Ervaringen met Co-Trimoxazol

co-trimoxazol

misselijkheid duizeligheid beenkrampen koortsig gevoel Jeuk over het hele lichaam huiduitslag hele lichaam algemene malaise energieverlies huilend constipatie

Blaasontsteking (33 meningen)
Longontsteking (4 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (3 meningen)
Bronchitis (2 meningen)
Infectie (wond) (1 mening)
Vasculitis (1 mening)
Oogontsteking (0 meningen)

21-10-2010 | Vrouw
Blaasonsteking
Heb sinds 14-06-2010 blaasontsteking waarvoor al diverse middelen zijn gegeven echter zonder resultaat. kuur 1 met co-trimox na 3 weken opnieuw problemen Toen 3 kuren met ciprofloxacine toen kuur met norfloxacine , hierna trimethoprim toen weer co-trimoxazol en nu proberen met amoxiciline. Wie weet de juiste oplossing???

19-08-2010 | Man
Blaasontstekeing
na 2 dagen gebruik was mijn urine weer helemaal helder en normaal van kleur.tijdens de kuur had ik ook wel last van lichte hoofdpijn.nadat de kuur was afgelopen (7 dagen) kreeg ik na een dag huiduitslag over het hele lichaam.

08-08-2010 | Vrouw
co-trimoxazol
Urineweginfectie met pijn in de flanken
Ik gebruik dit middel pas 1,5 dagen. Heb pas 3 tabletten genomen. Na mijn vorige kuur was de UWI ook weg, maar na een week was deze weer terug. Misschien dat dit middel beter werkt. De verpleegkundige van de huisartsenpost zei dat dit middel beter naar de nieren toe werkt. Dat deden de andere antibiotica niet. dit is inmiddels de 3e kuur in 3,5 maanden. en de 8e in een [lees meer...]jaar tijd steeds voor dezelfde aandoening.

18-02-2024 | Vrouw | 1
co-trimoxazol (8/40mg/ml)
Middenoorontsteking

misselijkheid huilend bittere smaak verlies van eetlust

Dochter (1) kreeg dit na 2 soorten antibiotica en oordruppels als laatste redmiddel tegen oorontsteking. Heeft meer last van dit medicijn dan van haar oren. Moet enorm huilen heel de dag, wil na het toedienen niks meer eten, heeft last van haar darmen. Rotspul. Oor loopt nog steeds.

25-04-2016 | Man | 2
co-trimoxazol (157ml)
Middenoorontsteking
Deze antibiotica gekregen voor mijn zoon van 2 jaar oud, 3 maanden lang, om oorontstekingen te voorkomen. Werkt perfect, hij vindt het lekker dus doet ook mee, geen last gehad van zijn oren sinds hij daarmee is begonnen, geen bijwerkingen, nu maar afwachten totdat de kuur op is, hopelijk komen de oorontstekingen niet meer.

31-01-2020 | Vrouw | 6
co-trimoxazol (200/40mg/5ml)
Oorontsteking
Mijn zoon van zes kreeg dit vanwege een te lang durende infectie (oren en keel) omdat hij allergisch is voor amoxiciline. Het werkte heel snel. De eerste dag van gebruik had hij diarree verder niet. Hij was wel prikkelbaar en bozig gedurende de kuur, maar verder geen bijwerkingen gehad.

24-02-2013 | Vrouw | 6
Blaasontsteking
In 1e instanatie had mijn dochter (6jaar) oorontsteking, kreeg daarvoor amox, bleef klachten houden met oa koorts buikpijn, toen bleek ook blaasontsteking, kreeg toen co-tromoxazol. En toen begon ook het niet willen eten en drinken. Kreeg last van braken bij het zien en ruiken van eten. Ze wilde echt helemaal niks meer. Ik vermoede dat de kuur te zwaar was voor haar maagje[lees meer...]. Arts gebeld, en mijn vermoeden verteld. Direct gestopt met kuur. En nu eet en drinkt ze weer. Gelukkig!!

27-04-2011 | Man | 15
Blaasonsteking
Op 4e dag hoge koorts (39.9) met rode vlekkerige uitslag en zeer zeer ziek. Acuut moeten stoppen na raadplegen huisarts. Hoogstwaarschijnlijk allergie voor deze combi- antibiotica.

