Ervaringen met Co-Trimoxazol

co-trimoxazol

misselijkheid duizeligheid beenkrampen koortsig gevoel Jeuk over het hele lichaam huiduitslag hele lichaam algemene malaise energieverlies huilend constipatie

Blaasontsteking (33 meningen)
Longontsteking (4 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (3 meningen)
Bronchitis (2 meningen)
Infectie (wond) (1 mening)
Vasculitis (1 mening)
Oogontsteking (0 meningen)

13-02-2012 | Man | 51
co-trimoxazol
bijwerkingen moe , lusteloos en prikkelbaar. Klachten na 4 dagen wel weg.

21-12-2011 | Vrouw | 43
co-trimoxazol
na een kuur met furabid die niet hielp en de blaasonsteking een fikse nierbekonsteking werd,kreeg ik deze pillen dit is dag vier en ze beginnen nu pas te werken,weinig bij werkingen tot nu toe....mensen in de bijsluiter staat dat je de tabletten mag oplossen in water,das veel handiger,ik doe er eentje in me mond met een slok water en dan wacht je ff dan lost ie in je mond [lees meer...]al op helemaal geen probleem met innemen en dit is beter voorje maag

22-09-2011 | Man | 42
Longtransplantatie
De tabletten zijn nogal groot heb wel wat moeite met doorslikken

14-07-2011 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
na eerst een reguliere antibiotica voor blaasontsteking die niet heeft geholpen dit medicijn gekregen. Was toen snel van de klachten af.

20-02-2011 | Man | 42
Infectie

19-08-2010 | Man
Blaasontstekeing
na 2 dagen gebruik was mijn urine weer helemaal helder en normaal van kleur.tijdens de kuur had ik ook wel last van lichte hoofdpijn.nadat de kuur was afgelopen (7 dagen) kreeg ik na een dag huiduitslag over het hele lichaam.

23-04-2024 | Man | 67
Urineweginfectie
Ik ben een 67-jarige man en hebt i.v.m. een UIrineweginfectie 10 dagen 2 x daags 960 mg Co-Trimoxazol geslikt. Een meer dan uitstekend middel. Ik was na 4 dagen helemaal van mijn klachten af en wel keurig de (10-daagse) kuur helemaal afgemaakt. Geen enkele bijwerking gekregen, zelfs geen maagpijn/darmklachten. De tabletten kun je op de breuklijn doormidden breken zodat ze[lees meer...] prima, en zonder problemen, in te nemen zijn. Ik kan mij dan ook totaal niet vinden in de "indianenverhalen" dat het een slecht middel is met veel "bijwerkingen". Dat is het nl. totaal niet. Ik kan het een ieder van harte aanbevelen. Het is een topmiddel wat goed en snel werkt en zonder bijwerkingen.

06-08-2021 | Man | 79
Blaasontsteking
Recidiverende blaasontstekingen, die weer de kop opsteken als Bactrimel Forte stopt. Dus nu doorgaan om herinfectie van blaas (kolonisatie?) te voorkomen tot nader urologisch onderzoek de volledige oorzaak hopelijk opspoort. Wel vervelend dat ernstige bijwerking kan optreden vooral bij ouderen, zoals ik ;bemoedigend is dat het middel soms maandenlang gegeven wordt. Dus r[lees meer...]egelmatig volledig bloedbeeld controleren bij langdurig gebruik!

29-05-2019 | Vrouw | 40
Nierbekkenontsteking
Beide nieren een nierbekken ontsteking. Dit medicijn eerder gehad bij dezelfde klachten. Het is een echt paardenmiddel, maar. Wat werkt het goed! Enige min punt.. Mijn buik is mega opgezwollen en ik heb hoofdpijn.

29-05-2017 | Vrouw | 61
Voorhoofdsholteontsteking
Omdat ik manisch depressief ben, mag ik niet alle antibiotica hebben, dus ik had al aangegeven welke ik wilde hebben, maar ik kreeg een andere. Na 2 dagen kon ik niet meer lopen en na 5 dagen zat ik te trillen, vreselijke maagpijn en hoofdpijn. Ik heb nog nooit zoveel oxazepam geslikt, om het te onderdrukken. Een week nadat ik gestopt ben, ging het weer goed met me. Ik kan[lees meer...] nu alleen boos zijn.

30-04-2017 | Vrouw | 81
co-trimoxazol (960mg)
Blaasontsteking
Nadat ik verschillende medicijnen tegen blaasontsteking had voorgeschreven gekregen, waar ik niet tegen kon ( braken ), was CO-TRIMOXAZOL 960 PCH voor mij DE oplossing: geen bijwerkingen en al na 2 dagen geen klachten meer. Voor mijn vakantie vraag ik altijd een kuurtje mee; je kunt nooit weten!!

01-04-2017 | Man | 35
co-trimoxazol (960mg)
Keelontsteking
Door gestuurd naar specialist door huisarts. Deze heeft dit middel voor gestreden 2x960mg. Icm 4000mg paracetamol. Ernstige keelontsteking en stoken keelamandelen. Binnen 48 uur resultaat. Is door kno-arts vast gesteld. Nu al 7 dagen aan de kuur bezig en moet er nog 7. Maar nergens problemen mee. Dus goed werkend probleemloos middel. (Vond andere reacties zo negatief dat i[lees meer...]k toch maar ff heb gereageerd).

25-04-2016 | Man | 2
co-trimoxazol (157ml)
Middenoorontsteking
Deze antibiotica gekregen voor mijn zoon van 2 jaar oud, 3 maanden lang, om oorontstekingen te voorkomen. Werkt perfect, hij vindt het lekker dus doet ook mee, geen last gehad van zijn oren sinds hij daarmee is begonnen, geen bijwerkingen, nu maar afwachten totdat de kuur op is, hopelijk komen de oorontstekingen niet meer.

07-02-2014 | Man | 28
Blaasontsteking
Beste lezers mijn ervaring is zeer goed deze antibiotica. vorige jaar mijn 1e kuur gehad na een blaas ontsteking. na een half jaar urineweginfectie gehad. gelukkig bestaat dit middel want na 2 dagen moest ik egt wat hebben om de onsteking te stoppen. Enige bijwerking is dat ik moe wordt en veel wil slapen.

17-03-2012 | Vrouw | 38

17-03-2012 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
Een zeer goed medicijn zonder eninge bijwerking voo ontsteking in de dikke darm. Enig nadeel de tabletten zijn erg groot maar lossen wel snel op in wat water.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum