categorie

Antibiotica - quinolonen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - quinolonen

20-03-2024 | Man | 68

slijmvlies braaksel

Ik heb mijn kuur volledig afgemaakt , maar de bijwerkingen heb ik na 6 dagen nog steeds , ik word totaal radeloos

15-03-2024 | Vrouw | 47
Darmproblemen - diarree

paniek aanval acute hoofdpijn misselijkheid

Dag 1 perfect. Diarree gestopt na 4 dagen leegloop. Dag 2 Bij inname heel erg zweten, duizelig. Binnen een uur extreme hoofdpijn, misselijk en paniek aanvallen. Zonder overleg gestopt, wat n troep!

13-03-2024 | Vrouw | 30
Urineweginfectie

krachtverlies in armen en handen zwelling van de hand bloeden in de ogen peesontsteking artritis van de gewrichten van handen en voeten Overal pijn

Na een andere kuur deze gekregen. Helaas werd ik alleen maar zieker. Kon niet meer staan en mijn hand niet meer bewegen. Extreem veel pijn in de pols, armen en benen. Plots ook bloeddoorlopen ogen. Ha gebeld en meteen naar het ziekenhuis gestuurd. Eenmaal daar bleek dat het kwam door de bijwerkingen/allergische reactie. Artritis aan over gehouden. Nu weer een andere kuur g[lees meer...]ekregen.

17-02-2024 | Man | 68
Prostaatontsteking

buikpijn duizeligheid acute hoofdpijn misselijkheid verlies van eetlust

Ik nam dit product(2 tab/dag) gedurende een paar dagen, maar na die twee dagen kwamen de plansbuien weer en een branderig gevoel tijdens en na het plassen.Ik vind het product niet aangewezen voor de aandoening(werkt niet snel genoeg)Nu moet ik een 1 tablet per dag van nemen en afwachten.

Ofloxacine

14-02-2024 | Man | 58
ofloxacine
Urineweginfectie

Achillespees ontstekingen spierpijn in benen en rug

Na enkele dagen gebruik van het medicijn kwamen de eerste klachten: zere achillespezen. Ik had toen moeten stoppen met het middel weet ik nu... Ik heb de kuur afgemaakt en de klachten werden alleen maar erger. Mijn achillespezen raakten ontstoken, al mijn gewrichten deden pijn en spierpijnen in mijn benen. Nu enkele weken na de kuur zijn de klachten nog steeds aanwezig. Ze[lees meer...] zijn amper minder zijn geworden. Ik ben bang dat ik hier nog weken of zelfs maanden last van ga houden. Wat een ongelofelijk slecht medicijn is dit (voor mij). Mijn advies voor andere gebruikers: ga meteen naar je huisarts of apotheek als je klachten krijgt. Dit medicijn zorgt alleen maar voor meer ellende als je pech hebt.

13-02-2024 | Man | 68
Prostaatontsteking

duizeligheid buikpijn misselijkheid wazig in het hoofd

Ik heb de medicatie nu een week genomen en krijg weer last van veel plassen . Ik moet nu van de huisarts nog 1 tablet per dag nemen en afwachten. De eerste weet ging het prima met plassen!

09-02-2024 | Man | 62
Urineweginfectie
Na twee dagen enorme pijn bij Achillespees. Meteen gestopt met ciprofloxacine. Ik kon vervolgens drie maanden niet lopen en heb na twee jaar nog steeds last soms. Halsspieren/pezen hetzelfde verhaal, die voel ik na twee jaar nog dagelijks trekken.

05-02-2024 | Vrouw | 64
Blaasontsteking
Pijn diep in de flank, komt van onderste deel maag/ duodenum. Onstoken slijmvlies in de mond. Misselijk, geen zin in eten en gewichtsverlies, moe, hoofdpijn, slaapproblemen en onrust.

29-01-2024 | Vrouw | 38
Alvleesklierontsteking
Na twee jaar klachten aan pancreas en spijsverteringsstelsel deze antibiotica voorgeschreven gekregen. De eerste 3 dagen geen klachten, zelfs een verbetering. Jammer niet van lange duur. Dag 4: tijdens het sporten spierscheur in kuit opgelopen. Terwijl daarvoor nooit last gehad van blessures. Na de spierscheur in linkerkuit kwam er ook een algemene pijn in spieren (zowel[lees meer...] links als rechts, kuit en armen) Zelfs niet kunnen gaan werken door algemeen slecht verzwakt gevoel. Nog opvallend: ik kon overal in slaap vallen dat ik wou, maar wel maar voor een uur. Daarna klaarwakker. Dan weer een uur slapen en terug wakker. 1 woord: Verschrikkelijk!!

17-01-2024 | Man | 62
Bacteriële infectie
Partner belandde in het ziekenhuis. Uitgebreide casus, kreeg o.a. dit middel na ontdekken legionella. Na inname knapte hij vliegensvlug op. Geen last van bijwerkingen. Ontzettend dankbaar dat dit middel bestaat en dat hij ermee geholpen wordt. Mocht na aantal dagen naar huis om daar kuur af te maken, ook dat gaf geen problemen.

02-01-2024 | Vrouw | 80
Bacteriële infectie
Na maanden van wikken en wegen, toch i.o.l. met de longarts een middel gekregen tegen de aanhoudende hoest aanvallen. Levofloxacine voorgeschreven gekregen met een heel naar gevolg zoals beschreven. Een ernstige blessure aan de kuitspieren. En wel dusdanig dat lopen haast onmogelijk was. Veel pijn bij het bewegen en een dik opgezet onderbeen en enkel van het vocht. Dit m[lees meer...]iddel zou niet verkocht mogen worden aan mensen boven de 70 jaar.

Moxifloxacine

13-12-2023 | Vrouw | 38
Longontsteking
Dit middel was zeer effectief in het behandelen van mijn longontsteking, nadat amoxicilline niet voldoende bleek te werken. Dit is echter een zeer zwaar antibioticum en dat merk je. Vooral de vermoeidheid vond ik lastig maar ik ondervond ook paniekaanvallen, duizeligheid. Dit was vooral enkele uren na inname. Met een longontsteking heb je ook de neiging verkeerd te ademen[lees meer...] dus dat maakt dat dat paniekgevoel nog sneller naar boven komt. Mijn raad is vooral dit middel s avonds in te nemen en vooral na inname proberen te ontspannen en op de ademhaling te letten. Dit hielp bij mij. Ik sliep ook wel iets slechter in. Van maag en darmen had ik geen last. Achteraf ben ik best tevreden want het deed wat het moest doen.

13-12-2023 | Vrouw | 30
Bacteriële infectie
Dit medicijn is mijn wonder en reddingsmiddel Vorig jaar wekedelen infectie gekregen bij mijn lymfloosbeen, zonder antibiotica is geen optie ivm sepsis bloedvergiftiging. Eerst ander soort antibiotica gekregen, dat hielp onvoldoende, geen enkele arts wilde helpen totdat PET-scan en echografie uitwezen dat ik wekedelen infectie heb. Ik zei doe eens ciprofloxacine, binnen[lees meer...] 1week verdween alle klachten ziekzijn en pijn. Inmiddels weer wekedelen-botinfectie te pakken. En eerst andere antibiotica gekregen, hielpen onvoldoende. Artsen wilden niet helpen, maar wondkweek zei nee bacterie. Ik zei gezien deze heftige pijn en ziekzijn ciprofloxacine en jawel, de klachten gaan verdwijnen. Mijn wonder en reddingsmiddel ! Hierdoor kan ik levenslang antibiotica inname nog vermijden!

31-10-2023 | Vrouw | 22
Nierbekkenontsteking
Kreeg veel bijwerkingen. Overgeven, misselijk, hartkloppingen, snelle hartslag, angst, spasmen, trillen, slaapstoornis

29-10-2023 | Man | 80
Bacteriële infectie
Recept n.a.v. Pijnlijke bijbal, preventief - geen ontstekingsindicatie. Na 3 dagen/pillen gestopt met de kuur wegens hevige pijn in spieren en pezen in de onderbenen. Van het apothekers-info gesprek herinner ik me alleen dat ik niet in de zon mocht lopen. De bijsluiter vermeld dat pijn in spieren en pezen maar zelden voorkomt, over de ernst en potentiële schade daarvan (mo[lees meer...]gelijke spier- en peesscheuring ) geen woord. Gelet het aandeel spier- en peesklachten dat ik op internet ontdek mag deze bijwerking wel veel meer benadrukt worden!! Zeker bij mensen ouder dan 70 jaar, gezien diverse info op internet!,! Voor potentiële gebruikers: Bezint eer ge begint!

