Ervaringen met Co-Trimoxazol

co-trimoxazol

misselijkheid duizeligheid beenkrampen koortsig gevoel Jeuk over het hele lichaam huiduitslag hele lichaam algemene malaise energieverlies huilend constipatie

Blaasontsteking (33 meningen)
Longontsteking (4 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (3 meningen)
Bronchitis (2 meningen)
Infectie (wond) (1 mening)
Vasculitis (1 mening)
Oogontsteking (0 meningen)

08-09-2014 | Man | 65
Prostaatklachten (overig)
Door specialist voorgeschreven: 1 maand 2x daags. Tijdens slikken was sporten (hardlopen en fietsen) onmogelijk. Fietsen mocht niet om prostaat niet verder te irriteren, bij hardlopen brak het zweet mij uit en hartslag ging omhoog. Na afloop kuur en bij start van opnieuw sporten plotseling last van knieën met hardlopen. Nooit last daarvan gehad. Vlgs. specialist komt dit [lees meer...]door de agressiviteit van het medicijn. Gaat over, maar wanneer ....?

10-07-2014 | Man | 37
Bijbalontsteking
Antibioticum voorgeschreven gekregen ivm ontsteking bijballen en bijholteontsteking. 2x1 per dag 960 Mg. Werking na inname eerste pil al waarneembaar na korte tijd. Deed dus goed zijn werk. Na de tweede pil kreeg ik echter last van bijverschijnselen: Licht in hoofd (duizelig) Slappe knieën Ogen focussen langzamer Suizen in hoofd Volgens bijsluiter mag je dan niet [lees meer...]autorijden. Huisarts gebeld. Op diens advies direct gestopt met inname krijg een andere antibioticum voorgeschreven.

14-07-2013 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
Hoi allemaal, Ik vind dit medicijn effectief voor de kwaal maar de bijwerkingen waren na de eerste tablet al verschrikkelijk lastig om de dag door te komen. Ben erg duizelijk overdag, en heb hoofdpijn zo nu en dan. Bij het na bed gaan voelt het alsof ik in een draaikolk ben beland en hartkloppingen. Onrustig kom ik de nacht door en zweten. En overdag weer de duizelighei[lees meer...]d. Ik gebruik dit nu 4,5 dag. Moet het 10 dg innemen en 2 keer p dg. Ongeloofelijk paardemiddel met bijwerkingen. Ga morgen langs de dokter want ik voel me er niet ok bij.

07-06-2013 | Man | 30
Oorontsteking
Nadat een tweeweekse antibioticakuur niet aansloeg werd Co-Trimoxazol voorgeschreven door de KNO-arts in verband met een ontsteking van het gebied achter het oor. Eerst twee weken langs 2x960mg per dag, daarna nog vier weken een pil per dag. Met het doorslikken van deze pillen heb ik geen moeite gehad, maar veel groter hadden ze niet moeten zijn. Een hele serie bijwerki[lees meer...]ngen hebben de revue gepasseerd, in het begin had ik vooral last van slaapproblemen: veel moeite met in slaap komen en overdag niet bepaald wakker. Daar kwam vermoeidheid bij, waarvan één keer een zware en onaangename vermoeid- en afwezigheid zoals ik nooit eerder had ervaren. Deze bijwerkingen verdwenen na een tijdje, maar af en toe werd ik nog wel beroerd. Naarmate de kuur vorderde veranderen de klachten en kreeg ik steeds meer last van een prikkelbaarheid, een licht gevoel in mijn hoofd, lichte duizeligheid en misselijkheid en oorsuizen en eenmalig een zware hoofdpijn. Al met al was het geen aangename ervaring, maar de ontsteking is wel verdwenen.

22-05-2013 | Man | 49
Oorontsteking
Voorgeschreven door de KNO arts voor een terugkerende middenoorontsteking en neusholte onsteking .ooronsteking was na 2 dagen weg (wel bleven mijn oren dicht zitten). Maar zeer negatief effect op mijn astma. Ik werd zeer kotademig en veel hoesten met slijm. Uiteindelijk kwam er ook nog een allergische reactie ( rode vlekken) bij. Na overleg met KNO arts direct gestopt. Met[lees meer...] de longen gaat het moeizaam beter nadat ik ben gestart met anti Histaminicum. Na overleg met een Microbioloog is de algemeen te hanteren richtlijn max. 7 dagen een antibioticum ( welke dan ook) is geen effect dan stoppen! Goede les voor de toekomst. Morgen naar de longarts.

07-04-2013 | Man | 38
Blaasontsteking
Dit medicijn is een paardenmiddel. Ik slik het sinds kort tegen een blaas/prostaatontsteking en het geeft veel bijwerkingen. Ik was na een dag innemen al verlost van de pijn in mijn blaas, maar de bijwerkingen werken dubbel zo hard door. Het begon met koorts en trillende handen op de eerste twee dagen in combinatie met slapeloosheid. Vooral in de nachten lag ik wakker van [lees meer...]sterke pijnkrampen in de maag, op de zij liggen gaf acute misselijkheid. De eerste week heb ik geen keer een normale nachtrust kunnen hebben en liep er overdag bij als een zombie. Kortom, het medicijn werkt wel effectief, maar het geeft een hoop maleur in de vorm van de vele bijwerkingen

18-01-2013 | Vrouw | 33
Voorhoofdsholteontsteking
Het is een walgelijk zwaar middel en dat 2 weken lang 2x daags. hartkloppingen, zweten,koorts, hoofdpijn, een rood gezwollen hoofd,duizeligheid,verschrikkelijk veel spier en gewrichtspijn. snachts slapeloosheid,20 minuten na inname val ik in een diepe slaap voor de komende 3uur! het is geen pretje maar de onsteking lijkt minder te worden. de baby word er erg sloom van, [lees meer...]en ik voel hem veelminder vaak en krachtig trappelen (28 wk zwanger). hoop dat het kind er geen schade van krijgt! maar er is geen andere keuze...eerst de bacterie dood , bevallen , operen...hopelijk met succes!

02-11-2012 | Vrouw | 44
co-trimoxazol
Heb de medicijnen een week gebruikt . Kreeg last van krampen en buikpijn . Zweten en toen ik dinsdags de laatste pil gepakt heb, stond ik woensdag op en begon de jeukende uitslag .'sAvonds stond ik van hoofd tot tenen letterlijk helemal onder . Kon ik donderdag dus terug naar de huisarts om hier weer medicijnen voor te halen. Dus weer een antibiotica waar ik tegen kan.

29-10-2012 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Tijdens het gebruik van het medicijn had ik steeds wel kwaaltjes zoals buikpijn en licht misselijk gevoel maar na de kuur kreeg ik na 1 dag een explosie van jeuk aan mijn handen en voeten. Ze waren vurig rood en gezwollen en het zakte na een minuut of twintig wel weg maar de volgende dag had ik steeds opnieuw jeukaanvallen.

13-08-2012 | Vrouw | 24
Keelontsteking
Ik krijg co-trimoxacol voor de ontsteking in mijn neus/luchtwegen, of het al beter gaat, dat gevoel kan ik niet echt geven, wel heb ik erg last van de bijwerkingen die het werken zelfs niet mogelijk maken, misselijk, wisselend van wel en geen koorts, sneller zweten, erg duizelig zijn en veel meer moe... slaap snachts slecht door andere pijn in het lichaam, maar overdag kan[lees meer...] ik nog een dutje gaan doen. val gewoon zittend in slaap, waar ik ook zit. Ook zijn ze erg groot en vrij stroef dus innemen is wat lastiger... ik ben in ieder geval erg blij als mijn kno-arts met een oplossing komt en deze kuur gestopt mag worden1

17-07-2012 | Vrouw | 63
Keelpijn
na 2 dagen enorm overmatig zweten, gevoel van flauwvallen. Na stoppen explosie van jeuk en huiduitslag, voornamelijk handen, armen, benen, voeten

16-04-2012 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
tabletten zijn erg groot. verder vooral last van buikkramp.

28-01-2012 | Vrouw | 24
co-trimoxazol
Ik kreeg hem voor een oorontsteking, die was redelijk snel over. Maar ik heb een vreselijke afkeer van eten gekregen. En ontzettende zweethanden en tintelende armen. Ik moet op dit moment nog 4 dagen, maar ik eet echt alleen maar omdat ik het moet innemen met eten.

19-01-2012 | Man | 64
Hoge bloeddruk
De doelstelling is volgens de specialist dat de ziekte GPA door het medicijn in een remisestand kan komen. Ik zal het medicijn 2 jaar moeten gebruiken. Naast Co-Trimoxazol slik ik metoprolol 50mg. 2x per dag en losartan 100 mg 1x per dag beiden tegen hoge bloeddruk.

19-12-2011 | Vrouw | 43
co-trimoxazol
het middel is groot maar je kan het in een glas uiteen laten vallen en opdrinken dit staat ook in de bijsluiter ikzelf neem een tablet en een grote slok water en wacht ff dan lost het zich vanzelf op in je mond

15-12-2011 | Vrouw | 28
co-trimoxazol
Eerst voor blaasontsteking kuur gekregen van furabid, hielp niet daarna co-trimoxazol. Binnen 2 dagen werden de klachten snel minder. Bijwerkingen: Heel erg moe, futloos, misselijk. Tabletten zijn vrij groot om in te nemen, niet erg handig.