Ervaringen met Co-Trimoxazol

co-trimoxazol

misselijkheid duizeligheid beenkrampen koortsig gevoel Jeuk over het hele lichaam huiduitslag hele lichaam algemene malaise energieverlies huilend constipatie

Blaasontsteking (33 meningen)
Longontsteking (4 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (3 meningen)
Bronchitis (2 meningen)
Infectie (wond) (1 mening)
Vasculitis (1 mening)
Oogontsteking (0 meningen)

30-04-2017 | Vrouw | 81
Blaasontsteking
Nadat ik verschillende medicijnen tegen blaasontsteking had voorgeschreven gekregen, waar ik niet tegen kon ( braken ), was CO-TRIMOXAZOL 960 PCH voor mij DE oplossing: geen bijwerkingen en al na 2 dagen geen klachten meer. Voor mijn vakantie vraag ik altijd een kuurtje mee; je kunt nooit weten!!

06-08-2021 | Man | 79
Blaasontsteking
Recidiverende blaasontstekingen, die weer de kop opsteken als Bactrimel Forte stopt. Dus nu doorgaan om herinfectie van blaas (kolonisatie?) te voorkomen tot nader urologisch onderzoek de volledige oorzaak hopelijk opspoort. Wel vervelend dat ernstige bijwerking kan optreden vooral bij ouderen, zoals ik ;bemoedigend is dat het middel soms maandenlang gegeven wordt. Dus r[lees meer...]egelmatig volledig bloedbeeld controleren bij langdurig gebruik!

12-06-2022 | Vrouw | 75
co-trimoxazol (80/400mg)
Bacteriële infectie
Ik gebruik een week dit middel en ga mij steeds zieker voelen. Het enige voordeel is dat mijn ontstekingswaarden van 98 naar 62 waren gedaald. Dit middel moet ik nog 11 weken slikken. Hoop dat ik dat volhoud

06-11-2011 | Vrouw | 75
Blaasontsteking
na 4 dagen gebruik hoge koorts gekregen en helemaal onder de rode vlekken.Kuur werd voorgeschreven voor 10 dagen (2x per dag 960 mg) En ..afmaken die kuur werd gezegd bij de huisartsenpost IJsselland.Volgens diverse artsen was kuur veel telang.Ben gestopt met 7 dagen op advies van een andere arts ook bij de huisartsenpost.Ben in het ziekenhuis IJsselland terecht gekomen me[lees meer...]t een ernstige leverbeschadiging, waarvan (na een biop vd lever) deze medicijnen als oorzaak werden aangewezen. Nu wel thuis maar ben nog steeds erg ziek. En hoe gaat het nu verder?

05-06-2016 | Man | 73
Longontsteking
Ik weet niet of dit medicijn helpt. kreeg het voor geschreven door de longarts i.v.m. longontsteking en long embolie. Innemen van deze tablet is voor mij geen probleem. Het ergste vind ik de lichte metaalachtige smaak bij alles wat ik eet en drink. Sinds ik dit medicijn gebruik heb ik pijn aan de achterkant van mijn kuitbeen wat steeds erger wordt en moeite geeft met lop[lees meer...]en. Ook heb ik slaapproblemen. Tot een 03.00 uur gaat het goed, maar daarna de meeste tijd wakker op een kort hazenslaapje tussendoor. na 06.00 uur is het helemaal over met de slaap. Ook last van trillende handen en bij staan trillende onderbenen.

22-03-2024 | Man | 72

Misselijkheid constipatie duizeligheid

Ik gebruik de variant forte van 960 mg. Heb het middel nu een week gebruikt. Het was net of ik een week lang griep heb gehad: misselijk, obstipatie, algehele malaise, geen eetlust, zo nu en dan koortsachtige verschijnselen. Moest dit middel 14 dagen gebruiken. De bijwerkingen hebben mij genoodzaakt na een week te stoppen. Het gaat mij om kwaliteit van leven niet om kwantit[lees meer...]eit.

18-01-2019 | Vrouw | 72
co-trimoxazol (960)
Bacteriële infectie
Vreselijk middel heel de dag beroerd geen eetlust trillen niet kunnen slapen droge mond kuur van 7 dagen weet niet of ik het vol hou.