26-10-2023 | Vrouw | 28
Bacteriële infectie
Dit middel gekregen voor een ernstige shigella infectie. Het werkte snel voor de infectie, wat natuurlijk erg fijn is. Alleen 3 dagen nadat ik gestart werd, werd ik al redelijk duizelig. De kuur was 7 dagen in totaal. Inmiddels gestopt, maar de duizeligheid wordt elke dag alleen maar erger. De duizeligheid is inmiddels zo erg dat ik niet meer zelfstandig naar dingen toe ka[lees meer...]n en continu bang ben om te vallen.

Avelox

12-10-2023 | Man | 49
moxifloxacine
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
na klachten te houden van Chlamydia (behandeld met Azytromycine).... urine op kweek gezet voor Mycoplasma Genitalium. Bleek positief. Aan de voorkant werd meteen vermeld dat kuren met Azytromycine zinloos was ivm vastgestelde resistenties laatste jaren. Gelijk begonnen met Moxifloxacine voor 10 dagen 1 pil per dag a 400 mg. De eigenaar van de apotheek zei gelijk bij afgif[lees meer...]te let een beetje op jezelf, dit is een "pittig" middel. "Niet een eerste lijns medicatie". Vanaf dag 3 kreeg ik bijwerkingen. Vooral de misselijkheid stond erg op de voorgrond. Heel de dag door duizelig. Grieperig gevoel alle dagen. En vanaf dag 3 een "down achtig" gevoel en ging door een soort van emotionele achtbaan. Vanaf dag 10 toen de kuur stopte, verdwenen de bijwerkingen vrij snel. Bij urine controle bleek de infectie goed te zijn behandeld. Ik hoop in de toekomst dat voor andere lotgenoten er een ander middel beschikbaar komt wat minder bijwerkingen geeft......

30-09-2023 | Vrouw | 34
Urineweginfectie
Na 3 uur 1e inname begon me hart heel snel te kloppen en had ik t gevoel minder lucht te krijgen, werd misselijk en voelde me heel erg opgejaagd, duizeligheid alsof ik dronken was. Vergelijkbaar met een paniek aanval. Hap gebeld advies morgen gewoon doorgaan want kan een begin bijwerking zijn. Gezegd het hier niet mee eens te zijn en te stoppen advies was toen maandag eige[lees meer...]n huisarts te bellen. Na alle meningen hier te lezen blij Dat ik zelf die keuze al gemaakt had Wat een rotzooi

30-09-2023 | Man | 71
Prostaatontsteking
Na 1 dosis intraveneus op spoed, nadien in pilvorm thuis. Zéér pijnlijk en frequent wateren beterde na een dag of 4, zoals voorspeld door de spoedarts. Maar ik las (zelf) op de bijsluiter dat er eigenlijk een contra-indicatie is met 'Sotalol', wat ik neem tegen hartkloppingen. Ik voelde me ongerust en na contact met cardioloog ander antibioticum gevraagd aan uroloog. Dat [lees meer...]werd dan nog 2,5 weken Amixiclav, 3 g per dag... Ik merk echter nu (30 september) nog steeds, 2 maanden na de spoedopname (3 augustus) nog steeds zichtproblemen en achillespees, voorheen nooit last gehad van beide kwalen. Deze bijwerkingen staan niet op de Amoxiclaf-bijsluiter... Dus ik vermoed Levofoxacine als oorzaak, temeer daar ik lees dat dat màànden kan nawerken!

