categorie

Antibiotica - quinolonen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - quinolonen

23-09-2021 | Man | 76
Prostaatontsteking
Ik heb prostatitis, aangezien ik een intolerantie heb opgebouwd met veel gebruik van Amoxilline helpt deze antibiotoca niet meer evenals Amoxilline/clavulaanzuur, om deze reden kreeg ik de Ciprofloxacine 500 mg, wat ik kreeg voor bijwerkingen was verschrikkelijk, buiten dat ik hartpatient ben en het hart nog maar matig pompt door hartritme stoornissen na een hart infarct[lees meer...] kreeg ik last van een enorm geluid in mijn hoofd en kon ook niet meer slapen, de pijn van de ontsteking waar ik dit medicijn voor kreeg veranderde niet daarbij kreeg ik hevige kramp in beide benen. ik ben inmiddels gestaakt met dit medicijn, de arts van de spoedeisende hulp vond het maar vreemd en reageerde niet op mijn klacht, dus morgen maar mijn huisarts bellen want ik ga hier niet mee verder.

19-09-2021 | Man | 74
Bijbalontsteking
Vervelend medicijn i.v.m. bijwerkingen.

Tavanic

16-09-2021 | Vrouw | 35
levofloxacine
Ondanks klachten en bijwerkingen moet ik dit medicijn blijven nemen... Het is de hel, m'n hele lichaam doet pijn...

28-08-2021 | Man | 57
Prostaatontsteking
Mijn mening na 2 dagen bij blaasontsteking zou wegkunnen. Ben doorgegaan met ciproflaxine. Bijwerkingen vond ik op zich wel meevallen. Wat wel lang duurde voordat het iets deed en minder over te spreken ben is de werking ervan. Na een dag of drie vier begon de ontsteking iets te verminderen en na bijna 2 weken (maak de 15 daagse kuur wel af) is het nu bijna weg. Of ik nog[lees meer...] klachten na gebruik krijg zoals anderen weet ik nog niet. Ik twijfel of dit wel aan te raden is bij prostaatontsteking. De werking duurt te lang en krijt de ontsteking maar moeizaam weg.

28-08-2021 | Man | 71
Blaasontsteking
blaasonsteking is niet leuk. kom thuis van een dagje golf . savonds plotseling rillerig .beetje rooie urine.Pijn met plassen .apart was kopje van de penis was het pijnlijkste. snachts om het half eruit om te plassen.smorgens daarop pilletje van mijn vriedin gepakt furabid 100 . huisarts gebeld en urine gebracht. bleek bacterie in zitten.telefonisch krijg ik ciprofloacine [lees meer...]500 toegewezen. opgehaald en geslikt .hierna bovenstaande klachten.Vrijdag assitenet gebeld ,alles gaat stroef ,reden is de huisarts heeft nu de macht.Door hartklachten mocht ik komen.Na een half uur praten andere medicatie gekregen ingenomen co trimoxazol 960 .Na een halve dag heb ik weer zicht geen ritmestoornis minder pijn aan mijn botten en pezen .Dit is te doen

17-08-2021 | Man | 57
Blaasontsteking
Ik heb deze antibiotica gekregen voor blaasontsteking met mogelijk prostaatontsteking daarnaast. Had gehoopt dat de klachten na 1 of 2 dagen al wat zouden verminderen, maar helaas merk ik nog geen verbetering. Heb gelukkig niet zoveel last van bijwerkingen (op sufheid net na innemen van pil en stoelgang is wat dunner). Ik verwacht niet dat het met dit medicijn beter gaat, [lees meer...]heb eerder het idee dat de plasklachten erger zijn geworden. Pijnlijk en moeizaam na de 2e dag. Met 2 paracetamol lukt het nog iets om wat te plassen. Morgen weer naar de dokter voor een ander medicijn, dit is hopeloos.

08-08-2021 | Man | 70
Blaasontsteking
Heftige bijwerking, spierpijn overal, slechte conditie en ik verdenk het medicijn hart overslag (systolen) te bevorderen. Bij inspanning heb ik er 1-3 per 10 hartslagen. Ik heb braaf de kuur van 10 dagen afgemaakt en hoop dat dit middel niet erger is dan de kwaal. Zie onderstaande waarschuwing. Waarschuwing van College ter beoordeling geneesmiddelen het CBG: van 2-11-2[lees meer...]020 Bij gebruik van fluorochineolonen (o.a. Cipro....) verhoogd risico op lekkende hartkleppen. ( Op internet te vinden)

30-07-2021 | Man | 42
Bijbalontsteking
Binnen 3dagen pijn weg. Alleen licht misselijk eerste 2dagen. Alles beter dan misselijk van pijn. Bij medicijnen horen bijwerkingen......stop met horror verhalen te schrijven. Mensen gaan bijna dood van sommige pillen

20-07-2021 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
Ik deel mijn ervaring om te waarschuwen voor dit medicijn. Gebruik het niet als het niet echt nodig is en bij eerste tekenen van bijwerkingen direct stoppen. Ik ben niet gestopt na de eerste bijwerkingen omdat ik niet op de hoogte was van de risico's. De bijwerkingen werden uiteindelijk zo heftig dat ik de kuur niet heb afgemaakt. Ik ben nu 8 weken verder na mijn laatste p[lees meer...]il en kamp nog dagelijks met de enorme gevolgen van deze troep: zenuwpijn, brandende aderen, pijn in onderbenen en achillespezen, volledig verkrampte spieren, pijn in gewrichten, vermoeidheid, brainfog, haaruitval en bloedarmoede. Ben nu onder behandeling bij een fysiotherapeut en heb veel informatie kunnen halen van internet zoals bv de wisselwerking van ibuprofen op de bijwerkingen en het belang van magnesium. Er zijn natuurlijk heel veel mensen die dit medicijn slikken en bij wie het gewoon goed gaat maar als je net bij degene hoort bij wie het fout gaat, dan kan het ineens heel slecht met je gaan. Ik was een vitale gezonde vrouw en ben in hele korte tijd veranderd in een wrak. Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

19-07-2021 | Vrouw | 25
Nierbekkenontsteking
Een aantal weken lang met een verwaarloosde blaasontsteking rondgelopen, waardoor ik een nierbekkenontsteking kreeg. Ik kreeg direct Ciprofloxacine voorgeschreven zonder door de arts op de hoogte te worden gesteld van de potentiële, onomkeerbare bijwerkingen, terwijl de FDA niet voor niks een "black box warning" op deze medicijnen heeft gezet en adviseert het alleen te geb[lees meer...]ruiken als er echt geen andere opties zijn (denk aan verhoogd risico op ernstige zenuwschade/neuropathie, lekkende hartkleppen, peesruptuur, suicidaliteit, bloedsuikerproblemen met coma tot gevolg etc). Ik ben er dus ook van geschrokken hoe makkelijk deze medicijngroep wordt voorgeschreven. Ikzelf moest helaas eerst zelf hevige zenuwproblemen ervaren alvorens ik een andere kuur kreeg. hiermee niet mensen bang maken, maar vind het wel belangrijk dat mensen een weloverwogen beslissing maken. Als ik wist dat er andere opties waren had ik daar natuurlijk direct voor gekozen.

15-07-2021 | Vrouw | 44
Nierbekkenontsteking
eerst Monuril gekregen voor blaasontsteking/nierbekkenontsteking. toen mijn toestand verslechterde heb ik Citrofloxacine gekregen. dag 1 prima...dag 2 merkte nix, dag 3 de Hel broke loose..... chemisch totaal ontregeld. hartkloppingen, trillen, zere spieren, nekpijn, moe, traag lopen, zwak, duf, harde buik... dag erna gebeld met de huisarts. mag stoppen, maar de ontsteking[lees meer...] was nog niet weg....toch doorzetten. 2 dagen later was de ontsteking weg maar de bijwerkingen nog niet. gister mijn laatste tablet gehad, zojuist gebeld met de huisarts... hoe lang het duurt voordat dit uit me lijf is, ik ben compleet onderuit geschopt, kilo afgevallen ( ik woog 43,5) mentaal een oude dame geworden... assistente wist niet precies hoe lang, toen de apotheek gebeld, kan 3 tot 4 dagen duren voordat de antibiotica uit het lijf is..... ik weet van voor niet meer hoe ik van achter leef. hou het in de gaten wordt er gezegd.... de bijsluiter is 11 pagina's en google geeft ook geen positieve reacties. kijk goed als je dit wil gebruiken, wat het met je doet....het is écht een heel heftig middel.... (bloeddruk is goed, saturatie is goed, hartslag is goed...) maar het lichaam is echt compleet van slag..

15-06-2021 | Vrouw | 34
Pijn werd snel minder en bijna geen bijwerkingen. na 2dagen weer kunnen werken

12-05-2021 | Man | 75
Prostaatontsteking
Dit middel is zeer effectief, geeft snel opluchting bij plasproblemen met koorts. Geen bijwerkingen zoals maag/darmklachten o.i.d. Na enkele dagen wel hardlijvigheid zodat een laxeermiddel onvermijdelijk wordt. Het geneesmiddel werkt fantastisch goed.

09-05-2021 | Vrouw | 48
moxifloxacine
Werd voorgeschreven omwille van een ernstige, steeds terugkerende en aanslepende sinusitis. Snot komt wel los nu, maar de bijwerkingen zijn niet min. Vreselijk misselijk, zeer slechte smaak in de mond, heel erg moe en duizelig.

30-04-2021 | Vrouw | 47
Bacteriële infectie
Ik had een zeer pijnlijke ontsteking achter een bovenkies, achter de wortelpunt en ook het kaakbot zat deels ontstoken(zichtbaar op foto) , de ontsteking was niet verholpen met wortelkanaalbehandeling (2 x gedaan) , ook niet te behandelen met Amoxicilline wegens een allergie voor penicilline, en het antibioticum "clindamycine" (Dalacin) dat de tandarts initieel gaf hielp [lees meer...]na 3 dozen nog steeds niet, 0.0 beterschap! dan maar de Huisarts bezocht en hij adviseerde dit middel godzijdank. met Ciprofloxacine ben ik EINDELIJK BETER!! De heftige zenuwpijn was 3 a 4 weken een hel. de kloppende zenuwpijn wou met niets overgaan, 4 gram paracetamol/dag, 3 x 600 mg ibuprofen, dozen antibiotica clindamicyne,...niets hielp. Maar vanaf dag 2 Ciprofloxacine werd het steeds beter en op dag 5 was ik volledig pijnvrij!! De kies wordt getrokken binnen 6 dagen, de stomatoloog wou eerst de ontsteking wat tot rust laten komen. Wat bijwerkingen betreft: dag 1 zware hoofdpijn, loom, flauw, wat lichte gewrichtspijn en geen honger. Toch maar even doorgezet, gelukkig maar, want op dag 2 geen bijwerkingen meer!! Ik kan het zeker aanraden!

29-04-2021 | Man | 70

25-04-2021 | Man | 64
Blaasontsteking
Ik ben een 64-jarige man die voor de 2de keer in mijn leven (na 10 jaar) een blaasontsteking kreeg en kreeg dit middel (2 x daags 500 mg) voorgegeven voor 10 dagen omdat mijn urine op kweek werd gezet om te kijken of het niet in mijn weefsel aan het groeien was en dit een breed gedragen middel schijnt te zijn (10 jaar geleden kreeg ik 7 dagen anti biotica voor een blaaso[lees meer...]ntsteking, ben de naam kwijt, maar had daar totaal geen bijwerkingen van). Na 1 pil binnen 2 uur hevige hartkloppingen, benauwd, duizelig en laag hartritme. Direct mee gestopt na 1 pil. De genoemde klachten verdwenen in de loop van de nacht en de volgende dag waren ze helemaal weg en voelde ik mij weer prima. Puur vergif is het, neem dit niet. Zijn alternatieven genoeg. Gelukkig bleek uit de kweek dan ik geen infectie had die niet groeide en ik helemaal geen anti biotica hoefde te slikken aleen veel drinken. Nu inmiddels een week verder en al dagen klachtenvrij. Nooit meer deze Troep.

14-04-2021 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Ik heb gekregen bij mijn eerste nierbek ontsteking. En nu krijg ik het als ik blaasonsteking heb. Wat regematig voor komt. Ik ben erg tevreden na al van alles gehad tehebben. Is dit het einige wat helpt bij mij. Ik heb niks geen bijwerking en ik voel de volgende dag al verbetering

25-02-2021 | Man | 43
Bijbalontsteking
Toen ik dit medicijn voorgeschreven kreeg ging ik even googelen. Ik las toen hier paar dingen. Ik dacht zal wel meevallen ik ga het toch innemen. Na inname van slechts 1 tablet kon ik gedurende hele nacht bijna niet slapen vanwege hevige maagpijn. Dag erop ging het alleen maar slechter. In de middag kreeg ik flauwval aanvallen, hoge hartslag, benauwdheid, overgeven. Ambula[lees meer...]nce is bijgekomen. Mensen ik ben heel sterk persoon en ik heb moeten verliezen van deze medicatie. Ga alstublieft dit niet slikken. Pure troep.

18-02-2021 | Vrouw | 20
Nierbekkenontsteking
Als je deze antibiotica voorgeschreven krijgt adviseer ik je om echt om een ander middel te vragen! Ik slik deze antibiotica nu 4 dagen voor een dubbele nierbekkenontsteking en ik heb nog geen enkele verbetering gemerkt. Echter heb ik wel heel veel last van de bijwerkingen! In deze is het middel voor mij erger dan de kwaal.

11-02-2021 | Vrouw | 35
moxifloxacine
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Ik gebruik deze med ivm micro plasma heeft bij mijn partner goed geholpen voor mij 2 kuur. Hoop dat werkt ? 1 van de bij werkingen is depresie daar heb ik nu ook last van gelukig weet ik dat het een bijwerking is

03-02-2021 | Vrouw | 27
Nierbekkenontsteking
Deze antibiotica gekregen in verband met een nierbekkenontsteking. Ik schrok me rot toen ik op deze site keek, maar eigenlijk nergens last van gehad. Dag 2 had ik 's ochtends gigantische hoofdpijn maar de overige dagen extra gedronken en toen geen last meer, bij antibiotica moet je altijd extra drinken. Op aanraden van de apotheek wel probiotica geslikt, misschien heeft da[lees meer...]t de bijwerkingen minder gemaakt. Niet direct schrikken dus, als je deze antibioticakuur voorgeschreven hebt gekregen!

24-01-2021 | Vrouw | 40
ciprofloxacine
Ik kreeg dit voorgeschreven na operatieve ingreep bloemkooloor, (in combinatie met pijnstillers paracetamol en Ibuprofen) ter voorkoming van verdere ontsteking. Dag 1 en 2 constant geslapen (kan ook aan de naweeën van de narcose liggen in combinatie met pijnstillers). Op dag 3 plotseling zuuroprispingen (ik neem al zuurremmers!), toenemende zeer pijnlijke maagkrampen, enor[lees meer...]m beven over volledige lichaam, extreme rugpijn en spierpijnen,erg grieperig en ellendig gevoel. Vandaag dag 4 en de moed zinkt me in de schoenen. Morgen op controle bij NKO en ik hoop te mogen stoppen met deze medicijnen.

31-12-2020 | Vrouw | 58
ciprofloxacine
Weinig tot geen last gehad een beetje de gewone dingen. Had het ervoor over want een blaas ontsteking doet heel erg pijn. Ben door de medicatie heen en ik hoop dat na de tweede kuur het over is. We gaan het zien. Had wel hoofdpijn maar ik heb clustermigraine en nu was het een ander hoofdpijn. Was ook een ervaring voor mij. Maar voor de rest ging het wel.

