categorie

Antibiotica - quinolonen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - quinolonen

24-06-2020 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
Na steeds terugkerende blaasontstekingen en verschillende soorten antibiotica geprobeerd te hebben, is mij Ciproxine 500mg voorgeschreven gedurende 10 dagen. De pijn is verminderd na 2 dagen, maar ik zit nu aan mijn 9de dag en heb nog steeds klachten. Bovendien ook heel erge bijwerkingen gehad van de antibiotica. Zit met de handen in het haar.

12-06-2020 | Man | 51
Urineweginfectie
Dit middel voorgeschreven gekregen na een heftige urineweginfectie. Als je de horrorverhalen in dit forum leest slik je nooit geen antibiotica meer. Echter....ondanks de bijwerkingen mogen we ook erg dankbaar zijn dat dergelijke middelen bestaan. Even een week op gezette tijden de medicijnen innemen en weg is de ontsteking/infectie. In bijna 95 % van alle gevallen werken d[lees meer...]eze medicijnen gewoon goed. Een klein percentage spuwt zijn gal op dergelijke forums. Zorg er voor dat je tijdens de kuur en vooral na de kuur probiotica neemt in de hoogste vorm (scheelt je enorm veel maag en darmklachten vooral na de tijd) en neem extra vitamine C (minimaal 1000 mg per dag) Als je toch misselijk word na de inname helpt het om de tabletten NA het eten te nemen. Succes!

11-06-2020 | Vrouw | 46
ciprofloxacine
Ik kreeg een week na gebruik ernstige uitslag. Rode bulten en kon nier meer op mijn benen staan. Dacht dat het een bijwerking was van dit medicijn. Hier gekeken maar kon niet echt gelijkgestemde ervaringen vinden. Achteraf was het een giga uitbraak van Crohn. Dus lag het niet aan het mediciijn! Gebruik het nu nog en heb er behalve wat aften in de mond niet heel veel last v[lees meer...]an. Ik moet nog een hele tijd dit middel gebruiken.

28-05-2020 | Man | 71

Levofloxacine

01-05-2020 | Vrouw | 47
Helicobacter pylori
Nadat ik vorig jaar al 2 antibiotica kuren had gehad, om de bacterie dood te maken, wat niet had geholpen, kreeg ik via de maag specialist een kuur van 2000mg, amoxicilline, met 1000 mg levofloxacine. Kreeg al gauw tintelingen in mijn handen en voeten, met schokken in mijn voeten, midden in de nacht. Mijn gehoor ging achteruit. Daarna kreeg ik enorme pijn in mijn liezen, v[lees meer...]ervolgens trok dit naar mijn bovenbenen. Kon nog 20 minuten lopen en was kapot. Mijn lichaam was een al ellende, zo moe, niet normaal meer. Naar huisarts gegaan, moest acuut stoppen met werken. Bleek dat ik bijwerkingen had van de kuur. Mijn pezen en spieren en zenuwen in mijn bovenbenen aangetast. Vervolgens begon mijn bovenarm ook pijnlijk te worden. Ook de pezen aangetast, bijna geen kracht meer in mijn arm, net als mijn benen. Nu langzaam aan gaat goede kant op, zit al wel 7 weken in de ziektewet. Neem nooit dit middel, echt verschrikkelijk.

14-04-2020 | Vrouw | 52
Nierbekkenontsteking
Wat een HEL wat een NACHTMERRIE! Begin er NOOIT aan mensen. Eerst kreeg ik Amoxycilline voorgeschreven. Ivm jeuk en diarree gestopt. De HAP gaf in het weekend een nieuwe kuur. Ciprofloxacine. Eerste dag had ik al zoveel bijwerkingen dat ik de hap weer gebeld heb. Ik moest de kuur afmaken. Had ik maar naar mezelf geluisterd. De 3e dag kreeg ik naast alle andere bijwerkinge[lees meer...]n die ik al had pijn op mijn borst en ineens ondragelijk maagpijn. Wist niet waar ik het zoeken moest. Ik werd benauwd en kreeg schuim in mijn mond. Snel anti histamine ingenomen. 8 uur lang ondragelijke maagpijn ,spierpijn en overgeven wat een hel. Hopelijk herstel ik vandaag een beetje,maar dat wordt afwachten hoe lang dit gaat duren. Ik kan iedereen afraden om deze antibiotica te gaan gebruiken.

30-03-2020 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
2de dag last van mijn gewrichten en pijnlijke benen. 3 de dag behoorlijke drukkende pijn op het borst, kortademig, maagzuur, zweten, keelpijn en spierpijn. HA gebeld en moest gelijk met de kuur stoppen. Krijg nu Trimethoprim 300mg.

26-03-2020 | Vrouw | 38
Nierbekkenontsteking
Ik verdrag de medicijnen goed maar deze echt niet. Pas de laatste dag de bijsluiter gaan lezen. Nooit meer deze medicijn aub.

18-03-2020 | Vrouw | 24
Nierbekkenontsteking
Ik kwam bij de huisartsenpost met extreem veel pijn bij mijn blaas en flank. Daarbij had ik flinke koorts en voelde ik me vreselijk. Ik wist eigenlijk al hoe laat het was, want ik merkte al ruim 6 weken dat ik last had van een blaasontsteking, maar ik wilde dit zelf proberen weg te drinken. Het bleek een flinke nierbekkenontsteking te zijn. Van de huisartsenpost kreeg ik d[lees meer...]eze kuur 2x daags 1 tablet van 500mg en een week lang. Na 2 dagen was de pijn en het blaasontsteking gevoel helemaal weg, maar was ik wel extreem moe. Ik kon de hele dag wel slapen. Na het lezen van alle horror recensies, vond ik het toch belangrijk om te vermelden, dat het ook een kuur kan zijn die wel goed zijn werk doet zonder allemaal enge bijwerkingen.

19-02-2020 | Vrouw | 25
Blaasontsteking
5 daagse kuur. 1 dag even last van schouders en knie. Verder totaal geen klachten gehad. Vanmorgen laatste pil ingenomen maar lijkt onvoldoende te werken. Klachten nog in mindere maten aanwezig. Hiervoor ook al een 3 daagse kuur gehad van een ander antibiotikum

13-02-2020 | Vrouw | 72
Blaasontsteking
Ik heb een blaasonsteking kreeg een kuur van het merk sandoz waat ik niet tegen kon verwardheid duizelig buikpijn ,gestopt een ander medicijn gekregen dat was deze , na 2 pillen voelde ik al klachten zoals duizelig pijn op de borst spieren die samen trekken rare smaak in mijn mond vreemde trilling op mijn lippen ben nu gestopt hoop dat het gauw uit mijn lijf is wat een t[lees meer...]roep Gebruik het niet meer bijwerkingen dan effectief

02-02-2020 | Vrouw | 18
Blaasontsteking
Na alle horrorverhalen dit medicijn met angst ingenomen. Ik heb dit medicijn gekregen voor een verwaarloosde blaasontsteking met koorts mogelijk ook een nierbekontsteking Nu mijn 4e pil eropzitten en ik merk dat ik wat maagpijn heb en wat verminderde eetlust. Dit is vervelend maar ik probeer juist wel wat te eten zodat mijn maag wat neutraliseert. Ik neem de pillen NIE[lees meer...]T op een nuchtere maag. Misschien een tip! Geen diarree of braken en ook geen spierpijn tot nu toe.

26-01-2020 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Blaasontsteking eerste behandeld met furabid maar koorts komt erbij en loopt op naar 40 dus arts schrijft C voor. Duurt nog in elk geval 10 uur voor de koorts zakt en dan smeek je dat penicilline aanslaat . De misselijkheid was vreselijk daarvoor kreeg ik zetpil (primmer) maar die gaf enigzins verlichting, maar ook hallucinaties en zware nare dromen. Toen mezelf wel gedwon[lees meer...]gen te eten en met eten bleek C dus beter te doen. Primmer gaat terug naar apotheek.

26-01-2020 | Vrouw | 56

24-01-2020 | Vrouw | 46
Nierbekkenontsteking
Acute nierbekkenontsteking en al enkele weken longklachten die doen denken aan aanhoudende astma

22-01-2020 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Geen aanrader!!!! Ik ben er ziek van geworden. Na 2 tabletten gestopt! Wat een troep!

19-01-2020 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Dit medicijn gekregen in curacao voor een blaasontsteking, die was zo weg tot daar een goed medicijn, echter na een week begon mijn mond (tandvlees) te zwellen zodanig dat er een abces ontstond en mijn kies getrokken moest worden. De zwelling heb ik nu al 6 dagen en verbetert niet echt. Hoop dat het nu wel een keer gaat gebeuren. Mag geen antibiotica slikken voor de ontst[lees meer...]eking daar ze bang zijn dat het nog meer kapot maakt. Ik lees dit nergens tot nu toe maar wilde het toch even delen. Kijk uit met deze antibiotica.

Levofloxacine

12-01-2020 | Vrouw | 57
Darmontsteking

10-01-2020 | Vrouw | 82
levofloxacine
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)
Na een week inname via infuus in kliniek, enkele dagen na verlaten ziekenhuis ruptuur van achillespees... afblijven die handel.

14-12-2019 | Man | 31

03-12-2019 | Vrouw | 54
Nierbekkenontsteking
Zeer effectief (nierbekken en blaasontsteking) maar na 4 dagen moest ik stoppen van huisarts ivm algehele slechte lichamelijke toestand....diarree en misselijkheid waren de grootste boosdoeners. Wel was de infectie na 4 dagen verdwenen, dus wel geholpen, maar liever een minder heftige kuur de volgende keer mocht het weer zover komen.

26-11-2019 | Vrouw | 36
Bacteriële infectie
Na alle negatieve berichten hier over deze antibiotica was ik best huiverig om er aan te beginnen. Ik heb echter totaal geen last gehad van bijwerkingen. Morgen slik ik mijn laatste tablet en heb ik er 2 weken kuur op zitten. Het medicijn op zich heeft voor mij niet helemaal het gewenste effect gehad. In overleg met de dermatoloog ben ik er na een week een ander medic[lees meer...]ijn bij gaan gebruiken. Inmiddels wel verbetering, maar het is lastig te meten welk medicijn zijn werk heeft gedaan.

23-11-2019 | Man | 36
Bijbalontsteking
Dinsdag begonnen met medicatie, de eerste dagen geen bijwerkingen. Ik merkte wel dat het mijn bijbal klachten wat verminderde. De nacht van vrijdag op zaterdag naar het toilet gegaan en merkte dat ik wat last van beide achillespezen had. Zaterdagochtend opnieuw een dosis ingenomen en na een half uur pijn aan beide benen aan de achillespees, hamstring en kuit. Verder v[lees meer...]oelde ik me niet top, beetje duizelig en ben weer naar bed gegaan. Na een paar uur is het wat verminderd, maar ga deze kuur meteen stoppen en maandag langs bij de huisarts.

Avelox

20-11-2019 | Vrouw | 59
moxifloxacine
Antibiotica profylaxe bij penicilline allergie
Ik zou graag weten hoelang het zal duren vooraleer deze verschijnselen verdwijnen. Het is zeer pijnlijk. Ik heb het intraveneus gekregen. 3 dagen aan 2xdag. Nu heb ik op mijn onderbeen purpura wat pijnlijk is. Wanneer het over zal gaan weet niemand. Leuk medicijn !!!!

17-11-2019 | Vrouw | 44
Blaasontsteking
Beetje angstig na het lezen van alle horror verhalen maar zelf totaal geen bijwerkingen gehad en de kuur sloeg meteen aan.

27-10-2019 | Vrouw | 32
Urineweginfectie
Sinds eind augustus blaasontsteking die al een paar keer omhoog kroop richting nieren. Voorheen eigenlijk nooit infecties. Steeds net geen nierbekken ontsteking vanwege de kuren. Trekkend gevoel buik en druk buik urine met pus. Heb eerst een hele korte kuur fosfomycine gehad in september voor 1 nacht infectie was na 3 dagen weer terug. Vier weken geleden amoxicilline gehad[lees meer...] tijdens kuur namen klachten volledig af maar na stoppen direct kwamen klachten langzaam terug. Helaas bij de ciprofloxacine hetzelfde. Deze kuur lijk tov de andere kuren helemaal niet aan te slaan al zou dat volgens een kweek die ik heb gehad wel moeten omdat ik gewoon de e coli heb die de ontsteking veroorzaakt. Tijdens gebruik nog steeds last van rug, nieren, drukkend gevoel in buik etc. Laatste dag van de kuur namen klachten nog sterker toe. Heeft niet geholpen. Urine test op lyctocieten bleef positief. Bijwerkingen minimaal had teveel last van infectie zelf. Nu aan vierde kuur furabid en hopen dat deze wel aanslaat!

25-10-2019 | Man | 70
Blaasontsteking
huidallergie overgaand langzaam uitbreidend over gehele huid, daarnaast zwelling armen benen, na enkele weken overgaand in aanhoudend eczeem op onderbenen. Met cutivatezalf 0.05mg/100g net houdbaar.

23-10-2019 | Vrouw | 37
Bacteriële infectie
Ik had een bacterie in mijn maag (helicobacter pylori). Daarom moest ik deze kuur nemen voor 10 dagen. Na de 6 dag, veel pijn in nek uitstralend naar achterhoofd.

18-10-2019 | Vrouw | 22
Sinusitis
In de ochtend 1ste tablet ingenomen en gedurende de dag ineens enorme pijn aan mijn heup, benen... alle spieren doen enorme zeer! Ook mijn zich werd af en toe wat wazig. Ik stop hier onmiddellijk mee!

08-10-2019 | Man | 68
Prostaatontsteking
middel heeft niet zo veel gedaan, klachten verminderden wel, kreeg veel steviger ontlasting

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5053)
Anticonceptie - overig (3712)
Cholesterol (2877)
Depressie - antidepressiva overig (2698)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2317)
Pijn - morfine-achtigen (2183)
ADHD - psychostimulantia (2039)
Pijn (1967)
Verslavingsziekten (1914)
Bloeddruk - betablokkers (1663)
Maagzuur - protonpompremmers (1552)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1504)
Anticonceptie - eenfase (1377)
Angststoornissen (1196)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1142)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1117)
Depressie - antidepressiva TCA (1036)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (950)