Ervaringen met Co-Trimoxazol

co-trimoxazol

misselijkheid duizeligheid beenkrampen koortsig gevoel Jeuk over het hele lichaam huiduitslag hele lichaam algemene malaise energieverlies huilend constipatie

Blaasontsteking (33 meningen)
Longontsteking (4 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (3 meningen)
Bronchitis (2 meningen)
Infectie (wond) (1 mening)
Vasculitis (1 mening)
Oogontsteking (0 meningen)

05-08-2013 | Vrouw | 22
Blaasontsteking
Wat een verschrikkelijk medicijn. Vrijdag gekregen omdat ik een UWI bleek te hebben, hier had ik niet veel klachten van. De huisarts zei dat het vermoeden was dat de onsteking hoger zat dan mijn blaas. Vol goede moed begonnen, maar wat ben ik beroerd geworden. Hoofdpijn, misselijk, rugpijn, enorme spierpijn (kon bijna niet meer lopen). Heel moe, slapeloze nachten. Onrusti[lees meer...]g gevoel, snel vermoeid. Duizelig. Vandaag, maandag weer met urine naar de huisarts gegaan. Bleek deze gelukkig schoon. Direct mogen stoppen met de kuur. Dit was echt te heftig voor mij.

05-12-2020 | Vrouw | 24
co-trimoxazol (16/80mg/ml)
Angst
Ik ben heel bang voor dezen medicijnen. Maar ik moet het in nemen van wegen een e.coli bacterie. Ik ben altijd bang door de misselijkheid over te geven. Erge droge mond en keel. En heel erg moe ik sliep juist ge hele dagen daar door. Nog steeds bezig met de kuur nog steeds pijn dit is al dag 4 en de arts zei dag 2 moet hey weg zijn maar ik mag niet stoppen met dit middel. [lees meer...]Snelle werking nee.

13-08-2012 | Vrouw | 24
Keelontsteking
Ik krijg co-trimoxacol voor de ontsteking in mijn neus/luchtwegen, of het al beter gaat, dat gevoel kan ik niet echt geven, wel heb ik erg last van de bijwerkingen die het werken zelfs niet mogelijk maken, misselijk, wisselend van wel en geen koorts, sneller zweten, erg duizelig zijn en veel meer moe... slaap snachts slecht door andere pijn in het lichaam, maar overdag kan[lees meer...] ik nog een dutje gaan doen. val gewoon zittend in slaap, waar ik ook zit. Ook zijn ze erg groot en vrij stroef dus innemen is wat lastiger... ik ben in ieder geval erg blij als mijn kno-arts met een oplossing komt en deze kuur gestopt mag worden1

28-01-2012 | Vrouw | 24
co-trimoxazol
Ik kreeg hem voor een oorontsteking, die was redelijk snel over. Maar ik heb een vreselijke afkeer van eten gekregen. En ontzettende zweethanden en tintelende armen. Ik moet op dit moment nog 4 dagen, maar ik eet echt alleen maar omdat ik het moet innemen met eten.

07-10-2018 | Vrouw | 26
co-trimoxazol (160/800mg)
Blaasontsteking
Ik gebruik dit middel ivm een blaas ontsteking. Ik neem 7 dagen lang 2x per dag 1 tablet in. Vanaf dag 1 vervelende bijwerkingen zoals een zeurende hoofdpijn, weinig eetlust, erg onrustig en niet kunnen slapen snachts. Ik heb nog nooit zo veel bijwerkingen gehad bij een medicijn. Vooral de onrust en niet kunnen slapen snachts vond ik erg vervelend. De arts zei al dat het e[lees meer...]en hele sterke antibiotica is. Ook vind ik de pillen erg groot ondanks dat ik ze door midden breek ben ik er bijna in gestikt en moest ik overgeven om de pil uit mijn keel te krijgen. Vandaag is gelukkig de laatste dag van de kuur. Volgens mij is mijn blaasontsteking weg dus het heeft wel geholpen.

18-08-2022 | Vrouw | 27
co-trimoxazol (80/400mg)
Bronchitis
Wat voel ik mezelf slecht! Ik wist niet dat deze medicijnen ook een aanslag waren op je mentale gezondheid! Ik wil alleen maar in bed liggen, word om de kleinste dingen bloed chagrijnig en ik wil niemand zien of spreken. Ik slik ook antidepressiva en ik heb gelezen dat dat niet zo,n lekkere combinatie is.. Ik wil de kuur wel afmaken maar het is zwaar! Verder last van m[lees meer...]isselijkheid en hartkloppingen.

29-04-2012 | Vrouw | 27
Blaasontsteking
Sinds inname wel verbetering van de blaasontsteking maar minder leuke bijwerkingen oa moe, geen zin in sex, snel prikkelbaar,depressief, waanbeelden, angstgevoelens, en het gevoel verkouden te zijn. Ben er niet blij, elke dag komt er wat nieuws bij ik zit pas op de derde dag en heb er nog 4 te gaan.

20-09-2011 | Vrouw | 27
Urineweginfectie
Nu op 4e dag van de kuur en merk nog weinig vooruitgang waardoor ik twijfel aan de effectiviteit. Nog 3 dagen te gaan. Verder weinig bijwerkingen, lichte misselijkheid. Pillen zijn stroef waardoor moeilijk door te slikken.

07-02-2014 | Man | 28
Blaasontsteking
Beste lezers mijn ervaring is zeer goed deze antibiotica. vorige jaar mijn 1e kuur gehad na een blaas ontsteking. na een half jaar urineweginfectie gehad. gelukkig bestaat dit middel want na 2 dagen moest ik egt wat hebben om de onsteking te stoppen. Enige bijwerking is dat ik moe wordt en veel wil slapen.

01-12-2012 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
ik werd dood ziek van dit medicijn braken, hoge koorts, rillen , hele erge pijn in ledematen, en vreselijke hoofdpijn. ik neem dit medicijn nooit meer. ben er zo ziek van geworden na 2 tabletten dat ik binnen een dag opgenomen moest worden in het ziekenhuis

08-10-2012 | Vrouw | 28
Darmproblemen - diarree
Twee dagen geleden begonnen met deze kuur. Gister wakker geworden met donkerrode, bloeddoorlopen ogen en knallende hoofdpijn. Ook een rood gezwollen gezicht en uitslag op onderbenen en buik. Pijn op de rug (tussen schouderblade) en in mn knieen en ellebogen. HAP gebeld, zij gaven aan gewoon de kuur af te maken.

14-01-2012 | Vrouw | 28
co-trimoxazol
na ongeveer 7 dagen gebruik kreeg ik erg sprierpijn en zere nek vervolgens een droge, zeer pijnlijke mond en tong en minder smaak, de 9e dag kreeg ik huiduitslag die erg jeukt en hevig brand rond mijn gezicht, ben gestopt met de kuur,de 10e dag is de vlekkerigheid erg uitgebreid, en de 11 e dag is dit alleen maar veel heftiger geworden, deze kuur hoef ik dus nooit meer te [lees meer...]nemen. het hoesten is wel beter geworden.

15-12-2011 | Vrouw | 28
co-trimoxazol
Eerst voor blaasontsteking kuur gekregen van furabid, hielp niet daarna co-trimoxazol. Binnen 2 dagen werden de klachten snel minder. Bijwerkingen: Heel erg moe, futloos, misselijk. Tabletten zijn vrij groot om in te nemen, niet erg handig.

31-05-2018 | Man | 30
co-trimoxazol (160/800mg)
Prostaatontsteking
Kuur gekregen ivm prostaatontsteking. Eerste 3 dagen geen last van bijwerkingen. Na de 3e dag, misselijk. Ook weinig eetlust hierdoor en een vieze metaalsmaak in de mond. Ook een beetje dizzy. Alsof je niet helemaal op de wereld bent. Ook knetterende hoofdpijn. Echt rotzooi! Nog nooit zo ellendig gevoeld van een kuur.

07-06-2013 | Man | 30
Oorontsteking
Nadat een tweeweekse antibioticakuur niet aansloeg werd Co-Trimoxazol voorgeschreven door de KNO-arts in verband met een ontsteking van het gebied achter het oor. Eerst twee weken langs 2x960mg per dag, daarna nog vier weken een pil per dag. Met het doorslikken van deze pillen heb ik geen moeite gehad, maar veel groter hadden ze niet moeten zijn. Een hele serie bijwerki[lees meer...]ngen hebben de revue gepasseerd, in het begin had ik vooral last van slaapproblemen: veel moeite met in slaap komen en overdag niet bepaald wakker. Daar kwam vermoeidheid bij, waarvan één keer een zware en onaangename vermoeid- en afwezigheid zoals ik nooit eerder had ervaren. Deze bijwerkingen verdwenen na een tijdje, maar af en toe werd ik nog wel beroerd. Naarmate de kuur vorderde veranderen de klachten en kreeg ik steeds meer last van een prikkelbaarheid, een licht gevoel in mijn hoofd, lichte duizeligheid en misselijkheid en oorsuizen en eenmalig een zware hoofdpijn. Al met al was het geen aangename ervaring, maar de ontsteking is wel verdwenen.

07-11-2021 | Vrouw | 31
co-trimoxazol (960mg)
Blaasontsteking
Na 2 eerdere antibiotica kuren en een bezoek aan de arts ivm terugkerende symptomen kreeg ik 10 dagen dit medicijn voorgeschreven. Wat een lastig vies ding om in te nemen, gelukkig lukt het met een eetlepel kwark wel aardig, drink er een half glas water achteraan. De eerste 4 dagen van de kuur was ik er echt ziek van. De hele dag extreem moe, misselijk en futloos. Op dag 2[lees meer...] heftige hoofdpijn, kon geen licht meer verdragen. Mijn darmen zijn van slag ondanks een pre- en probiotica supplement (wat ik overigens iedereen kan aanraden!). Na dag 5 ging het beter. Alleen blijf ik gevoelig voor prikkels. Druk bewegende tv beelden, autorijden in regenachtig weer (veel koplampen/reflectie en TL verlichting in de supermarkt komen heel heftig binnen. Na dag 5 steeds misselijk na het innemen van het medicijn. Weinig eetlust en een afkeer voor zoet eten (terwijl ik normaal een enorme zoetekauw ben). Al met al zijn mijn klachten omtrent de blaasontsteking aardig weg met nog 2 dagen te gaan. Hopelijk ben ik over een weekje weer helemaal de oude.