18-09-2023 | Vrouw | 56
Bacteriële infectie
Ik kwam in het ziekenhuis te liggen vanwege een bacteriële infectie, staphylocoque doré. Was ontettend ziek. Nadat ik in het ziekenhuis behandeld ben met antibiotica vis het infuus mocht ik naar huis met levofloxacine 750mg per dag voor 4 weken. De eerste 3 dagen was ik vreselijk ziek, veel overgeven zelfs van een slok water. Na 3 dagen ging het beter. tot ik na ruim een w[lees meer...]eek weer last kreeg van koorts, misselijkheid, overgeven en me gewoon echt ziek voelde. Er werd contact opgenomen met het ziekenhuis en men gaf aan dat deze bijwerkingen vaker voorkwamen bij dit medicijn, dus per direct stoppen. Nadat ik gestopt was voelde ik me na een aantal dagen beter. Maar toen kreeg ik last van mijn bovenarmen, heup, knie, vreselijk moe, kortademig en een hele vieze smaak n mijn mond. Alles smaakt vreselijk zout, mijn mondhoeken zijn steeds kapot, mijn tong vertoond rare scheurtjes, de binnenkant van mijn mond voelt ruw aan. Inmiddels ben ik langer zonder dit middel dan dat ik het geslikt heb. Na controle in het ziekenhuis vroeg de arts of ik geïnformeerd was over het middel, ik gaf aan dat mij helemaal niets verteld was. Hij gaf aan dat dit middel bekend staat om deze bijwerkingen. Ik wou dat ik het geweten had dan had ik het geweigerd. (Ik woon in Frankrijk en kreeg het daar voorgeschreven)

17-09-2023 | Man | 50
Urineweginfectie
De dokter schreef het tegen de urineweginfectie. Waarschuwde wel over de achillespees. Maar de andere bijwerkingen niet. Na al 1e pil, had ik geen geur meer in mijn urine wat mij beter gevoel gaf, MAAR, ik werd volledig overgenomen door dit medicijn. Na de 2e pil werd het duidelijk dat de pil alles ging kapotmaken dat hij tegenkwam. Bacterie of niet. Organen, spieren, hers[lees meer...]enen zelfs de harde botten kregen een dreun. Toen ik mijn vrouw vertelde dat ik mijn hart niet meer voelde, lachte ze mij uit. En zei: je leeft toch? Dan klopt je hart gewoon. Ik pakte mijn online gekochte stetescoop en luisterde naar mijn hart! Ik kon met mijn blote hand namelijk niet voelen. Ik kreeg bijna alle bijwerkingen wat in de bijsluiter stond. Ik ben gestopt toen ik na mijn 5e pil bloed kreeg in mijn ontlasting. Heftigste bijwerkingen waren bij mij: verslapping van spieren en pijn overal. Ook in mijn hoofd alsof er een tumor in zat. Nu astmatische aanvallen ma 1 dag stoppen en hevige pijn in beixe achillespezen. Ik kan bijna niet meer lopen. Ik ben een docent van 50 en loop graag in de klas. Ik hoop voor de maker dat ik niet invalide wordt!

17-09-2023 | Vrouw | 30
Blaasontsteking
Ik kreeg op woensdag de kuur voor 2 maal daags 1 tablet. Erna kreeg ik hoofdpijn, voelde mij moe en werd misselijk. Veel maagzuur wat omhoog kwam en mijn darmen werden er flink van slag door. Op dag 3 kreeg ik erge rugpijn (vooral bovenin) en maakte me alleen maar meer zorgen. Nu op dag 5 en merk geen verschil met de blaasonsteking. Ben zelfs nog naar de huisartsenpost gew[lees meer...]eest ivm de heftige pijnen in mijn lijf. Kreeg te horen: het is een zware kuur dus het zullen bijwerkingen zijn. maak hem af en dan kijken of het wegtrekt.

10-09-2023 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Na 5 dagen deed de kuur zijn werk. Helaas ook met heftige bijwerkingen. Vooral de heftige spierpijn-en gewrichtspijn in hielen en duimen, benen en armen. Ook ervaarde ik emotionele disbalans wat erg vervelend was,tegelijkertijd met vermoeide ogen, buikpijn en pijnlijke steken in mijn longen. Na de laatste pil verdwenen de klachten. Als ik andere review lees mag er meer aa[lees meer...]ndacht worden besteed aan de heftige bijwerkingen.

