Trimethoprim

Blaasontsteking (40 meningen)
Urineweginfectie (3 meningen)

01-02-2015

Blaasontsteking

Effectief tegen blaasontsteking; al na de eerste dag hier geen last meer van. Lichte bijwerkingen: ik voel me soms een beetje misselijk en slap en heb soms even last van trillende handen, maar dit is altijd maar heel kort. Lichte jeuk in het gezicht, wat een veel voorkomende bijwerking is. Maar de voordelen wegen op tegen de nadelen!
14-12-2014

Blaasontsteking

ik vind het een vreselijk medicijn, ik heb ook veel antitbiotica gehad, dit is echt naar
13-10-2014

Blaasontsteking

Heb een kuur voor 7 dagen gehad. Na 4 dagen nog geen enkel effect betreffende mijn blaasontsteking, slaap niet van de pijn en slik de hele dag ibruprofen om de pijn iets te verzachten. Beetje uitslag voornamelijk op mijn armen en diaree. Heb het er allemaal voor over als die gemene pijn maar weggaat. Huisarts zegt dat het even duurt voor het effect bereikt wordt.
29-09-2014

Blaasontsteking

sinds een aantal dagen slik ik trimethoprim en ik merk geen verschil, eerder dat het erger wordt. De bijwerkingen zijn bij mij: behoorlijke duizeligheid en heel erg moe. Vandaag naar de huisarts om te bespreken of er ook iets anders is. Al met al is het voor mij niet het middeltje.
08-08-2014

Blaasontsteking

Ik heb geregeld ( zo,n 4x per jaar ) blaasontsteking. Het medicijn: Trimethoprim wordt me voorgeschreven door de arts. Ik heb niet noemenswaardige bijverschijnselen hiervan. Ben er wel tevreden over. De eerste keer dat ik blaasontsteking had kreeg ik een ander middel voor geschreven, maar daar kreeg ik duizeligheidsklachten van. Hierna heb ik dit med. niet weer geha[lees meer...]d, omdat er een stof in zat waar ik niet over kon. Alleen ben ik de naam kwijt.
18-07-2014

Blaasontsteking

Bij gebruik van bovenstaand middel kreeg ik klachten als :angstig, schrikkering, hartkloppingen, en een depressief gevoel. Ben absoluut niet bekend met een van deze klachten. Deze klachten staan niet op de bijsluiter. Ik heb daarom de huisarts gebeld hierover. Volgens de huisarts kon dit niet, blijkbaar leest een huisarts ook allleen maar de bijsluiter. Op jullie forum[lees meer...] lees ik dus dat deze bijwerkingen er wel zijn. Ik heb wel vaker wat bijwerkingen van anti biotica maar daar ik wel mee te leven. Ik heb de fabrikant van dit middel een mailtje gestuurd met deze klachten.
15-05-2014

Blaasontsteking

Ik had een kuur van 7 dagen. de 4de dag werd ik erg moe en misselijk. De 5de dag was ik erg beroerd, vlagen van erge misselijkheid, overgeven, diarree en ik was niet voor uit te branden, kon de hele dag/nacht wel slapen. Het leek wel of ik slaapziekte, hepatitis en griep ineen had, zo verschrikkelijk moe, echt niet normaal, nog 1 dag geslikt en toen i.o.m. de huisarts ge[lees meer...]stopt. Was niet te doen en het heeft niet geholpen tegen de blaasontsteking. Ik heb nog zeker 3 dagen daarna last gehad van de bijwerkingen, ben 4 kilo afgevallen.
07-09-2013

Blaasontsteking

Ik heb dit medicijn 5 dagen gebruikt voorgeschreven door de arts voor een urineweg infectie. De eerste dag kreeg ik diarree en krampen, verder had ik erge spierpijn wat ik voordat ik de tablet in had genomen niet had. Dag twee had ik enorme hoofdpijn en begon ik steeds een verhaal waarna ik twee seconden later niet meer wist wat ik nu precies wilde vertellen, nu hebben w[lees meer...]e dit allemaal wel eens, maar ik heb het zeker zo'n 8 keer op een dag? (Dag 2,3,4,5) Dag drie werd ik misselijk, sagerijnig maar ook omdat de blaasontsteking maar niet weg ging en ik eerdere ervaringen heb gehad met andere antibiotica dat het zo weg was. Ook was ik van tijd tot tijd erg duizelig. Dag 4 kreeg ik hogere buikpijn en duizeligheid maar ook nog steeds het verwarde. Mijn huisgenoot vond dat ik terug moest naar de huisarts maar ik dacht heb nog drie dagen te gaan komt wel goed. Dag 5 werd ik om 3 uur snachts wakker, enorm brandend gevoel aan m'n billen en naar mijn idee was m'n hartslag veel te hoog. Nu bleek het dat ik blaren op de huid had die open waren gegaan wat het brandende gevoel veroorzaakte. Die ochtend ben ik naar de dokter terug gegaan, die heeft wederom mijn urine getest, nog steeds een blaasontsteking. Maar ik vertelde haar dat ik vooral erg bezorgd ben om m'n hart. Ze heeft m'n hartslag en bloeddruk opgenomen en ze was zo verbaast dat ze het drie keer heeft gecheckt. Nu weet ik m'n precieze bloeddruk niet meer maar m'n hartslag was 134/60. In rust. (Normaal 53/60) Ze zei dat ze hoopte dat het bijwerkingen van de antibiotica waren en dat ik me anders over twee dagen moet melden in een ziekenhuis vanwege m'n hart. Fijn dit medicijn! Ben nu aan de cefalexin 500mg 3 x daags en maar hopen dat m'n hart het weer normaal gaat doen.
22-08-2013

