Ervaringen met Co-Trimoxazol

co-trimoxazol

misselijkheid duizeligheid beenkrampen koortsig gevoel Jeuk over het hele lichaam huiduitslag hele lichaam algemene malaise energieverlies huilend constipatie

Blaasontsteking (33 meningen)
Longontsteking (4 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (3 meningen)
Bronchitis (2 meningen)
Infectie (wond) (1 mening)
Vasculitis (1 mening)
Oogontsteking (0 meningen)

29-05-2019 | Vrouw | 40
Nierbekkenontsteking
Beide nieren een nierbekken ontsteking. Dit medicijn eerder gehad bij dezelfde klachten. Het is een echt paardenmiddel, maar. Wat werkt het goed! Enige min punt.. Mijn buik is mega opgezwollen en ik heb hoofdpijn.

10-03-2019 | Vrouw | 36
co-trimoxazol (160/800mg)
Eerste twee dagen van de behandeling waren zwaar echr ziek en suf in bed gelegen, krampen, misselijkheid die verschillende uren aanhield, vermoeidheid, hoofdpijn, koude rillingen, spierpijn. Na 2 dagen leek het misselijk gevoeld minder te worden en kon ik stilaan ook terug wat meer eten! Krampen, vermoeidheid, hoofdpijn, rillingen en suf gevoel zijn aangehouden tot na de b[lees meer...]ehandeling, ook al ging eten moeilijk ik heb toch bij elke pil iets proberen eten en veel water gedronken gedurende de dag, het eten' zorgde dat de pillen minder zwaar vielen vooral na de eerste tweede dagen, kuur heeft tien dagen geduurd!

18-01-2019 | Vrouw | 72
co-trimoxazol (960)
Bacteriële infectie
Vreselijk middel heel de dag beroerd geen eetlust trillen niet kunnen slapen droge mond kuur van 7 dagen weet niet of ik het vol hou.

07-10-2018 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
Ik gebruik dit middel ivm een blaas ontsteking. Ik neem 7 dagen lang 2x per dag 1 tablet in. Vanaf dag 1 vervelende bijwerkingen zoals een zeurende hoofdpijn, weinig eetlust, erg onrustig en niet kunnen slapen snachts. Ik heb nog nooit zo veel bijwerkingen gehad bij een medicijn. Vooral de onrust en niet kunnen slapen snachts vond ik erg vervelend. De arts zei al dat het e[lees meer...]en hele sterke antibiotica is. Ook vind ik de pillen erg groot ondanks dat ik ze door midden breek ben ik er bijna in gestikt en moest ik overgeven om de pil uit mijn keel te krijgen. Vandaag is gelukkig de laatste dag van de kuur. Volgens mij is mijn blaasontsteking weg dus het heeft wel geholpen.

17-02-2018 | Vrouw | 56
co-trimoxazol (16/80mg/ml)
Blaasontsteking
Nu na een week dit middel gekregen van mijn huisarts voor de zoveelste blaasontsteking nog steeds geen effect te merken en elke keer wordt ik er misselijk van De vorige keer een ander antibiotica gehad een kuur van drie tabletten en was er zo vanaf , deze tabletten ook onkundig groot

09-01-2018 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Dit medicijn gekregen na een drietal andere ab-kuurtjes, die niet voldoende werkten. Klachten gingen wel over maar na een paar dagen kreeg ik een beklemmend gevoel op mijn borstbeen. Na het stoppen van de kuur gelijk weer klachten dus daarna weer dezelfde kuur gehad. Nu gelijk vanaf het begin een beklemmend gevoel op mijn borstbeen en hele zere ribben en schouders, ook las[lees meer...]t van andere spieren en gewrichten in mijn lichaam. Toch de kuur maar afgemaakt ivm resistentiegevaar. Nu 2 dagen gestopt en de klachten beginnen af te nemen.

28-07-2017 | Vrouw | 39
Urineweginfectie
Ik liep, zonder dat ik echt klachten daarvan had, al met een urineweginfectie. Ik bleef buikklachten en ook rugklachten houden. Eerst een lichte AB kuur gekregen, deze hielp niet waarop de arts mij de Co-Trimoxazol forte 960 mg voor 10 dg voorschreef. Dit is één paardenmiddel.. sowieso betreft bijwerkingen! Dag 1 t/m 3 weinig bijwerkingen. Was wat vermoeider en af en toe m[lees meer...]inder gefocust. Dag 3 kreeg ik last van hoofdpijnen.. de hele dag door. Ook metaalsmaak, droge mond en niet kunnen slapen 's nachts. Had ook niet het idee dat de kuur aansloeg aangezien ik nog steeds last had van buikkramp en mijn in onderrug. Naast de 2 liter water per dag en het vele plassen daardoor reinigde ik wel mijn nieren steeds. Pijn bij t plassen heb ik nooit gehad dus daar merkte ik niks van. Dag 4 t/m 7 beetje sloom, lamlendig gevoel.. alsof de kracht weg is.. alle energie die je normaal hebt is er niet. Hoofdpijnen blijven aan tevens nacht zweten en verminderde eetlust. Pijn in rug en buik nog niet weg! Op dag 8 kreeg ik een zware migraineaanval erbij en moest mede daardoor en door de verminderd energie in mijn lichaam eerder naar huis van mijn werk. Slapen, slapen, slapen.. Dag 9 stond ik ook weer met migraine op.. gelukkig bij de 3e tablet voor mijn migraine zakte het weg. Maar..ik zat wel onder de uitslag op bovenarmen en op mijn borst. Dit breidde zich in de loop van de dag meer en meer uit..nu zit mijn hele lichaam onder! Het begint iets te jeuken..maar probeer zo min mogelijk te krabben. De huisarts wel op de hoogte gesteld en daarvan een notitie gemaakt. Ze zei me eventueel de kuur af te breken, maar omdat ik morgenochtend de laatste moet innemen en ik sinds dag 8 lichte verbetering rond mijn klachten vd infectie merk ga ik toch de kuur afmaken. Morgen de laatste en hoop dat ik de aankomende nacht door kom. Ook nu weer eerder thuis van mijn werk om mijn energie te sparen. Gelukkig is het vrijdag!