08-10-2019 | Man | 68
Prostaatontsteking
Dit middel heeft mij van de wal in t schip geholpen, klachten verminderden totaal niet, andere klachten traden heftig op huiduitslag, moeheid Voelde me echt ziek, heb dagen in bed gelegen, troebele urine, rode urine, donkere urine koorts/ verhoging

23-04-2024 | Man | 67
Urineweginfectie
Ik ben een 67-jarige man en hebt i.v.m. een UIrineweginfectie 10 dagen 2 x daags 960 mg Co-Trimoxazol geslikt. Een meer dan uitstekend middel. Ik was na 4 dagen helemaal van mijn klachten af en wel keurig de (10-daagse) kuur helemaal afgemaakt. Geen enkele bijwerking gekregen, zelfs geen maagpijn/darmklachten. De tabletten kun je op de breuklijn doormidden breken zodat ze[lees meer...] prima, en zonder problemen, in te nemen zijn. Ik kan mij dan ook totaal niet vinden in de "indianenverhalen" dat het een slecht middel is met veel "bijwerkingen". Dat is het nl. totaal niet. Ik kan het een ieder van harte aanbevelen. Het is een topmiddel wat goed en snel werkt en zonder bijwerkingen.

01-05-2012 | Vrouw | 67
Blaasontsteking
last van buikpijn en misselijkheid

11-04-2024 | Man | 66
Oorontsteking

beenkrampen Jeuk over het hele lichaam huiduitslag hele lichaam koortsig gevoel algemene malaise energieverlies

Hele slechte ervaring met dit middel 960mg Middel werkte niet, en na paar dagen heel veel bijwerkingen, algehele malaise, echt ziek voelen, misselijk, braken, duizeligheid, koortsaanvallen, koude rillingen, spierkrampen in benen, gewrichtspijnen in armen en polsen, hoofdpijn die niet meer met pijnstillers was te onderdrukken en het ergste was huiduitslag over het hele lic[lees meer...]haam met onhoudbare jeuk.

08-09-2014 | Man | 65
Prostaatklachten (overig)
Door specialist voorgeschreven: 1 maand 2x daags. Tijdens slikken was sporten (hardlopen en fietsen) onmogelijk. Fietsen mocht niet om prostaat niet verder te irriteren, bij hardlopen brak het zweet mij uit en hartslag ging omhoog. Na afloop kuur en bij start van opnieuw sporten plotseling last van knieën met hardlopen. Nooit last daarvan gehad. Vlgs. specialist komt dit [lees meer...]door de agressiviteit van het medicijn. Gaat over, maar wanneer ....?

07-12-2011 | Man | 65
co-trimoxazol
Diverse bijwerkingen, waaronder ook rode vlekken op de huid. Maar het valt mij op dat mijn zin in sex volledig verdwenen is, al;thans tijdelijk. Is dat normaal?

10-08-2016 | Man | 64
Blaasontsteking
Na een andere antibiotica kuur die niet afdoende bleek kreeg ik Co-Trimoxazol Aurobindo Forte voorgeschreven voor 14 dagen. Het middel werkte goed tegen de kwaal, maar de bijwerkingen waren talrijk. Ik was doodmoe, duizelig, trillerig en tot niets meer in staat. Ook geen eetlust meer. Kon alleen nog maar in bed liggen zweten. Vanwege de bijwerkingen de kuur na een week ge[lees meer...]staakt. Dit paardenmiddel wil ik nooit meer gebruiken.

27-05-2016 | Man | 64
co-trimoxazol (960)
Nierbekkenontsteking
pas begonnen met dit medicijn, nu al trilling in linkervoet.

19-01-2012 | Man | 64
Hoge bloeddruk
De doelstelling is volgens de specialist dat de ziekte GPA door het medicijn in een remisestand kan komen. Ik zal het medicijn 2 jaar moeten gebruiken. Naast Co-Trimoxazol slik ik metoprolol 50mg. 2x per dag en losartan 100 mg 1x per dag beiden tegen hoge bloeddruk.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum