Ervaringen met Levofloxacine

levofloxacine

Prostaatontsteking (6 meningen)
Bacteriële infectie (6 meningen)
Longontsteking (0 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (0 meningen)
Urineweginfectie (0 meningen)
Middenoorontsteking (0 meningen)
Bronchitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (02-11-2020)

17-01-2024 | Man | 62
levofloxacine (250mg)
Bacteriële infectie
Partner belandde in het ziekenhuis. Uitgebreide casus, kreeg o.a. dit middel na ontdekken legionella. Na inname knapte hij vliegensvlug op. Geen last van bijwerkingen. Ontzettend dankbaar dat dit middel bestaat en dat hij ermee geholpen wordt. Mocht na aantal dagen naar huis om daar kuur af te maken, ook dat gaf geen problemen.

29-10-2023 | Man | 80
Bacteriële infectie
Recept n.a.v. Pijnlijke bijbal, preventief - geen ontstekingsindicatie. Na 3 dagen/pillen gestopt met de kuur wegens hevige pijn in spieren en pezen in de onderbenen. Van het apothekers-info gesprek herinner ik me alleen dat ik niet in de zon mocht lopen. De bijsluiter vermeld dat pijn in spieren en pezen maar zelden voorkomt, over de ernst en potentiële schade daarvan (mo[lees meer...]gelijke spier- en peesscheuring ) geen woord. Gelet het aandeel spier- en peesklachten dat ik op internet ontdek mag deze bijwerking wel veel meer benadrukt worden!! Zeker bij mensen ouder dan 70 jaar, gezien diverse info op internet!,! Voor potentiële gebruikers: Bezint eer ge begint!

30-09-2023 | Man | 71
Prostaatontsteking
Na 1 dosis intraveneus op spoed, nadien in pilvorm thuis. Zéér pijnlijk en frequent wateren beterde na een dag of 4, zoals voorspeld door de spoedarts. Maar ik las (zelf) op de bijsluiter dat er eigenlijk een contra-indicatie is met 'Sotalol', wat ik neem tegen hartkloppingen. Ik voelde me ongerust en na contact met cardioloog ander antibioticum gevraagd aan uroloog. Dat [lees meer...]werd dan nog 2,5 weken Amixiclav, 3 g per dag... Ik merk echter nu (30 september) nog steeds, 2 maanden na de spoedopname (3 augustus) nog steeds zichtproblemen en achillespees, voorheen nooit last gehad van beide kwalen. Deze bijwerkingen staan niet op de Amoxiclaf-bijsluiter... Dus ik vermoed Levofoxacine als oorzaak, temeer daar ik lees dat dat màànden kan nawerken!

04-08-2023 | Man | 38
Prostaatontsteking
De medicatie werkt effectief, maar de pijn die je erbij krijgt aan pezen en gewrichten is onmenselijk. Ik geraak amper een trap op, van gehurkte stand recht staan moet ik mij optrekken omdat het anders niet lukt. mijn schouders zitten helemaal vast hierdoor. en de pijn blijft nog maanden aanhouden na de laatste inname...

08-04-2023 | Man | 38
levofloxacine (250mg)
Prostaatontsteking
Na 5 dagen te hebben geslikt werd ik heel misselijk en beroerd dag erna had ik 38.8 gr koorts en voelde me heel beroerd na 5 dage niks meer hebben te geslikt ben ik er nog zwak van echt een rotzooi dit

12-02-2023 | Man | 70
Bijbalontsteking
Als hardloper (70 jaar) heb ik sinds het innemen kramp in de kuiten gekregen, voorheen had ik daar geen/nooit last van omdat ik mijn spieren altijd opwarm voor het lopen. Daarbij loop ik onder begeleiding van mijn fysio waarbij op mij let de warming up goed uit te voeren. Dus het medicijn geeft mij kuitkramp, maar heb bijna geen last meer van de ontsteking. Ben halverwege[lees meer...] de kuur.

08-12-2022 | Man | 49
Prostaatontsteking
Dit moeten nemen vanwege een prostaatontsteking. Ik ben begonnen met 1 per dag, na de 2e inname ernstig versnelde bloeddruk, viel flauw en had de meest bizarre levendige nachtmerries. Na 3 uur wakker geworden, was er goed ziek van. De dokter gesproken die zei dat dit het enige medicijn was voor mijn aandoening. Dus ipv 1 hele per dag 2 halve. Ik heb hierbij xanax genomen g[lees meer...]ezien ik ook depressief van het medicijn werd. Het is wel zeer effectief tegen de ontsteking. Binnen 3 dagen was alle pijn weg. Maar na 2 weken begon mijn Achillespees pijn te doen. Lopen is lastig vanwege pijn in mijn benen.. Ik hoop dat de last bij mijn benen niet al te lang duurt. Vreemd want die klacht begon 2 dagen nadat de kuur was afgelopen... Ik hoop deze antibiotica nooit meer te hoeven nemen. Conclusie : tegen de ontsteking helpt het geweldig, maar helaas zitten er inderdaad behoorlijk zware bijwerkingen aan vast.

17-08-2022 | Man | 42
Bijbalontsteking
Gebruikt ivm een "mogelijke" bijbalontsteking. Ik werd zelf beroerd van het spul. Overigens ook allerlei labtest. Nergens is uit gebleken dat ik daar inderdaad een ontsteking had. Kreeg dit preventief voorgeschreven, bijzonder gezien de enorme kracht van dit medicijn. Later kreeg ik last van oorsuizen. Onbekend of dit een directe relatie heeft met het medicijn. Ontstond ci[lees meer...]rca 1,5 maand later. Maar in geen geval was het van een akoestisch trauma (muziek, plotseling hard geluid oid). Maak maar een middel tegen oorsuizen, dat is echt drama. Als iemand weet hoe ik daar vanaf kom dan hoor ik het ook graag. NIET SLIKKEN deze bende. Zeker niet preventief. Misschien als laatste remedie.

15-10-2021 | Man | 40
Bacteriële infectie
Kreeg na infectie van de bijbal dit voorgeschreven - er was geen aanleiding maar werd erg ziek. Dit word aanbevolen als eerste(!) hulpmiddel terwijl het zeer gevaarlijk spul is - in 2017 in de VS is Johnson&Johnson gestopt met productie van deze antibiotica wegens teveel aanklagen, en zijn deze groep antibiotica ook nog eens "blackboxed" door de FDA (voor medicijnen met se[lees meer...]rieuze bijwerkingen). Er zijn alternatieven! dit is zeer sterk spul en heeft heel veel ernstige en potentieel langdurige (of zelfs chronische) bijwerkingen, in het specifiek op de Achilles been en zenuwstelsel, onder andere. Na 2 pillen zijn de klachten minder geworden (het dood echt alles) - maar kreeg abrupt tintelingen in beide benen, en een paar dagen later kon ik nauwelijks lopen. Ik ben meteen gestopt en overgestapt naar een antibiotica die niet behoren tot deze groep (FLUOROQUINONES) . Heb nog 6 weken daarna last gehad, en vreesde voor chronische handicap - gelukkig is het langzaam over gegaan. Doe alsjeblieft eerst je onderzoek (er zijn heel veel anecdotes online, en zelfs steungroepen voor mensen die na het gebruik van deze middelen invalide zijn geworden - "floxies" noemen ze zichzelf), en overweeg alsjeblieft de keuzes voor je eigen gezondheid die zo waardevol is. Medicijnen zo sterk als deze zouden uitsluitend gebruikt moeten worden wanneer alle andere opties zijn uitgeprobeerd. Nooit meer! Dat dit zo makkelijk voorgeschreven kan worden vindt ik wonderbaarlijk - de invloed van big pharma!

19-09-2021 | Man | 74
Bijbalontsteking
Vervelend medicijn i.v.m. bijwerkingen.

30-07-2021 | Man | 42
Bijbalontsteking
Binnen 3dagen pijn weg. Alleen licht misselijk eerste 2dagen. Alles beter dan misselijk van pijn. Bij medicijnen horen bijwerkingen......stop met horror verhalen te schrijven. Mensen gaan bijna dood van sommige pillen

12-05-2021 | Man | 75
Prostaatontsteking
Dit middel is zeer effectief, geeft snel opluchting bij plasproblemen met koorts. Geen bijwerkingen zoals maag/darmklachten o.i.d. Na enkele dagen wel hardlijvigheid zodat een laxeermiddel onvermijdelijk wordt. Het geneesmiddel werkt fantastisch goed.

25-02-2021 | Man | 43
Bijbalontsteking
Toen ik dit medicijn voorgeschreven kreeg ging ik even googelen. Ik las toen hier paar dingen. Ik dacht zal wel meevallen ik ga het toch innemen. Na inname van slechts 1 tablet kon ik gedurende hele nacht bijna niet slapen vanwege hevige maagpijn. Dag erop ging het alleen maar slechter. In de middag kreeg ik flauwval aanvallen, hoge hartslag, benauwdheid, overgeven. Ambula[lees meer...]nce is bijgekomen. Mensen ik ben heel sterk persoon en ik heb moeten verliezen van deze medicatie. Ga alstublieft dit niet slikken. Pure troep.

12-08-2019 | Man | 28
Prostaatontsteking
Eerste dag meteen niet meer kunnen ademen en kon niets meer horen. Meteen naar spoed moete gaan met verhoogde hartslag. Overgeschakeld naar andere antibiotica. Klachten waren wel al na 1 dag verminderd.

23-10-2016 | Man | 59
Bacteriële infectie
Na een wondroos infectie op onderbeen begonnen met Claritomycine (2e keus omdat ik niet zo best tegen peniciline kan). Dit bleek echter weinig effectief waardoor zich een gigantische blaar op mijn kuit had ontwikkeld. Omdat we inmiddels op vakantie in Griekenland waren op advies van de Griekse huisarts overgestapt op Levofloxacine. Nu, na 10 dagen toch nog geen spectaculai[lees meer...]re verbetering gezien. Ik slik nu al ruim 14 dagen antibiotica maar de wondroos trekt zich maar heel langzaam terug. Volgende keer (hoewel ik vurig hoop dat die er niet komt) toch maar een antibioticum dat is gebaseerd op peniciline...

29-01-2024 | Vrouw | 38
Alvleesklierontsteking
Na twee jaar klachten aan pancreas en spijsverteringsstelsel deze antibiotica voorgeschreven gekregen. De eerste 3 dagen geen klachten, zelfs een verbetering. Jammer niet van lange duur. Dag 4: tijdens het sporten spierscheur in kuit opgelopen. Terwijl daarvoor nooit last gehad van blessures. Na de spierscheur in linkerkuit kwam er ook een algemene pijn in spieren (zowel[lees meer...] links als rechts, kuit en armen) Zelfs niet kunnen gaan werken door algemeen slecht verzwakt gevoel. Nog opvallend: ik kon overal in slaap vallen dat ik wou, maar wel maar voor een uur. Daarna klaarwakker. Dan weer een uur slapen en terug wakker. 1 woord: Verschrikkelijk!!