Blaasontsteking

Bij snel opkomende blaasontsteing kreeg ik Trimethoprim. Bij innamedag 2 en 3 kreeg ik erg negatieve bizarre gedachten, zelf sadistisch. Heel vreemd. Ook kreeg ik nachtmerries waardoor ik niet durfde in te slapen. Omdat (liefst) pure chocolade een gunstige werking heeft op je geestelijk welzijn heb ik afgelopen nacht een halve reep pure chocolade opgegeten om positief te w[lees meer...]orden en zeker ruim een half uur gewacht voor de werking. Hierna heb ik gelukkig vredig geslapen. Ik ben heel blij dat gisteren mijn laatste medicijndag was. Volgende keer zoek ik iets homeopatisch, want ik ben het weer helemaal zat met die allopothische middelen.
06-08-2013

Blaasontsteking

The first day I took the pill before bed and I had much discomfort with the side effects during the next 2 hours. I experienced joint pain, anxiety and dizziness. Next day I woke up with a little bit hand tremors but went over after few hours. The second and third day I did split the pill in 4 pieces and I took every piece with a plenty of water every 20 minutes to reduc[lees meer...]e the discomfort of the side effects, it worked for me. The antibiotic worked very good, no more blaasontstekking in 3 days.
18-04-2013

Blaasontsteking

Wat een vreselijk medicijn. Heb toch al flink wat antibiotica gehad, maar dit is echt naar.
12-02-2013

Blaasontsteking

Na 5 dagen vreselijke jeuk en helemaal daas te zijn geweest heb ik nog steeds blaasontsteking. Dat schiet dus niet op.
22-11-2012

Blaasontsteking

na 2 dagen nitrofurantoine antibiotica moest ik stoppen ivm bijwerkingen zenuwstelsel, 3 dagen trimethoprim, 2 dagen na deze kuur ernstige klachten, pijnlijke zware linkerarm en schouder, pijn in hartstreek, hartkloppingen, ademnood, duizelig, niet goed kunnen denken en concentreren, nu en dan bloedneus, ik dacht aan hartaanval of beroerte, ik nam wat asperine en tabacum ([lees meer...]homeopathisch dr. vogel) tegen angina pectoris, na ca. een uur ging het wat beter, vlg. dag naar de dokter, herkende het niet als bijwerking ik ook niet. Metoprolol voor zuurstof hart gekregen, dit hielp maar veroorzaakt lage bloeddruk, later weer een kuur trimethprim, de 4 e dag na inname, niet kunnen denken e.d en de andere klachten volgden, toen wist ik dat het bijwerkingen waren,De klachten kwamen wekenlang als aanvallen terug, wordt langzaam minder heftig Moest stoppen, Dan ciprofloxine recept gekregen, waar dezelfde bijwerkingen opstonden, dat durfde ik niet te slikken, om Monuril gevraagd 1 poeder innemen, weinig bijwerkingen, alleen kans op darm en maagklachten, heb ik niet gekregen, bij deze moet je 3,- bij betalen maar dat vond ik niet erg. g
28-10-2012

Blaasontsteking

Eergister met dit medicijn begonnen na eerst een ander gehad te hebben waar ik allergische op reageer, erg misselijk ben ik van dit medicijn duizelig en zit nu helemaal van top tot teen onder de blaasjes moest per direct stoppen
27-10-2012

Trimethoprim (trimethoprim)

Ik gebruik trimethoprim nu voor de eerste keer. Omdat ik voor de derde keer achter elkaar een blaasontsteking heb. Gister moest ik voor het slapen gaan deze pil innemen, De klachten blijven het zelfde. Ik heb gelukkig geen bijwerkingen. Ik hoop dat ik na de 2 andere pillen er van af ben. Want ik vind het verschrikkelijk. Het is wel makkelijk in nemen. Gr. Jamy
08-08-2012

Blaasontsteking

Nu voor de tweede keer dit medicijn voorgeschreven gekregen vanwege een blaasontsteking. Bij de eerste keer had ik binnen het half uur na inname van een tablet geen aandrang meer om te plassen. Nu wederom hetzelfde effecht. Werkt echt heel snel en de aandrang om te plassen en de pijn verdwijnt heel snel. Al na inname van de eerste tablet. Op de verpakking staat 1 maal per [lees meer...]dag 1 tablet 's-avonds innemen maar heb het gewoon gelijk in de ochtend gedaan nadat ik het medicijn bij de apotheek heb opgehaald. Geen problemen daardoor.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (514) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum