteking

Voor blaasontsteking voorgeschreven gekregen. İk merkte 2-3 dagen niets van de de bijwerkingen. Vierde dag kampte ik met hartkloppingen, misselijkheid, tintelingen in het gezicht en een enorme vermoeidheid. Amper kracht om bijwijze van mijn sokken aan te trekken. İk ben nu een maand verder en de misselijk-en vermoeidheid is nog niet over. İk raad iedereen af dit te gebruik[lees meer...]en! Niet doen! Artsen schrijven klakkeloos dingen voor zonder rekening te houden met!
27-03-2019

Bijbalontsteking

Sinds het gebruik al een half jaar last van pijn aan handen en polsen. Werk en hobbies zijn vrijwel onmogelijk geworden Artsen en specialisten kunnen de oorzaak niet vinden en weigeren dit middel als mogelijke oorzaak te overwegen, terwijl (permanente) peesbeschadiging tussen de bijwerkingen staan vermeld.
24-03-2019

Ciprofloxacine (ciprofloxacine)

Begin van gebruik merkte ik niet zoveel. Op den duur merkte ik dat mijn spieren slap werden en had geen energie. Ben heel angstig geworden en had regelmatig paniek aanvallen. Ben in 10 dagen tijd ongeveer 10 kilo afgevallen en moest regelmatig overgeven. Ben nou 6 weken verder en voel mij op bepaalde momenten nog steeds beroerd zwak en moe. Heb allerlei onderzoeken gehad m[lees meer...]aar zij hebben niks kunnen vinden. Ben gaan Google naar de medicijn en ben erachter gekomen waarom ik mij zo voel. Zit nog steeds in de ziekte wet en hoop snel weer de oude te worden. Kan iemand mij een antwoord geven hoelang het duurt voor dat de spieren weer goed functioneren en de angst klachten afnemen graag een reactie..
22-03-2019

Tavanic (levofloxacine)
Bronchitis

Op reis deze kuur voorgeschreven gekregen door kundige arts. Hij was verbaasd over de bijwerkingen, na 2 dagen gestopt met Tavanic en lichtere kuur gekregen (3 dagen Zithromax). Bijwerkingen verdwenen na 1 dag. Afschuwelijk middel.
22-03-2019

Blaasontsteking

Ik moest wegens een blaasontsteking deze nemen omdat de veroorzaker bacterie serratia marcescens. Resistent is voor furabid. Nou twee keer daags 1 tablet. Eerste dag ging nog maar tweede dag ellendig. Ik was snachts om de twee uur weer wakker. Het voelde alsof ik bijna in slaap viel en dan weer wakker schrok ofzo. Ook steeds een soort whoop gevoel in hoofd. Op derde dag h[lees meer...]ele nacht niet geslapen en op vierde dag slaaptabletten erbij gekregen. Sliep daarop vier uurtjes en lag daarna weer wakker. Terwijl ik zoooo moe ben. Vijfde dag anderhalf uur op de slaaptablet. Overdag ben ik onrustig, verschrikkelijk moe, angstig, paniekaanvallen. Krijg geen hap door mijn keel. Knallende koppijn kreeg ik op tweede dag van het gebruik van dit medicijn. Ik moet nog twee dagen voor de kuur klaar is maar ik trek het niet zo. Elke dag is een worsteling. ik hoop dat mijn slaapproblemen direct over zijn als ik de Cyprofloxacine niet meer gebruik. Het is alsof hoe moe ik ook ben ik niet in slaap kan komen.
03-03-2019

Urineweginfectie

Beste mensen Wees gewaarschuwd en gebruik dit middel niet en vraag om een alternatief. Ik moest dit middel van mijn huisarts gebruiken omdat hij dacht dat ik urineweginfectie had(was niet het geval). Na 1e inname voelde ik mij al heel erg raar en had ik overal pijn ik dacht dat het normaal was en ging dus verder met her gebruik van dit middel. na 3 dagen gebruik kreeg ik 2[lees meer...]x hyperventilatie aanval en voelde ik mijn hart bijna niet meer en had ik overal pijn hierdoor moest ik naar spoedeisendehulp. Ik moest direct stoppen met dit middel en dus deed ik dat ook na 3 4 maanden gestopt te zijn met dit middel heb ik nog steeds pijn aan mijn linker en rechterkant van mijn lichaam. Mijn gezondheid is door deze medicijn volledig achteruit gegaan en beïnvloed het mij in mijn dagelijkse leven. Gebruik het Aub niet mensen ik wil dat niemand het zelfde gaat meemaken als mij en hoop ik met mijn verhaal jullie voldoende ingelicht te hebben.
23-02-2019