03-09-2023 | Man | 16
Bijbalontsteking
Ik heb een bijbalonsteking en moest hiervoor dit middel innemen. De pijn is ondertussen wel weg, dus het medicijn werkt wel goed, maar de bijwerkingen zijn er te veel aan. Sinds dag 1 voel ik me zo ziek als een hond en heb ik constant last van braakneigingen en een zeer benauwd gevoel, waardoor ik slecht slaap en slecht kan functioneren in mijn dagelijks leven. Ik heb [lees meer...]ook prikkelbare darm and last van stress dus dit was niet echt een fijne ervaring.

27-09-2019 | Vrouw | 17
Middenoorontsteking
Ik moet 6 capsules per dag. En ik ben 13. Ik heb erg last van diarree en duizelig heid. Ik heb oorontsteking al 2 maanden, maar dan zonder pijn. Er komt nog steeds troep uit. Ik heb al twee keer oordruppels gekregen. Die druppels hielpen niet (werd alleen maar erger). Daarna had ik amdere tabletten. Nu heb ik deze medicijnen.

24-01-2013 | Vrouw | 19
co-trimoxazol
Ik moet morgen beginnen met de kuur , ook van 10 dagen 2x per dag. en IK BEN ZO BANG DAT IK HET NIET EENS DURF. Ik begin vanaf morgen ook met mijn nieuwe stage en ik wil echt niet dat dit invloed heeft en dat ik ziek thuis zit i.p.v naar mijn stage te kunnen gaan!! :(

05-08-2021 | Vrouw | 20
Nierbekkenontsteking
Gekregen maar binnen een uur al last van benauwdheid, kom moeilijk in slaap, buikpijn werd erger. Dat al na 1 pil. Pillen zijn vreselijk groot en lastig door je keel te krijgen. Ik vind het vreselijk.

18-10-2012 | Vrouw | 20
Blaasontsteking
Al ruim anderhalve maand bezig met een zeer vervelende en hardnekkige blaasontsteking. Vóór dit middel al 2 kuren antibiotica gehad, deze bleken niet effectief (genoeg). Ik heb het idee dat dit middel wel effectief is. Gebruik hem nu 3 dagen en voel de klachten duidelijk afnemen. Ik was wel een beetje bang geworden van alle reacties op dit medicijn qua bijwerkingen[lees meer...]. Gelukkig heb ik geen ernstige bijwerkingen. Ik ben erg moe en ben af en toe nogal misselijk (maar dit komt waarschijnlijk omdat ik ze niet altijd met voedsel inneem). Eerste tablet gaf wat jeuk over mijn hele lichaam, dit was kortdurend. Het tablet zelf is wel rot in te nemen, er zit geen filmhulsje omheen dus het tablet heeft nogal de neiging te blijven hangen in de keel. Ik voel de tabletjes ook echt door mijn slokdarm heengaan, niet prettig! Conclusie: prima middel.

04-02-2020 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Ik kreeg voor m’n blaasontsteking dit middel. Ernstige allergische reactie gekregen op dit middel.

09-01-2018 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Dit medicijn gekregen na een drietal andere ab-kuurtjes, die niet voldoende werkten. Klachten gingen wel over maar na een paar dagen kreeg ik een beklemmend gevoel op mijn borstbeen. Na het stoppen van de kuur gelijk weer klachten dus daarna weer dezelfde kuur gehad. Nu gelijk vanaf het begin een beklemmend gevoel op mijn borstbeen en hele zere ribben en schouders, ook las[lees meer...]t van andere spieren en gewrichten in mijn lichaam. Toch de kuur maar afgemaakt ivm resistentiegevaar. Nu 2 dagen gestopt en de klachten beginnen af te nemen.

10-01-2013 | Vrouw | 21
co-trimoxazol
Voor ontstoken amandelen en een blaasontsteking dit medicijn gekregen; 1 week slikken 2x 960g per dag. De blaasontsteking was snel weg, maar had geen effect op mijn amandelen. Was wat bang om te beginnen door deze site, maar de bijwerkingen vielen op zich mee: beetje snelle hartslag de eerste paar dagen, weinig eetlust, onrustig en opgezette buik.