Ervaringen met Levofloxacine

levofloxacine

Prostaatontsteking (6 meningen)
Bacteriële infectie (6 meningen)
Longontsteking (0 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (0 meningen)
Urineweginfectie (0 meningen)
Middenoorontsteking (0 meningen)
Bronchitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (02-11-2020)

29-01-2024 | Vrouw | 38
Alvleesklierontsteking
Na twee jaar klachten aan pancreas en spijsverteringsstelsel deze antibiotica voorgeschreven gekregen. De eerste 3 dagen geen klachten, zelfs een verbetering. Jammer niet van lange duur. Dag 4: tijdens het sporten spierscheur in kuit opgelopen. Terwijl daarvoor nooit last gehad van blessures. Na de spierscheur in linkerkuit kwam er ook een algemene pijn in spieren (zowel[lees meer...] links als rechts, kuit en armen) Zelfs niet kunnen gaan werken door algemeen slecht verzwakt gevoel. Nog opvallend: ik kon overal in slaap vallen dat ik wou, maar wel maar voor een uur. Daarna klaarwakker. Dan weer een uur slapen en terug wakker. 1 woord: Verschrikkelijk!!

02-01-2024 | Vrouw | 80
Bacteriële infectie
Na maanden van wikken en wegen, toch i.o.l. met de longarts een middel gekregen tegen de aanhoudende hoest aanvallen. Levofloxacine voorgeschreven gekregen met een heel naar gevolg zoals beschreven. Een ernstige blessure aan de kuitspieren. En wel dusdanig dat lopen haast onmogelijk was. Veel pijn bij het bewegen en een dik opgezet onderbeen en enkel van het vocht. Dit m[lees meer...]iddel zou niet verkocht mogen worden aan mensen boven de 70 jaar.

18-09-2023 | Vrouw | 56
Bacteriële infectie
Ik kwam in het ziekenhuis te liggen vanwege een bacteriële infectie, staphylocoque doré. Was ontettend ziek. Nadat ik in het ziekenhuis behandeld ben met antibiotica vis het infuus mocht ik naar huis met levofloxacine 750mg per dag voor 4 weken. De eerste 3 dagen was ik vreselijk ziek, veel overgeven zelfs van een slok water. Na 3 dagen ging het beter. tot ik na ruim een w[lees meer...]eek weer last kreeg van koorts, misselijkheid, overgeven en me gewoon echt ziek voelde. Er werd contact opgenomen met het ziekenhuis en men gaf aan dat deze bijwerkingen vaker voorkwamen bij dit medicijn, dus per direct stoppen. Nadat ik gestopt was voelde ik me na een aantal dagen beter. Maar toen kreeg ik last van mijn bovenarmen, heup, knie, vreselijk moe, kortademig en een hele vieze smaak n mijn mond. Alles smaakt vreselijk zout, mijn mondhoeken zijn steeds kapot, mijn tong vertoond rare scheurtjes, de binnenkant van mijn mond voelt ruw aan. Inmiddels ben ik langer zonder dit middel dan dat ik het geslikt heb. Na controle in het ziekenhuis vroeg de arts of ik geïnformeerd was over het middel, ik gaf aan dat mij helemaal niets verteld was. Hij gaf aan dat dit middel bekend staat om deze bijwerkingen. Ik wou dat ik het geweten had dan had ik het geweigerd. (Ik woon in Frankrijk en kreeg het daar voorgeschreven)

13-06-2023 | Vrouw | 62
Tuberculose
Nadat nicotibine niet goed was voor mama (braken) hadden ze deze medicatie voorgesteld. Na 1ste dag was de eetlust verdwenen en kreeg mama een zware maagkramp en kwam er schuim en slijm naar boven. Haar lip voelde ook dof en beetje opgezwollen. Wij gaan stoppen met deze in te nemen, mijn god!

01-05-2020 | Vrouw | 47
Helicobacter pylori
Nadat ik vorig jaar al 2 antibiotica kuren had gehad, om de bacterie dood te maken, wat niet had geholpen, kreeg ik via de maag specialist een kuur van 2000mg, amoxicilline, met 1000 mg levofloxacine. Kreeg al gauw tintelingen in mijn handen en voeten, met schokken in mijn voeten, midden in de nacht. Mijn gehoor ging achteruit. Daarna kreeg ik enorme pijn in mijn liezen, v[lees meer...]ervolgens trok dit naar mijn bovenbenen. Kon nog 20 minuten lopen en was kapot. Mijn lichaam was een al ellende, zo moe, niet normaal meer. Naar huisarts gegaan, moest acuut stoppen met werken. Bleek dat ik bijwerkingen had van de kuur. Mijn pezen en spieren en zenuwen in mijn bovenbenen aangetast. Vervolgens begon mijn bovenarm ook pijnlijk te worden. Ook de pezen aangetast, bijna geen kracht meer in mijn arm, net als mijn benen. Nu langzaam aan gaat goede kant op, zit al wel 7 weken in de ziektewet. Neem nooit dit middel, echt verschrikkelijk.

12-01-2020 | Vrouw | 57
Darmontsteking

24-08-2019 | Vrouw | 28
Darmontsteking
Eerste dag medicatie nemen viel mee! Vanaf 2de dag verschrikkelijke bijwerkingen mijn gezicht begin te hangen ik voelde me Dof. Tintelingen in gezicht handen en voeten. Hoofdpijn en misselijkheid. Zwakte in lichaam. Na 3de dag werd alles nog erger.. Mijn gezicht begin zelfs pijn te doen. Dokter zei tegen me om een half te nemen, dat gedaan voor 2dagen. Maar nog altijd alle[lees meer...] bijwerkingen. Ik Ben er meegestopt. Die dagen was ik ook heel gevoelig in alles.. Ik werd zelfs heel emotioneel. Nooit ne Meer neem ik dit!!! Na stoppen nog altijd de bijwerkingen gehad voor Paar dagen, het moet uit u lichaam eerst voor je u beter voelt!!

28-04-2019 | Vrouw | 59
levofloxacine (500mg)
na hondenbeet en ontstoken wonde moest ik dit leeg nemen niet gedaan na 3 dagen kon ik niet meer stappen hoofdpijn maagpijn pezen doen pijn....... rommel niet nemen veel ergere bijwerkingen

18-06-2018 | Vrouw | 45
levofloxacine (500mg)
lange duur de antibiotica moeten nemen,samen met nog 1 soort,6 stuks daags in het totaal.mijn lichaam is totaal op,geen fut meer,alles doet pijn.irritatie aan slijmbeurs van mijn rechter schouder,de linker kant heeft een slijmbeurs ontsteking.

21-10-2016 | Vrouw | 26
Helicobacter pylori
Heb eerder Pantopac kuur gehad voor de helicobacter pylorie, helaas heeft dit niet geholpen! Via MDL levofloaxine + amoxicilline gekregen. Mensen AUB slik dit vieze paardenmiddel niet! Dit is mijn 4e dag dat ik dit spul heb ingenomen. Begon gisteren met vage steek in mijn hak/hiel. Vandaag heb ik alleen maar tintellingen en erge steken ook is mijn hiel aan mijn re voet opg[lees meer...]ezwollen. Ik vind echt slordig van een specialist dat hij/zij makkelijk AB kan uitschrijven en zonder de bijwerkingen te vermelden!

17-01-2024 | Man | 62
levofloxacine (250mg)
Bacteriële infectie
Partner belandde in het ziekenhuis. Uitgebreide casus, kreeg o.a. dit middel na ontdekken legionella. Na inname knapte hij vliegensvlug op. Geen last van bijwerkingen. Ontzettend dankbaar dat dit middel bestaat en dat hij ermee geholpen wordt. Mocht na aantal dagen naar huis om daar kuur af te maken, ook dat gaf geen problemen.

29-10-2023 | Man | 80
Bacteriële infectie
Recept n.a.v. Pijnlijke bijbal, preventief - geen ontstekingsindicatie. Na 3 dagen/pillen gestopt met de kuur wegens hevige pijn in spieren en pezen in de onderbenen. Van het apothekers-info gesprek herinner ik me alleen dat ik niet in de zon mocht lopen. De bijsluiter vermeld dat pijn in spieren en pezen maar zelden voorkomt, over de ernst en potentiële schade daarvan (mo[lees meer...]gelijke spier- en peesscheuring ) geen woord. Gelet het aandeel spier- en peesklachten dat ik op internet ontdek mag deze bijwerking wel veel meer benadrukt worden!! Zeker bij mensen ouder dan 70 jaar, gezien diverse info op internet!,! Voor potentiële gebruikers: Bezint eer ge begint!

30-09-2023 | Man | 71
Prostaatontsteking
Na 1 dosis intraveneus op spoed, nadien in pilvorm thuis. Zéér pijnlijk en frequent wateren beterde na een dag of 4, zoals voorspeld door de spoedarts. Maar ik las (zelf) op de bijsluiter dat er eigenlijk een contra-indicatie is met 'Sotalol', wat ik neem tegen hartkloppingen. Ik voelde me ongerust en na contact met cardioloog ander antibioticum gevraagd aan uroloog. Dat [lees meer...]werd dan nog 2,5 weken Amixiclav, 3 g per dag... Ik merk echter nu (30 september) nog steeds, 2 maanden na de spoedopname (3 augustus) nog steeds zichtproblemen en achillespees, voorheen nooit last gehad van beide kwalen. Deze bijwerkingen staan niet op de Amoxiclaf-bijsluiter... Dus ik vermoed Levofoxacine als oorzaak, temeer daar ik lees dat dat màànden kan nawerken!

04-08-2023 | Man | 38
Prostaatontsteking
De medicatie werkt effectief, maar de pijn die je erbij krijgt aan pezen en gewrichten is onmenselijk. Ik geraak amper een trap op, van gehurkte stand recht staan moet ik mij optrekken omdat het anders niet lukt. mijn schouders zitten helemaal vast hierdoor. en de pijn blijft nog maanden aanhouden na de laatste inname...

08-04-2023 | Man | 38
levofloxacine (250mg)
Prostaatontsteking
Na 5 dagen te hebben geslikt werd ik heel misselijk en beroerd dag erna had ik 38.8 gr koorts en voelde me heel beroerd na 5 dage niks meer hebben te geslikt ben ik er nog zwak van echt een rotzooi dit

12-02-2023 | Man | 70
Bijbalontsteking
Als hardloper (70 jaar) heb ik sinds het innemen kramp in de kuiten gekregen, voorheen had ik daar geen/nooit last van omdat ik mijn spieren altijd opwarm voor het lopen. Daarbij loop ik onder begeleiding van mijn fysio waarbij op mij let de warming up goed uit te voeren. Dus het medicijn geeft mij kuitkramp, maar heb bijna geen last meer van de ontsteking. Ben halverwege[lees meer...] de kuur.