Blaasontsteking

op 4-2-19 eerst zakje monuril hielp niet toen op 11-2-19 ciprofloxacine aurobindo gebruik t/m 18-2-19 kreeg naar een paar dagen last van schimmel infecie
21-02-2019

Blaasontsteking

Gister begonnen met dit medicijn. Misselijk geworden bij de 2e pil.. Erna op bed gaan liggen omdat ik me niet goed voelde, in slaap gevallen en wakker geworden uit een hele heftige nachtmerrie. ( ik droom nooit) erna voelde ik me heel neerslachtig en geestelijk minder stabiel. Ik gebruik anafranil 75 mg retard tegen paniekaanvallen en het leek erop dat ik terug bij af wa[lees meer...]s. Doemdenken, angst, paniek.. Toch geprobeerd vol te houden maar vanmorgen bij het innemen weer heel erg misselijk en verhoogd gevoel van angst. Heb toen gegoogeld naar het medicijn en mijn gevoel werd inderdaad bevestigd! Dit was de druppel voor mij. Heb de dokter terug opgebeld en mocht gelukkig stoppen. Ik had een blaasontsteking met een flinke ontsteking van mijn plasbuis die daardoor ook zeer opgezwollen was. Dit was na 5 pillen helemaal weg dus effectief is dit medicijn wel. Maar de bijwerkingen zijn vre-se-lijk !! Zou alleen voorgeschreven moeten worden als het echt niet anders kan!!
12-02-2019

Ciprofloxacine (ciprofloxacine)

Loop al meer dan een half jaar met allerlei klachten en was in 1 1/2 week 9 kilo afgevallen. De laatste weken had ik erge pijn onder mijn onderribben en ben weer naar de huisarts gegaan. Uiteindelijk is eruit gekomen dat ik een blaasontsteking had en ,dat dat door naar mijn nieren was gegaan. Medicatie ciprofloxacine voorgeschreven, 2x daags. Bij de eerste tablet werd ik[lees meer...] al duizelig en vreselijk misselijk. Dat heeft de hele kuur zo standgehouden. Had de huisarts nog even gebeld dat ik zo beroerd was van het middel, maar zij zei dat ik moest proberen het binnen te houden. Heb niet kunnen werken, omdat ik me echt doodziek voelde.' De kuur liep tot vanmorgen, maar heb hem vanmorgen niet meer ingenomen, ik voelde me te ziek. Gisteren urine na laten kijken en dat was schoon. Ben wel naar het ziekenhuis doorverwezen voor een organen onderzoek.
09-02-2019

Blaasontsteking

Na een verschrikkellijke nacht met wel 15 Kerr toilet gang naar dokter geweest Please meteen get eat en medicine voorgeschreven Begin all te werken na de tweede pil Goede me de twee de dag al veel beter ook fysiek Prima medicijn
29-01-2019

Ofloxacine (ofloxacine)

Ik kreeg het medicament voorgeschreven voor een urinaire infectie. Al na de eerste inname voelde ik me misselijk. 's Nachts kon ik niet slapen van een brandend gevoel aan mijn hiel en de derde nacht,hevige pijn in beide knieën. Ik had ook een vervelend getuut in mijn oren en af en toe een raar zicht( droeg precies oogkleppen.....)Amandelen zwollen precies op.(raar gevoel i[lees meer...]n mijn keel) Nu is de behandeling al 14d. gestopt, maar ik voel nog altijd een spierstijfheid. Dit medicament wil ik NOOIT meer nemen. Gelukkig las ik op internet dat al die symptomen bij het medicament hoorden want ik werd ongerust!
23-01-2019

Blaasontsteking

wat een vreselijk medicijn, ben hier zo ziek van halverwege de kuur gestopt gelukkig maar, want mijn lever is hierdoor ontstoken geraakt jeuk over mij hele lichaam en mijn maag deed zo verschrikkelijk zeer kon alleen zittend slapen als dit al lukte. mij huisarts heeft advies gevraagd aan een maagdarmleverspecialist wat te doen. voorlopig ben ik er nog steeds ziek van.[lees meer...]
30-11-2018

Longontsteking

Het is een afgrijselijk middel! Enkele dagen na inname kreeg ik tintelingen in mijn rechterhand. Vervolgens werd mijn rechterhand dik en kreeg ik galbulten op mijn rechter bovenarm. Mijn huisarts gaf aan dat er wel honderd bijverschijnselen zijn en dat ik mij geen zorgde moest maken. Na vier dagen raakte mijn rechterhand verlamd. De vijfde dag raakte mijn rechterarm en lin[lees meer...]kerhand verlamd. De zesde dag werd ik grotendeels verlamd in het ziekenhuis opgenomen. De eerste dagen na de opname was ik erg benauwd en kon ik nauwelijks slikken. Het was een zeer afschuwelijke gewaarwording. Na 19 dagen in het ziekenhuis opgenomen te zijn geweest ben ik nog steeds niet geheel hersteld. De spierkracht is grotendeels terug, maar slechts voor een deel in mijn rechterhand en rechterarm.
29-11-2018

Bijbalontsteking

Ik ben iemand die niet snel op internet recenties schrijft, maar na het lezen van al die horror verhalen wil ik toch mijn ervaring geven. Ik ben geen fan van antibiotica maar soms kan het helaas niet anders mits de kruiden niet meer helpen. Dus even gegoogeld op cyprofloxacine en zo hier terecht gekomen. WOW wat een bangmakende horror verhalen, zo erg dat ik het ik het med[lees meer...]icijn nog niet meer wou slikken...Anyway de ontsteking werd pijnlijker dus toch maar begonnen. En ik kan je vertellen minimale bijwerkingen, beetje misselijk en maagpijn bij het slikken van de eerste tabletten, maar met gember en een stevig ontbijt ervoor nauwelijks last. En wat vermoeid maar dat was ik ervoor ook al. Zelfs mijn darmenkrampen zijn weg en mijn stoelgang is weer beter terwijl ik dit medicijn niet eens voor dit nam. Ik heb het gevoel dat sommige hier, iedere kwaal die ze toevallig voelen de schuld aan deze antibiotica geven...ik had ook arm pijn 2 dagen, ik zag ook bleekjes uit, en nu na de kuur ben ik verkouden...moet ik nu de schuld aan deze antibiotica geven? Nee dacht het niet zo. Dus al bij al ben ik tevreden over dit medicijn!
10-10-2018

Blaasontsteking

na 1 dag gebruik en verder elke dag ernstiger : overal spierpijn en pijn in de gewrichten.Opname in spoed en daar , na bloedonderzoek en biopsie van aangezicht ader : polymyalgia rheumatica: ernstige opstoot van rheuma. De aanwezige artsen willen onze opgave van reden :ciproxacine niet in overweging nemen : resultaat nu reeds meer dan een maand cortisone slikken : medron [lees meer...]en predisolone
09-10-2018

Blaasontsteking

Ik had de eerste dag geen problemen mee. De 2de dag begon ik al bijwerkingen te krijgen. Misselijkheid,de gedurende dag slaperig. Daarbij ook nog eens een vieze smaak in de mond. Met drinken of eten wordt het nirt beter, tandenpoetsen helpt maar even. Een pijn mijn in rechter arm. De pijn is vanaf mijn schouder tot aan mijn vingers. Zelf heb ik reumatoïde artritis en do[lees meer...]or dit medicijn is mijn reuma weer op gaan spelen. Niet fijn als je al een jaar geen medicatie daar voor inneemt. Heb vaker urineweg infectie gehad maar nooit deze medicijnen. Dit middel slik ik nu 2 dagen maar heb er nog geen baat bij.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4741)
Anticonceptie - overig (3489)
Cholesterol (2741)
Depressie - antidepressiva overig (2547)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2174)
Pijn - morfine-achtigen (2077)
Pijn (1880)
Verslavingsziekten (1785)
ADHD - psychostimulantia (1755)
Bloeddruk - betablokkers (1569)
Maagzuur - protonpompremmers (1489)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1425)
Anticonceptie - eenfase (1299)
Angststoornissen (1091)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1050)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1042)
Depressie - antidepressiva TCA (977)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (910)