27-08-2023 | Vrouw | 63
Blaasontsteking
Niettegenstaande de arts weet dat ik heel gevoelig ben voor bijwerkingen, toch voorgeschreven. Vanaf 2e pil heel opgejaagd, bonzend hart, vreselijke nachtmerries Gestopt!

04-08-2023 | Man | 38
Prostaatontsteking
De medicatie werkt effectief, maar de pijn die je erbij krijgt aan pezen en gewrichten is onmenselijk. Ik geraak amper een trap op, van gehurkte stand recht staan moet ik mij optrekken omdat het anders niet lukt. mijn schouders zitten helemaal vast hierdoor. en de pijn blijft nog maanden aanhouden na de laatste inname...

25-07-2023 | Man | 39
Longontsteking
Dit middel is mij voorgeschreven vanwege een longonsteking. Nadat ik begonnen ben met het innemen van dit middel merkte ik dat mijn eetlust afnam en dingen anders smaakten dan ik gewend ben. Daarnaast merkte ik dat ik sneller erg emotioneel word terwijl ik normaal nogal stoicijns ben. Maar het ergste kwam op dag 3, toen ben ik midden in nacht naar de eerste hulp gegaan va[lees meer...]nwege ondraaglijke maag en rugpijn. Uiteindelijk met hulp van een morfineprik dit doorstaan en sindsdien aan de maagbeschermers. Helaas zijn na een week mijn klachten van de longontsteking nog steeds niet weg. Dus morgen maar weer naar de huisarts.

Norfloxacine

24-07-2023 | Vrouw | 48
norfloxacine
Blaasontsteking
ik voelde licht in mijn hoofd na een dag en erg moe mijn angsten en depressie namen weer toe. geen eetlust slik ik deze 2 dagen heb veel wisselwerking met mijn andere medicijnen echt niets meer voor mij, heb de hui arts gebeld ivm met de klachten angst en depressie

12-07-2023 | Man | 50
Blaasontsteking
Blaasontsteking ging er mee over. Geen bijwerkingen. Je mag alleen tijdens kuur niet in de zon. Apotheek raadde extra pro-biotica aan om darmflora te behouden en dat heb ik gedaan.

Moxifloxacine

07-07-2023 | Vrouw | 50
Longontsteking
Ik kreeg een kuur van 10 dagen voor zware longontsteking. Pas na de 9e dag voelde ik me wat beter. Qua bijwerking vooral last gehad van mijn darmen.

27-06-2023 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
Ik kreeg trimethoprim voorgeschreven, maar ik blijk resistent tegen dit antibioticum. Daarna schreef de huis een 7-daagse kuur Ciprofloxacine voor. Ik ben een paar dagen extreem misselijk geweest. Dat was ook nummer 1 bijwerking. De apotheker zei dat ik 1 uur en 1 uur na inname geen zuivelproducten mocht gebruiken. Dat heb ik aangehouden, maar heb daarnaast wel gewoon geb[lees meer...]ruikt. De constante onderbuikpijn en druk is minimaal verminderd. Bij lichaamsbeweging neemt de pijn toe. Dus het medicijn heeft voor mij onvoldoende effect. Echter vanmorgen geen bacteriën in de ochtendurine aangetroffen, dus huisarts wil dat ik nog een paar dagen afwacht... Ik hoop maar dat ik er niet mee hoef te blijven lopen :-(

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6319)
Anticonceptie - overig (4476)
Cholesterol (3277)
Depressie - antidepressiva overig (3110)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2862)
ADHD - psychostimulantia (2533)
Pijn - morfine-achtigen (2516)
Verslavingsziekten (2301)
Pijn (2254)
Bloeddruk - betablokkers (1916)
Maagzuur - protonpompremmers (1779)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1707)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1663)
Anticonceptie - eenfase (1590)
Angststoornissen (1571)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1445)
Antibiotica - urineweginfectie (1270)
Depressie - antidepressiva TCA (1229)