29-05-2017 | Vrouw | 61
Voorhoofdsholteontsteking
Omdat ik manisch depressief ben, mag ik niet alle antibiotica hebben, dus ik had al aangegeven welke ik wilde hebben, maar ik kreeg een andere. Na 2 dagen kon ik niet meer lopen en na 5 dagen zat ik te trillen, vreselijke maagpijn en hoofdpijn. Ik heb nog nooit zoveel oxazepam geslikt, om het te onderdrukken. Een week nadat ik gestopt ben, ging het weer goed met me. Ik kan[lees meer...] nu alleen boos zijn.

30-04-2017 | Vrouw | 81
Blaasontsteking
Nadat ik verschillende medicijnen tegen blaasontsteking had voorgeschreven gekregen, waar ik niet tegen kon ( braken ), was CO-TRIMOXAZOL 960 PCH voor mij DE oplossing: geen bijwerkingen en al na 2 dagen geen klachten meer. Voor mijn vakantie vraag ik altijd een kuurtje mee; je kunt nooit weten!!

02-02-2017 | Vrouw | 42
Middenoorontsteking
Ik ga morgen mijn laatste pil van dit middel nemen. Ik heb het gekregen voor een middenoorontsteking, maar na bijna een week zit mijn oor nog steeds dicht en hoor ik mijn hart er nog in kloppen. Ik moet eigenlijk een andere antibiotica, maar door alle ervaringen die ik heb gelezen durf ik die niet te nemen ( clindamycine). Daarom ben ik doorgegaan met dit middel, maar zal [lees meer...]blij zijn als dit er op zit. Ik heb overal pijn (gewrichten en spieren), zweet s'nachts als een otter en heb niet echt eetlust.

18-11-2015 | Vrouw | 45
Middenoorontsteking
I.v.m. middenoorontsteking kreeg ik Cotrimoxazol forte 960 mg Actavis. Ik heb nu 2 dagen 2 pillen per dag geslikt en nog 5 dagen te gaan. Ik heb last van duizeligheid. Niet continu, maar zaken waar ik anders nogal gevoelig op reageer, zoals operaties op tv of verhalen van mensen over hun operaties, daar reageer ik nu nog sterker op. Ik word dan zo duizelig dat ik echt moet[lees meer...] gaan liggen om niet flauw te vallen. Op moment dat ik duizelig word, ook last van misselijkheid.

17-09-2014 | Vrouw | 34
co-trimoxazol
Dit medicijn gekregen na een ingreep van e baarmoeder waarbij ik een infectie kreeg. Vervelende bijwerkingen zoals vieze metaalachtige smaak in de mond en hartkloppingen. De smaak is nog wel vol te houden maar de hartkloppingen zijn erg vervelend. Zelfs in rust voel ik mijn hart hevig bonken en dat is echt heel naar.

28-11-2013 | Vrouw | 49
Urineweginfectie
Ik kreeg dit middel omdat ik de antibiotica die ik had gekregen van mijn uroloog, daar kon ik niet tegen. Deze antibiotica heeft niet het gewenste effect gehad. Heb sinds 2011 geregeld een urineweginfectie. Waarvan ik er door eentje in het ziekenhuis ben beland die op een gecompliceerde nierbekkenontsteking is uitgelopen.

18-09-2013 | Vrouw | 41
co-trimoxazol
Zeer veel last van bijwerkingen na een neus/bijholteoperatie. Met name als ik lig. Droge mond, pijnlijke wit uitgeslagen tong, kapotte slijmvliezen, nare smaak in mijn mond, erg vermoeid, hoofdpijn en rare dromen.

05-08-2013 | Vrouw | 22
Blaasontsteking
Wat een verschrikkelijk medicijn. Vrijdag gekregen omdat ik een UWI bleek te hebben, hier had ik niet veel klachten van. De huisarts zei dat het vermoeden was dat de onsteking hoger zat dan mijn blaas. Vol goede moed begonnen, maar wat ben ik beroerd geworden. Hoofdpijn, misselijk, rugpijn, enorme spierpijn (kon bijna niet meer lopen). Heel moe, slapeloze nachten. Onrusti[lees meer...]g gevoel, snel vermoeid. Duizelig. Vandaag, maandag weer met urine naar de huisarts gegaan. Bleek deze gelukkig schoon. Direct mogen stoppen met de kuur. Dit was echt te heftig voor mij.

14-07-2013 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
Hoi allemaal, Ik vind dit medicijn effectief voor de kwaal maar de bijwerkingen waren na de eerste tablet al verschrikkelijk lastig om de dag door te komen. Ben erg duizelijk overdag, en heb hoofdpijn zo nu en dan. Bij het na bed gaan voelt het alsof ik in een draaikolk ben beland en hartkloppingen. Onrustig kom ik de nacht door en zweten. En overdag weer de duizelighei[lees meer...]d. Ik gebruik dit nu 4,5 dag. Moet het 10 dg innemen en 2 keer p dg. Ongeloofelijk paardemiddel met bijwerkingen. Ga morgen langs de dokter want ik voel me er niet ok bij.