26-12-2020 | Vrouw | 36
Blaasontsteking
Dit is de 3de keer dit jaar dat ik deze kuur heb. De 1ste 2 keer ben ik op de huisartsenpost beland met 40 graden koorts. Verwaarloosde blaasonsteking tegen nierbekonsteking aan. Ik merkte toen binnen een dag de koorts weg. Voelde mij beter meteen. Nu voor de 3de keer aan deze kuur omdat een lichte kuur niet aansloeg. Nu zoveel last van bijwerkingen zit nu op dag 3 maar h[lees meer...]et is echt bijna niet te doen als ik hem net heb ingenomen.

26-11-2020 | Man | 25
Prostaatontsteking
Kreeg deze medicijnen in de hoop dat het de klachten zou verminderen. Helaas heeft het niet geholpen en heb ik nu een constante piep in mijn oren die niet meer weggaat.

18-11-2020 | Man | 68
moxifloxacine
Tijdens de reconstructie - triceps elleboog - kwam de stafylokok aureus in de wond. Deze bacterie werd bestreden met o.a. moxifloxacine - tijdsduur 3 maanden. De klachten werden in de loop van de maanden sterker: Duizeligheid, spierpijn en het ergste was de somberheid, die steeds sterker werd, waardoor alles zinloos leek. Klachten stopten een paar dagen na het stoppen van [lees meer...]moxifloxacine. Dit middel zal ik dan ook niet meer gebruiken.

10-11-2020 | Vrouw | 38
Nierbekkenontsteking
Zaterdag 7/11 naar de huisartswachtpost geweest met herkenbare pijn aan mijn linker nier, deze antibiotica voorgeschreven gekregen en dezelfde dag nog ingenomen. De dag erna was de pijn aan mijn nier al veel minder. Werkte dus heel snel bij mij en echte zware bijwerkingen heb ik gelukkig niet. Hopelijk blijft het zo.

24-10-2020 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Bij deze hoop ik dat iemand die hetzelfde ervaart als ik hierop reageren, omdat ik radeloos ben en mijn dokter niet wil erkennen dat het door de antibiotica komt, voor inname geen pijn in handen, polsen en ellebogen, heb dit voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking. Kan iemand mij laten weten of dit nog voorbij gaat, en of wat hij of zij hiervoor heeft gedaan of in[lees meer...]genomen om deze bijwerkingen terug weg te krijgen. Heb dit 2 maanden geleden ingenomen en nog steeds veel pijn. Bedankt alvast.

22-10-2020 | Vrouw | 60
Darmontsteking
Gedurende een week verergerende buikpijn, huisarts diagnosticeerde diverticulitis. Omdat ik allergisch ben voor gewone penicilline kreeg ik ciprofloxacine. Darmontsteking verminderde direct. S’nachts veel kast van Slapeloosheid en hartkloppingen maar ik ontdekte dat de werking van cafeïne door dit Middelburg versterkt wordt. Geen avond koffie meerdus, dat hielp. Gisteren[lees meer...] gaan wandelen en tijdens de wandeling ontstond pijn in achillespees links. Kuur is vandaag afgelopen, ik doe rustig aan, hopelijk trekt deze achillispeespijn weg.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5498)
Anticonceptie - overig (4025)
Cholesterol (3005)
Depressie - antidepressiva overig (2851)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2521)
Pijn - morfine-achtigen (2317)
ADHD - psychostimulantia (2246)
Pijn (2093)
Verslavingsziekten (2075)
Bloeddruk - betablokkers (1761)
Maagzuur - protonpompremmers (1641)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1581)
Anticonceptie - eenfase (1459)
Angststoornissen (1300)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1250)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1220)
Depressie - antidepressiva TCA (1102)
Antibiotica - urineweginfectie (1049)